Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som stemmer Frp for andre årsaker enn innvandringspolitikken?

Ja, det er det. Jeg synes FrP har en god kriminalitetspolitikk. De har vært blant de som på en tydelig måte har tatt til orde for en ordentlig styrking av politiet. Deres politikk hva eldreomsorg angår er også meget bra. De har også en bra politikk på skole og høyere utdannelse. Sammen med Høyre tror jeg resultatet innen skole og høyere utdannelse kan bli kjempebra sammenlignet med sosialistene, i og med at både Høyre og FrP går inn for å satse på kunnskap. FrP vil også fjerne lånekassen og innføre en statlig garantiordning som gir studenter samme rett og vilkår til studielån gjennom private drevne banker. Dermed vil man kunne få service langt utover de åpningstidene lånekassen nå opererer med. I og med at staten da vil stille som garantist vil ikke låneordningen bli svekket i forhold til i dag, med lånekassen som utlåner. Hvilket betyr mindre byråkrati. Det vil også, hvis FrP får forslaget igjennom, være en belønningsordning der studenter som fullfører studiet på kortere enn normert tid få redusert lånet sitt ytterligere. De har en god næringspolitikk, hvor de vil legge forholdene til rette for at man kan starte en bedrift, og på den måten skape arbeidsplasser og skatteinntekter. De vil også fjerne fylkeskommunene, slå sammen en del småkommuner og gi de større grad av selvstyre. Norge trenger ikke 3 forvaltningsledd, slik det er i dag.

Lenke til kommentar
Mener du at AP er tuftet på et klasseløst samfunnn, der alle er like?

 

AtW

De har i hvert fall vært det i lang tid. Et meget godt eksempel er Ap sin likhetsskole, der det ikke tas hensyn til individet. Hvis flinke elever ble fortere ferdig med forskjellige temaer fikk de beskjed om å vente til resten av klassen tok dem igjen, samtidig som at de som hadde vanskeligheter ikke fikk den oppfølgingen de trengte.

Lenke til kommentar
Mener du at AP er tuftet på et klasseløst samfunnn, der alle er like?

 

AtW

De har i hvert fall vært det i lang tid. Et meget godt eksempel er Ap sin likhetsskole, der det ikke tas hensyn til individet. Hvis flinke elever ble fortere ferdig med forskjellige temaer fikk de beskjed om å vente til resten av klassen tok dem igjen, samtidig som at de som hadde vanskeligheter ikke fikk den oppfølgingen de trengte.

 

Når mener du denne likhetsskolen har vært innført her i norge? Og mener du dette viser at SP er tuftet på et klasseløst samfunn?

 

AtW

Lenke til kommentar
Når mener du denne likhetsskolen har vært innført her i norge? Og mener du dette viser at SP er tuftet på et klasseløst samfunn?

 

AtW

Likehtsskolen har da eksistert i lang tid her i Norge. Dette har vært blant Ap sine fanesaker i lang tid, men har altså store hull og gjør at mange faller fra, noe Ap til og med har innrømmet. Denne artikkelen har jeg faktisk linket til før.

Lenke til kommentar
Når mener du denne likhetsskolen har vært innført her i norge? Og mener du dette viser at SP er tuftet på et klasseløst samfunn?

 

AtW

Likehtsskolen har da eksistert i lang tid her i Norge. Dette har vært blant Ap sine fanesaker i lang tid, men har altså store hull og gjør at mange faller fra, noe Ap til og med har innrømmet. Denne artikkelen har jeg faktisk linket til før.

 

Poenget er at jeg ikke kjenner meg igjen i din beskrivelse av denne likhetsskolen de årene jeg har gått på skole, nå kunne riktinok opplkegget vært bedre for de som var flinke, men jeg har aldri fått beskjed om å vente til andre tar meg igjen om jeg blir tidlig ferdig. Og jeg spør igjen, mener du dette viser AP er tuftet på et klasseløst samfunn?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det har jeg. Fikk beskjed av mattelæreren min når jeg gikk på barneskolen at det var dumt at jeg hadde regnet for mye, så det endte opp med at foreldrene mine kjøpte en annen mattebok til til meg etter jeg hadde regnet ferdig matteboka fra skolen. (Snakk om tidlig grunnskole)

En dag jeg kjedet meg i mattetimen fant jeg ut at jeg skulle se hvor raskt jeg kunne regne samtlige oppgaver i matteboka. Jeg skrev alt hva remer og tøy holdt og løste samtlige oppgaver i løpet av timen. Kry tilkalte jeg læreren som forvirret sa at alt så ut til å stemme. Så kom oppmuntringen fra den statsansatte pedagogen: "Jaja, da får du viske ut alt og gjøre det på nytt ingen".

Lenke til kommentar
Poenget er at jeg ikke kjenner meg igjen i din beskrivelse av denne likhetsskolen de årene jeg har gått på skole, nå kunne riktinok opplkegget vært bedre for de som var flinke, men jeg har aldri fått beskjed om å vente til andre tar meg igjen om jeg blir tidlig ferdig.

 

AtW

Ikke jeg heller, har faktisk opplevd det motsatte. Da læreren min i barneskolen oppdaget at jeg var flink i engelsk ble jeg oppmuntret til å prøve meg på litt mer kompliserte tekster og oppgaver slik at jeg skulle utvikle kunnskapene mine.

Lenke til kommentar
Det har jeg. Fikk beskjed av mattelæreren min når jeg gikk på barneskolen at det var dumt at jeg hadde regnet for mye, så det endte opp med at foreldrene mine kjøpte en annen mattebok til til meg etter jeg hadde regnet ferdig matteboka fra skolen. (Snakk om tidlig grunnskole)

En dag jeg kjedet meg i mattetimen fant jeg ut at jeg skulle se hvor raskt jeg kunne regne samtlige oppgaver i matteboka. Jeg skrev alt hva remer og tøy holdt og løste samtlige oppgaver i løpet av timen. Kry tilkalte jeg læreren som forvirret sa at alt så ut til å stemme. Så kom oppmuntringen fra den statsansatte pedagogen: "Jaja, da får du viske ut alt og gjøre det på nytt ingen".

 

Gikk vi på samme skole? Eller er vi samme person?

Lenke til kommentar

I historieoppgavene jeg leverte på vgs fikk jeg ikke noe som helst bonus når jeg skrev en god del ekstra som ikke stod i boka. Mye som læreren til og med ikke visste. Med andre ord var det ikke verdt en dritt å vite mer enn det man burde; faktisk ble man oppmuntret til å _bare_ kunne det som stod i boka! Hvordan kan man greie å interessere seg for et fag hvis ei lita bok på 200 sider skal være alt du har lov til å lese?

 

På muntlig eksamen fikk jeg 6, sensor hadde tydeligvis sans for at jeg visste mer enn pensum.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
I historieoppgavene jeg leverte på vgs fikk jeg ikke noe som helst bonus når jeg skrev en god del ekstra som ikke stod i boka. Mye som læreren til og med ikke visste. Med andre ord var det ikke verdt en dritt å vite mer enn det man burde; faktisk ble man oppmuntret til å _bare_ kunne det som stod i boka! Hvordan kan man greie å interessere seg for et fag hvis ei lita bok på 200 sider skal være alt du har lov til å lese?

 

På muntlig eksamen fikk jeg 6, sensor hadde tydeligvis sans for at jeg visste mer enn pensum.

 

Akkurat det vet jeg ikke om jeg synes er så veldig ille, pensum er pensum, man kan ikke justere karakterskalaen slik at man må kunne andre ting enn pensum for å gjøre det bra. Man blir jo gjerne spurt om hva man kan om et lite område i en prøve, å kunne alt mulig annet hjelper deg ikke så mye (direkte) i andre fag heller. Og om man har en stor interesse for et fag så bør man være villig til å lese faget selv om det ikke spiller inn på karakterene. Man akn argumentere for begge deler, men det er ihvertfall ikke klart negativt slik jeg ser det.

 

AtW

Lenke til kommentar
I historieoppgavene jeg leverte på vgs fikk jeg ikke noe som helst bonus når jeg skrev en god del ekstra som ikke stod i boka. Mye som læreren til og med ikke visste. Med andre ord var det ikke verdt en dritt å vite mer enn det man burde; faktisk ble man oppmuntret til å _bare_ kunne det som stod i boka! Hvordan kan man greie å interessere seg for et fag hvis ei lita bok på 200 sider skal være alt du har lov til å lese?

 

På muntlig eksamen fikk jeg 6, sensor hadde tydeligvis sans for at jeg visste mer enn pensum.

 

Pensum er pensum.

Det er det man måles etter.

Hvis du får spørsmål om Fourier-rekker, og ikke kan svare men du er sabla god på Laplace så betyr det jo ikke at du ikke er god i matte. Men at karaktersystemet er bygget opp imot en mal. Malen kan ikke bygges opp mot den enkelte som har en spesiell interesse for faget.

Men for all del, om man kan mer enn pensum teller det alltid positivt.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Er det noen som stemmer Frp for andre årsaker enn innvandringspolitikken?

Ja, de er mindre idioter enn andre partier :)

 

For eksempel står de solid plantet på individets side, f.eks. i spørsmålet om den såkalte "MP3-loven". Frp er en garantist for at individet står styrket mot fascistenes forsøk på å knuse individets rettigheter. Her har Høyre, Krf og Venstre feilet fullstendig. Jeg tror aldri jeg kunne stemme Høyre etter MP3-loven. Venstre er uansett utelukket fordi de er løgnere og falsknere, og Krf er religiøse skrullinger. Venstresiden gidder jeg ikke engang vurdere. Jeg var der for flere år siden, men våknet opp.

 

Frp er ikke perfekt, men de er det minste ondet, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Er det noen som stemmer Frp for andre årsaker enn innvandringspolitikken?

Ja, de er mindre idioter enn andre partier :)

 

For eksempel står de solid plantet på individets side, f.eks. i spørsmålet om den såkalte "MP3-loven". Frp er en garantist for at individet står styrket mot fascistenes forsøk på å knuse individets rettigheter. Her har Høyre, Krf og Venstre feilet fullstendig. Jeg tror aldri jeg kunne stemme Høyre etter MP3-loven. Venstre er uansett utelukket fordi de er løgnere og falsknere, og Krf er religiøse skrullinger. Venstresiden gidder jeg ikke engang vurdere. Jeg var der for flere år siden, men våknet opp.

 

Frp er ikke perfekt, men de er det minste ondet, slik jeg ser det.

Kan du utdjupa om dette?

Lenke til kommentar
Er det noen som stemmer Frp for andre årsaker enn innvandringspolitikken?

Ja, de er mindre idioter enn andre partier :)

 

For eksempel står de solid plantet på individets side, f.eks. i spørsmålet om den såkalte "MP3-loven". Frp er en garantist for at individet står styrket mot fascistenes forsøk på å knuse individets rettigheter. Her har Høyre, Krf og Venstre feilet fullstendig. Jeg tror aldri jeg kunne stemme Høyre etter MP3-loven. Venstre er uansett utelukket fordi de er løgnere og falsknere, og Krf er religiøse skrullinger. Venstresiden gidder jeg ikke engang vurdere. Jeg var der for flere år siden, men våknet opp.

 

Frp er ikke perfekt, men de er det minste ondet, slik jeg ser det.

Samtidig er vel FrP de som vil gå hardest ut mot piratkopiering da?

Lenke til kommentar
Samtidig er vel FrP de som vil gå hardest ut mot piratkopiering da?

Hva mener du? De var 100% motstandere av "MP3-loven".

Jeg er også mot MP3-loven, men skjønner ikke helt hva som er mer fascistisk med den enn å overvåke folk for å ta piratene. FrP mener jo tydeligvis at piratene skal tas, og at det er greit at tennåringer få besøk av politiet. Hvordan skal politiet ta fildelerne om de ikke kan overvåke dem? Er ikke overvåkning av nettet til folk nesten like fascistisk som MP3-loven?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...