Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Sant nok. Men så lenge fondet øker (og øker markant) plager det meg ganske lite.

Så det plager deg ingenting at oljefondet har drevet med rå gambling med våre penger?

Asked and answered.

Du vil alltid ha feil når man forvalter enorme pengesummer. Og når summene blir enorme blir feilene dertil store.

Men så lenge den fullstendige kompetansen sørger for en sterk økning av fondets verdi, da klager jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sant nok. Men så lenge fondet øker (og øker markant) plager det meg ganske lite.

Så det plager deg ingenting at oljefondet har drevet med rå gambling med våre penger?

Asked and answered.

Du vil alltid ha feil når man forvalter enorme pengesummer. Og når summene blir enorme blir feilene dertil store.

Men så lenge den fullstendige kompetansen sørger for en sterk økning av fondets verdi, da klager jeg ikke.

Det er fortsatt 400 mrd kroner igjen til fondet er der det var før finanskrisen. At et aksjefond synker i verdi som følge av nedgangstider er forståelig, det skjønner alle. Det er ikke det som plager meg. Det som plager meg er at risikoen ble økt gjennom at aksjeandelen gikk opp fra 40% til 60%, og at oljefondet opptrådte direkte uansvarlige ved denne aktive forvaltningen slik at tapet ble 70 mrd høyere enn forventet verditap. Oljefondet skal passe på pengene våre, ikke søle dem bort på gambling. 70 mrd kroner kunne f.eks. fjernet mesteparten av bomstasjonene her i landet, om ikke alle.

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg med Frp er hvordan de kan love så vanvittig mye penger i skattelette, samtidig som de konkurrerer med Ap og Sv om å gi mest mulig penger til alt og alle i hele Norge. Ingen her som ser en ørliten økonomisk brist i Frp's økonomipolitikk?

Nei, fordi de også forklarer godt hvordan pengene skal fordeles. De foreslår bl.a å bruke litt mer av oljefondet, effektivisere byråkratiet og en hel rekke andre tiltak som kommer til å SPARE mange penger. Det betyr at man kan bruke pengene anderledes. Ikke som de rød-grønne som gir de pengene vi kunne brukt til skattelette, bedre veier, bedre helsevesen, bedre skoler osv. til korrupte statsledere. Du får heller lese deg opp om partiprogrammet til Frp og budsjettforslaget deres, fremfor å sluke kommunistpropaganda rått. ;)

Lenke til kommentar

Nikka, jeg syns du kan begynne å respektere andres oppfatninger litt mer, og ikke bare spy ut argumentasjon som "kommunistpropaganda" i tide og (i de fleste tilfeller) utide.

Jeg må egentlig innrømme at jeg gleder meg til FRP endelig har fått fire år i regjering og ender opp som høyresidens SV.

Lenke til kommentar

Vel jeg synes folk kan sette seg inn i budsjettet de kritiserer - før de ytrer løgner om det omtalte budsjettet. Jeg gleder meg til Frp endelig har fått 4 år i regjering slik at venstresiden er borte fra norsk politikk for all fremtid.

Vel jeg synes folk kan sette seg inn i budsjettet de kritiserer - før de ytrer løgner om det omtalte budsjettet. Jeg gleder meg til Frp endelig har fått 4 år i regjering slik at venstresiden er borte fra norsk politikk for all fremtid.

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert at de kanskje har satt seg inn i budsjettet men ikke liker det? :)

Jeg er veldig glad i The Who, men selv om min mor hører de samme sangene av the Who som jeg gjør, liker hun ikke the Who.

Grunnen til at jeg gleder meg til FRPs første og siste regjeringsperiode er at det blir morsomt å se FRP-statsråder gå på flauser, jeg gleder meg til skandalene, utsagnene og tabbene.

Og jeg gleder meg til å se FRP forsøke å ro seg ut av at de ikke har klart å gjennomføre så mye i løpet av fire år.

Det er det som er problemet med å være radikal. Når du kommer i regjering kan du ikke være fullt så radikal. Og det har SV fått merke smertelig.

:)

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg gleder meg til FRPs første og siste regjeringsperiode er at det blir morsomt å se FRP-statsråder gå på flauser, jeg gleder meg til skandalene, utsagnene og tabbene.
Hvilken regjering eller parti har ikke hatt noe slikt?
Og jeg gleder meg til å se FRP forsøke å ro seg ut av at de ikke har klart å gjennomføre så mye i løpet av fire år.
I motsetning til hvilken regjering?
Det er det som er problemet med å være radikal. Når du kommer i regjering kan du ikke være fullt så radikal. Og det har SV fått merke smertelig.
Det er helt naturlig for alle partier som ikke får over 50%.

Får man samme utvikling som i kommunene hvor Frp har hatt mye makt er det ikke umulig at det blir rent flertall for Frp i 2013.

Lenke til kommentar

Det er også litt av poenget mitt. Men jeg er litt skadefro, og når noen som har mast om andres imperfeksjoner viser seg å være alt annet enn perfekte selv, da smiler jeg i alle fall litt. :)

Angående kommunepolitikken har ideologi og partipolitikk ingenting å si. I lokalpolitikk er det viktigste at personene man stemmer inn er dyktige, siden partiene er mer eller mindre enige om det meste, forskjellene er sjelden store.

Rent flertall for FRP i 2013 er mulig. Det er også mulig å bli spist av en ku, men det er ikke akkurat veldig sannsynlig.. :)

Lenke til kommentar
Hvilken regjering eller parti har ikke hatt noe slikt?
I motsetning til hvilken regjering?
Det er helt naturlig for alle partier som ikke får over 50%.

Får man samme utvikling som i kommunene hvor Frp har hatt mye makt er det ikke umulig at det blir rent flertall for Frp i 2013.

Det er jo hyggelig at du ser ut til å innse at FrP heller ikke er prefekte, det er det som forundrer meg aller mest i tråden her, mange av tilhengerene til FrP ser jo ut til å støtte de uansett hva det er snakk om, folk vil jo nærmest ikke innrømme at FrP noensinne gjør feil. Det er jo nesten så det begynner å nærmes seg fanatisme til tider.

AtW

Lenke til kommentar
Det er jo hyggelig at du ser ut til å innse at FrP heller ikke er prefekte,
Jeg har aldri påstått dette eller vært enig med all deres politikk. Mye av kritikken og angrepene på Frp i denne tråden har derimot vært basert på fordommer og desinformasjon. Om de kommer til regjeringsmakt vil mye av dette forsvinne til neste valg og samtidig må de som alle som er i regjering moderere politikken sin.

Blir deres politikk rundt asyl og innvandring mot formodning moderert så mye (de klarer ikke utfordre embedsverket) at de ikke får til noen merkbar forskjell så vil man ved valget i 2013 få inn nye partier fra yttre høyre.

Lenke til kommentar
Du har ikke vurdert at de kanskje har satt seg inn i budsjettet men ikke liker det? :)

Det som irriterer meg med Frp er hvordan de kan love så vanvittig mye penger i skattelette, samtidig som de konkurrerer med Ap og Sv om å gi mest mulig penger til alt og alle i hele Norge. Ingen her som ser en ørliten økonomisk brist i Frp's økonomipolitikk?

Her viser debattanten klart at han ikke har lest budsjettet, eller ikke forstått det. Hvordan jeg kan si det? Vel vedkommende sier ikke at han ikke liker det, men vedkommende foreslår at det er en logisk brist. Hadde man lest budsjettet så hadde man visst hvor pengene skulle hentes fra, da budsjettet TYDELIG viser hva som er inntekter og hva som er utgifter og ikke minst KILDENE til inntekter og utgifter. Noe helt annet hadde vært om man var uenig i at Frp ønsker å bruke mer penger enn sosialistene på utdanning, infrastruktur og helsevesen ...

Det kommer strengt talt an på hvor mye sosialistene prøver å sabotere det, eller om det går slik jeg håper - at Frp får flertallsregjering. DET hadde vært noe det, for da kunne sosialistene sittet der og sett på at Norge har gått gjennom en utvikling, og sprunget ut som en flott blomst, ikke forvitret som en plante som ikke får næring, sol og vann.

Lenke til kommentar

Jeg må si at det virker logisk å bruke litt av oljefondet til unvierseter, skoler, veier og sykehus og andre slike ting, som faktisk nordmenn bruker mye.

Men jeg er ikke sikker på hva jeg tror. Jeg vet ikke helt hva følgene av FrP sine planer ville bli realistisk sett.

Men samme kan sies om alle partiene.

Er også litt enig i aktiv dødshjelp politikken og innvandringspolitikken.

Men ellers er jeg ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...