Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Hva er det du vil fram til galiano?

det er INGEN som blir imponert hver gang du finner fram et enkelttilfelle.

Det eneste du oppnår er å vise fram dine rasistiske holdninger.

I det siste så har du basert diskuteringen på generalisering av innvandrere som kriminelle og grusomme voldtektsmenn.

Du må snart forstå at det er ikke så forbanna enkelt. Jeg prøver ikke å unnskylde de som begår alvorlige handlinger, men det er ikke bare innvandrere som er kriminelle i dette landet. Fram til 1972 var det straffbart med homofili i norge.

så vi var ikke bedre for 37 år siden vi heller.

Hvis du ikke klarer å se ting i et større bilde er du ikke annet enn en trangsynt rasist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare skremselspropaganda.

Idag står over 5% av norges befolkning i behandlingskø og 100.000 har skaffet seg privat sykeforsikring for å slippe å lide og dø i en offentlig kø. Andre som ikke har forsikring, men som har råd til det betaler for privat behandling. Det er systemet under rødgrønn regjering og helsekøen bare øker. Grunnen til at køene bare økerer at de rødgrønne fører en symbolpolitikk på at all behandling skal være statlig eiet og drevet.

Frp ønsker at folk selv skal velge om de skal ha offentlig eller privat behandling og så skal staten betale. Dette vil redusere helsekøene og fjerne klasseskillet vi idag har i helsetjenestene.

Det er blitt vist tidligere i denne diskusjonen at det er flere faremomenter ved denne typen politikk, blant annet at sykehusene overgår maksprisen, og siden man da har så mange private sykehus og mindre offentlige vil dette føre til en mye større økning i helsekøene. I Skottland har staten tatt over alt, og de har null kø. Dette burde også gjøres i Norge. Vi fjerner køen og vi unngår nevnte faremomenter.

Lenke til kommentar
Frp ønsker at folk selv skal velge om de skal ha offentlig eller privat behandling og så skal staten betale. Dette vil redusere helsekøene og fjerne klasseskillet vi idag har i helsetjenestene.

Ja, vi ser jo hvor vellykket dette har vært i Danmark:

Men ventelisterne har stået bomstille i den periode, hvor privathospitalerne har fordoblet deres fortjeneste. Det erklærede formål med at lade patienterne vælge behandling på privathospital for offentlige midler er ellers at barbere ventelisterne ned.

Det lykkedes fra 2002 til 2005, hvor ventetiden faldt fra tre til to måneder. Siden er intet sket. I 2006 ventede patienterne i gennemsnit to måneder. Sådan var det også i 2007 og i 2008. Og nye tal fra Sundhedsstyrelsen viser, at der i første kvartal af 2009 ikke er nogen tegn på, at udviklingen vender.

De eneste som tjener på dette er eierne av de private sykehusene:

Danskerne strømmer på privathospital som aldrig før, og skatteborgerne betaler. Det kan aflæses direkte i de private sygehuses indtjening, der sætter ny rekord. Regnskaber fra 22 af de største private sygehuse viser, at de næsten har fordoblet deres fortjeneste på to år.

Deres samlede bruttofortjeneste var 360 millioner kroner i 2006. To år senere, i 2008, var fortjenesten steget til 673 millioner kroner. Det svarer til en stigning på 87 procent. I samme periode er det offentliges udgifter til behandlinger på privathospitaler eksploderet til 1,2 milliarder kroner sidste år.

http://politiken.dk/indland/article761486.ece

Lenke til kommentar
Javel, men ein bør ikkje sjå bort frå at innvandrarar ofte har vanskeleg for å koma i arbeid enn vanlege nordmenn grunna diskriminering på marknaden, og mange må difor ty til kriminalitet. Når det gjeld kriminalitet som voldtekt og liknande; det skal ikkje tolererast. Det er ein skilnad på ein som stel lommebøker fordi han ikkje kan skaffa seg ærleg arbeid, og ein som valdtek ut av... vel, pur faenskap.

Eg berre seier at eg har vondt for å tru at mange innvandrarar kjem til Noreg for å hamne på botnen av samfunnet. Eg trur at dei aller fleste ville valt ærlege liv framfor tjuveri og snylting på staten, om dei berre kunne.

Vi har et sosialt sikkerhetsnett i Norge som gjør at ingen trenger å stjele lommebøker for å klare seg.

Og de som stjeler mest i oslo er ikke engang innvandrere, det er tigge- og tyveri-turister som kommer hit fordi vi er rike, naive og uten fungerende politi og rettsvesen.

Lenke til kommentar

Men ventelisterne har stået bomstille i den periode, hvor privathospitalerne har fordoblet deres fortjeneste. Det erklærede formål med at lade patienterne vælge behandling på privathospital for offentlige midler er ellers at barbere ventelisterne ned.

Det lykkedes fra 2002 til 2005, hvor ventetiden faldt fra tre til to måneder. Siden er intet sket. I 2006 ventede patienterne i gennemsnit to måneder. Sådan var det også i 2007 og i 2008. Og nye tal fra Sundhedsstyrelsen viser, at der i første kvartal af 2009 ikke er nogen tegn på, at udviklingen vender.

Så ventetiden ble kortere og forble kort, mens den i Norge bare øker. Jeg vet hva jeg ville valgt.

Og så tjente noen penger. Huffda.

Lenke til kommentar
Utenlandsk mann overfalt homofiltpar

Spør meg om jeg er forundret!

Jeg svarer med en eneste gang; NEI!

mhmmm.... hva sa paret selv om hendelsen?

db.no står det

Paret har lest om tidligere overfall på homofile, men kjenner ikke selv homofile som har vært utsatt for voldsepisoder.

- Det er viktig at dette ikke blir gjort til en Frp-sak med muslimer mot homofile. Denne episoden dreier seg om en person, framholder Michael.

Lenke til kommentar

db.no står det

Paret har lest om tidligere overfall på homofile, men kjenner ikke selv homofile som har vært utsatt for voldsepisoder.

- Det er viktig at dette ikke blir gjort til en Frp-sak med muslimer mot homofile. Denne episoden dreier seg om en person, framholder Michael.

Jo, det er faktisk en FrP sak, uansett hva det paret sier om saken, for dette dreier seg om snikislamisering.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at argumentasjonen din fører helt fram.

Overskudd i private bedrifter er en bra ting.

For å vise med et eksempel at privatisering ikke alltid er av det gode så måtte du ha vist at:

1)Kvaliteten/kvantiteten på tjenesten gikk i feil retning (f.eks lengre køer og ventetid, dårligere helsetjenester)

2)Utgiftene for det offentlige (skattebetalerne) gikk opp

Man kan godt tenke seg at privatisering i enkelte tilfeller gir en viss forbedring av tjenestene, uendret kostnad for det offentlige og samtidig stort overskudd i bedriftene ved at de fjerner unødige utgiftsposter. Det du refererer til kunne jo tenkes å være et slikt tilfelle?

Jeg tror at privatisering kan være både positivt og negativt, avhengig av hva det er man ønsker å sette ut. Og jeg mener at den viktigste siden ved sosialdemokratisk helsevesen er at alle har rett på gode helsetjenester, ikke hvorvidt legen er ansatt av staten eller et privat firma.

-k

Lenke til kommentar
Her er mer enn nok lesning for de som vil ha det.

For å presisere gjelder dette ALLE innvandrere i Norge, også de fra "nærområdet" (skandinavia, nord-europa)

I perioden fra 91 til 2003 så var det ca 40 kjente drap i året.

link

At ca. 2 av dem i snitt er utført av utlendinger er ikke stort avvik fra andel utlendninger som finnes i norge.

Altså ca 5,6% utlendinger (utenlandsk statsborgerskap [ssb -link) og ca 5% antall drap utført av utlendninger (utlendinger eller noen med innvandrerbakgrunn [fmi grunnlaget]).

Moa utlendinger og eller noen med innvandrerbakgrunn dreper mindre folk per hode enn nordmenn.

Lenke til kommentar

db.no står det

Jo, det er faktisk en FrP sak, uansett hva det paret sier om saken, for dette dreier seg om snikislamisering.

HAHAHAHA :rofl:

må da alle ha fått med seg hvor lite peiling galiano har.

vil du vennligst holde deg litt seriøs i det minste?

Lenke til kommentar

db.no står det

HAHAHAHA :rofl:

må da alle ha fått med seg hvor lite peiling galiano har.

vil du vennligst holde deg litt seriøs i det minste?

Jeg er dønn seriøs.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2009/08/19/nyheter...alitet/7723180/

"Aslam er opprinnelig fra Pakistan, men har bodd i Norge i ti år. Han mener nordmenn bør innrette seg på Grønland og la være å vise offentlig at de er homofile eller lesbiske."

Takk for den! Noen som vil si noe?

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2009/08/19/nyheter...alitet/7723180/

"Aslam er opprinnelig fra Pakistan, men har bodd i Norge i ti år. Han mener nordmenn bør innrette seg på Grønland og la være å vise offentlig at de er homofile eller lesbiske."

Takk for den! Noen som vil si noe?

http://www.dagbladet.no/2009/08/19/nyheter...iks/sv/7726765/

- Legger homoparaden til Grønland

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...