Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, Jens72 har rett. Dette begrepet har ikke lenger noen verdi, da det er ødelagt av de som mener de vil kjempe mot rasisme i Norge. Dette er er interessant debatt og jeg er glad vi har mange interesserte og engasjerte forumbrukere. Blir spennende og se om de tar med seg dette engasjementet til valg urnene til høsten. Håper så og håper FrP for gjennomslagskraft til å gjennomføre denne politikken. Norge trenger den!

:)

Lenke til kommentar
Om du har en konsistent logikk må du da også være mot alle visaordninger og grensekontroll i Norge.
Neida, det er jeg ikke. Men når en først er i Norge skal det foreligge en svært god grunn for internering, ikke bare at personen er identitetsløs.

De har enda ikke fått aksess til Norge og da kan man ikke bare gi dem aksess. Gjør man det lar man Norge være vidåpen for svindlere og kriminelle... slik dagens regjering gjør.

Lenke til kommentar
Jeg bringer et annet perspektiv på politkken vi fører i Norge og hvor rasistisk den er fordi den premiere lykkejegere og charterasylanter og disse kommer fra hovedsaklig fra enkelte deler av verden, slik som midt-østen. Derfor er denne politikken rasistisk og de som prøver å kneble debatten rundt denne politikken har en rasistisk holdning fordi de støtter opp rundt å forskjellsbehandle mennesker på denne måten. En annen ting er at politikken vi fører i Norge fører til at de charterasylantene vi tar inn i landet gir et dårlig inntrykk på nordmenn fordi folk ser hvordan system blir misbrukt og folk får dermed rasitiske holdninger fordi de får et feil syn på hvordan mennesker fra andre land er. Det at de rasistene som forsvarer dagens innvandringspolitikk ikke vil innrømme hvordan den er rasisitisk og skaper rasistiske holdninger blant andre, gjør de ikke til mindre rasister i sin forksjellsbehandlings av etnisiteter!

Altså er det rasistisk å føre noen annen politikk enn den som fører til at nøyaktig like mange fra forskjellige "etnisiteter" kommer fra Norge? Og det er også rasistisk å f.eks. føre en politikk som fører til at en etnisitet er overrepresntert i fengslene, eller en etnisitet blir skattlagt mer enn andre, uavhengig av andre faktorer som måtte spille inn? Nei, det er ikke rasistisk med mindre det er etnisiteten i seg selv som blir lagt til grunn for avgjørelsen. For eksempel er en uttalelse som dette rasistisk:

Det er dette jeg synes er så trist når rasister som kun foretrekker at folk, fra midt-østen og andre favorittetnisiteter, som har lavere moral og er villige til å lyve om at de er homofile og spyle ned passet sitt skal få komme hit (Eller etnisiter som liker å holde seg kun for seg selv og ikke vil bli en del av samfunnet, og ihvertfall ikke få avkom med en annen etnisitet).

Her tillegges folk negative trekk og holdninger med grunnlag i deres etnisitet, og det er, om det er korrekt eller ikke, rasistisk. At folk i verden som trenger beskyttelse jevnt over er fra spesifikke etnisiteter, er ikke en direkte årsak av deres etnisitet, og det er derfor ikke nødvendigvis rasistisk å favorisere denne gruppen.

Lenke til kommentar
Å "stramme inn" innvandringa er greit nok, men å stansa henne fullstendig er berre naivt. Vi treng arbeidskrafta og nye innbyggjarar.

Nyttig arbeidskraft vil selvsagt fortsette å komme. Vi trenger IKKE nye innbyggere for innbyggernes del. Det er overbefolkning i verden allerede. Vi trenger ikke å overbefolke Norge også.

At å stramma inn henne vil føra til mindre kriminalitet og/eller stansa aukinga, stiller eg meg skeptisk til, men det vil sant nok føra til mindre sosiale utgifter.

Siden april er 180 asylsøkere tatt i å selge narkotika i Oslo. Strengere tiltak og forebygging her ville definitivt ført til mindre kriminalitet.

Eg er imot FrP fordi eg meiner dei fører ein innvandringspolitikk med rot i framandfrykt og som eg trur vil splitta heile Oslo i to grupper: Innvandrarar og ikkje-innvandrarar.

Denne splitten skjer jo den dag i dag fordi vi ikke evner å integrere de vi faktisk tar inn. Ditt syn på Frp ser ut til å ha rot i fordommer mot Frp. Ganske morsomt, egentlig.

Korleis skal integrering kunne skje dersom vi møter innvandrarar med fiendtlegheit og skeptisisme?

De møtes med fiendtlighet og skeptisisme fordi de har skapt store problemer fordi innvandringspolitikken har vært helt på trynet. Mange innvandrere stemmer Frp nettopp fordi de mener at andre partiers politikk fører til stigmatisering av nye landsmenn som faktisk bidrar med noe positivt.

Lenke til kommentar
At å stramma inn henne vil føra til mindre kriminalitet og/eller stansa aukinga, stiller eg meg skeptisk til, men det vil sant nok føra til mindre sosiale utgifter.

Siden april er 180 asylsøkere tatt i å selge narkotika i Oslo. Strengere tiltak og forebygging her ville definitivt ført til mindre kriminalitet.

Med Frp bak roret, så ville disse bli sendt på trynet ut av Norge. Med sosialisttullinger bak roret, så får de et klapp på skuldra, noen tusenlapper i lommepenger, slik at de kan starte der de slapp om noen dager. Norge er på vei ned i do, vi kan gjøre noe for å hindre utviklingen - spørsmålet er bare om folk er villige til å kalle en spade for en spade og innse det, før skaftet på spaden er råtnet bort.

Lenke til kommentar
Eg er imot FrP fordi eg meiner dei fører ein innvandringspolitikk med rot i framandfrykt og som eg trur vil splitta heile Oslo i to grupper: Innvandrarar og ikkje-innvandrarar.

Heldigvis har vi idag en politikk hvor ikke-vestlige innvandrere spres seg jevnt utover landet slik at det ikke dannes gettoer. Man har det heller ikke slik at man har enkelte skoler hvor det nesten kun er ikke-vestlige barn mens andre har nesten kun norske. Vi har ingen nordmenn som flytter ut av Oslo for å slippe unna problemer med innvandrere. Vi har ikke NAV-kontorer fulle av ikke-vestlige som prøver å få enda mere penger fra skattebetalerne. Vi har ikke ikke-vestlige som kaller norske jenter horer og tror de fritt kan voldta dem. Vi har ikke ikke-vestlige som dominerer narkomarkedet og vinningskriminalitet. Pololitiet har ikke kapasitetsproblemer pga. all kriminalitet innvandrerne fører med seg. Vi har ikke innvandringskvinner som holdes som fange i sine hjem. Innvandrere aksepterer norske lover og normer og sier ikke vi er noen naive idioter. Vi har ikke innvandrere som tvangsgifter sine barn slik at en slektning også skal få nyte godt av norske sosiale ordninger. Og alle nordmenn er positive til innvandring og innvandrere.

Ikke la Frp komme og ødelegge dette!

Lenke til kommentar
Så det er altså å foretrekke at en ikke har muligheten til å fotografere dem, ta fingeravtrykk og lignende?

Er andre virkelig så slappe at de deler ut pass til noen som enda ikke har fått oppholdstillatelse?

På ingen måte. Men når man kommer til et land uten identitet må man forvente en registrering med fingeravtrykk og bilde.

Internering mener jeg som sagt er kontraproduktivt.

Lenke til kommentar
Så det er altså å foretrekke at en ikke har muligheten til å fotografere dem, ta fingeravtrykk og lignende?
Er andre virkelig så slappe at de deler ut pass til noen som enda ikke har fått oppholdstillatelse?
På ingen måte. Men når man kommer til et land uten identitet må man forvente en registrering med fingeravtrykk og bilde.
Da vil de ikke slippe inn i Norge.

Valget står altså mellom å slippe noen inn i Norge med beskjed om å avgi fingeravtrykk sennere, om de gidder, eller å ikke slippe dem inn i Norge.

Stråmann. Det er absolutt ingen som har foreslått internering, det som er foreslått er lukkede asylmottak og i motsetning til internering kan de dra når de vil.
Lenke til kommentar

Lukkede asylmottak og internering av asylsøkere er egentlig to sider av samme sak. Jeg mener likevel dette er veien å gå, innvandrerne begår ikke kriminalitet og Norge har kontroll på hvem som til enhver tid befinner seg i landet. Så vidt meg bekjent er FrP det eneste partiet på stortinget som hare foreslått dette.

Lenke til kommentar

Vi konstaterer altså at FrP-ere ønsker å straffe alle på bakgrunn av at noen gjør noe galt. Merkelig at de ikke bruker den logikken når det gjelder skjenketider og alkoholpriser etc. Åja, det er jo selvsagt fordi det vil ramme /oss/ og ikke /dem/.

Lenke til kommentar

På ingen måte ... Man må forvente å ikke få innreise helt enkelt. Bli avvist og sendt tilbake til destinasjonen. Hva skal man egentlig med pass hvis man egentlig ikke trenger det?

Lenke til kommentar
Lukkede asylmottak og internering av asylsøkere er egentlig to sider av samme sak. Jeg mener likevel dette er veien å gå, innvandrerne begår ikke kriminalitet og Norge har kontroll på hvem som til enhver tid befinner seg i landet. Så vidt meg bekjent er FrP det eneste partiet på stortinget som hare foreslått dette.

Men er vi sikre på at det vil føre til bedre kontroll?

Som tidligere nevnt, sjansene er ikke akkurat marginale for at det vil føre til at de som faktisk er kriminelle og ønsker å begå alvorlig kriminalitet i Norge like gjerne bare reiser inn uten å registrere seg.

Vil vi ha slike mørketall?

På ingen måte ... Man må forvente å ikke få innreise helt enkelt. Bli avvist og sendt tilbake til destinasjonen. Hva skal man egentlig med pass hvis man egentlig ikke trenger det?

Et legitimt poeng, men jeg mener fortsatt internering/lukkede asylmottak/whatnot er feil vei å gå.

Lenke til kommentar
Et legitimt poeng, men jeg mener fortsatt internering/lukkede asylmottak/whatnot er feil vei å gå.

Der er jeg helt enig med deg. Tenk det, vi er enige om noe Simon. :D Jeg mener umiddelbar utsendelse og evig utestengelse fra kongeriket Norge er på sin plass. Man tar selvsagt bilde og fingeravtrykk av vedkommende. Kommer man uten fingeravtrykk så avvises man på grensen og sendes direkte ut av landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...