Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Frp fantastene her har en lei tendens til å overse alle spørsmål de finner vanskelige å svare på. Og heller komme med samme påstanden som er slått tilbake tidligere en gang til.
Hvilken påstand er det du mener er slått tilbake i denne tråden?
I stor likhet med frp politikere som satser alt på noen få punkter, og overser alt som vedrører den utrolige kortsiktige og håpløse politikken.
Ja, å satse på infrastruktur, utdanning og forskning er jo utrolig kortsiktig. Mye bedre å gi pengene til afrikanske diktatorer.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eh... da tjente vi vel heller ikke 200 milliarder?
Så har jeg da heller ikke hevdet at vi har "tjent 200 milliarder". Din forståelse av enkle økonomiske prinsipper er så begrenset at en hver diskusjon rundt det er meningsløs.
Ja, huff. Tenk å forveksle "rekordoverskudd" med det å tjene penger. Hvor dum kan man bli?
Lenke til kommentar

Faktum er at oljefondet økte sin aksjeportefolio i løpet av finanskrisen, noe som fører til ganske heftig verdiøkning når krisen begynner å gi seg. At fondet minket i verdi da krisen satte inn er, vel, forutsigbart. Å kritisere noen for det er som å kritisere naboen for dårlig økonomisk gangsyn når huset hans synker i verdi, i takt med resten av markedet.

Lenke til kommentar
Frp fantastene her har en lei tendens til å overse alle spørsmål de finner vanskelige å svare på. Og heller komme med samme påstanden som er slått tilbake tidligere en gang til.
Hvilken påstand er det du mener er slått tilbake i denne tråden?
I stor likhet med frp politikere som satser alt på noen få punkter, og overser alt som vedrører den utrolige kortsiktige og håpløse politikken.
Ja, å satse på infrastruktur, utdanning og forskning er jo utrolig kortsiktig. Mye bedre å gi pengene til afrikanske diktatorer.

Nok et glimrende eksempel på at dere henger dere fast i noen få punkter, og kommer med samme påstanden.

Du mener at alle pengene dere ville brukt på infrastruktur, skole og utdanning ville dagens regjering gitt til diktatorer?

 

Hvis du nå presterer å svare ja tror jeg du vil imponere de aller fleste her inne.

 

Hvis du leser et par siden bak som jeg sa er det f.eks en del poster fra Simen Aldra du flittig har "oversett"

Lenke til kommentar
Nok et glimrende eksempel på at dere henger dere fast i noen få punkter, og kommer med samme påstanden.

Du mener at alle pengene dere ville brukt på infrastruktur, skole og utdanning ville dagens regjering gitt til diktatorer?

Jeg tror ikke det vil være øremerking, men å frigjøre ca. 50 milliarder i året vil gjøre det mulig å bruke mere på infrastruktur, utdanning og forskning uten å måtte bruke mere av oljefondet.
Lenke til kommentar
Og hvor skal disse 50 milliardene tas fra?

Det er de ca. 50 milliardene i året som de rødgrønne sender til diktatorer og korrupte statsledere. De går under navn som uhjelp og regnskogfond.

 

Hadde pengene blitt sendt rett til bankontoene disse personene har i Sveits ville vi gjort langt mindre skade på landene.

Lenke til kommentar

@robertaas:

 

Igjen er presisjonen på "vi skyter med hagle på 500 meters avstand"-nivå. Statsbudsjettet for 2009 viser at det skal brukes 26,2 mrd. til bistand, ikke 50 mrd. Disse 26,2 mrd. brukes til en lang rekke nyttige tiltak. Ja, ikke all bistand er vellykket. Ja, dessverre ender penger av og til opp på feil sted. Å påstå at 50 mrd. går rett i lomma på diktatorer og korrupte statsledere er hinsides en hver fornuft, som vanlig.

Lenke til kommentar
Statsbudsjettet for 2009 viser at det skal brukes 26,2 mrd. til bistand, ikke 50 mrd.
Du har ikke tatt med:

-oppkjøp og sletting av statsgjeld

-klimakvoter

-regnskapsfond

 

Det beste med det er at frpere nærmest mener det er u-hjelpen som står bak all elendigheten i Zimbabwe. Ja, det har ingenting å gjøre med gamle mugabe. Han er uskyldig!

Det var han vi ga pengene til ja. Han er ikke uskyldig, men uhjelpen hjalp han å beholde makten og ga man troen på at de ville klare seg uten eksportinntekter.

Lenke til kommentar
Faktum er at oljefondet økte sin aksjeportefolio i løpet av finanskrisen, noe som fører til ganske heftig verdiøkning når krisen begynner å gi seg. At fondet minket i verdi da krisen satte inn er, vel, forutsigbart. Å kritisere noen for det er som å kritisere naboen for dårlig økonomisk gangsyn når huset hans synker i verdi, i takt med resten av markedet.

Hva med de 70 mrd kronene som ble brukt til såkalt "aktiv forvaltning", eller ren gambling i beste Las Vegas-stil som jeg kaller det? De pengene vil for alltid være borte.

Lenke til kommentar
Faktum er at oljefondet økte sin aksjeportefolio i løpet av finanskrisen, noe som fører til ganske heftig verdiøkning når krisen begynner å gi seg. At fondet minket i verdi da krisen satte inn er, vel, forutsigbart. Å kritisere noen for det er som å kritisere naboen for dårlig økonomisk gangsyn når huset hans synker i verdi, i takt med resten av markedet.

Hva med de 70 mrd kronene som ble brukt til såkalt "aktiv forvaltning", eller ren gambling i beste Las Vegas-stil som jeg kaller det? De pengene vil for alltid være borte.

 

I Las Vegas stil vet jeg ikke om jeg ville kalle det, men jeg er misfornøyd med at man betaler aktive forvaltere i dyre dommer, når de ikke har peiling på hva de driver med, en PC kan gjøre en bedre jobb, det er et problem på generell basis, og også for oljefondet. Generelt er det en uheldig bieffekt av systemt at folk som gjør uviktige eller desktruktive jobber i mange tilfeller tjener svært mye.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...