Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Så du fant faktisk ikke ett eneste punkt i partiprogrammet som du ikke likte?
Jeg fant mange ting jeg ikke likte. Det er en grunn til at jeg ikke stemmer FRP.
Om det du sier faktisk stemmer hvorfor nevner du da ikke hva du ikke likte i partiprogrammet istedenfor bare å beskylde Frp for hva andre politikere har gjort i andre land? Kanskje du bare bløffer?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De rødgrønne lover bedre skoler - gjør de noe med det? Nei.

Forklaring:

De tenker langsiktig! Ved å få bedre skoler, vil framtidens generesjoner bli intelligente oppegående mennesker som stemmer FrP/Høyre. Ergo vil de ikke ha bedre skoler fordi på sikt, så vil de rødgrønne miste stemmer.

Jeg er helt sikker på at det er en sammenheng mellom valg av partitilhørighet/IQ.

Den Rød-Grønne regjeringen har begynt flere oppusningsprosjekter av eldre skoler, og sørget for gratis skolebøker til videregående skoler, så de har gjort noe. Jeg tror heller ikke det er riktig at lengre utdannelse gir flere velgere til FRP. Det er allerede blitt nevnt at en av FRPs største velgergruppe er lavt utdannede.

En franske filosof ved navn Pierre Bourdieu skrev en bok, "distinksjon", basert på en ti år lang studie som motbeviser det du sier. De som har høy utdannelse har en tendens til å stemme venstreorienter.

Lenke til kommentar
Om det du sier faktisk stemmer hvorfor nevner du da ikke hva du ikke likte i partiprogrammet istedenfor bare å beskylde Frp for hva andre politikere har gjort i andre land? Kanskje du bare bløffer?

Blant de ting jeg ikke liker er deres hang til å privatisere, blant annet skoler, sykehus og lånekassen. De vil ødelegge NRK ved å dele den opp og selge den. De kommer pogså til å ødelegge kulturlivet. De støtter Israel og USAs krigføring blindt. Dette er kun noe av det jeg ikke liker.

Det jeg har kommet med er heller ikke bløff. Jeg har dokumentert både Thatcher sammenlikningen og at FRP støtter den slags politikk, og vist hvorfor det går an å sammenlikne de partiene.

Lenke til kommentar
Det er fortsatt en komplett idiotisk sammenligning. Da kan man like gjerne sammenligne FRP og Hitler. Ingen av delene gir noe særlig mening, og det eneste slike håpløse sammenligninger bidrar med er en unyansert svartmaling av partienes politikk.

Man kan faktisk ikke sammenligne liberalisme, FrP sin ideologiog nazisme. Nazisme har mer til felles med sosialisme enn med liberalisme.

Lenke til kommentar
De støtter Israel og USAs krigføring blindt. Dette er kun noe av det jeg ikke liker.

OG DA ER DET BEDRE Å STØTTE TALIBAN!? Det gjør Jensemann.

Rødt sponser i dag en palestinsk organisasjon som er oppført på USA og EU sin liste over terrorbevegelser. Fint, hva?

Lenke til kommentar
De støtter Israel og USAs krigføring blindt. Dette er kun noe av det jeg ikke liker.

Rødt sponser i dag en palestinsk organisasjon som er oppført på USA og EU sin liste over terrorbevegelser. Fint, hva?

Ja, det genialt!

Fra spøk til alvor; Sosialister er flinke til å sutre over småting som de andre partiene gjør "feil", men når de selv sitter med skjegget i postkassa holder de kjeft, og siden FrP og Høyre holder seg for gode til å rakke ned på dem, så blir det helt stille.

Rødt er selvutnevnte kommunister, ja?

Lenke til kommentar

Hvor i alle dager har du fått det fra at Jens Stoltenberg støtter Taliban?

At organisasjonen står på USAs terrorliste sier ikke så mye, det gjorde også Nelson Mandela. Men som de fleste slike organisasjoner har PFLP også flere sider, en av de sidene er helsearbeid. Og det er til helsearbeid støtten går.

Men undertegnede ville nok heller gitt støtte til Norsk Folkehjelp eller observatørprosjektet. PFLP er en organisasjon som bruker uakseptable virkemidler, blant annet terrorisme. Og det må man ta avstand fra.

Lenke til kommentar
At organisasjonen står på USAs terrorliste sier ikke så mye, det gjorde også Nelson Mandela. Men som de fleste slike organisasjoner har PFLP også flere sider, en av de sidene er helsearbeid. Og det er til helsearbeid støtten går.

Men undertegnede ville nok heller gitt støtte til Norsk Folkehjelp eller observatørprosjektet. PFLP er en organisasjon som bruker uakseptable virkemidler, blant annet terrorisme. Og det må man ta avstand fra.

USA og EU sin terrorliste.

Lenke til kommentar
Og over 91 sider har folk sutret over Frp. ;)

og det er egentlig ikke så rart, med så mange krumspring det partiet kommer med.

edit: ang Taliban-påstanden, så må det være en av de lengste stråmannsargumentene så langt.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Hvor i alle dager har du fått det fra at Jens Stoltenberg støtter Taliban?

<a href="http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/09/25/105346.htm" target="_blank" rel="nofollow">http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/09/25/105346.htm</a>

"Norge støtter koranskoler i Pakistan"

"De frygter, at de 150 millioner norske kroner over fem år, vil bidrage til at uddanne flere fundamentalister."

Enten kan vi svartmale Jens Stoltenberg som Taliban-supporter med burka-skjerf og jihad-øl-hatt, eller så kan man se etter koranskoler som er mer moderate, og støtte dem. De mest ekstreme koranskolene vil få støtte uansett, den støtten kommer fra reelle Taliban-supporterne i Saudi-Arabia.

USA og EU sin terrorliste.

Jada, men det er forbausende lite relevant for budskapet i innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Jada, men det er forbausende lite relevant for budskapet i innlegget mitt.

En organisasjon som driver med terror er en terrororganisasjon. Hamas, Taliban, Al Qaida, PFLP, Bader Meinhof, Røde Khmer er gode eksempler på terrororganisasjoner. Kina, Nord-Korea, Iran, Burma er alle eksempler på skrekkvelder man i aller høyeste grad bør boikotte.

Lenke til kommentar
Enten kan vi svartmale Jens Stoltenberg som Taliban-supporter med burka-skjerf og jihad-øl-hatt, eller så kan man se etter koranskoler som er mer moderate, og støtte dem. De mest ekstreme koranskolene vil få støtte uansett, den støtten kommer fra reelle Taliban-supporterne i Saudi-Arabia.

Eller så kan Jens slutte å kaste mine skattepenger etter religiøse gærninger, det gjelder forøvrig her i Norge og i andre land. Enten det er talibanskoler, moskéer, kirker eller synagoger. Det viser en svært dårlig dømmekraft når man bruker skattebetalernes penger på å opprettholde bygg som er ment til å underbygge vrangforestillinger. Dessverre så er Frp også for å støtte kirken og det er en av de få tingene jeg finner svært negativt med Frp.

Lenke til kommentar
Dessverre så er Frp også for å støtte kirken og det er en av de få tingene jeg finner svært negativt med Frp.

Alle trossamfunn bør være uavhengige og selv råde over sin arbeidsform, organisasjon og forkynnelse, forutsatt at det ikke medfører krenkelse eller overgrep mot medmennesker eller oppfordring til handlinger som bryter med norsk lov og regelverk. Både samfunnet, kirken og staten er best tjent med et skille mellom kirke og stat, da en politisk styrt kirke mister sin nødvendige legitimitet.

Sakset fra FrP sitt prinsipprogram.

Så du har faktisk ikke lest programmet. :p

•Avvikle NRK-lisensen og stykke opp og selge NRK. Det er ikke en offentlig oppgave å tilby underholdning.

<a href="http://www.frp.no/no/Vi_mener/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.frp.no/no/Vi_mener/</a>

Jeg har lest det veldig godt.

Synes det er et meget godt forslag. Jeg vet veldig godt hva FrP mener om NRK, og har alltid vært imot NRK-lisensen. Dette er nok en grunn til at jeg stemmer FrP ved dette valget.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Jeg er helt sikker på at det er en sammenheng mellom valg av partitilhørighet/IQ.

Det er helt riktig, som nevnt tidligere her i tråden så er det de med lavest utdanning som stemmer Frp.

Du snakker om å skyte seg selv i leggen :rofl:

Jeg er det man kan kalle "høyt utdannet", men jeg stemmer også FrP, nettopp på grunn av at jeg er mest enig med FrP sin politikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...