Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er meget tabubelagt å f.eks. si at en har problemer med en folkegruppe som Rumenere. Da er en plutselig rasist og stigmatiserende, og det er nordmenn som har mislykket med integreringen og måten vi tar de imot.

 

Apropos det, jeg lyttet til politiradioen i Oslo forrige helg - da var det en gruppe Rumenere som hadde slått seg til, ikke langt unna Bislett. Melderen hadde fortalt at de tisset og bæsjet på gata. Som om ikke det var nok, så spredte de søppel rundt seg. Etter en og en halv time, under overvåkning av politiet, så hadde denne gjengen ryddet opp etter seg. :wee:

Lenke til kommentar
Invandrere skulle gått gjennom en prøve og ikke noe mer.

prøven går ut på at de blir satt midt Nordpolen for så og finn tilbake til Norge Innen ti dager, eller overleve 15 år på Nordpolen , det hadde gjort dem skikkelig Norske!¨:D

 

Haha, ja fordi det er jo veldig realistisk i grunnen :p

Lenke til kommentar

Og der ser forhåpentlig folk hvor galt det bærer av sted når man tar et enkelteksempel på en gærning og fremstiller det som om det er en naturlig handlemåte fra de fleste muslimer.

 

- Det er viktig at dette ikke blir gjort til en Frp-sak med muslimer mot homofile. Denne episoden dreier seg om en person, framholder Michael.
Lenke til kommentar
Nei, dette er en av mange tullinger. Men man kan ikke skjære alle over en kam, forøvrig så kan også dette kun skje i Oslo av alle plasser i Norge. Der de fleste tullinger holder til.

Du har kanskje ikke sett at det er områder i Oslo der en del innvandrere lever adskilt fra resten av samfunnet. Oslo er det stedet i Norge som er nærmest å få såkalte "ghettoer" på linje med Rosengård i Malmø. Oslo er ikke der Malmø er i dag, men hvis den naive og snillistiske politikken til sosialistene får råde, vil vi se det. "Bare en", sier du. Ja vel, men radikal islam har ikke akkurat så mye til overs for homofile. Vi kan f.eks. se på Iran, der homofile blir slaktet ned fordi de er nettopp homofile. Ikke mye toleranse og aksept der, akkurat.

 

Edit:

@kjeklulf: Ja, jeg leste den siste kommentaren der. Men, det er nok ikke bare denne enkeltpersonen som har disse holdningene, det er jeg helt sikker på.

 

Edit edit: Vi må for all del ikke komme dit til at vi skal tolerere denne personens intoleranse.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Eneste måten å forhindre ghettofisiering på er å regulere boligmarkedet. Stimulere til variert bebyggelse og variert bosetning. Hvis ikke så vil kjente mekanismer føre til at middelklassen presser ut fattige, og minoriteter som bosetter seg i hvite bydeler vil "skremme bort" den hvite middelklassen (I USA kjent som white flight). Men dette regner jeg med at FrP er i mot. Hva ønsker FrP å gjøre for å oppnå en variert bosetting?

Lenke til kommentar
"Bare en", sier du. Ja vel, men radikal islam har ikke akkurat så mye til overs for homofile. Vi kan f.eks. se på Iran, der homofile blir slaktet ned fordi de er nettopp homofile. Ikke mye toleranse og aksept der, akkurat.

 

Jeg var i Tunisia for noen år tilbake, der var det en god del som leiet hverandre i hendene. Dog merke at disse var menn. Iran styres av sjia, og de er heldigvis i mindre tall i de muslimske delen av verden. Bare så du vet det så er en del prester her i Norge i mot homofili også, og de representerer kristendommen. De bruker ikke vold, men de taler hva de mener.

Lenke til kommentar
Jeg var i Tunisia for noen år tilbake, der var det en god del som leiet hverandre i hendene. Dog merke at disse var menn. Iran styres av sjia, og de er heldigvis i mindre tall i de muslimske delen av verden. Bare så du vet det så er en del prester her i Norge i mot homofili også, og de representerer kristendommen. De bruker ikke vold, men de taler hva de mener.

Ja, det gjør de. Og hadde ikke denne personen gjort annet enn å si sin mening ville ikke denne saken blitt så stor. Det er bare det at personen gikk fysisk til angrep, og det gjør saken mye mer alvorlig enn hva som ellers ville vært tilfelle.

Lenke til kommentar
Ja, jeg leste den siste kommentaren der. Men, det er nok ikke bare denne enkeltpersonen som har disse holdningene, det er jeg helt sikker på.

 

Selvsagt ikke. På samme måte som det er mange nordmenn som mener både det ene og det andre som jeg finner avskyelig. Det betyr ikke at nordmenn som gruppe er avskyelige og at vi må advare hele verden om de avskyelige nordmennene som flytter til Spania og sprer sine avskyelige holdninger. Gærninger finnes i alle grupper og det finnes nok prosentvis flere av dem i religiøse miljøer, og særlig i en del lukkede muslimske miljøer. På den annen side: Hadde disse to gjort det samme for 30 år siden ville det vært nok av hvite, kristne nordmenn som hadde gjort akkurat det samme og argumentert med at "det er et kristent land!". Vi skulle selvsagt ikke akseptert det heller men det ville allikevel ikke vært grunnlag for å spre frykt og stemple alle hvite, kristne nordmenn som gærninger.

Lenke til kommentar
Ja, jeg leste den siste kommentaren der. Men, det er nok ikke bare denne enkeltpersonen som har disse holdningene, det er jeg helt sikker på.

 

Selvsagt ikke. På samme måte som det er mange nordmenn som mener både det ene og det andre som jeg finner avskyelig. Det betyr ikke at nordmenn som gruppe er avskyelige og at vi må advare hele verden om de avskyelige nordmennene som flytter til Spania og sprer sine avskyelige holdninger. Gærninger finnes i alle grupper og det finnes nok prosentvis flere av dem i religiøse miljøer, og særlig i en del lukkede muslimske miljøer. På den annen side: Hadde disse to gjort det samme for 30 år siden ville det vært nok av hvite, kristne nordmenn som hadde gjort akkurat det samme og argumentert med at "det er et kristent land!". Vi skulle selvsagt ikke akseptert det heller men det ville allikevel ikke vært grunnlag for å spre frykt og stemple alle hvite, kristne nordmenn som gærninger.

Men som jeg sa, denne personen brukte vold i tillegg til ord.

Lenke til kommentar
Men som jeg sa, denne personen brukte vold i tillegg til ord.

 

Og så? Det er selvsagt uakseptabelt, som jeg allerede har skrevet flere ganger. Å knytte dette til snikislamering (forøvrig et tulleord) er meningsløst, som forklart over. Det er ikke første gang slikt skjer og det vil garantert skje igjen. Det er et symbol på religiøs galskap som finnes i lukkede religiøse miljøer og vi skal gjøre alt vi kan for å hindre det.

Lenke til kommentar
Og så? Det er selvsagt uakseptabelt, som jeg allerede har skrevet flere ganger. Å knytte dette til snikislamering (forøvrig et tulleord) er meningsløst, som forklart over. Det er ikke første gang slikt skjer og det vil garantert skje igjen. Det er et symbol på religiøs galskap som finnes i lukkede religiøse miljøer og vi skal gjøre alt vi kan for å hindre det.

En ting er at det vil skje igjen. En annen ting er om vi vil la det skje uten å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
La meg få rette opp en feil i innlegget mitt ang. at Jens Stoltenberg støtter terrorisme; jeg mente Hamas, ikke Taliban.

 

Kilde

Aight. Det er mulig du har tatt feil link, men jeg ser lite om støtte til Hamas der, bare politikerbabbel om støtte til Palestina.

 

Forøvrig er det en ting å anerkjenne en demokratisk valgt Hamas-regjering, og noe annet å støtte terrorisme. Problemet i 2006 var ikke at for mange land anerkjente Hamas, problemet var at alt for få land anerkjente Hamas-regjeringen, noe som førte til at den moderate fløyen av Hamas ble svekket såpass at den i dag er uten noen som helst makt.

 

Menachim Begin var leder for Irgun i unge dager. Da han som leder av Likud ble statsminister i Israel var det ingen som motsatte seg å anerkjenne en tidligere leder for en terroristorganisasjon som demokratisk valgt leder for Israel. Og det ville heller ikke vært greit om regjeringen hans ikke ble anerkjent.

 

"Bare en", sier du. Ja vel, men radikal islam har ikke akkurat så mye til overs for homofile. Vi kan f.eks. se på Iran, der homofile blir slaktet ned fordi de er nettopp homofile. Ikke mye toleranse og aksept der, akkurat.

 

Jeg var i Tunisia for noen år tilbake, der var det en god del som leiet hverandre i hendene. Dog merke at disse var menn. Iran styres av sjia, og de er heldigvis i mindre tall i de muslimske delen av verden. Bare så du vet det så er en del prester her i Norge i mot homofili også, og de representerer kristendommen. De bruker ikke vold, men de taler hva de mener.

Det er heller ikke så veldig mange år siden norske homofile ble banket opp på gaten, på utesteder, i skolene, av politiet og en del andre.

 

Men kristendommen er jevnt over, generelt sett, litt snillere mot homofile enn Islam er per tid.

Lenke til kommentar
La meg oppklare litt da mitt innlegg var satt på spissen utifra et enkelt spørsmål om innvandringspolitikk.

 

De andre partiene kaller noe en innvandringspolitkk når den bare er halvhjertet/fokusert og tabubelagt. Frp har f.eks. også en distriktspolitikk, selv om de fleste vil si at den politkken er ikke-eksisterende da Frp ikke jobber aktivt innen det området.

 

Frp bryr seg om de som bor i Norge mer enn andre borgere og ikke motsatt, noe forøvrig alle andre land også gjør. Det er det som er moral ved å bry seg om de som de representerer og finansieres via skatteseddelen av.

 

Det de andre partiene gjør, og som justistminister Storberget er en god representant for, er å skyve ting under teppet og ikke innse realitetene. Det er meget tabubelagt å f.eks. si at en har problemer med en folkegruppe som Rumenere. Da er en plutselig rasist og stigmatiserende, og det er nordmenn som har mislykket med integreringen og måten vi tar de imot. Bla igjennom noen diskusjoner her så ser du gode eksempler på dette. Det å f.eks. skylde på studenter for at de forsøpler og bråker er helt akseptabelt, selv om det er like mye stigamtiserende.

 

Og hvilken bedrift ville ansatt en person som drar ned prestasjonen til bedriften? I Norge er det visstnok helt ok at innvandrere presterer dårligere på ulike statistikker. Selv om det kan diskuteres hvor mye dårligere de presterer så har vi faktisk tilgang på mange innvandrere som er villige til å komme til Norge og prestere bedre enn gjennomsnittet av de innvandrerne vi har, samt bedre enn nordmenn. Den eneste bedriftslederen jeg vet om som ikke ville ansatt en som er bedre enn seg selv, er en dårlig skikket bedriftsleder som er umoralsk og som vil føre sin bedrift til dårligere resultater i framtiden.

 

Det å fornekte at vi har et problem når Russland dumper asylsøkere på grensen vår, at menneskesmuglere kan motta titusner av dollar for jobben de gjør her i landet, at 97% av asylsøkere kommer uten ID og at Danmark mottar flere ganger færre søkere enn Norge selv om de er et bedre logistikkpunkt er et resultat av en ting, og bare en ting: Utlandet vet hvilke politkere vi har og hvilken manglende politikk vi fører på dette området.

 

Og det å fornekte at de fleste partiene ikke tar etter Frp på dette området er bare å sammenligne deres politkk nå mot hvordan det var for 10-20 år siden. Det er mye som idag anses som helt naturlig som ville vært "rasistisk" tidligere, f.eks. det å kreve at en innvandere lærer seg norsk. Forhåpentligvis får stadig flere personer bakkekontakt og kanskje også kulturforståelse i andre land, slik at de forstår at Norge er en del av verden og må oppføre seg deretter. Se på Kongo-saken: Høyt utdannede embetsmenn driver økonomisk utpressing og befolkningen driver høylydt rasisme.

 

Det er på tide å slutte og forskjellsbehandle mennesker som stakkarslige og heller begynne å behandle mennesker rettferdig. Dvs. med like plikter og rettigher. Det vil alle tjene på i det lange løp, både sterke og svake, gule, blå, hvite eller rød.

 

En kan som sagt være enig eller uenig med Frp sin innvandringspolitikk, men de er de eneste med moral og mot nok til å få dette fram i diskusjonslyset og er derfor et meget viktig parti i Norge, noe oppslutning på 30% viser. Å mene annet er arrogant ovenfor demokratiet, og viser hvor tabubelagt dette emnet er idag. Tenk hvordan det hadde vært idag uten Frp som vaktbikkje. Da hadde det antakeligvis fortsatt vært rasistisk å mene at en innvandrer skal lære seg noe så basisk som språket til landet han vil bli en del av.

 

 

Edit: Skjønner ikke at jeg gidder å skrive alt dette, da det gjennomsnittlige innlegget her er en oneliner. Men det er et viktig poeng å få fram at det er viktig å ikke tabubelegge/skjule ubehgeligheter i samfunnet, selv om sterke krefter ønsker det :)

"Denne formen for kriminalitet er et økende samfunnsproblem. De grove tyveriene er begått med profesjonelt preg, heter det dommen."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3190081.ece

 

Realitetene vil fortsette å være der uansett hvor hardt vi prøver å lukke øynene for de.

Lenke til kommentar
"Denne formen for kriminalitet er et økende samfunnsproblem. De grove tyveriene er begått med profesjonelt preg, heter det dommen."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3190081.ece

 

Realitetene vil fortsette å være der uansett hvor hardt vi prøver å lukke øynene for de.

 

Men så er det da ingen grunn til å tro at disse estlenderne og latvierne er innvandrere eller asylsøkere? Hele ditt lange innlegg er omtrent like meningsfylt som å anklage og stigmatisere alle motorsyklister for dette:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3223397.ece

Lenke til kommentar

Så du mener virkelig ikke dette er et politisk problem som går under det vi diskuterer mtp. innvandringspolitikk? Norge har ikke kontroll på hvilke personer vi slipper inn i landet og det er et politisk problem knyttet til innvandring. Kall de gjerne turister, men det er da et stort problem at politiet ikke klarer å holde oversikt over hvilke personer som oppholder seg i Norge, og ikke klarer å utvise de da de bare vender tilbake. Og det er norsk innvandring/grense/turist-politikk som er ansvarlig for dette. Og hvis du ikke vil diskutere Litauere kan du se på statistikken for det du mener kommer inn under innvandringspolitkk så finner du det samme.

 

Det hjelper mye mer hvis du kan komme med forslag istedet for å drive tåkelegging for å få bort et problem som er ukomfortabelt å diskutere. Hva med å faktiskt innse realitetene istedet for å komme med onelinere?

 

Du kan begynne å svare på følgende selv om du mener at hele mitt lange innlegg er uten mening:

 

""

Og hvilken bedrift ville ansatt en person som drar ned prestasjonen til bedriften? I Norge er det visstnok helt ok at innvandrere presterer dårligere på ulike statistikker. Selv om det kan diskuteres hvor mye dårligere de presterer så har vi faktisk tilgang på mange innvandrere som er villige til å komme til Norge og prestere bedre enn gjennomsnittet av de innvandrerne vi har, samt bedre enn nordmenn. Den eneste bedriftslederen jeg vet om som ikke ville ansatt en som er bedre enn seg selv, er en dårlig skikket bedriftsleder som er umoralsk og som vil føre sin bedrift til dårligere resultater i framtiden.

""

Jeg tror det sier seg selv hva som er uten mening, og det er norsk innvandringspolitikk.

Lenke til kommentar
Nei, dette er en av mange tullinger. Men man kan ikke skjære alle over en kam, forøvrig så kan også dette kun skje i Oslo av alle plasser i Norge. Der de fleste tullinger holder til.

 

Kriminalstatistikken taler for seg selv. Innvandrer er ifølge SSB overrepresentert i den, og derfor kan man trygt si at de står for mer dritt enn oss nordmenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...