Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror det, har du dokumentasjon som tyder på det motsatte? Eller er det kanskje den gjennomført sosialistiske blekka na24 som misrepresenterer fakta?

Da antar jeg du ikke er klar over at A-pressen eier dem.

 

Har du lest noe på den nettsiden? Eller mener du alle kommentarene de har og hele måten siden er lagt opp på er et skalkeskjul for å late som de ikke er sosialister? Og er A-pressen en vesentlig eier i n24? Såvidt jeg husker er eierene hovedsaklig noen store lokalaviser, som alle(?) er eid av schibstedt og tv2 (som riktinok er deleid av a-pressen).

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har forstått det slik at det er dyrere for USA å ta livet av en fange enn det er å ha vedkommende i en celle livet ut.
Og det kommer ikke av at avliving er så dyrt, men at fengslene i USA er så billige.

 

Slik fengslene drives i Norge idag ville man antagelig kommet til den motsatte konklusjonen her.

Jepp, de fleste fengslene i USA er privatiserte, eller så utføres det arbeid for private bedrifter. Mens det er staten som henretter, så på sikt så vil det bli dyrere for staten i USA å drepe fanger enn å sette dem i et privatisert fengsel.

 

Dog har jeg vanskeligheter med å se for meg at det er dyrere å ta livet av en person (hvis man regner med ALT av utgifter) enn å la han sitte på enecelle resten av livet med alle rettigheter.

 

Edit:

 

Jeg kom til å tenke på at privatiserte fengsler kanskje kunne vært noe i Norge. Jeg tenker da spesielt på disse pallespikringskoloniene. Staten kunne vel spart en del utgifter med å outsource det fulstendig.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Hvis FrP vinner valget er det bare å tre hakekorset på skulderen og lære å masjere i takt.

Skjønner ikke hvorfor sosialister sammenligner FrP med nazisme. Skjønner du ikke at sosialisme har mer til felles med nazisme enn det FrP har?

 

Ja, og DDR hadde mye til felles med demokrati.

Lenke til kommentar
Det jeg ikke skjønner er at noen faktisk kan bruke kroner og øre som et argument når det gjelder å aktivt ta livet av andre mennesker.

 

Jeg skjønner ikke hvordan man ikke kan bruke kroner og øre som et argument i en debatt om hvordan man skal behandle de som er dømt for de groveste forbrytelsene i samfunnet, spesielt siden jeg er nødt til å betale for den behandlingen de skal få. Enten det er ei kule i nakken eller gratis husrom, gratis mat og lommepenger.

Lenke til kommentar
Hvis FrP vinner valget er det bare å tre hakekorset på skulderen og lære å masjere i takt.

Skjønner ikke hvorfor sosialister sammenligner FrP med nazisme. Skjønner du ikke at sosialisme har mer til felles med nazisme enn det FrP har?

Tjatjo, de ideologiske forskjellene mellom SV og FRP rettferdiggjør ikke en konklusjon der venstresiden av norsk politikk har mer til felles med nazisme enn det FRP har.

 

Uansett er det lite relevant, FRP er ikke et nazistisk parti, og de som later som om venstresiden i norsk politikk er maktgale fascister overdriver bare for å vinne et argument.

 

:)

Lenke til kommentar
Stemmer det at Frp er for "frislipp" av overvåkning av nettbrukere for å ta mp3-pirater

Hvor har du det fra?

 

 

 

Kan du forklare hvordan de skal kunne sende politi hjem til folk uten å overvåke nettet?

Hvordan sender de politi hjem til folk ved andre typer lovbrudd?

 

Overvåkning trenger ikke å være globalt. Det kan settes inn ved spesifikke situasjoner der politiet har nok bevis til å få tillatelse til å overvåke for en konkret straffesak.

Lenke til kommentar
Hvis FrP vinner valget er det bare å tre hakekorset på skulderen og lære å masjere i takt.

Skjønner ikke hvorfor sosialister sammenligner FrP med nazisme. Skjønner du ikke at sosialisme har mer til felles med nazisme enn det FrP har?

 

Nå er jeg generelt skeptisk til å "Hitle" noen i diskusjoner. Nazister er vel de som Nazister er. Å krangle om hvem som er "mest lik" nazistene fører neppe så mye godt meg seg.

 

 

Såvidt jeg vet så har Frp-medlemmer tidligere blitt observert på møter som har blitt karakterisert som ny-nazistiske. Jeg tror ikke at noen på venstre-siden har blitt observert på slike tilstellninger annet enn evt for å bråke?

 

Forholdet mellom kommunister og nazistene må sies å ha vært mildt sagt kjølig under andre verdenskrig.

 

Likheten mellom ekstremister på høyresiden, venstre-siden og alle mulige andre sider er at noen av dem ikke tar fem øre for å innføre totalitære regimer og ta livet av dem som motsier dem.

 

-k

Lenke til kommentar
Hei. Sitter her å prøver å orrientere meg litt før stortingsvalget, og lurer på hva er frp`s hjertesaker? Kan noen lage en liste over de fem viktigste sakene frp vil jobbe for hvis dem kommer i regjering?

FrP hjertesaker:

  • Arbeidslivspolitikk
  • Arbeids- og sosialpolitikk
  • Asyl- og innvandringspolitikk
  • Bilpolitikk
  • Eldrepolitikk

?

 

Les mer på FrP.no.

 

:)

Endret av Robert
Korreksjon.
Lenke til kommentar
Dog har jeg vanskeligheter med å se for meg at det er dyrere å ta livet av en person (hvis man regner med ALT av utgifter) enn å la han sitte på enecelle resten av livet med alle rettigheter.

Jeg forstår at enkelte her i tråden argumenterer for en annen form for dødsstraff enn den de har i USA.

 

Likevel mener jeg at det er interessant å se på USA - både fordi de er en av de mer sammenlignbare stedene du finner dødsstraff, og fordi det ikke er noen hemmelighet at Frp ofte skuler til USA for inspirasjon.

 

http://www.deathpenaltyinfo.org/costs-death-penalty

 

Report of the California Commission on the Fair Administration of Justice

“The additional cost of confining an inmate to death row, as compared to the maximum security prisons where those sentenced to life without possibility of parole ordinarily serve their sentences, is $90,000 per year per inmate. With California’s current death row population of 670, that accounts for $63.3 million annually.”

 

A new study released by the Urban Institute on March 6, 2008...

"The study estimates that the average cost to Maryland taxpayers for reaching a single death sentence is $3 million - $1.9 million more than the cost of a non-death penalty case. (This includes investigation, trial, appeals, and incarceration costs.) The study examined 162 capital cases that were prosecuted between 1978 and 1999 and found that those cases will cost $186 million more than what those cases would have cost had the death penalty not existed as a punishment. At every phase of a case, according to the study, capital murder cases cost more than non-capital murder cases. "

Lenke til kommentar
Og her er nok et eksempel på at sosialister støtter opp om terrorisme, bokstavelig talt.

 

Til informasjon så passer ikke begrepet "bokstavelig talt". Forøvrig overrasker det meg ikke at rød ungdom farer med tåpligheter, den ytterste fløyen av politikken pleier ikke å applere til meg. Dog er koblingen til FrP litt halvdiffus, det finnes ganske mange partier som ligger imellom Rød Ungdoms politikk, og FrPs politikk, om man ikke liker Rød ungdom særlig godt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet så har Frp-medlemmer tidligere blitt observert på møter som har blitt karakterisert som ny-nazistiske.

Hvem da?

 

Forholdet mellom kommunister og nazistene må sies å ha vært mildt sagt kjølig under andre verdenskrig.

Begge er sosialistiske ideologier, og således konkurrerende. Akkurat som både kristendommen og islam er religioner. Bare fordi de kjemper mot hverandre om å konvertere flest mulig så betyr ikke det at de er strake motsetninger.

Lenke til kommentar
Begge er sosialistiske ideologier, og således konkurrerende.

Du repeterer bombastisk det vi i utgangspunktet er uenige om som om det var et argument for at du har rett. Slik kan vi gå i ring lenge uten å komme noe sted.

 

En sosialist kan hevde at alle verdens kommunistater samt Tyskland på 30- og tidlig 40-tall var høyrevridde, og at sosialisme som ideologi ikke kan lastes for deres utrivelige handlinger. Det er å prøve å distansere seg og sine ideologier bort fra utrivelige handlinger. Sikkert menneskelig, men knapt nok nødvendig. Jeg hevder at alle ideologier, religioner, og lignende kan utnyttes eller føre til utrivelige handlinger.

 

Så lenge man hevder kontroversielle standpunkter uten å ha en flis å underbygge med så kan man ikke regne med å få gehør i en debatt.

 

Dagens sosialister kan ikke lastes for det kommunister gjorde for 50 år siden, like lite som dagens ytre høyre kan lastes for det Adolf & Co gjorde. De har et selvstendig ansvar for egne handlinger, og for hvilke handlinger de velger å forsvare.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...