Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, dette er en av mange tullinger. Men man kan ikke skjære alle over en kam, forøvrig så kan også dette kun skje i Oslo av alle plasser i Norge. Der de fleste tullinger holder til.

Kriminalstatistikken taler for seg selv. Innvandrer er ifølge SSB overrepresentert i den, og derfor kan man trygt si at de står for mer dritt enn oss nordmenn.

Javel, men ein bør ikkje sjå bort frå at innvandrarar ofte har vanskeleg for å koma i arbeid enn vanlege nordmenn grunna diskriminering på marknaden, og mange må difor ty til kriminalitet. Når det gjeld kriminalitet som voldtekt og liknande; det skal ikkje tolererast. Det er ein skilnad på ein som stel lommebøker fordi han ikkje kan skaffa seg ærleg arbeid, og ein som valdtek ut av... vel, pur faenskap.

Eg berre seier at eg har vondt for å tru at mange innvandrarar kjem til Noreg for å hamne på botnen av samfunnet. Eg trur at dei aller fleste ville valt ærlege liv framfor tjuveri og snylting på staten, om dei berre kunne.

Lenke til kommentar
Jeg vet at Hamas er en terrororg. Jeg ville bare påpeke hvilken som har fått Stoltenbergs støtte.

Hvilken støtte? Dersom du tenker på anerkjennelsen er ikke det støtte. Det motsatte av støtte er motstand. Å anerkjenne regjeringen er noe midt mellom.

Å anerkjenne Hamas-regjeringen var en bra avgjørelse, men fikk ingen effekt siden resten av verden fant det nødvendig å låse Hamas ute. Noe som ikke fungerte i det hele tatt, det gjorde bare Hamas mer militant.

Finansiell støtte kan diskuteres, men til hva gikk denne støtten?

Lenke til kommentar
Og hvilken bedrift ville ansatt en person som drar ned prestasjonen til bedriften? I Norge er det visstnok helt ok at innvandrere presterer dårligere på ulike statistikker. Selv om det kan diskuteres hvor mye dårligere de presterer så har vi faktisk tilgang på mange innvandrere som er villige til å komme til Norge og prestere bedre enn gjennomsnittet av de innvandrerne vi har, samt bedre enn nordmenn. Den eneste bedriftslederen jeg vet om som ikke ville ansatt en som er bedre enn seg selv, er en dårlig skikket bedriftsleder som er umoralsk og som vil føre sin bedrift til dårligere resultater i framtiden.

""

Jeg tror det sier seg selv hva som er uten mening, og det er norsk innvandringspolitikk.

Stikkord: Fordommer og rasisme. Det finnes forsåvidt bøttevis med umoralske ledere og.

Jeg kan være enig i noe av det du sier. Men du kan heller ikke nekte for innvandrere som er like godt kvalifisert som nordmenn, Oftest taper kampen om en eventuell jobb.

Husk også at mange innvandrere er veldig takknemmelige og hardtarbeidende. Se f.eks på asiatene hvor hardt de jobber i stillinger som nordmenn ikke gidder å ta. Jeg vet f.eks ikke om noen restaurant som har like god service og kvalitet på det de serverer i sin prisklasse enn en Kina-restaurant i område mitt, jeg blir forbløffet hver gang jeg er der. Dette kommer av at asiater er et hardtarbeidene folkeslag.

Poenget mitt er at det er mange innvandrere som gjør en viktig jobb, og ikke minst en bra jobb, mange i stillinger nordmenn ikke gidder å ta. Det er også massevis av tilfeller hvor de gjør en bedre jobb en nordmenn.

Og jeg syntes det er ille at du setter innvandrere i samme bås på den måten du gjør over.

Norge er tross alt avhenig av arbeidskraft fra utlandet!

Når det kommer til innvandrere som kommer til Norge for å leve på trygd er jeg ikke imponert over akkurat det.

Men det er nok heller der problemet ligger.

Lenke til kommentar
Nei, dette er en av mange tullinger. Men man kan ikke skjære alle over en kam, forøvrig så kan også dette kun skje i Oslo av alle plasser i Norge. Der de fleste tullinger holder til.

Kriminalstatistikken taler for seg selv. Innvandrer er ifølge SSB overrepresentert i den, og derfor kan man trygt si at de står for mer dritt enn oss nordmenn.

Javel, men ein bør ikkje sjå bort frå at innvandrarar ofte har vanskeleg for å koma i arbeid enn vanlege nordmenn grunna diskriminering på marknaden, og mange må difor ty til kriminalitet. Når det gjeld kriminalitet som voldtekt og liknande; det skal ikkje tolererast. Det er ein skilnad på ein som stel lommebøker fordi han ikkje kan skaffa seg ærleg arbeid, og ein som valdtek ut av... vel, pur faenskap.

Eg berre seier at eg har vondt for å tru at mange innvandrarar kjem til Noreg for å hamne på botnen av samfunnet. Eg trur at dei aller fleste ville valt ærlege liv framfor tjuveri og snylting på staten, om dei berre kunne.

Tror du da virkelig ikke at denne "diskrimineringen" er uten opphav? Statistikken taler som sagt for seg selv, og derfor er det ikke rart at arbeidsgivere har visse preferanser.

Stikkord: Fordommer og rasisme. Det finnes forsåvidt bøttevis med umoralske ledere og.

Hva har rasisme å gjører med at arbeidsgivere setter preferanser og krav utifra statistikk? Er det også diskriminerende hvis en bedrift foretrekker unge friske mennesker som kan holde seg i arbeide lenge? Man velger ALLTID den arbeidssøkeren som det er minst risiko ved, og en arbeidsgiver overraskende nok IKKE tid til å bli godt kjent med en person før en eventuell ansettelse.

Lenke til kommentar
Jeg vet at Hamas er en terrororg. Jeg ville bare påpeke hvilken som har fått Stoltenbergs støtte.

Hvilken støtte? Dersom du tenker på anerkjennelsen er ikke det støtte. Det motsatte av støtte er motstand. Å anerkjenne regjeringen er noe midt mellom.

Å anerkjenne Hamas-regjeringen var en bra avgjørelse, men fikk ingen effekt siden resten av verden fant det nødvendig å låse Hamas ute. Noe som ikke fungerte i det hele tatt, det gjorde bare Hamas mer militant.

Finansiell støtte kan diskuteres, men til hva gikk denne støtten?

Passitivitet og likegyldighet er en form for bekreftelse/motstand. Alt verden trenger for at ting skal gå til helvete er at gode personer ikke gjør en dritt. Hørt det ordtaket før?

Annerkjennelse av en terroristorganisasjon har aldri brakt noe godt med seg. Eller syntes du kanskje Mugabe bør ha rett til å styre ett land?

Lenke til kommentar
Passitivitet og likegyldighet er en form for bekreftelse/motstand. Alt verden trenger for at ting skal gå til helvete er at gode personer ikke gjør en dritt. Hørt det ordtaket før?

Annerkjennelse av en terroristorganisasjon har aldri brakt noe godt med seg. Eller syntes du kanskje Mugabe bør ha rett til å styre ett land?

Likegyldigheten er det verdenssamfunnet som sto for. Problemet er at når man nekter å snakke med fienden har fienden bare vold igjen.

Det er også viktig å påpeke at Hamas i 2006 var en organisasjon der de moderate kreftene faktisk hadde mye makt. I dag har de moderate kreftene lite makt, mens de militante kreftene har all makt.

Er det fordi Norge anerkjente en demokratisk valgt regjering?

Lenke til kommentar
Tror du da virkelig ikke at denne "diskrimineringen" er uten opphav? Statistikken taler som sagt for seg selv, og derfor er det ikke rart at arbeidsgivere har visse preferanser.

Sjølvsagt får dei det vanskelegare frå byrjinga av med tanke på at dei må læra seg eit nytt språk og tilpassa seg ein annan kultur. Etnisk norske har openbare fordelar framfor innvandrarar på arbeidsmarknaden, og i skulane. Eg står heilt fast på at det første ein vanleg innvandrar går for er eventuell utdanning og arbeid, og deretter andres lommebøker.

Lenke til kommentar

Hva har rasisme å gjører med at arbeidsgivere setter preferanser og krav utifra statistikk? Er det også diskriminerende hvis en bedrift foretrekker unge friske mennesker som kan holde seg i arbeide lenge? Man velger ALLTID den arbeidssøkeren som det er minst risiko ved, og en arbeidsgiver overraskende nok IKKE tid til å bli godt kjent med en person før en eventuell ansettelse.

Jeg prøver å få fram en innvandrer som er like godt kvalifisert som en nordmann som regel taper kampen om en jobb. En av grunnene til det kan være fordi arbeidsgiveren har rasistiske holdninger. Syntes du det er riktig?

Lenke til kommentar

Jeg prøver å få fram en innvandrer som er like godt kvalifisert som en nordmann som regel taper kampen om en jobb. En av grunnene til det kan være fordi arbeidsgiveren har rasistiske holdninger. Syntes du det er riktig?

Det var et intervju med en innvandre ved nyttår, som sa at siden kvinner ikke dekket seg til, FORTJENTE å bli voldtatt. Det er også en tolkning av koranens bestemmelser om at kvinner skal dekke seg til.

Med andre ord; denne invandreren mente at siden offeret ikke dekket seg til, iht til islam, fortjente å bli voldtatt.

At Mosleth forsvarer invandrere som stjeler pga "diskriminering" er tåpelig. Det svært få som ser den omvendte rasismen i dagens samfunn. Et hvert menneske velger sine egne handlinger, og om man ikke får seg arbeid, skal man få sosialstøtte. Problemet med sosialstøtten idag er at siden den sittende regjering tar så mange kroner i avgift på absolutt alt, blir den sosialstøtten man får ALTFOR LITEN.

Lenke til kommentar
At Mosleth forsvarer invandrere som stjeler pga "diskriminering" er tåpelig. Det svært få som ser den omvendte rasismen i dagens samfunn. Et hvert menneske velger sine egne handlinger, og om man ikke får seg arbeid, skal man få sosialstøtte. Problemet med sosialstøtten idag er at siden den sittende regjering tar så mange kroner i avgift på absolutt alt, blir den sosialstøtten man får ALTFOR LITEN.

Å prøve å forstå noko er ikkje det same som å forsvare det.

Lenke til kommentar
Ganske klart at du unnskylder innvandrere her.

Det var vel ein hypotese om kvifor innvandrar oftare er kriminelle, og om du har ei betre forklaring vil eg gjerne høyre henne. Eg får litt inntrykk av at du meiner dei rett og slett er vonde tvers gjennom.

Lenke til kommentar
Et spørsmål:

Ønsker frp å endre på sykehus systemet, slik at det blir som i USA at en må betale for seg om en ikke har forsikring?

Har hørt dette fra en kompis, men usikker på om det stemmer.

Jeg tviler på at vi noensinne vil få et slikt system under FRP, men det skal sies at det er noen uroelementer i deres politikk på dette området. For å senke helsekøene vil FRP privatisere sykehus. De som vil ha behandling på privatsykehusene kan da få det dekt av staten, men det er to ting som er farlig her:

1. De vil kun gi deg støtte om sykehuset holder seg under den satte maksprisen. Det som da er problemet er at mange sykehus går over denne prisen og da får man ikke støtte og må nøye seg med offentlige sykehus, noe som pleier å bli nedprioritert i slike tilfeller, men ikke i alle tilfeller.

2. De vil også kun gi deg støtte hvis du har behov, og dette er et veldig vagt utsagn og kan bli misbrukt.

Det beste alternativet i sykehuspolitikken ville være å gjøre som i Skottland:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3174502.ece

Lenke til kommentar

Men å bare si det uten å kommentere resten av statistikken blir lett en tendensiøs framstilling.

95% av kriminaliteten begås av Nordmenn. Dermed ville det å stenge ute alle ikke-vestlige innvandrere (evt å lokke og tvinge dem til å bli snille som lam) bare redusere kriminaliteten med 5%*). Stikk i strid med inntrykket man kan få av å lese VG eller høre på Frp.

Kjønn, sosial bakgrunn m.m. er viktigere parametre enn vestlighet/ikke vestlighet. Dermed kan man anta at det ligger større gevinst i å redusere sosiale forskjeller enn å stoppe innvandringen.

Det ER sant at ikke-vestlige menn i gjennomsnitt begår mer kriminalitet enn andre grupper i samfunnet. Samtidig så er det en så liten andel av dem som faktisk gjør det, at det framstår som mye mer nyttig å prøve å finne individene som driver med kriminalitet, enn å være så opptatt av hvilken gruppe disse individene tilhører.

Dersom vårt samfunn slipper individer inn i landet ut fra humanitære hensyn så er det ikke sikkert at man kan forsvare å ekskludere en hel folkegruppe bare fordi en liten andel av andre individer fra samme folkegruppe har begått mer kriminalitet enn det man ser i andre folkegrupper.

Dersom det er moralen så kunne man si at menn ikke burde få lappen (fordi menn dreper flere i trafikken enn kvinner), at alkohol burde forbys fordi enkelte ikke greier å styre seg, etc. Kanskje ikke typisk Frp-politikk, partiet som:

Det fundamentale i vårt samfunnssyn er troen på, og respekten for, det enkelte menneskets egenart...

-k

*)Høne og egg, årsak og virkning er alltid vanskelig. Jeg velger å framstille det enkelt og naivt her. Man kan sikkert tenke seg mekanismer som ugyldiggjør en slik tankegang. F.eks er det mulig å tenke seg at de som utgjør sosioøkonomisk bunnsjiktet i et samfunn fyller et "marked", og at dersom man fjerner de som driver kriminaliteten i dag så ville det fylles på med nye krefter ovenfra. Jeg er skeptisk til en slik framstilling.

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli lei av å si det nå men: Hvis man justerer kriminalstatistikken for alder, kjønn, bosted og sosial status er det liten forskjell mellom innvandrere og nordmenn. Hvis man i tillegg stryker mindre alvorlige lovbrudd (trafikkforseelser som ikke er alvorlige f.eks) blir forskjellene enda mindre.

Dette betyr ikke at vi ikke skal ta på alvor all kriminalitet, og ikke at vi ikke skal arbeide for å redusere kriminaliteten i enkelte innvandrergrupper. Det betyr bare at latterlige misforståelser av statistikker, overdrivelser, generaliseringer, stigmatisering og fremmedfiendtlig retorikk ikke har noe i en seriøs debatt å gjøre og at det ikke løser et eneste problem.

Lenke til kommentar
Et spørsmål:

Ønsker frp å endre på sykehus systemet, slik at det blir som i USA at en må betale for seg om en ikke har forsikring?

Har hørt dette fra en kompis, men usikker på om det stemmer.

Bare skremselspropaganda.

Idag står over 5% av norges befolkning i behandlingskø og 100.000 har skaffet seg privat sykeforsikring for å slippe å lide og dø i en offentlig kø. Andre som ikke har forsikring, men som har råd til det betaler for privat behandling. Det er systemet under rødgrønn regjering og helsekøen bare øker. Grunnen til at køene bare økerer at de rødgrønne fører en symbolpolitikk på at all behandling skal være statlig eiet og drevet.

Frp ønsker at folk selv skal velge om de skal ha offentlig eller privat behandling og så skal staten betale. Dette vil redusere helsekøene og fjerne klasseskillet vi idag har i helsetjenestene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...