Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Jeg påstår ikke at slike episoder kan brukes til å "bevise" noe om Frp sin politikk i dag. Men det er viktig historisk informasjon for å forstå hvor partiet kommer fra, og det er interessant når det benektes av parti-tilhengere.

 

Jeg synes også det er interessant, at folk vil stemme på FrP er forsåvidt ikke så overraskende, men i hvertfall i denne tråden er det påfallende hvor mange av tilhengerene som ikke ser ut til å ville godta at FrP gjør noe galt, eller sier noe dumt noensinne. Det var jo litt det samme med den tåplige Krekar-uttalelsen, den blir ivrig forsvart til tross for dens tåplighet. Er det så vanskelig å innrømme at også FrP gjør dumme ting? Personlig har jeg ingen problemer med å se at partiet jeg stemte på ved forrige valg i beste fall er bare er noe mindre inkompetente enn de andre partiene, og stadig gjør mindre heldige valg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å si at et parti har "råtten kulurpolitikk" er vel ikke akkurat et skremmebilde,
Det er et skremmebilde når det ikke stemmer med hva som har skjedd der hvor Frp har makt i kommunestyrene.
men utsagn som at et annet parti ønsker å oversvømme Norge med kriminelle innvandrere
Dette er situasjonen slik den allerede er idag. Ethvert politikammer vil kunne bekrefte dette.
som bare vil drepe nordmenn og innføre hijab i barnehagen vil kanskje falle bedre inn under den paraplyen.
Forsøk på en ny stråmann? Hvem har påstått dette?
Lenke til kommentar
Å si at et parti har "råtten kulurpolitikk" er vel ikke akkurat et skremmebilde,
Det er et skremmebilde når det ikke stemmer med hva som har skjedd der hvor Frp har makt i kommunestyrene.

 

Du har jo tydligvis et annet syn på hva som skal til før det kvalifiserer til å være råttent, så det er ikke så rart dere er uenige. Det som derimot er et skremmebilde er tullete uttalelser som "Arbeiderpartiet vil at Norge skal være en frihavn for alle verdens kriminelle. Det er det som er problemet.". Tror du virkelig arbeiderpartiet vil dette? Slike uttalelser er ren tøv, og jeg håper du ikke tror på de selv heller.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det som derimot er et skremmebilde er tullete uttalelser som "Arbeiderpartiet vil at Norge skal være en frihavn for alle verdens kriminelle. Det er det som er problemet.". Tror du virkelig arbeiderpartiet vil dette? Slike uttalelser er ren tøv, og jeg håper du ikke tror på de selv heller.
Hvordan kan dette være et skremmebilde når det allerede er situasjonen idag?
Lenke til kommentar
Det som derimot er et skremmebilde er tullete uttalelser som "Arbeiderpartiet vil at Norge skal være en frihavn for alle verdens kriminelle. Det er det som er problemet.". Tror du virkelig arbeiderpartiet vil dette? Slike uttalelser er ren tøv, og jeg håper du ikke tror på de selv heller.
Hvordan kan dette være et skremmebilde når det allerede er situasjonen idag?

 

Det er ikke situasjonen i dag at norge er en frihavn for alle verdens kriminelle, det er heller ikke situasjonen i dag at AP ønsker at norge skal være det. Det er svært lite basert på realiteter å påstå noe sånt.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Det er ikke situasjonen i dag at norge er en frihavn for alle verdens kriminelle, det er heller ikke situasjonen i dag at AP ønsker at norge skal være det. Det er svært lite basert på realiteter å påstå noe sånt.
Hadde det du sier stemt ville for eksempel Mullah krekar ikke vært Norge og de 160 sylsøkerne som er tatt for narkosalg ville heller ikke vært here lengere.
Lenke til kommentar
Det som derimot er et skremmebilde er tullete uttalelser som "Arbeiderpartiet vil at Norge skal være en frihavn for alle verdens kriminelle. Det er det som er problemet.". Tror du virkelig arbeiderpartiet vil dette? Slike uttalelser er ren tøv, og jeg håper du ikke tror på de selv heller.
Hvordan kan dette være et skremmebilde når det allerede er situasjonen idag?

(min uthevelse)

Da vil du måtte bidra med referanser som viser at sterke personligheter i AP med viten og vilje ønsker at kriminelle utlendinger skal komme til Norge og at de ikke skal straffes for sin kriminalitet (min forståelse av "frihavn"). Lykke til.

 

Evt så kan du vedgå at det var et retorisk utspill hvor du ønsket å betone Frp sin politikk om å gjøre asyl- og innvandringspolitikk mer restriktiv, og ikke en fakta-basert påstand.

 

Leste du posten min som refererte til SSB sin statistikk på kriminalitet begått av ikke-vestlige innvandrere? 30% vs 21% er signifikant og et problem. Jeg synes ikke at det er en stor nok forskjell til å beskrive verden så svart-hvitt som enkelte gjør i denne tråden, f.eks var bare 4% av de siktede fremmed-kulturelle.

 

Hadde det du sier stemt ville for eksempel Mullah krekar ikke vært Norge og de 160 sylsøkerne som er tatt for narkosalg ville heller ikke vært here lengere.

Jeg oppfordrer deg til å finne en AP-politiker (eller en annen) som egentlig ønsker at Mulla Krekar skal få være i Norge, bevege seg fritt, og ikke stå til ansvar for det han måtte ha gjort. Slik jeg oppfatter det så er hele Krekar-saken en kattepine for alle involverte, hvor ingen har stort til overs for fyren, men hvor lovene våre og internasjonale avtaler er til hans fordel.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Det er ikke situasjonen i dag at norge er en frihavn for alle verdens kriminelle, det er heller ikke situasjonen i dag at AP ønsker at norge skal være det. Det er svært lite basert på realiteter å påstå noe sånt.
Hadde det du sier stemt ville for eksempel Mullah krekar ikke vært Norge og de 160 sylsøkerne som er tatt for narkosalg ville heller ikke vært here lengere.

 

Feil, det er ingen naturlig følge av det jeg sier. Du innser det finnes mellomting melleom "ingen kriminalitet" og "en frihavn for alle verdens krimininelle."? Sisnavnte er dog ganske enkelt å motbevise, fordi det er en så latterlig bastant påstand. Finnes det kriminalle som straffes i norge? Finnes det kriminelle som ikke har sluppet inn i norge?

 

AtW

Lenke til kommentar
Å si at et parti har "råtten kulurpolitikk" er vel ikke akkurat et skremmebilde,
Det er et skremmebilde når det ikke stemmer med hva som har skjedd der hvor Frp har makt i kommunestyrene.

Er du enig i at det i politiske debatter må være lov til å kritisere det man mener er dårlig, eller vil være negativt for samfunnet?

 

Er du enig i at konsekvensen og makten til et parti som kan dominere en flertallsregjering er betydelig større enn partnere i et kommunestyre?

 

Er du enig i at man fritt kan kritisere enten parti-program, eller praktisk politikk dersom det synes å være sprik mellom disse to?

 

Dersom noen mener at stats-støtte er et vilkår for bredt kultur-liv, så forstår jeg at de kan komme til å kalle Frp sitt kultur-program for dårlig. Jeg er ikke enig i et slikt syn, men jeg synes fremdeles at de må få hevde sin mening.

...vi mener at det meste av kulturen bør være selvfinansierende.

...

Stille krav til alle som mottar offentlig støtte, slik at de må tilby noe som publikum vil ha

...

Avvikle NRK-lisensen

...

Kutte i garantilønn og stipender

Lenke til kommentar
Da vil du måtte bidra med referanser som viser at sterke personligheter i AP med viten og vilje ønsker at kriminelle utlendinger skal komme til Norge og at de ikke skal straffes for sin kriminalitet (min forståelse av "frihavn"). Lykke til.
Man har valget mellom at situasjonen har oppstårr pga. inkompetanse eller politisk vilje. Du sier altså at dagens situasjon har oppstått pga. inkompetanse til tross for at det ikke har manglet på advarsler fra andre partier? Jeg var villig til å gi disse politikerne litt kred, men vil ikke helt avfeie din vurdering.
Jeg oppfordrer deg til å finne en AP-politiker (eller en annen) som egentlig ønsker at Mulla Krekar skal få være i Norge, bevege seg fritt, og ikke stå til ansvar for det han måtte ha gjort.

STATSR_DSSKIFTE__ny_793662x.jpg

Men som du sier kan det jo være at de bare er fullstendig inkompetente.

Lenke til kommentar

At hijab skal vaere ulovlig i skolen ser jeg paa som naturlig. Et slikt hodeplagg har ingenting paa skolen aa gjore. Sende foreldrene ut om de lar dotrene sine gaa med hijab hortes dog litt ekstremt ut. Uansett saa er jeg prinsipiell motstander av burka og hijab da det er kvinnediskriminerende.

Lenke til kommentar
Jeg har oppfattningen at du baserer deg mest på skremselsbilder. Frp har da vært med i styre i mange kommuner uten at det betyr at all kultur har forsvunnet.

 

FRP kommer til å snevre inn på kultur som ikke er populært. Jeg er enig i at de har gjort en god del bra på kommune nivå, men det er noe annet enn hva de vil gjøre i en regjering. Mange av de som styrer kommunene er oppvokst i disse kommunene eller har en spesiell tilknytning. Da kjenner man folket bedre, og vet mer om lokalhistorie/kultur. Når man kommer på regjeringsnivå blir det noe annet.

 

Grunnen til at jeg ikke liker FRPs kulturpolitikk blant annet fordi de ikke ser det store bildet, og viktigheten av at staten støtter den kulturen som ikke kan klare seg på egenhånd.

Lenke til kommentar
Da vil du måtte bidra med referanser som viser at sterke personligheter i AP med viten og vilje ønsker at kriminelle utlendinger skal komme til Norge og at de ikke skal straffes for sin kriminalitet (min forståelse av "frihavn"). Lykke til.
Man har valget mellom at situasjonen har oppstårr pga. inkompetanse eller politisk vilje. Du sier altså at dagens situasjon har oppstått pga. inkompetanse til tross for at det ikke har manglet på advarsler fra andre partier? Jeg var villig til å gi disse politikerne litt kred, men vil ikke helt avfeie din vurdering.

Dokumentasjon på at dagens Norge er en frihavn?

 

Dokumentasjon på at våre folkevalgte ønsker at det skal være en frihavn?

 

Du er flink til skråsikre påstander. Er du like flink til å underbygge det du hevder, eller er det bare store ord?

Men som du sier kan det jo være at de bare er fullstendig inkompetente.

Usanne framstillinger om meddebattanter er egentlig ganske utrivelig.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Dokumentasjon på at dagens Norge er en frihavn?

1164197471598_480.jpg

Dokumentasjon på at våre folkevalgte ønsker at det skal være en frihavn?

De har ingen planer om å gjøre noe med situasjonen, så de må altså være for situasjonen slik den er idag eller være fullstendig inkompetente.

Men som du sier kan det jo være at de bare er fullstendig inkompetente.
Usanne framstillinger om meddebattanter er egentlig ganske utrivelig.
Hvis din påstand virkelig stemmer om at de ikke ønsker dagens situasjon, hvilket annet alternativ finnes da enn at de er fullstendig inkompetente?
Lenke til kommentar
Det jeg spurte etter var dokumentasjon på at Frp er innvandrerfientlige. Vil du legge frem slik dokumentasjon eller dementere denne påstanden?

 

Jeg har ikke en kilde på at FRP sier vi er innvandringsfiendtlige, men ut i fra deres politikk og velgergruppe er det grunn til å kalle dem et innvandringsfiendtlig parti.

Aha, så det var bare tomme påstander altså - det var akkurat det jeg tenkte.

 

 

Det jeg spurte etter var dokumentasjon på at Frp er innvandrerfientlige. Vil du legge frem slik dokumentasjon eller dementere denne påstanden?

 

 

Alle vet jo at FRP misliker muslimer/ ikke vestlige utleninger.

 

1: De støtter USA i absolutt alt, blandt annet Irak krigen som var en fiasko uten like..(Redde det irakiske folket my ass, ting var mye bedre under Saddam enn det er nå)

 

2: De støtter Israel ennå de begår en haug med krigsforbrytelser og okkuperer ulovlig mot nettopp muslimer.

 

3: Snikk islamisering? Wtf? Bullshit uten like.

Nei, alle vet ikke at Frp misliker muslimer, kan du legge frem dokumentasjon på dette?

1. Nei, det var det faktisk ikke. Jeg kjenner mange muslimer som kommer fra både Irak, Iran og Kurdistan - de er alle enige om at USAs inngripen var bra. Det tar selvsagt tid å bygge opp landet etter et diktaturstyre og ikke minst må man forvente uroligheter i en slik omveltning.

 

2. Okkuperer hva da?

 

3. Snikislamisering ja ... Det er et populistisk begrep. Kan du forklare hva dette har med det å være innvandringsfiendtlig å gjøre?

Lenke til kommentar

Ja, det kan jeg. Har du hørt om snikislamisering? De bruker slike strategier for å skape mere fremmedfrykt. Igjen går de mot muslimer, når kanskje 5 % av alle muslimene er lovbrytere eller har andre fanatiske tanker om ditten og datten.

 

1: Okey, det kan hende at kurderne syntes det var fint ja. Men om du spør irakere i Irak som utgjør majoriteten så tviler jeg sterkt på at de synes ting er bra nå. Det finns ikke jobber for folk, masse vold (Både fra terrorister og de utlenlandske styrkene) bensin mangel (Kan hende dette er fikset) Men nok om det, hele poenget mitt var at FRP støttet krigen ennå det ikke fantes grunnlag for den (de bevisene som ble lagt frem om masseødeleggelses våpen og diverse var rene svada, de fantes ikke) + at omtrent hele verden var i mot. Sjakktrekk gitt...

 

2: Israel okkuperer palestinsk jord ulovlig, blandt annet Gaza (Luftrom og sjøsiden + at de kontrollerer alt som går inn, så kan klassifiseres som okkupert) og Vestbredden.

 

3: Fordi dette vil skape fremmedfrykt hos nordmenn, de som evt måtte bite på noe så idiotisk. Ingen andre partier har kommet med slike tåpelige utsagn, heller ei ser vi noe til denne islamiseringen av Norge.

Endret av Nipps
Lenke til kommentar
Dokumentasjon på at dagens Norge er en frihavn?

1164197471598_480.jpg

Dokumentasjon på at våre folkevalgte ønsker at det skal være en frihavn?

De har ingen planer om å gjøre noe med situasjonen, så de må altså være for situasjonen slik den er idag eller være fullstendig inkompetente.

Påstanden din var vel noe ala at AP vil at Norge skal være en frihavn for Mullaen.

 

Forsøket ditt på å bygge opp et argument (understøttet av stadige meningsløse portrettbilder), ser helt bort i fra muligheten for at AP ønsker å kvitte seg med Mullaen, men at andre hensyn gjør at de ikke ser muligheten for det, som internasjonale avtaler. Dersom vi antar at noe slikt er tilfelle, så er din påstand om at AP vil gi Krekar en frihavn feil.

Hvis din påstand virkelig stemmer om at de ikke ønsker dagens situasjon, hvilket annet alternativ finnes da enn at de er fullstendig inkompetente?

Uansett hva du måtte mene og resonnere deg fram til, kan du for framtiden avstå fra å spre usannheter om hva jeg har sagt?

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Å si at et parti har "råtten kulurpolitikk" er vel ikke akkurat et skremmebilde,
Det er et skremmebilde når det ikke stemmer med hva som har skjedd der hvor Frp har makt i kommunestyrene.

Give in, lokalpolitikk har aldri noe med partiprogram å gjøre. Lokale partier går etter det de finner ut er klokest, og slik blir det. I lokalpolitikken kan AP og FRP være i koalisjon. Lokalpolitikk er ikke rikspolitikk, ikke sammenlign dem.

 

 

men utsagn som at et annet parti ønsker å oversvømme Norge med kriminelle innvandrere
Dette er situasjonen slik den allerede er idag. Ethvert politikammer vil kunne bekrefte dette.

Det stemmer ikke med min erfaring, men nå var det ikke det som var skremmebildet, det var påstanden om at politikere fra et visst parti ønsker å oversømme Norge med kriminelle innvandrere.

 

som bare vil drepe nordmenn og innføre hijab i barnehagen vil kanskje falle bedre inn under den paraplyen.
Forsøk på en ny stråmann? Hvem har påstått dette?

Kast stråmannanklagene dine i søpla.

 

Dette var et eksempel på å lese mellom linjene og skrive det som kommer frem. Beklager om det ikke var øyeblikkelig åpenbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...