Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Forsøket ditt på å bygge opp et argument (understøttet av stadige meningsløse portrettbilder), ser helt bort i fra muligheten for at AP ønsker å kvitte seg med Mullaen, men at andre hensyn gjør at de ikke ser muligheten for det, som internasjonale avtaler. Dersom vi antar at noe slikt er tilfelle, så er din påstand om at AP vil gi Krekar en frihavn feil.

 

Norge har fått skriftlig erklæring fra Irak om at det er trygt å levere han tilbake, så på papiret har vi faktisk lov. Det har dog vist seg at diverse rødgrønne alikevel ikke _mener_ at det er trygt, og at han derfor bør bli her. Hvis de faktisk vil ha han ut, så burde de holdt kjeft om at det kanskje ikke er så trygt alikevel. Den norske stat ville lett kommet unna ved å henvise til den irakiske garantien hvis saken skulle blitt forfulgt.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
muligheten for at AP ønsker å kvitte seg med Mullaen, men at andre hensyn gjør at de ikke ser muligheten for det, som internasjonale avtaler. Dersom vi antar at noe slikt er tilfelle, så er din påstand om at AP vil gi Krekar en frihavn feil.
De har parlamentarisk flertall og full mulighet til å kvitte seg med slike individer akkurat som andre land. Man kan likevel konstatere at de ikke gjør dette og at de ikke engang prøver seg på den prosedyren de sier er nødvendig for å få dette til.
Hvis din påstand virkelig stemmer om at de ikke ønsker dagens situasjon, hvilket annet alternativ finnes da enn at de er fullstendig inkompetente?
Uansett hva du måtte mene og resonnere deg fram til, kan du for framtiden avstå fra å spre usannheter om hva jeg har sagt?
Beklager om jeg antok at dine utsagn hadde logikk eller var relatert til virkeligheten, det var selvsagt et overtramp fra min side.
Lenke til kommentar
Norge har fått skriftlig erklæring fra Irak om at det er trygt å levere han tilbake, så på papiret har vi faktisk lov.

 

Nei, det har vi ikke.

 

Dokumentet er ikke utstedt av sentrale myndigheter i Irak, men tilsynelatende underskrevet av en representant for de regionale myndighetene i Nord-Irak. Dokumentet gir derfor ingen diplomatisk garanti mot mishandling eller for at en eventuell dødsstraff mot Mulla Krekar ikke vil bli gjennomført, og endrer ikke returforutsetningene for Krekar til Irak.

 

Og i tillegg:

 

Norske myndigheter vil returnere personen kjent som Mulla Krekar tilbake til Irak så snart det er mulig. For at han skal kunne returneres til Irak må følgende kriterier oppfylles:

 

•Norske myndigheter er forpliktet til å foreta en selvstendig vurdering av om forholdene for retur til Irak er tilstede. Denne vurderingen gjøres fortløpende.

•I tillegg må vi ha fått tilstrekkelige folkerettslig forpliktende garantier fra irakiske myndigheter om at han vil bli behandlet i samsvar med menneskerettighetene.

•Norske myndigheter må dessuten ha observert irakisk praksis over tid, og gjøre seg opp en selvstendig mening om situasjonen for å kunne bygge på forpliktende garantier som irakiske myndigheter har avgitt.

 

Alt hentet herfra:

 

http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/aktuel....html?id=571419

Lenke til kommentar
Beklager om jeg antok at dine utsagn hadde logikk eller var relatert til virkeligheten, det var selvsagt et overtramp fra min side.

Det får være som det vil. Jeg har invitert deg flere ganger nå til å gi referanser på dine skråsikre utsagn.

 

Så langt har jeg bare sett at du er i stand til å se på bilder i VG, og det har du referert til i rikelig monn. Er det representativt for innsikten du bringer inn i diskusjonen?

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
•Norske myndigheter er forpliktet til å foreta en selvstendig vurdering av om forholdene for retur til Irak er tilstede. Denne vurderingen gjøres fortløpende.

•I tillegg må vi ha fått tilstrekkelige folkerettslig forpliktende garantier fra irakiske myndigheter om at han vil bli behandlet i samsvar med menneskerettighetene.

•Norske myndigheter må dessuten ha observert irakisk praksis over tid, og gjøre seg opp en selvstendig mening om situasjonen for å kunne bygge på forpliktende garantier som irakiske myndigheter har avgitt.

 

Så flott at ingen av disse punktene er konkrete! Selvstendig vurdering kan være å sende Støhre ned på ferie i to uker i Irak.

 

Det holder fint med nord-Irak. Er ikke som vi _må_ sende han til sør-Irak kanskje?

 

Sistnevnte er jo subjektivt, så politikerne kan jo bare si som de alltid gjør: "Vi følte det var riktig".

 

Og på toppen av det hele... Hvorfor skal vi i det hele tatt gidde å bry oss om disse punktene? Politikerne kan jo bare forandre på loven eller kansellere en avtale, og vips så er det hade til Mullamann.

 

Politikere lyver og bedrar bare så lenge deg gagner dem. Kristin Halvorsen skulle jo trekke seg hvis ikke barnehagsaken vant frem, og det skjedde jo aldri.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Ja, det kan jeg. Har du hørt om snikislamisering? De bruker slike strategier for å skape mere fremmedfrykt. Igjen går de mot muslimer, når kanskje 5 % av alle muslimene er lovbrytere eller har andre fanatiske tanker om ditten og datten.

 

1: Okey, det kan hende at kurderne syntes det var fint ja. Men om du spør irakere i Irak som utgjør majoriteten så tviler jeg sterkt på at de synes ting er bra nå. Det finns ikke jobber for folk, masse vold (Både fra terrorister og de utlenlandske styrkene) bensin mangel (Kan hende dette er fikset) Men nok om det, hele poenget mitt var at FRP støttet krigen ennå det ikke fantes grunnlag for den (de bevisene som ble lagt frem om masseødeleggelses våpen og diverse var rene svada, de fantes ikke) + at omtrent hele verden var i mot. Sjakktrekk gitt...

 

2: Israel okkuperer palestinsk jord ulovlig, blandt annet Gaza (Luftrom og sjøsiden + at de kontrollerer alt som går inn, så kan klassifiseres som okkupert) og Vestbredden.

 

3: Fordi dette vil skape fremmedfrykt hos nordmenn, de som evt måtte bite på noe så idiotisk. Ingen andre partier har kommet med slike tåpelige utsagn, heller ei ser vi noe til denne islamiseringen av Norge.

 

1. Så du mener at man skal spørre dem som har stått for torturen om det var bra eller dårlig at sjefen deres ble avsatt? I neste avsnitt så sier du at det er galt at Israel okkuperer Vestbredden og Gaza? Du får jammen bestemme deg om hva som er rett og galt gitt. Hva er det som er riktigere med Iraks okkupasjon av Kurdistan? :no:

 

2. Jeg må få opplyse deg om at Palestina teknisk sett er en del av Israel, så at det er snakk om noen okkupasjon har jeg vanskelig for å se. Det blir som å si at Norge okkuperer Finnmark. Jeg antar at du ser at det blir litt flåsete og ikke minst tullete.

 

3. Hva skaper fremmedfrykt sa du? Er det at innvandrere topper kriminalitetsstatistikkene, eller var det noe annet? Gjør hjemmeleksa di, så du kommer med noe fornuftig neste gang.

Lenke til kommentar

1: Kurdistan er en del i flere land, kurdistan er ingen selvstendig stat. Ser forøvrig at du bortforklarer en idiotisk krig, som har ført til at landet er verre enn det var før. Men du var kanskje en av de ytters få som støttet krigen, ikke vet jeg.

 

2: Så du nekter for at Israel bedriver ulovlig okkupasjon? Isåfall er du den mest naive jeg har diskutert med, da alle vet at Israel okkuperer ---> http://no.wikipedia.org/wiki/Okkupasjon

 

3: Feil, progapada skaper fremmedfrykt. At de kriminelle får sin straff er en selvfølge, men det du her gjør er å skjære ALLE over en kam. Kanskje du burde tenke litt på det ;)

Endret av Nipps
Lenke til kommentar
2. Jeg må få opplyse deg om at Palestina teknisk sett er en del av Israel, så at det er snakk om noen okkupasjon har jeg vanskelig for å se. Det blir som å si at Norge okkuperer Finnmark. Jeg antar at du ser at det blir litt flåsete og ikke minst tullete.

De palestinske selvstyreområdene er ikke anerkjent som en del av staten Israel av noen som helst. Det er mulig Israel anerkjenner dem som en del av Israel, men det gjør ikke FN, det gjør ikke EU, det gjør vel så vidt jeg vet heller ikke USA, Russland, Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Japan, Kina, Taiwan, Sør-Afrika eller Fiji heller.

 

Jeg må innrømme at jeg er usikker på om Israel har påstått de okkuperte områdene å være en del Israel (på et annet nivå enn partipolitisk retorikk), men dersom Israel har erklært de okkuperte områdene å være en del av Israel, er det like relevant for deres status som det vil være om Hamas erklærte Israel å være en del av en palestinsk stat.

Lenke til kommentar
3. Hva skaper fremmedfrykt sa du? Er det at innvandrere topper kriminalitetsstatistikkene, eller var det noe annet? Gjør hjemmeleksa di, så du kommer med noe fornuftig neste gang.

Her var det vel snakk om "snikislamisering"-konseptet, og religion og kriminalitet går då ikkje hand i hand? Ville innvandrarane/muslimane som toppar statistikkane liksom vori lovlydige borgarar dersom dei la frå seg religionen sin? Personleg har eg større tru på at innvandrarane hamner på botnen av samfunnet fordi det norske samfunnet plasserte dei der. Men kanskje eg tek feil; kanskje det er faktisk er islam som står bak.

Lenke til kommentar
3: Feil, progapada skaper fremmedfrykt.
En veldig liten etnisk gruppe står nå for 80% av vinningskriminaliteten i Oslo og vi har fått ran på gaten midt på dagen, noe man ikke før hadde i oslo.

 

Om en politikker nevner dette og sier noe må gjøres, skaper han da fremmedfrykt?

Om en avis raporterer om rituasjonen, skaper den da fremmedfrykt?

Bør informasjon sensureres for ikke å skape fremmedfrykt?

Lenke til kommentar
Dokumentasjon på at dagens Norge er en frihavn?

1164197471598_480.jpg

Dokumentasjon på at våre folkevalgte ønsker at det skal være en frihavn?

De har ingen planer om å gjøre noe med situasjonen, så de må altså være for situasjonen slik den er idag eller være fullstendig inkompetente.

Men som du sier kan det jo være at de bare er fullstendig inkompetente.
Usanne framstillinger om meddebattanter er egentlig ganske utrivelig.
Hvis din påstand virkelig stemmer om at de ikke ønsker dagens situasjon, hvilket annet alternativ finnes da enn at de er fullstendig inkompetente?

 

Du forklarer at norge er en frihavn for alle verdens kriminelle vha en mann? Om norge er en frihavn, hvorfor slipper ikke da alle kriminelle inn, hvorfor blir kriminelle stadig dømt og straffet?

 

AtW

Lenke til kommentar
En veldig liten etnisk gruppe står nå for 80% av vinningskriminaliteten i Oslo

I følge tidligere post hvor jeg henviste til ssb:

30% av ikke-vestlige innvandrere, 21% av norske for de født i 1977 er tatt for kriminalitet.

 

5% av kriminaliteten utføres av ikke-vestlige innvandrere, 95% utføres av oss andre.

 

En signifikant forskjell, men ikke så svart og hvitt som det man avogtil kan få inntrykk av.

 

og vi har fått ran på gaten midt på dagen, noe man ikke før hadde i oslo.

http://law.jrank.org/pages/2155/Statistics...modern-era.html

 

Folk var kriminelle før også. Drepte hverandre gjorde de også.

Naeshagen discovered that the homicide rate in Bergen, Norway, dropped from 80 per 100,000 in 1550 to 1 per 100,000 in 1800, and a study of coroners' rolls in fourteenth-century London revealed an annual homicide rate of about 44 per 100,000, or 110 times the modern rate of 0.4 per 100,000 in London (Hanawalt, p. 98).

 

Read more: http://law.jrank.org/pages/2155/Statistics...l#ixzz0NtxetTFQ

Bør informasjon sensureres for ikke å skape fremmedfrykt?

Nei, men på samme måte som det er adgang til å argumentere med bakgrunn i undersøkelser, så må man også få lov til å kritisere undersøkelsene og måten de brukes i debatten.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
hvorfor blir kriminelle stadig dømt og straffet?
Straffet i Norge? Dømt til 3 uker kost og losji hvor de kan komme og gå som de vil? :rofl:

Er hypotesen din at 3 uker er maksimumsstraffen i Norge? Igjen kan vi lære noe av ssb:

 

http://www.ssb.no/straff/arkiv/art-2005-12-14-01.html

Blant de ubetingede dommene som ble ilagt i 2004, var 68 prosent på opp til tre måneder, 21 prosent var mellom tre måneder og opp til et år og 11 prosent av dommene oversteg et år.
Lenke til kommentar
En veldig liten etnisk gruppe står nå for 80% av vinningskriminaliteten i Oslo og vi har fått ran på gaten midt på dagen, noe man ikke før hadde i oslo.

 

Om en politikker nevner dette og sier noe må gjøres, skaper han da fremmedfrykt?

Om en avis raporterer om rituasjonen, skaper den da fremmedfrykt?

Bør informasjon sensureres for ikke å skape fremmedfrykt?

 

Finns det noe annet i Oslo enn kriminalitet?

 

Mener du da dette skal og bør gå ut over de resterende ikke innvandrere ved at Siv Jensen forteller hvor fy fy islam er blandt annet?

 

De som begår lovbrudd skal selfølgelig stilles til ansvar for deres handliger, men dog ikke på bekostning av andre. Når alle disse negative konspirasjonsteoriene dukker opp så vil jo dette skape fremmedfrykt og kanskje til og med rasisme.

Lenke til kommentar
Er hypotesen din at 3 uker er maksimumsstraffen i Norge? Igjen kan vi lære noe av ssb:

 

http://www.ssb.no/straff/arkiv/art-2005-12-14-01.html

Blant de ubetingede dommene som ble ilagt i 2004, var 68 prosent på opp til tre måneder, 21 prosent var mellom tre måneder og opp til et år og 11 prosent av dommene oversteg et år.
Ta med de betingede dommene og alle henleggelser så er snittet av straff per kriminelle handling i Norge langt langt under 3 uker.
Lenke til kommentar
En veldig liten etnisk gruppe står nå for 80% av vinningskriminaliteten i Oslo
I følge tidligere post hvor jeg henviste til ssb:

30% av ikke-vestlige innvandrere, 21% av norske for de født i 1977 er tatt for kriminalitet.

 

5% av kriminaliteten utføres av ikke-vestlige innvandrere, 95% utføres av oss andre.

Tror ikke du følger helt med her. 80% er:

a) Kun for Oslo

b) tall for i år

c) ikke "ikke-vestlige innvandrere", men folk som er i Oslo som turister.

Folk var kriminelle før også. Drepte hverandre gjorde de også.
Naeshagen discovered that the homicide rate in Bergen, Norway, dropped from 80 per 100,000 in 1550 to 1 per 100,000 in 1800, and a study of coroners' rolls in fourteenth-century London revealed an annual homicide rate of about 44 per 100,000, or 110 times the modern rate of 0.4 per 100,000 in London (Hanawalt, p. 98).
Så din beskjed til de som blir ranet er at det var verre i middelalderen? Om rødgrønne politikere har samme holdning kan jeg skjønne hvorfor de ikke bryr seg om eller gjør noe med utviklingen vi ser nå. Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...