Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Eller at FrP er en gjeng med nazister og rasister på grunn av deres holdninger til fremmedkulturelle.

Som sagt tidligere, det er sosialistene som er de verste rasistene her i landet. De ser på fremmedkulturelle som mindreverdige, og tror ikke de klarer seg selv.

 

Åja, er det derfor FrP gråter så fælt om "snikislamisering"? Dere er redd for fremmedkulturelle. Jeg vet personlig veldig godt at om jeg i dag, som nittenåring, hadde mistet foreldrene mine i krig og flyttet til et land med et helt ukjent språk og en helt ukjent kultur og bodd i en hybel som likner en fengselscelle hadde jeg ikke klart meg selv. Jobb? Neh, jeg er jo fremmedkulturell! Sånne mennesker kan man ikke ansette. Tenk om de snikislamiserer arbeidsplassen!

 

Slik du beskriver det er staten rasistisk fordi de gir folk arbeidsledighetstrygd. De klarer jo seg selv, sant?

Endret av sileps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at en del folk misforstod innlegget mitt. For å si det sånn (la meg presisere at jeg ikke har noen religiøs tilknytning whatsoever), prøv å sette opp en kirke i f. eks et land med STERKT muslimsk styre, og se hva som skjer.

 

Norge "er" en "kristen" nasjon, men her blir man ikke kappet hodet av om man setter opp en moskè eller synagoge. Men med den folkeinnvandringen som er nå, og så mange ekstremislamistiske grupper som danner seg i Oslo-miljøet, er det vel ikke lenge til man avlivet for å si sin egen mening.

Lenke til kommentar
Det bra at vi tillater det, ja.

 

Men å la de som kommer hit drive på akkurat som de vil, nei. Og det er den veien Norge tar med den sittende regjering.

Folk må da få drive på akkurat som de vil så lenge det er innenfor loven? Eller tar du til orde for diskriminering av muslimer?

Lenke til kommentar
Ser at en del folk misforstod innlegget mitt. For å si det sånn (la meg presisere at jeg ikke har noen religiøs tilknytning whatsoever), prøv å sette opp en kirke i f. eks et land med STERKT muslimsk styre, og se hva som skjer.

 

Norge "er" en "kristen" nasjon, men her blir man ikke kappet hodet av om man setter opp en moskè eller synagoge. Men med den folkeinnvandringen som er nå, og så mange ekstremislamistiske grupper som danner seg i Oslo-miljøet, er det vel ikke lenge til man avlivet for å si sin egen mening.

 

Prøver du å si at slik ting gjøres i et land med sterkt muslimsk styre er noe å trakte etter? At vi bør bruke de som forbilder når det gjelder hvordan vi skal styre her?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er mange som ikke klare å lese skikkelig gjennom valgløftene fra de forskjellige partiene, og det er helt tydelig at alle vil hjelpe de som er svakere stillt i vårt samfunn.

 

Alle skal hjelpes i gang, men det er opp til hvert eneste menneske å ta sine egne valg, og om man vil satse på kriminalitet, så er det et valg man tar. Noen kan også bli tvunget til dette av f.eks venner, men de har da VALGT å bli venner med de som tvinger èn til disse handlingene.

 

For å få slutt på barnemishandling etc, må integreringspolitikken bli bedre.

Lenke til kommentar
Det er mange som ikke klare å lese skikkelig gjennom valgløftene fra de forskjellige partiene, og det er helt tydelig at alle vil hjelpe de som er svakere stillt i vårt samfunn.

 

Alle skal hjelpes i gang, men det er opp til hvert eneste menneske å ta sine egne valg, og om man vil satse på kriminalitet, så er det et valg man tar. Noen kan også bli tvunget til dette av f.eks venner, men de har da VALGT å bli venner med de som tvinger èn til disse handlingene.

 

For å få slutt på barnemishandling etc, må integreringspolitikken bli bedre.

Har eit barn fødd med downs syndrom valt dette? Har dette barnet valt å trenge spesiell omsyn og å måtte gå i spesielle skular? Eg er absolutt ikkje samd med at kriminelle nødvendigvis har valt sin situasjon.

 

Du er klar over at din far har taushetsplikt og kan miste jobben pga den posten der? Slett den ASAP.

Oi, føkk. Du har kanskje rett.

Lenke til kommentar
Har eit barn fødd med downs syndrom valt dette? Har dette barnet valt å trenge spesiell omsyn og å måtte gå i spesielle skular? Eg er absolutt ikkje samd med at kriminelle nødvendigvis har valt sin situasjon.

 

Igjen; de som er svakere stillt skal få hjelp.

 

De som VELGER en kriminell fremtid har på et tidspunkt også valgt dette.

Lenke til kommentar
Kaller du virkelig å linke til en blogger som ikke klarer underbygge sine utsagn for "dokumentering"?

 

Den var ikke ment som dokumentasjon, men den viste grunnene til hvorfor det er vanskelig å få bukt med fattigdoms problemene i Norge, og hva regjeringen har gjort.

 

At en person har en annen person som forbilde betyr ikke at de vil føre en identisk politikk. Om du har et snev av seriøsitet ville du i det minste prøve å finne hva i Frps program som du mener ligner Thatchers politikk. Eller mener du virkelig at Frp bare kan brenne hele sitt partiprogram da Siv har sagt hun har et forbilde? Og nå skal altså norske styrker gjøre seg klare til å okkupere falklandsøyene?

 

FRP har en lik politikk som Thatcher, og derfor kan de sammenlignes. Dette er ikke bare tull. Selv om partiprogrammet sier mye fint betyr ikke det at de vil gjøre det. Ta AP for eksempel; på deres partiprogram står de at de skal utrydde fattigdom, noe de ikke gjør/har klart. Man må se på hva slags ideologier og hva som ligger bak deres politikk. Akkurat som Thatcher vil FRP privatisere kraftig, resultatet av dette var som jeg har nevnt tidligere. Det er derfor grunn til å være skeptisk til FRP sin politikk. Thatcher lovte også gull og grønne enger som FRP, men det gikk vel heller den andre veien.

Lenke til kommentar
FRP har en lik politikk som Thatcher, og derfor kan de sammenlignes. Dette er ikke bare tull. Selv om partiprogrammet sier mye fint betyr ikke det at de vil gjøre det. Ta AP for eksempel; på deres partiprogram står de at de skal utrydde fattigdom, noe de ikke gjør/har klart.

Så siden man ikke kan stole på Arbeiderpartiet så mener du at det ikke er vits i å lese partiprogrammet til Frp?

 

Det eneste som teller for deg er altså fordommer.

Lenke til kommentar

Thatcher hadde en visjon om en fremgangsrik nasjon der de gamle puritanske verdiene skulle gjøre seg gjeldende. Hun mente at veien mot dette var via privat entrepenørskap, og derfor sto hun for en utstrakt privatisering.

 

Thatcher er et dobbeltegget sverd. På den ene siden moderniserte hun Storbritannia, de økonomiske strukturene, med mere. På den andre siden ble de fattigste britene veldig mye fattigere, og selv om nedlegging av kullgruvene var økonomisk forsvarlig førte de også til store sosiale problemer, man skal ikke utelukke at dette lå bak mye av den kriminaliteten som begynte å gro på 90-tallet.

 

Men hun hadde guts, det skal hun ha. Mot slutten ble hun vel nærmest stormannsgal, men guts, det hadde hun.

Lenke til kommentar
Så siden man ikke kan stole på Arbeiderpartiet så mener du at det ikke er vits i å lese partiprogrammet til Frp?

 

Det eneste som teller for deg er altså fordommer.

 

Jeg sier ikke at man ikke kan stole på Arbeiderpartiets partiprogram, men at alle partier, når de kommer til makten, gjør noe helt annet enn det som står på partiprogrammet. Det er heller ikke fordommer å sammenligne FRP med Thatchers politikk:

 

1. FRP sier selv at de liker hennes politikk, og de har mange like elementer i politikken.

2. Konservative i Stor-Britannia hyller Siv Jensen som Norges svar på Thatcher, og da er det noe grunnleggende likt ved deres politikk.

 

Jeg sier ikke at de har helt lik politikk, men man må også lære av historien og ikke bare lese dagens partiprogram.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at man ikke kan stole på Arbeiderpartiets partiprogram, men at alle partier, når de kommer til makten, gjør noe helt annet enn det som står på partiprogrammet. Det er heller ikke fordommer å sammenligne FRP med Thatchers politikk:

Hvordan kan du si det om Frp uten at de har fått prøve seg? Dette er kun basert på fordommer, mens vi med de andre større partiene her i landet, så kan man si det basert på erfaring. Du ser forskjellen, ikke sant?

 

Jeg sier ikke at de har helt lik politikk, men man må også lære av historien og ikke bare lese dagens partiprogram.

Da er det altså legitimt å sammenlikne sosialistene med Stalin. I rest my case.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...