Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Og dette tror du samfunnet tjener på?

Ja jeg mener at samfunnet tjener på mindre kriminalitet, men jeg er klar over at det er mange på venstresiden som er diametralt uenig med meg og vil ha mest mulig kriminelle i gatene og lokke så mange av dem som mulig til Norge.

 

Og du tror vi kan finansiere flere fengsler, flere fanger, mer ansatte osv. Samtidig som vi skal ha lavere skatter, spytte ut penger til veier, eldrehjem, skoler og tilogmed asylmottak i Afrika. Asyltmotak i Afrika, er det noe som er mer hykklersk?

Det er her Frp kommer til å falle, de har ikke peiling på økonomi.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som stemmer Frp for andre årsaker enn innvandringspolitikken?

 

 

Strengere straffer er det nest viktigste for meg. Og det hjelper ikke med en svak økning om jeg skal bli fornøyd.

Hva i huleste er poenget med høyere straffer? Spiller jo ingen rolle for oss lovgyldige borgere om en tyv sitter fem eller ti år i fengsel vel? Ikke blir det mindre krimminalitet av det heller! Skjønner ikke denne hevnlysten. Kan du forklare hva som er så viktig med det?

 

Dessuten, om du vil ha strengere straffer kan du vel likegjerne stemme Krf eller Høyre. De har vel ganske lik politikk der som FrP?

 

Hva som er viktig med strengere straffer?! Det sier seg selv. Hadde vi hatt livstid, eller enda bedre, dødsstraff i Norge, er jeg veldig sikker på at kriminaliteten ville minket. Herregud, fengslene i Norge er jo så bra, at man klager på prisene på grandiosaen! Og jo, selvfølgelig spiller det en rolle om en mann som sitter inn for drap, får mer enn noen måneder! Det kalles rettferdighet!

 

Og nei, jeg vil ikke stemme på Høyre eller KrF, fordi, som jeg sa, så er det det nest viktigste. Og jeg føler at jeg har like meninger som FrP, derfor ville jeg stemt det partiet.

Har du noen kilder på at krimminaliteten minker ved høyere straffer? Er det mindre krimminalitet i land som USA, Russland, Kina og Polen, bare fordi de har strenge straffer?

 

Jeg har aldri sagt jeg er sikker. Men jeg tror at det vil gjøre det. Men tror du virkelig ikke at vi hadde fått mindre kriminalitet her i landet, om vi hadde hatt dødsstraff og dårlige celler? Det skjønner jeg bare ikke at du kan få deg til å tro.... Tenk på hvor mange syke mennesker det finnes i Norge, og hvor lett de kan slippe unna. Du hadde vel følt det på samme måte om en som stod deg nær, ble offer for noe grusomt, og gjerningsmannen slapp fri? Sånn er Norge, og jeg orker ikke slappe straffer, og at jeg må bekymre meg hver gang jeg går ut om kvelden.

Tror du de fleste mordere står å vurderer straffen de kan få før de dreper? Var det ikke slik at de fleste drap skjer i affekt eller noe sånt? Mener å huske at forskning har vist at strengere straffer ikke nødvendigvis fører til mindre krimminalitet. Hadde sikkert følt en stor hevnlyst om noen som sto meg nær ble drept ja, men skal staten straffe folk fordi folk har lyst på hevn? Burde ikke staten heve seg over slikt?

 

Du må også huske på at mennesker føler seg tryggere. Men mordere sperret inne, denne gangen på i hvert fall over 10 år, vil i alle fall jeg føle meg mye tryggere. Og ja, jeg tror det finens folk som vurderer straffen.

 

Og det at en pedofil får mindre straff, enn en som smugler, er helt forkasterlig! Ser du virkelig ikke det? En pedofil mann som har begått overgrep fortjener ikke å se dagens lys! Han fortjener ikke å spise seg feit på grandiosa med Rikets Røst på tv'en! DET er urettferdig. Ikke bare for de pårørende, men for oss alle.

Kanskje noen få tenker på straffen, men mener å huske at forskning har vist at strengere straffer har svært lav effekt.

Har ikke sagt at straffene ikke burde reguleres, slik at vold blir straffet hardere enn økonomisk krimminalitet f.eks, men generelt høyere straffenivå tror jeg ikke hadde hatt noe særlig for seg.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Strengere straffer er viktig, vi nordmenn er alt for naive og har i lang tid vært mer opptatt av at den kriminelle skal ha det bra enn å tenke på ofrene for kriminaliteten. Særlig venstresiden bør virkelig gå i seg selv her. Norge burde hatt straffer opptil livstidsdommer uten mulighet for prøveløslatelse for de verste forbrytelsene, og fengselsåret bør utvides til et kalenderår, ikke bare 8-9 mnd slik det er nå. Og hvis noen tror jeg er for dødsstraff har jeg følgende beskjed: jeg er faktisk imot dødsstraff, rett og slett fordi dødsstraff er for humant. Jeg vil heller la fanger som har gjort noe alldeles grusomt få råtne bak murene for evig og alltid slik at de hele tiden blir hjemsøkt av hva de har gjort.

Humanitet er altså ikkje lenger noko å streva etter?

 

Ikke når vi snakker om de værste forbrytelsene. Da slutter jeg å tenke på den personen som et menneske, men heller som et monster. Jeg er for dødsstraff fordi vi ville brukt for mange penger på livstid. Ja, de slipper unna, men så er vi kvitt dem og.

Lenke til kommentar
Er det noen som stemmer Frp for andre årsaker enn innvandringspolitikken?

 

 

Strengere straffer er det nest viktigste for meg. Og det hjelper ikke med en svak økning om jeg skal bli fornøyd.

Hva i huleste er poenget med høyere straffer? Spiller jo ingen rolle for oss lovgyldige borgere om en tyv sitter fem eller ti år i fengsel vel? Ikke blir det mindre krimminalitet av det heller! Skjønner ikke denne hevnlysten. Kan du forklare hva som er så viktig med det?

 

Dessuten, om du vil ha strengere straffer kan du vel likegjerne stemme Krf eller Høyre. De har vel ganske lik politikk der som FrP?

 

Hva som er viktig med strengere straffer?! Det sier seg selv. Hadde vi hatt livstid, eller enda bedre, dødsstraff i Norge, er jeg veldig sikker på at kriminaliteten ville minket. Herregud, fengslene i Norge er jo så bra, at man klager på prisene på grandiosaen! Og jo, selvfølgelig spiller det en rolle om en mann som sitter inn for drap, får mer enn noen måneder! Det kalles rettferdighet!

 

Og nei, jeg vil ikke stemme på Høyre eller KrF, fordi, som jeg sa, så er det det nest viktigste. Og jeg føler at jeg har like meninger som FrP, derfor ville jeg stemt det partiet.

Har du noen kilder på at krimminaliteten minker ved høyere straffer? Er det mindre krimminalitet i land som USA, Russland, Kina og Polen, bare fordi de har strenge straffer?

 

Jeg har aldri sagt jeg er sikker. Men jeg tror at det vil gjøre det. Men tror du virkelig ikke at vi hadde fått mindre kriminalitet her i landet, om vi hadde hatt dødsstraff og dårlige celler? Det skjønner jeg bare ikke at du kan få deg til å tro.... Tenk på hvor mange syke mennesker det finnes i Norge, og hvor lett de kan slippe unna. Du hadde vel følt det på samme måte om en som stod deg nær, ble offer for noe grusomt, og gjerningsmannen slapp fri? Sånn er Norge, og jeg orker ikke slappe straffer, og at jeg må bekymre meg hver gang jeg går ut om kvelden.

Tror du de fleste mordere står å vurderer straffen de kan få før de dreper? Var det ikke slik at de fleste drap skjer i affekt eller noe sånt? Mener å huske at forskning har vist at strengere straffer ikke nødvendigvis fører til mindre krimminalitet. Hadde sikkert følt en stor hevnlyst om noen som sto meg nær ble drept ja, men skal staten straffe folk fordi folk har lyst på hevn? Burde ikke staten heve seg over slikt?

 

Du må også huske på at mennesker føler seg tryggere. Men mordere sperret inne, denne gangen på i hvert fall over 10 år, vil i alle fall jeg føle meg mye tryggere. Og ja, jeg tror det finens folk som vurderer straffen.

 

Og det at en pedofil får mindre straff, enn en som smugler, er helt forkasterlig! Ser du virkelig ikke det? En pedofil mann som har begått overgrep fortjener ikke å se dagens lys! Han fortjener ikke å spise seg feit på grandiosa med Rikets Røst på tv'en! DET er urettferdig. Ikke bare for de pårørende, men for oss alle.

Kanskje noen få tenker på straffen, men mener å huske at forskning har vist at strengere straffer har svært lav effekt.

Har ikke sagt at straffene ikke burde reguleres, slik at vold blir straffet hardere enn økonomisk krimminalitet f.eks, men generelt høyere straffenivå tror jeg ikke hadde hatt noe særlig for seg.

 

Forhåpentligvis får vi se.

 

Det er også bevisst at med strengere straffer gjør forbryteren mer for å komme unda. Han har en pistol, blir tatt for å ha skytet noen, han vil ikke bli sperret inne og gjør alt for å komme unda = flere drap.

 

Hva hvis han tenker at han ikke får så høy straff likevel? Det går begge veier tror jeg.

Lenke til kommentar
Den eneste 100% effektive måten å forhindre at kriminelle ikke blir "gjenganger" er å ikke slippe dem ut.

For det finnes ikke en mellomting?

 

Forebyggingen jeg henviste til, var heller ment som å få de tidligere Kriminelle tilbake til det vanlige liv, f.eks gjennom Arbeid eller diverse frivillige aktiviteter.

Lenke til kommentar
Hva hvis han tenker at han ikke får så høy straff likevel? Det går begge veier tror jeg.

Det argumentet tek utgangspunkt i at mordarar har lyst til å drepa så mange som mogleg. Berre dei aller færraste drep for draps skuld.

 

Nå skjønte jeg ikke helt...

Snakker du om en mann som allerede har drept noen, og dreper flere for å unnslippe en høy straff? Da blir det jo det samme om denne mannen dreper flere for å slippe unnå, og han vet at han ikke får høy straff likevel? Det var det jeg mente med at det kunne gått begge veier, så fra det synspunktet, skulle det vært en mellomting.

Lenke til kommentar
Strengere straffer er viktig, vi nordmenn er alt for naive og har i lang tid vært mer opptatt av at den kriminelle skal ha det bra enn å tenke på ofrene for kriminaliteten. Særlig venstresiden bør virkelig gå i seg selv her. Norge burde hatt straffer opptil livstidsdommer uten mulighet for prøveløslatelse for de verste forbrytelsene, og fengselsåret bør utvides til et kalenderår, ikke bare 8-9 mnd slik det er nå. Og hvis noen tror jeg er for dødsstraff har jeg følgende beskjed: jeg er faktisk imot dødsstraff, rett og slett fordi dødsstraff er for humant. Jeg vil heller la fanger som har gjort noe alldeles grusomt få råtne bak murene for evig og alltid slik at de hele tiden blir hjemsøkt av hva de har gjort.

Humanitet er altså ikkje lenger noko å streva etter?

Hva? Kritiserer du meg fordi jeg er imot dødsstraff?

Lenke til kommentar
Hva hvis han tenker at han ikke får så høy straff likevel? Det går begge veier tror jeg.

 

 

Hva mener du med dette? En straff som ikke er verdt å gjøre verre, så kan han kan gi opp. Livstid uansett, så gjør man hva som helst for å komme unna.

 

Men for å få livstid, skal det være ekstremt ille det personen har gjort. Jeg snakker ikke om å sperre en person som har drept et menneske inne på livstid. Han kunne fått mange år, ja, men ikke livstid for å ha drept et menneske.

Lenke til kommentar
Dette er forskning gjort av sosialister som har logiske feil som jeg allerede har omtalt. De ser på sannsynligheten for mere kriminalitet om den kriminelle slipes ut etter X år vs. Y år.

 

Det er bare å ikke slippe ut vedkommende så er sannsynligheten 0%.

 

Dette er altså kun "logiske feil" i de tilfeller der det ville være rettferdig å gi livstid til forbryteren?

For hvilke forbrytelser mener du det burde være livstid?

Lenke til kommentar
Mener å huske at forskning har vist at strengere straffer ikke nødvendigvis fører til mindre krimminalitet.

Dette er forskning gjort av sosialister som har logiske feil som jeg allerede har omtalt. De ser på sannsynligheten for mere kriminalitet om den kriminelle slipes ut etter X år vs. Y år.

 

Det er bare å ikke slippe ut vedkommende så er sannsynligheten 0%.

 

Feil, det er også gjort forskning der livstidsstraffer og dødstraff er involvert. Og er det ikke i overkant paranoid å begynne å mase om at dette er "forskning gjort av sosialister"? Dette er peer-revied forskning publisert i annerkjente tidsskrifter. Det grenser mot irrasjonelt å avfeie det uten videre bare fordi du ikke synes resultatet er så behagelig som du kunne ønske.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg er også mot MP3-loven, men skjønner ikke helt hva som er mer fascistisk med den enn å overvåke folk for å ta piratene. FrP mener jo tydeligvis at piratene skal tas, og at det er greit at tennåringer få besøk av politiet. Hvordan skal politiet ta fildelerne om de ikke kan overvåke dem? Er ikke overvåkning av nettet til folk nesten like fascistisk som MP3-loven?

Sitat: "Han ønsker ikke at de som laster ned musikken hans skal straffeforfølges, men er mer opptatt av å få tatt bakmennene."

 

Ellers er jo innlegget ditt som så mange andre fra Frp-motstandere. Dere tillegger Frp meninger og holdninger som kommer fra deres eget hode. Ordet "overvåkning" dukker ikke opp en eneste gang i linken din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...