Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det har de altså ikke, da nazistene er kollektivister.

Jeg lar meg ikke imponere av dine evner til å uttrykke deg eller å argumentere for ditt syn, men standhaftighet, det skal du ha for.

 

Hvordan er det med produksjonsmidlene? Mener du at statlig vs privat eierskap av produksjonsmidlene er en viktig karakteristikk ved sosialisme? Hvordan var det nå egentlig med nazistene på den fronten?

 

-k

Lenke til kommentar
Islam er på ingen måte en "underdog".

USA, Israel og den vestlige verden diskuterer hvorvidt vi skal la Iran få atomvåpen.

 

Den arabiske liga diskuterer såvidt jeg vet ikke hvorvidt de skal la USA og Israel få fortsette å ha atomvåpen.

 

Grunnen er åpenbar. Den vestlige verdens økonomiske og militære makt gjør dem definitivt overlegen islamske stater.

 

-k

Lenke til kommentar
Jøss, det må være greit å være som deler av FrP-lakeiene her på forumet. Sosialister=bad, FrP=good. Muslimer=bad, USA/Vesten/Israel=good. For en enkel verden.
Ja, det er jommen bra at vi ikke har noen her som tenker: Sosialister=good, FrP=bad. Muslimer=good, USA/Vesten/Israel=bad

Jeg håper at folk er litt mer modne og våkne og innser at dårlige handlinger gjør dårlige mennesker.

 

-k

Lenke til kommentar
Mener du at noen av disse statene er utpreget demokratisk?

Like lite som Arbeiderpartiet forsvarer en gjennomsnittlig arbeider i Norge.

Du understreker bare poenget mitt. Å hevde at nazistene var sosialister på bakgrunn av navnet er helt på jordet, noe som kan understrekes av uendelig mange andre grupperinger som definitivt ikke er hva de kaller seg.

 

Det virker noe ensidig at du prøver å få enhver diskusjon til å ende med et stikk i siden til venstre-partiene. Hvis jeg hadde vært læreren din i samfunnsfag så hadde jeg bedt deg om å skrive 10 positive punkter ved den rød-grønne regjeringen... ;-)

 

-k

Lenke til kommentar
Jeg håper at folk er litt mer modne og våkne og innser at dårlige handlinger gjør dårlige mennesker.

Du argumenterer for at sosialister ikke er dumme, men onde?

Jeg argumenterer for at en som dreper eller voldtar er et dårlig menneske uansett om han eller hun er sosialist, anarkist, liberalist, kapitalist, monarkist, muslim, kristen, ateist, homofil, overvektig, arisk, eller noe annet du måtte føle for å stemple vedkommende som.

 

Jeg argumenterer for at en som du stempler som en av kategoriene over, men som ikke myrder, voldtar, eller på annet vis bryter med landets lover eller vanlig folkeskikk, kanskje ikke er et dårlig menneske uansett hvor lite du liker overbevisningen hennes.

 

-k

Lenke til kommentar
Jøss, det må være greit å være som deler av FrP-lakeiene her på forumet. Sosialister=bad, FrP=good. Muslimer=bad, USA/Vesten/Israel=good. For en enkel verden.
Ja, det er jommen bra at vi ikke har noen her som tenker: Sosialister=good, FrP=bad. Muslimer=good, USA/Vesten/Israel=bad

Nå er det en rimelig obskøn selvmotsigelse å ha ordene "FRP = good, Sosialisme = bad" i samme setning.

 

FRP er litt mindre sosialistisk enn de andre partiene på Stortinget, men forskjellen er virkelig ikke stor nok til å betinge at FRP behandles som noe annet enn de andre partiene.

 

FRP er et sosialdemorkatisk parti. Det er resten av partiene på Stortinget også.

Lenke til kommentar
FRP er litt mindre sosialistisk enn de andre partiene på Stortinget, men forskjellen er virkelig ikke stor nok til å betinge at FRP behandles som noe annet enn de andre partiene.

 

FRP er et sosialdemorkatisk parti. Det er resten av partiene på Stortinget også.

Hvis FrP er et sosialdemokratisk parti, er Ap og SV i hvert fall sterkt sosialistisk.

Lenke til kommentar
Hitlers parti NSDAP var jo for arbeiderne, så som meg bekjent bør vel den moderne "ekvivalent" i Norge være AP? Om det kun er snakk om rasisme må man enda mer til høyre enn Norgespatriotene.

 

Språkleken er så himla artig. Motsatsen er dermed like artig; DDR. Demokratiets høyborg.

Lenke til kommentar

Jeg ser at det er flere her som sammenligner nazisme og fascisme med sosialisme, og det er helt feil. Både fascisme og nazisme tilhører ekstrem høyre, og hvis man i det hele tatt skal sammenligne dem med noe parti i Norge må det være norges patriotene eller lignende, og ikke Arbeiderpartiet eller SV som flere her hinter til.

 

"The term far right is most often used to describe nationalist, religious extremist and reactionary groups as well as fascism and Nazism."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Right-wing_politics

 

Det skal også sies at flere FRP-politikere er blitt sett på møter som er blitt holdt av Vigrid og andre lignende organisasjoner.

Lenke til kommentar

Robertaas, dersom jeg sier at jeg er hinduist betyr ikke det at jeg er hinduist, jeg er for eksempel veldig glad i biff.

 

FRP kaller seg liberalister, SV kaller seg sosialister. Det er bare dill, de er sosialdemokrater. Og det er en stygg hemmelighet for begge, for de har egentlig veldig lyst til å være sosialister og liberalister.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Jeg ser at det er flere her som sammenligner nazisme og fascisme med sosialisme, og det er helt feil. Både fascisme og nazisme tilhører ekstrem høyre, og hvis man i det hele tatt skal sammenligne dem med noe parti i Norge må det være norges patriotene eller lignende, og ikke Arbeiderpartiet eller SV som flere her hinter til.

 

"The term far right is most often used to describe nationalist, religious extremist and reactionary groups as well as fascism and Nazism."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Right-wing_politics

 

Det skal også sies at flere FRP-politikere er blitt sett på møter som er blitt holdt av Vigrid og andre lignende organisasjoner.

 

 

På 30 tallet stemmer det at nazisme og fascisme hørte til høyresiden. Da var liberalismen død, etter at den hadde et veldig kortvarig oppsving i USA ca 1920. Men kommunisme, sosialisme, fascisme og nazisme er alle ideologier med samme utspring, de bygger på det kollektive og flertallets og statens uinnskrenkede makt over individet. Disse ideologiene har mer til felles enn hva som er forskjellig. Nazismen er kjent for raseideologi, men det vil ikke si at nazistene fant opp dette eller at man som marxist nødvendigvis var så glad i f.eks. jøder. Det ser vi jo i dag, er de tidligere kommunisttilhengerne som viser de hater jøder. Se bare på finansministeren vår, hvilke plakater hun gikk under ved en nylig demonstrasjon.

Endret av Kaffemann
Lenke til kommentar
Muslimske land er ingen "underdogs". De har veldig mange mennesker de mer enn gjerne ofrer i hellig krig, og store våpenarsenaler.

 

Men de har ikke på langt nær så avansert våpenteknologi som USA og Israel. De trenger ikke ofre en person for de kan bare sende flyene sine, eller bombe dem fra basene eller skipene sine. Israel og USA har også a-bomber. Så selv om muslimske land har mange mennesker som er villige til å gå til krig har de ikke sjans i havet mot USA eller Israel, og derfor er de "underdogs".

 

Likevel så klarte et knippe menn å snappe fly og krasje i Pentagon m.m. Man trener ikke kratige våpen for å knuse motstanderen. Smart taktikk er ofte det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...