Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Allikavel, betyr ikke det at vi vil beholde den posisjonen i fremtiden.

Det er sant, men jeg ser ikke at FRP har noen løsninger på dette. Snarere tvert i mot. Dessuten blir det noe vagt å kritisere regjeringen for noe som kanskje kommer til å skje en gang i fremtiden.

Et spørsmål er hva vi skal eksportere når oljen tar slutt, fordi da vil det bli tøft å holde current account positiv fordi vi har veldig lite med annen levedyktig eksport.

Dette er absolutt en viktig problemstilling, men igjen sliter jeg med å se at FRP vil være bedre med tanke på vår langsiktige økonomiske politikk. FRP er vel det partiet som er ansett for å ha den mest uansvarlige økonomiske politikken, så jeg tviler på at de vil være en god løsning.

Jo, det går ann. Hvis vi mener at regjeringen ikke gir oss holdbar utvikling. Vi kan naturligvis kritisere regjeringen for det. Jeg er ingen FRP-er og er enig at FRP sin politikk ikke vil hjelpe situasjonen. Allikavel, det kan godt tenkes at FRP-ere mener at deres politikk vil hjelpe i fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hva mener du regjering burde gjort da?

Legge til rette for at gründere kan satse, selv om vi er inne i en vanskelig tid økonomisk, ikke legge hindre som sosialistene i alle år har stått for. Alle vet at byråkratiet under sosialistisk styre er rigid og tunggrodd. Dette må ta slutt.

Gründere er kjent for å redde verden

Det er ringvirkninger fra USA sin økonomi som gjør at det er trange tider i Norge. En del av kollapsen skyldes banker som lånte bort for mye penger til "gründere" som ikke klarte å betale tilbake.

Endret av sileps
Lenke til kommentar
Ja Norge er et av de beste landene i verden å bo i. Likevel er det mye som kunne vært gjort bedre av den sittende regjering. Nevner noen punkter:

Det vil alltid være ting som må forbedres, uansett hvem som er i regjering.

1) Ingen ekstra penger til høyere utdanning - som ble lovet i soria-moria erklæringen

Kommer FRP til å gjøre noe med det?

2) Ikke oppnådd full barnehagedekning

Kommer FRP til å gjøre noe med det?

3) Økt arbeidsledighet

Norge har svært lav arbeidsledighet, blant de laveste i verden. Selvsagt blir arbeidsledigheten høyere i økonomiske perioder som denne. Det finnes vel ikke et land i verden der arbeidsledigheten ikke har økt i det siste.

4) Satser mindre på forskning enn det som ble lovet

Kanskje det stemmer, men vil gjerne se kilde.

6) Fattigdommen som skulle fjernes "med pennestrøk" har økt.

Her tror jeg ihvertfall ikke FRP har noe å bidra med.

Kort sagt: Vi trenger en forandring - i form av et regjeringsskifte.. Norge har vært det beste landet å bo i ganske lenge nå..

Ja, Norge har vært bra veldig lenge, og det har mye med den sosialdemokratiske politikken som har fungert svært godt med Arbeiderpartiet i spissen.

Lenke til kommentar
*snip*

Til alle "vil FRP gjøre noe med det svar":

- Ja, en borgerlig regjering (da spesielt om Høyre får gjennomslag med sin politikk) vil kunne endre på de punktene som Miriamh her lister opp.

Det er forøvrig et ganske dårlig svar, som kan stilles til alle politiske partier - og hadde en gjort det ved valget sist, er det ganske få punkter regjeringen har fått gjennomslagskraft på.

Nei, denne regjeringen vil bli husket som "løftebrudds-regjeringen" med en rekke utilgivelige skandaler fra det "elskede" Arbeiderpartiet.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Ja, Norge har vært bra veldig lenge, og det har mye med den sosialdemokratiske politikken som har fungert svært godt med Arbeiderpartiet i spissen.

Jeg er også lei denne typen påstander. Ja, Arbeiderpartiet har hatt mye positiv politikk, men du må huske på at de stort sett har vært i mindretallsregjeringer - noe som er positivt i et demokrati.

Det blir litt for mye nostalgi fremfor å tenke hva som skal skje i fremtiden, noe som er destruktivt. AP har ikke imponert i regjering - og bør byttes ut (selv om det skal sies at de har vært uheldige med sine sammarbeidspartnere...)

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Nei, denne regjeringen vil bli husket som "løftebrudds-regjeringen" med en rekke utilgivelige skandaler fra det "elskede" Arbeiderpartiet.

Alle regjeringer bryter løfter, jeg kan ikke forstå at dagens regjering har brutt flere løfter enn tidligere regjeringer? I det store og det hele så mener jeg dagens regjering har vært god, det verste mener jeg er klimapolitikken deres som har vært mye prat og lite handling, men likevel langt bedre enn en FrP/Høyre-regjering ville vært. Og tildels dårlig behandling av krisen i NAV, men det er stort sett grunnet NAV-reformen som er hele stortingets ansvar.

Disse "utilgivelige" skandalene har stort sett bare vært tullesaker som har ingen betydning.

Velvel, det er fare for at jeg vil stemme DNA for første gang i mitt liv for å få beholde dagens regjering og holde FrP ute fra regjeringskontorene.

Lenke til kommentar
Norge trenger en forandring, det er sikkert. Om forandringen bør være FrP i regjering er jeg usikker på.

Hvorfor er det så sikkert? Norge er et av verdens beste land å bo i.

Norge trenger en forandring, det er sikkert. Om forandringen bør være FrP i regjering er jeg usikker på.

Hvorfor er det så sikkert? Norge er et av verdens beste land å bo i.

Det er det sosialistene nærmest tvinger oss til å mene. Men det er en del ting som må rettes opp, og det er sosialistene alt for selvgode til å se.

http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_land_etter_HDI

Lenke til kommentar
Jeg spurte FrP hva de mener om fri programvare i det offentlige, og de er for, i og med at de vil ha ned kostnadene i offentlig sektor.

Så de vil videreføre arbeidet som Heidi Grande Røys holder på med nå? Vil FrP kjempe for innføring av åpne formater til bruk i det offentlige?

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke med rankinglister når vi opplever uverdige forhold i eldreomsorgen, hvor det er viktigere med offentlig drift enn at de eldre får et verdig tilbud og kan velge fritt. Det hjelper heller ikke med rankinglister når vi har et vei- og jernbanenett som råtner på rot, utdanningsnivå som synker, det offentlige motarbeider ildsjeler som vil starte ny virksomhet og arbeidsplasser.

Lenke til kommentar

Dessuten var tallene før finanskrisen. Tviler sterkt på at Island er på toppen neste gang...

At Norge er et godt land å bo i, har ingen sagt noe på. Men spørsmålet om den sittende regjeringen klarer å skape fremgang, er et ubesvart spørsmål - og etter min mening har vi på viktige områder tatt et stort skritt tilbake under dagens regjering.

Lenke til kommentar
Jeg spurte FrP hva de mener om fri programvare i det offentlige, og de er for, i og med at de vil ha ned kostnadene i offentlig sektor.

Så de vil videreføre arbeidet som Heidi Grande Røys holder på med nå? Vil FrP kjempe for innføring av åpne formater til bruk i det offentlige?

Jeg vil ikke akkurat si at Heidi Grande Røys har gjort en god jobb hittil. Hun skulle aldri vært satt til å være fornyingsminister da hun ikke har den kompetansen som kreves. Men som sagt, FrP vil redusere kostnadene i offentlig sektor, og fri programvare er derfor viktig. Og åpne formater er vel også et ledd i å redusere offentlige utgifter.

Lenke til kommentar
Hva har skjedd i avstemningen? I går før jeg la meg var det godt over 80 stemmer, og nå er det plutselig under 80. Noen som jukser med stemmene?

Måtte stemme påny selv. Men jeg skal ikke komme med noen beskyldninger, finnes helt sikkert en fornuftig forklaring.

Regjeringen har kanskje ikke imponert så veldig, men jeg har overhodet ikke troen på at en FrP-regjering ville vært bedre for landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...