Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

FrP-motstander, hva legger du i det? En som ikke er 100% enig i alt FrP står for?

- Jeg mener ikke at myndigheter og politi skal drive klappjakt på uvitende 14- og 15-åringer, men det kan virke preventivt om det plutselig dukker politi opp på døren hjemme hos noen. Da får disse et forklaringsproblem overfor sine foreldre, som igjen har et ansvar for å opplyse sine barn om hva som er lovlig og ikke, sier Knudsen.

- Men som Lande også sier, så er det åpenbart at man må jobbe sammen på tvers av landegrensene og få til et internasjonalt samarbeid, mener Knudsen.

Kan du forklare hvordan de skal kunne sende politi hjem til folk uten å overvåke nettet? Jeg ser ikke helt hvordan de skal klare det...

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du forklare hvordan de skal kunne sende politi hjem til folk uten å overvåke nettet? Jeg ser ikke helt hvordan de skal klare det...

Jeg vet ikke, men en honeypot er jo et alternativ da.

Det innebærer jo uansett en overvåkning? Og dessuten er det vel såvidt meg bekjent heller ikke lovlig her til lands?

AtW

Lenke til kommentar

Det innebærer jo uansett en overvåkning? Og dessuten er det vel såvidt meg bekjent heller ikke lovlig her til lands?

AtW

Det er da ingen overvåkning. Da venter man til folket kommer for å laste ned fra sin server og loggfører alle forsøkene. Jeg vil ikke kalle det overvåkning om du ser en tyv i huset ditt - hvorpå du tar et bilde av vedkommende.

Lovligheten kan man alltids endre på. Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå at status quo ikke er det eneste alternativet. Det virker som at dette er et syndrom, spesielt venstresiden lider av, spesielt når det kommer til lovverket og ikke minst avtaler som er inngått - som har fått svært uheldige konsekvenser. Det virker som at venstresiden har problemer med å forstå at det er mulig å rette opp i rotet man har stelt i stand, ikke bare la det skure.

Lenke til kommentar

AtW

Det er da ingen overvåkning. Da venter man til folket kommer for å laste ned fra sin server og loggfører alle forsøkene. Jeg vil ikke kalle det overvåkning om du ser en tyv i huset ditt - hvorpå du tar et bilde av vedkommende.

Lovligheten kan man alltids endre på. Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå at status quo ikke er det eneste alternativet. Det virker som at dette er et syndrom, spesielt venstresiden lider av, spesielt når det kommer til lovverket og ikke minst avtaler som er inngått - som har fått svært uheldige konsekvenser. Det virker som at venstresiden har problemer med å forstå at det er mulig å rette opp i rotet man har stelt i stand, ikke bare la det skure.

Det vil du kanskje ikke, men det er allikevel overvåkning, det står jo klart å tydelig at en butikk er kameraovervåket feks, selv om det er for å ta tyver i ens egen butikk. Man må overvåke nettet for å få den informasjonen man trenger.

Selvsagt kan man endre på loven, men det betyr ikke at det er uproblemtisk at det er ulovlig i dag, for det første er det gjerne en grunn til at det er ulovlig, for det andre krever det enda mer arbeid når man må endre en lov. Om du prøver å forholde seg til hva folk faktisk sier, istedet for hva du tror de mener, så kanskje du vil se at folk forstår mer enn du tror de gjør?

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

denne burde gi litt bedre lys over hva som er lov med kameraovervåkning:når har du lov til å overvåke med kamera?

edit: ang honeypotting er jeg litt usikker på hvordan en skal lure folk til å bryte seg inn i huset ditt med tanke på sammenligningen mot fildeling. Sette opp skilt utenfor med informasjon om penger i madrassen og kald pils i kjøleskapet?

edit2: bommet litt med innlegget, fjernet skivebommen.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
...Jeg er for dødsstraff fordi vi ville brukt for mange penger på livstid. Ja, de slipper unna, men så er vi kvitt dem og.

Så bra, da tror jeg at du kan endre syn med en gang, siden det baserer seg på feilaktig intuisjon.

Jeg har forstått det slik at det er dyrere for USA å ta livet av en fange enn det er å ha vedkommende i en celle livet ut.

Dersom du ønsker Kinesisk rettssystem hvor folk skytes uten dom og hvor regningen for kulen sendes til de eterlatte så blir muligens kostnaden litt forskjellig. Men det var kanskje ikke et slikt system du tenkte på?

-k

Lenke til kommentar
Jeg har forstått det slik at det er dyrere for USA å ta livet av en fange enn det er å ha vedkommende i en celle livet ut.
Og det kommer ikke av at avliving er så dyrt, men at fengslene i USA er så billige.

Slik fengslene drives i Norge idag ville man antagelig kommet til den motsatte konklusjonen her.

Lenke til kommentar
Men det er fortsatt det moralske spørsmålet rundt legaliteten i at staten begår overlagt drap.

Forøvrig tror jeg vi har en egen tråd for dette temaet, som kanskje er bedre egnet.

Ok?

:)

Så hvem andre skal rettferdiggjøre en urettferdig handling, enn de som har sverget på tro og ære å bevare rettferdigheten på vegne av et lands folk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...