Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Forøvrig syns jeg det er ganske suspekt å plassere mennesker i lukkede mottak, om ikke annet fordi det ikke akkurat behjelper integrering.

Dette her var det jeg prøvde å hinte til for en side tilbake.

 

Innvandrerne kommer stort sett fra en helt annen kultur og levesett, og er overhode ikke vant med verken den Norske tankegangen eller levemåte. De må sosialisere seg blant Nordmenn, ikke bli plassert som tilskuere ;)

 

Nå har det seg også slik at det faktisk foregår Rasisme og massevis av fordommer imot innvandrere (...Ikke bare mørkhudede), og av den grunn dannes det diverse egne gjenger som ønsker å ta igjen (Snakker da ikke om Offisiele gjenger som Young Guns eller B-gjengen da).

For å stoppe dette må fordomene bort, itilegg til at de på en måte må "tvinges" til å Sosialisere seg bedre.

 

Asylsøkere må sendes på antivoldtektskurs og kurs for å forhindre at de voldtar. Er det kanskje på tide å sette pekefingeren på rett plass og ikke hyle rasisme i ny og ned, fordi det er det faktisk du som står for ved å tro at de som komme hit starter gjenger fordi det er så masse fordommer mot de. Har du tenkt hvor mye fordommer det er motsatt vei?

 

http://www.dagbladet.no/2009/07/17/nyheter...sokere/7237940/

 

De er kanskje ikke vant med å ikke voldta, men de må da skjønne såpass at når Norge er vennligt nok til å la de komme hit og i tillegg motta store pengeoverføringer så må de ta litt initiativ selv til å tilpasse seg, ikke forlange å få alt slengt opp i fanget. Jeg renger med at de ikke fikk alt slengt opp i fanget der de kom fra heller, hvorfor skal alt være annerledes når de allerede er gitt så mye at de har fått kommet hit?

 

Hva med å åpne øynene litt og se hva som foregår og ikke bare sitte å drømme om hvordan verden skulle ha vært.

 

17 av 21 restauranter stengt og av listen så ser det ut som at samtlige er utenlandske restauranter, da denne aksjonen også er rettet mot rusmiljøene langs akerselva som innvandrere i stor grad står for.

 

http://www.dagbladet.no/2009/07/17/nyheter...politi/7237766/

 

FÅ OPP ØYNENE OG SE HVA SOM FOREGÅR!!

 

Alle innvandrere er ikke besteborgere som blir undertrykt slik som enkelte tror. Mange av de skulle aldri ha fått kommet hit fordi de har presset seg fram i køen foran så mange som hadde vært bedre skikket og ikke trengt kurs for å ikke voldta, stjele eller bedrive annet nedsarving av samfunnet de har fått kommet til. Og mange av de er i tillegg sterk rasistiske mot nordmenn og det levesettet vi står for, men som paradoksalt nok de også vil ta del i fordi de ser at denne kulturen har mye bedre levevilkår enn deres tankesett noengang vil bringe de til.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du tenkt på at en del innvandrere har sterke rasistiske holdninger mot etniske nordmenn? Det eksisterer faktisk, og er minst like ille. Så du mener det er etniske nordmenns feil at det finnes gjenger som B-gjengen og Young Guns, at de som er med i disse gjengene ikke har skyld i det selv? Det er faktisk rasisme.

Dette var en fin konspirasjonsteori.

 

Nå er det overhode ikke "Like ille" som du presenterer det. En mørkhuda tar rasistiske tilnærminger mye mer alvorlig enn motparten, kommer selvsagt an på person til person men i det store og hele er det slikt.

 

Nå føler jeg du går utenfor hva ordet Rasisme egentlig betyr, da jeg også refererte til at det ikke bare var Hudfargede Innvandrere som følte det slikt.

 

Høres ut som at jeg forsvarer gjengvirksomhet - slik er det selvsagt ikke ;)

 

Jeg har verken påstått eller hentydet til dette, men det jeg sier er derimot at de innvandrerne som har kommet, har blitt for dårlig sosialisert. Og av den grunn oppstår det komplikasjoner/kulturskilnadder.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Ja men problemet er at vi i slike tilfeller ikke vet hvilket annet Dublin-land har denne personen vært i,

Hva er det du sier? Vet man ikke hvor flyene som lander i Norge kommer fra?

 

Jo, men vi vet ikke om dette er det første landet dette mennesker kom til når han entret den såkalte Dublin-land sonen.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Nå er det overhode ikke "Like ille" som du presenterer det. En mørkhuda tar rasistiske tilnærminger mye mer alvorlig enn motparten, kommer selvsagt an på person til person men i det store og hele er det slikt.

Når jeg er på byen ser jeg hvem som ypper raskest til bråk. Det er som regel ikke etniske nordmenn. Mange tåler ingenting. Det er nok å se på dem.

 

Nå føler jeg du går utenfor hva ordet Rasisme egentlig betyr, da jeg også refererte til at det ikke bare var Hudfargede Innvandrere som følte det slikt.

Nei, det gjør jeg ikke. Hvis man konsekvent fratar en gruppe mennesker ansvar for sine gjerninger/ugjerninger er det faktisk rasisme. "Fordi de er innvandrere er det ikke deres skyld at de slår, voldtar, raner osv. De har bare blitt dårlig integrert i det norske samfunnet, det er samfunnet som har skylda." En sånn holdning vil jeg faktisk si er rasistisk. Alle må ta ansvar for sine egne handlinger, også innvandrere.

 

Jeg har verken påstått eller hentydet til dette, men det jeg sier er derimot at de innvandrerne som har kommet, har blitt for dårlig sosialisert. Og av den grunn oppstår det komplikasjoner/kulturskilnadder.

Nå har innvandrings- og integreringspolitikken vært altfor naiv og veik i mange år. Myndighetene har ikke vært tøffe nok til å stille krav til de som kommer hit. Og mange av de som kommer hit ønsker ikke å integrere seg i det norske samfunnet heller, de foretrekker heller å holde seg for seg selv. Og som sagt, en del av de som kommer har også sterke rasistiske holdninger mot oss nordmenn, noe vi har sett flere eksempler på. Det beste eksempelet var den anonyme boka "Nordmenn er satans sønner". Et annet eksempel er Arfan Bhatti, som hater norske verdier og norsk kultur. Skal vedde på at han også ser ned på etniske nordmenn.

Lenke til kommentar
Ja men problemet er at vi i slike tilfeller ikke vet hvilket annet Dublin-land har denne personen vært i,
Hva er det du sier? Vet man ikke hvor flyene som lander i Norge kommer fra?
Jo, men vi vet ikke om dette er det første landet dette mennesker kom til når han entret den såkalte Dublin-land sonen.

Der er da ikke Norge sitt problem. Vi sender bare vedkommende nærmere der han kom inn i sonen.

Lenke til kommentar
Hvis man konsekvent fratar en gruppe mennesker ansvar for sine gjerninger/ugjerninger er det faktisk rasisme. "Fordi de er innvandrere er det ikke deres skyld at de slår, voldtar, raner osv. De har bare blitt dårlig integrert i det norske samfunnet, det er samfunnet som har skylda." En sånn holdning vil jeg faktisk si er rasistisk. Alle må ta ansvar for sine egne handlinger, også innvandrere.

Som jeg har sagt: Dette har jeg aldri hentydet til, og som jeg sa tidligere: Jeg fratar dem ikke noe som helst ansvar. Jeg viser bare forståelse for hvorfor enkelte føler det slikt.

 

At det er mange som reagerer for ingenting er et selvforklarende, ja.

Lenke til kommentar
jeg motsetter meg fortsatt på prinsippielt grunnlag internering av tusenvis av mennesker uten lov og dom.

Jeg kan ikke skjønne hva problemet er, det er på ingen måte snakk om fengsling. Kan ikke disse fritt forlate Norge når de måtte ønske det?

 

Og skjerper vi inn reglene på denne måten blir det ikke lengere snakk om tusener, men bare noen titall.

Fengsling er frihetsberøvelse der en ikke får lov til å bevege seg slik en lyster.

 

Internering er frihetsberøvelse der en ikke får lov til å bevege seg slik en lyster.

 

Det kan nok tenkes å være en juridisk forskjell, men for den som interneres er nok den forskjellen kun av akademisk betydning.

 

Jeg er prinsippielt motstander av å berøve folk deres frihet uten lov og dom.

 

Det er land som internerer flyktninger, uten at det virker å føre til at færre kommer til landene. Konsekvensen virker å bli at de som kommer ikke melder seg som flyktninger, men bare reiser inn i et land og leter etter arbeid.

 

Statistisk vil det kanskje føre til forbedringer, men mørketallene vil øke markant.

 

:)

Lenke til kommentar

Mange innvandrere samt enkelte deltagere i denne tråden har noe å lære av denne karen:

 

"- Vi må si til barna våre: «ja, dersom du er afroamerikansk er det større sjanse for at du vokser opp midt i kriminalitet og gjengsamfunn. Ja, dersom du bor i et fattig nabolag møter du utfordringer som folk i velstående forsteder ikke møter. Men dette er ikke grunn til å få dårlige karakterer, til å skulke eller slutte på skolen».

 

- Vi trenger en ny mentalitet og en ny holdning"

 

Barrack Obama, forøvrig rimelig mørkhudet men fortsatt president i verdens desidert mektigste land.

 

Merkelig dette med diskriminering og hvor lett det skal være å skylde på alle andre når faktisk store deler av problemet er en selv og noe en kan gjøre noe med!

 

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Fengsling er frihetsberøvelse der en ikke får lov til å bevege seg slik en lyster.

 

Internering er frihetsberøvelse der en ikke får lov til å bevege seg slik en lyster.

Internering er antagelig feil ord å bruke da disse menneskene kan dra når de ønsker det, det er mer å sammenligne som å være i internasjonal sone på en flyplass: området de kan bevege seg på er begrenset, men de kan når som helst dra til et annet land.

 

Du vil vel ikke påstå at alle internasjonale soner er fengsler?

Lenke til kommentar
Fengsling er frihetsberøvelse der en ikke får lov til å bevege seg slik en lyster.

 

Internering er frihetsberøvelse der en ikke får lov til å bevege seg slik en lyster.

Internering er antagelig feil ord å bruke da disse menneskene kan dra når de ønsker det, det er mer å sammenligne som å være i internasjonal sone på en flyplass: området de kan bevege seg på er begrenset, men de kan når som helst dra til et annet land.

 

Du vil vel ikke påstå at alle internasjonale soner er fengsler?

Det er en relevant sammenligning. Men det er en kjennsgjerning at denne interneringen foregår i Norge, og hindrer bevegelsesfrihet i Norge.

 

Jeg viser også til min argumentasjon angående mørketall.

Lenke til kommentar

De som søker asyl i Norge har ikke automatisk rett til å komme hit så hvorfor er det å frarøve de noen frihet? De har valgt å oppsøke et annet land selv og hvis de er i nød så er det minst vanskelige å måtte vente på en plass med gratis mat, losji, internett, skoletilbud osv. En kan virkelig spørre enkelte her hvor mye nød enkelte er i til at de forlater sitt eget hjemland, fordi med det tilbudet de får i Norge er det utrolig at det går an å klage. Igjen refererer jeg til Obama, det går an å gjøre noe selv også, ikke få alt slengt i fanget!

 

Også her ødelegger rasistene i Norge som absolutt skal favorisere enkelte etnisiter fra spesielt midt-østen, som jeg har vært inne på tidligere. Det fører til lengre køer og ting tar tid. Ryktene om forskjellsbehandling av favorittetnisitere sprer seg rundt i verden og fører til at enda flere av disse kommer hit, og vi ser resultatet i dag med lange køer og 9 ganger så stor pågang som bl.a. Danmark. Og forslag for å prøve å gjøre ting mer rettferdig slik at ikke svindlere skal få komme hit og søke asyl, det blir bekjempet av rasistene fordi de vil fortsette å favorisere sine favorittetnisitere og prøver derfor å kvele debatten ved å si at vi ikke kan gjøre noe fordi vi er låst av regelverk o.a., som om verden er statisk. Empiri fra verdenshistorien viser at land som klarer å tilpasse seg nye tider klarer seg best!

 

Er det forresten frihetsberøvelse at jeg ikke kan dra til de land jeg vil eller for den saks skyld dra til de privateide plassene jeg vil i Norge. Hvis jeg drar til et land uten visum så må jeg pent følge de reglene det landet har og ikke syte om at jeg blir frarøvet min frihet.

 

Jeg synes mange på denne tråden absoultt skal finne problemer i nye løsninger istedet for å faktisk innse at det er problemer med dagens politikk, og det er mulig å gjøre noe med det istedet for bare å sitte å kaste hele ansvaret over på Norge og attpåtil tro at verden bryr seg så meget om oss og våre handlinger. Det går an å forandre regelverk og rutiner når en innser at verden ikke er slik den var i drømmene. Det er faktisk andre parter med i verden også, og Norge gjør allerede mye mer enn de fleste nasjoner idag!

 

Edit: Og jeg venter fortsatt på svar på innlegget jeg postet på nytt

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar

Vær så snill å slutte å misbruke rasisme-begrepet, Jens72. Det er /ingen/ som hevder at noen raser er bedre enn andre på noen som helst måte, og ingen som mener at noen raser skal forskjellsbehandles. Det eneste noen gir uttrykk for er at /de som har mest behov for beskyttelse/ skal få det, og i dagens situasjon gjelder det i hovedsak personer fra Irak, Afghanistan og Somalia. Tidligere var det vietnamesere og sør-amerikanere. I fremtiden vil det være andre folkegrupper.

 

Du argumenterer for at de /vi har mest bruk for skal komme hit/, vi argumenterer for at de som har /mest behov for beskyttelse/ skal komme hit. Det har overhodet ingenting med rasisme å gjøre og å gjenta det gang etter gang er meningsløst og galt.

Lenke til kommentar
Det er en relevant sammenligning. Men det er en kjennsgjerning at denne interneringen foregår i Norge, og hindrer bevegelsesfrihet i Norge.

Hvem kan forvente bevegelsesfrihet i et land de ikke har fått lovlig opphold i?

 

Før han søker asyl: kan bevege seg i internasjonal sone på flyplass og reise ut av landet

Etter han søkefr asyl: kan bevege seg i internasjonal sone på flyplass, reise ut av landet og kan bevege seg i lukket asylmottak

 

Å gi en asylmottager som kommer til landet tilgang til et lukket mottakssenter vil altså bety en økning av vedkommendes bevegelsesfrihet.

Lenke til kommentar
De er kanskje ikke vant med å ikke voldta, men de må da skjønne såpass at når Norge er vennligt nok til å la de komme hit og i tillegg motta store pengeoverføringer så må de ta litt initiativ selv til å tilpasse seg, ikke forlange å få alt slengt opp i fanget. Jeg renger med at de ikke fikk alt slengt opp i fanget der de kom fra heller, hvorfor skal alt være annerledes når de allerede er gitt så mye at de har fått kommet hit?

 

Leser du det du skriver? Er du faktisk seriøs?

Lenke til kommentar
Det er en relevant sammenligning. Men det er en kjennsgjerning at denne interneringen foregår i Norge, og hindrer bevegelsesfrihet i Norge.

Hvem kan forvente bevegelsesfrihet i et land de ikke har fått lovlig opphold i?

I mine øyne skal alle som ikke beviselig er kriminelle få bevegelsesfrihet mens deres sak behandles.

 

Før han søker asyl: kan bevege seg i internasjonal sone på flyplass og reise ut av landet

Etter han søkefr asyl: kan bevege seg i internasjonal sone på flyplass, reise ut av landet og kan bevege seg i lukket asylmottak

 

Å gi en asylmottager som kommer til landet tilgang til et lukket mottakssenter vil altså bety en økning av vedkommendes bevegelsesfrihet.

Greit nok, men det er fortsatt en begrensning av bevegelsesfrihet, og det aksepterer jeg ikke på generelt grunnlag.

 

Og for tredje gang, en slik ordning vil vel mest sansynligvis føre til ganske store mørketall.

Lenke til kommentar
Vær så snill å slutte å misbruke rasisme-begrepet, Jens72. Det er /ingen/ som hevder at noen raser er bedre enn andre på noen som helst måte, og ingen som mener at noen raser skal forskjellsbehandles. Det eneste noen gir uttrykk for er at /de som har mest behov for beskyttelse/ skal få det, og i dagens situasjon gjelder det i hovedsak personer fra Irak, Afghanistan og Somalia. Tidligere var det vietnamesere og sør-amerikanere. I fremtiden vil det være andre folkegrupper.

 

Du argumenterer for at de /vi har mest bruk for skal komme hit/, vi argumenterer for at de som har /mest behov for beskyttelse/ skal komme hit. Det har overhodet ingenting med rasisme å gjøre og å gjenta det gang etter gang er meningsløst og galt.

 

Jeg bringer et annet perspektiv på politkken vi fører i Norge og hvor rasistisk den er fordi den premiere lykkejegere og charterasylanter og disse kommer fra hovedsaklig fra enkelte deler av verden, slik som midt-østen. Derfor er denne politikken rasistisk og de som prøver å kneble debatten rundt denne politikken har en rasistisk holdning fordi de støtter opp rundt å forskjellsbehandle mennesker på denne måten. En annen ting er at politikken vi fører i Norge fører til at de charterasylantene vi tar inn i landet gir et dårlig inntrykk på nordmenn fordi folk ser hvordan system blir misbrukt og folk får dermed rasitiske holdninger fordi de får et feil syn på hvordan mennesker fra andre land er. Det at de rasistene som forsvarer dagens innvandringspolitikk ikke vil innrømme hvordan den er rasisitisk og skaper rasistiske holdninger blant andre, gjør de ikke til mindre rasister i sin forksjellsbehandlings av etnisiteter!

 

En annen ting er den innvandringen vi har ved siden av asylstrømmen. Denne viser også hvordan vi prioriterer enkelte etnisiteter og får en stor tilstrømning av disse og hindrer dermed andre som kan bidra positivt for Norge. Det er ikke multikultur å ta inn enkelte kulturer og dermed skyve andre kulturer bakover i køen slik at de aldri får muligheten til å komme hit. Det er rasistisk noe som er en ubevisst holdning til enkelte her, selv om de ikke innser det selv. Se hvor stor andel innvandrere vi har som er fra noen få fjerntliggende land som Pakistan, Somalia, Vietnam, Tyrkia. Hvorfor kan vi ikke få flere representanter fra andre land hvis vi skal ha multikultur? Og hvorfor skal 85% av norsk-pakistanere bo innenfor et lite geografisk område oslo/akershus? Jeg trodde det var multikultur, eller kanskje det er på tide å ta en realitetssjekk og se om drømmene passer overens med realitetene? Det er fullt av mennesker i verden som kunne bidratt veldig bra for Norge og som kunne gitt ordet innvandrer et mer positivt preg. Istedet vil rasistene ha inn flere av de som fører til at blant annet krimstatistikkene blir dårligere, noe som enkelte i denne tråden vedkjenner. forstå det den som kan at disse i samme åndedrag bruker ordet berikelse som viktigste argument for innvandring. Det er rasitisk å forskjellsbehandle på denne måten og det er mange rundt omkring i verden som ikke kan fatte hvordan disse rasistene får styre meningsdebatten i Norge når vi har så mange muligheter til å skape et godt samfunn hvor vi kan trekke inn mange positive mennesker fra hele verden.

 

Rasismebegrepet er desverre allerede ødelagt og misbrukt i Norge, og det viser akkurat denne debatten.

 

:)

Lenke til kommentar
De er kanskje ikke vant med å ikke voldta, men de må da skjønne såpass at når Norge er vennligt nok til å la de komme hit og i tillegg motta store pengeoverføringer så må de ta litt initiativ selv til å tilpasse seg, ikke forlange å få alt slengt opp i fanget. Jeg renger med at de ikke fikk alt slengt opp i fanget der de kom fra heller, hvorfor skal alt være annerledes når de allerede er gitt så mye at de har fått kommet hit?

 

Leser du det du skriver? Er du faktisk seriøs?

 

Jeg skrev dette for å vise hvor dumt det er å frata folk fra andre land all intelligens og ansvar slik enkelte gjør ved å si at folk fra andre land ikke er vant med norske forhold og de får dermed problemer og skaper gjenger mm.

 

Jeg har mye større tro enn de fleste her på at andre land og mennesker kan gjøre det godt og at de ikke trenger en Ola Nordmann som guide for å forstå hva som er rett og galt i verden.

 

Jeg stiller et spørsmål tilbake, hvorfor blir disse personene i linken sendt på voldtektskurs?

 

Mitt svar er fordi det er et problem med voldtekt i denne gruppen og en gjør det for å forebygge. Siden jeg som sagt har tiltro til andre personers ansvar og intelligens så kan en ikke sitte og skrive at nordmenn er for slappe til å integrere, enkelte ting må en da vitterlig skjønne selv, f.eks at en ikke skal voldta andre, og således stilles til ansvar for!

 

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Før han søker asyl: kan bevege seg i internasjonal sone på flyplass og reise ut av landet

Etter han søkefr asyl: kan bevege seg i internasjonal sone på flyplass, reise ut av landet og kan bevege seg i lukket asylmottak

 

Å gi en asylmottager som kommer til landet tilgang til et lukket mottakssenter vil altså bety en økning av vedkommendes bevegelsesfrihet.

Greit nok, men det er fortsatt en begrensning av bevegelsesfrihet, og det aksepterer jeg ikke på generelt grunnlag.
Om du har en konsistent logikk må du da også være mot alle visaordninger og grensekontroll i Norge.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...