Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Utenlandsk mann overfalt homofiltpar

 

Spør meg om jeg er forundret!

 

Jeg svarer med en eneste gang; NEI!

 

http://www.dagbladet.no/2009/08/19/nyheter...alitet/7723180/

 

"Aslam er opprinnelig fra Pakistan, men har bodd i Norge i ti år. Han mener nordmenn bør innrette seg på Grønland og la være å vise offentlig at de er homofile eller lesbiske."

 

Takk for den! Noen som vil si noe?

 

Ikhlaq Ahmed, talsperson for Islamic Cultural Centre. synes angrepet på de homofile på Grønland er helt forferdelig, og mener muslimer må tilpasse seg norske lover og regler.

 

Syntes du Aslam eller Ikhlaq er den som forteller mest om muslimer i norge?

 

Nok en gang presterer du å bruke enkelteksempler for å vise hvordan en folkegruppe oppfører seg.

 

Ikhlaq Ahmed representerer muslimer i norge, hvis du er UENIG i at han gjenspeiler oppførselen til muslimer bedre enn Aslam, kan du like gjerne skrive IDIOT i panna di.

 

Kan noen Frp velgere her fortelle Galiano at han bare driver å tuller? han klarer tydeligvis ikke å lese motargumenter mot det han sier. Fyren gir ikke akkurat noe godt inntrykk av frp folket.

Med mindre dere mener at han gjenspeiler en vanlig Frp velger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et spørsmål:

Ønsker frp å endre på sykehus systemet, slik at det blir som i USA at en må betale for seg om en ikke har forsikring?

 

Har hørt dette fra en kompis, men usikker på om det stemmer.

Det er bare tull. FrP kommer aldri til å gå inn for det helsesystemet de har i USA, med helseforsikringer. Det er nok en løgn som spres om FrP sin politikk. De er for offentlig finansiering av helsetjenester, som i dag. Men FrP er ikke så opptatt om det er private eller det offentlige som utfører jobben, så lenge jobben blir utført på en god måte, til beste for pasienten. Pengene skal følge pasienten med FrP sitt system. Derfor må sykehusene konkurrere om å få ta i mot pasienter. Men noe system med helseforsikringer er bare løgn.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Ikhlaq Ahmed, talsperson for Islamic Cultural Centre. synes angrepet på de homofile på Grønland er helt forferdelig, og mener muslimer må tilpasse seg norske lover og regler.

 

Syntes du Aslam eller Ikhlaq er den som forteller mest om muslimer i norge?

 

Nok en gang presterer du å bruke enkelteksempler for å vise hvordan en folkegruppe oppfører seg.

 

Ikhlaq Ahmed representerer muslimer i norge, hvis du er UENIG i at han gjenspeiler oppførselen til muslimer bedre enn Aslam, kan du like gjerne skrive IDIOT i panna di.

 

Kan noen Frp velgere her fortelle Galiano at han bare driver å tuller? han klarer tydeligvis ikke å lese motargumenter mot det han sier. Fyren gir ikke akkurat noe godt inntrykk av frp folket.

Med mindre dere mener at han gjenspeiler en vanlig Frp velger?

 

Det er bra at talspersonen for Islam Cultural Centre fordømmer dette angrepet. Det har en del å si. Men det er en del folk, tydeligvis, som Aslam, som går rundt med samme holdninger som overfallsmannen.

Lenke til kommentar
Ikhlaq Ahmed, talsperson for Islamic Cultural Centre. synes angrepet på de homofile på Grønland er helt forferdelig, og mener muslimer må tilpasse seg norske lover og regler.

 

Syntes du Aslam eller Ikhlaq er den som forteller mest om muslimer i norge?

 

Nok en gang presterer du å bruke enkelteksempler for å vise hvordan en folkegruppe oppfører seg.

 

Ikhlaq Ahmed representerer muslimer i norge, hvis du er UENIG i at han gjenspeiler oppførselen til muslimer bedre enn Aslam, kan du like gjerne skrive IDIOT i panna di.

 

Kan noen Frp velgere her fortelle Galiano at han bare driver å tuller? han klarer tydeligvis ikke å lese motargumenter mot det han sier. Fyren gir ikke akkurat noe godt inntrykk av frp folket.

Med mindre dere mener at han gjenspeiler en vanlig Frp velger?

 

Det er bra at talspersonen for Islam Cultural Centre fordømmer dette angrepet. Det har en del å si. Men det er en del folk, tydeligvis, som Aslam, som går rundt med samme holdninger som overfallsmannen.

Ja, det er en del som Aslam, og mange av dem er Norske. Hvis jeg spør pent om dere kan slutte med generalisering av folk hjelper det?

 

Nordmenn er ikke det gram mindre kriminelle enn innvandrerne her, ikke kom å bruk det som et argument mot å ta folk inn i landet. Det er ikke akkurat imponerende når dere fortsatt holder fast på dette når det har blitt tilbakevist ca.5-6 ganger tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Nordmenn er ikke det gram mindre kriminelle enn innvandrerne her, ikke kom å bruk det som et argument mot å ta folk inn i landet. Det er ikke akkurat imponerende når dere fortsatt holder fast på dette når det har blitt tilbakevist ca.5-6 ganger tidligere i tråden.

Avvist? De tallene kommer man kun til ved å inkludere masse svensker og polakker. Tar man snittet mot fremmedlulturelle/muslimer/arabere så er de langt langt mer kriminelle.

Lenke til kommentar

Men det som gjør saken større enn denne pastoren fra Oppland som kom med homofiendtlige uttalelser er at han først sa "dette er en muslimsk bydel", før han så gikk til fysisk angrep på personene, altså hatkriminalitet med religion som begrunnelse. Og denne Aslam sa han blir sint når han ser homofile. Hva er hans terskel for å gjøre mer enn å bare prate?

 

Og til slutt, ikke-vestlige innvandrere er som sagt overrepresentert på kriminalitetsstatistikken, det har vært trenden lenge.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Avvist? De tallene kommer man kun til ved å inkludere masse svensker og polakker. Tar man snittet mot fremmedlulturelle/muslimer/arabere så er de langt langt mer kriminelle.

http://www.ssb.no/ssp/utg/200604/15/

Når de andre forklaringsvariablene blir inkludert i regresjonsanalysen, minker imidlertid betydningen av ikke-vestlig innvandrerbakgrunn. Reduksjonen innebærer at det aller meste av ikke-vestlige innvandreres overrepresentasjon blant siktede, kan forklares ut fra ulik fordeling langs de andre forklaringsvariablene. «Alt annet likt» er ikke-vestlige innvandrere fremdeles overrepresentert, men i mye mindre grad.

 

http://www.ssb.no/emner/03/05/notat_200633/notat_200633.pdf

Både kjønn, sosial bakgrunn (foreldres utdanning), egen utdanning og økonomiske problemer har større betydning enn innvandrerbakgrunn i seg selv. Likevel er ikke-vestlige innvandrere fremdeles noe overrepresentert blant registrerte gjerningsmenn i forhold til personer uten innvandrerbakgrunn når vi kontrollerer for slike kjennetegn.

 

Ut fra din egen definisjon av "mye" så mener du altså at menn er mye mer kriminelle en kvinner? At de med lavt utdannede foreldre er mye mer kriminelle enn demed høyt utdannede foreldre?

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Kun Frp har kommet med forslag til hvordan dette problemet kan håndteres:

Asylsøkere uten papirer som kun kommer hit for å driver kriminell virksomhet.

 

Dette er et problem ingen andre partier vil ta i. Arbeiderpartiet har riktignok prøvd seg på en bløff med "hurtig saksbehandling og utsendelse", men de klarer ikke gjennomføre dette. Spesielt vanskelig blir det fordi de har sluppet inn kriminelle uten ID-papirer som de ikke vet hvor de eventuelt skulle sende når den "hurtige" saksbehandlingen blir ferdig om noen år.

Lenke til kommentar
Hvordan grafen ville sett ut om de hadde levd som nordmenn, men det er jo ikke tilfelle så den grafen har ikke noe å gjøre med situasjonen vi ser.

 

Har du ikke også en graf for hvordan det ville sett ut om alle innvandrere var statsminister i Norge? :tease:

Har du lest linken eller valgte du bare ut en graf du likte?

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor dere som kritiserer inleggene mine, er fra. Jeg kan fortelle at jeg bor i Oslo, og kanskje har opplevd mer ang. omvendt rasisme enn hva dere har. Det er ingen som kritiserer den rasismen.

Jonas Gahr Støre og Abid Raja slo fast at det er fordommer begge veier mellom innvandrere og etnisk norske. Selv så mener jeg at majoritetsbefolkningen opplever svært lite problemer med fordommer fra minoritetsbefolkningen i forhold til hva minoritetsbefolkningen opplever.

Lenke til kommentar
Jonas Gahr Støre og Abid Raja slo fast at det er fordommer begge veier mellom innvandrere og etnisk norske. Selv så mener jeg at majoritetsbefolkningen opplever svært lite problemer med fordommer fra minoritetsbefolkningen i forhold til hva minoritetsbefolkningen opplever.
Joda, kriminalitet og sosiale utgifte er noe et mye større problem.
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor dere som kritiserer inleggene mine, er fra. Jeg kan fortelle at jeg bor i Oslo, og kanskje har opplevd mer ang. omvendt rasisme enn hva dere har. Det er ingen som kritiserer den rasismen.

Jeg foreslår at vi løfter diskusjonen fra personlige opplevelser. Det er sikkert mange av oss som bor i Oslo eller på landet, uten at det endrer på den nasjonale statistikken.

 

Rasisme er rasisme. Jeg forstår ikke "omvendt rasisme" som begrep, da det forutsetter at rasisme alltid skal gjelde fra ett folkeslag mot et annet. Jeg ser mye bredere på det: forskjellsbehandling ut fra kjønn, religion, hudfarge, funksjonshemming, etc er alle uønsket i samfunnet vårt. Individer bør få muligheter og dømmes individuelt, og ikke på bagrunn av gruppetilhørighet eller fordommer.

 

At enkelte ikke-vestlige innvandrere har slike fordommer mot Nordmenn rettferdiggjør ikke at Nordmenn har slike fordommer mot ikke-vestlige innvandrere.

Har sett den siden for lenge siden og kritisert metodikken som brukes der mange ganger. Det er en meget tendensiøs rapport.

Og likevel så velger du å bruke en "meget tendensiøs rapport" som grunnlag for en graf som du poster her inne i tråden?

 

Kan du henvise til hvor du har postet kritikk av denne?

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Men det er en del folk, tydeligvis, som Aslam, som går rundt med samme holdninger som overfallsmannen.

 

Nei, Aslam gjorde det klart at han ikke støttet vold mot slike, i motsetning til overfallsmannen. Videre sa han at han ikke ville legge seg opp i hva folk gjorde i sine egne hjem, bare hva han og andre var tvunget til å se på når de er ute i det offentlige rom. Dette i motsetning til en del kristne motstandere av homofile, som eksplisitt sier at det er synd og galt å leve i et homofilt forhold, både ute på gaten og i det private. Aslams uttalelse er mer sammenlignbar med meningene til folk som ikke liker å se nakne mennesker ute på gaten, eller som støtter et lovverk hvor man ikke har lov til å bråke så mye man vil midt på natten, da det er sjenerende for andre mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...