Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den andre realiteten er at vi aldri kommer til å oppnå null toleranse i forhold til kriminelle handlinger, for verken etniske nordmenn eller for innvandrere. Spørsmålet da er hva som betegnes som akseptabelt? Dette er veldig subjektivt, men personlig kan jeg fint leve med tallet 965 av 1000.

Denne holdningen synes jeg svært lite om. Vi har (nok) kriminelle i Norge og vi trenger derfor ikke importere flere kriminelle som i tillegg ødelegger for alle andre i verden som kan bidra positivt for Norge. Hvorfor skal innvandring være noe som drar samfunnet nedover når det heller burde være motsatt? Det er jo visjonen om at innvandring skal være berikende for landet de som kjemper for dagens innvandringspolitikk tror på. Hvorfor kan vi ikke ta inn mer av de beriekende elementene og slutte med å ta inn kriminelle og trygdemisbrukere, fordi det går faktisk an!

Og mennesker er mennesker, selv om i en perfekt verden var vi annerledes. Mennesker forhåndsdømmer mennesker enten de er emo, naturelskere, sosser, mørkhudede, blonde, metalheads, kvinner, gamle etc. Slik er verden og det må vi bare akseptere selv om vi skal prøve å endre den gradvis noe som tar tid og utdanning(noe mange i verden ikke har overhodet idag, go figure rest). Det å tro annet er å befinne seg i drømmeland og å handle deretter skaper problemer mer enn det bærer frukter. Tenk hvis Norge konsekvent lot innvandrere som bidro positivt til Norge få komme hit og hindret charterasylanter og andre lykkejegere i å komme hit. Da hadde det å være innvandrer vært et mye mer positivt ladet ord fordi de fleste hadde hatt veldig gode erfaringere med hartarbeidende, hyggelige, dugnadsaktive innvandrere som så positivt på det å få komme til Norge å få ta del i kulturen og samfunnet vårt.

Det er dette jeg synes er så trist når rasister som kun foretrekker at folk, fra midt-østen og andre favorittetnisiteter, som har lavere moral og er villige til å lyve om at de er homofile og spyle ned passet sitt skal få komme hit (Eller etnisiter som liker å holde seg kun for seg selv og ikke vil bli en del av samfunnet, og ihvertfall ikke få avkom med en annen etnisitet). Tenk hvor mange flotte mennesker vi stenger ute fra Norge som kunne bidratt kjempemye og som kunne skapt enda mer toleranse mellom ulike etnisiteter. Istedet kjemper rasister for å beholde dagens mislykkede innvandringspolitikk fordi det skaper til enda mer konflikter mellom grupperinger og de kan fortsette å favorisere enkelte etnisiteter.

Slike rasister som ikke engang selv innser hvor mye rasisme de selv skaper synes jeg er trist at får styre mye av meningsdebatten.

:)

Lenke til kommentar
Jeg ble i hvert fall sint da jeg leste den artikkelen. Bhatti har en manglende respekt for det landet som gir han gode muligheter til å leve et godt liv, og så takker han ved å bli en av Norges farligste kriminelle. Sånne som han ødelegger for mange andre flotte mennesker med samme bakgrunn.

Haha, trist men sant. Har noen kamerater, av noe lignende bakgrunn, som tilfeldigvis også har gått til innkjøp av en lusekofte :D

Edit: Angående innvandrere og kriminalitet, så kan det godt hende de kommer dårlig ut i slike statistikker, men er det så rart når de blir plassert på inntetanede steder langt oppi nord eller diverse bygdebyer (..Når kulturen de kommer fra har vært en heeelt annen)?

Itilegg så er det endel rasisme eller i det minste fordommer ut å går blant Norges Politi ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Gleder meg når FRP kommer til makten. Ikkje at jeg elsker FRP så heftig, men gleder meg å se alle de folka som "hater" FRP sitte å knurre mens FRP gjør underverker for NORGE :D

Personlig tipper jeg det blir som vanlig, nemlig at partiene moderer seg i regjering, og ting er ved det gamle med noen minimale justeringer.

AtW

Lenke til kommentar
Du er i alle fall ærlig om at du ønsker mere kriminalitet i Norge. Mange som støtter dagens asylpolitikk tør ikke si dette rett ut.

Etter så omfattende innlegg der jeg presiserer at vi bør streve og vedlikeholde det forholdsvis lave kriminaliteten her i Norge, så klarer du å bryte dette ut av deg. Jeg lurer bare på hvor du henter all denne beviste misstolkningen av andre sine innlegg og påstand. Dette har jeg sett deg gjør gang på gang. Du blir aldri lei det heller, det er det verste med det hele.

Hvis du mener at tallet 965 av 1000 er forferdelig mye i forhold til denne statistikken, så sier jeg lykke til i livet, for du kommer til å være skuffet for alltid, og i forhold til alt. Når man ikke aksepterer at samfunnet og mennesker aldri blir perfekte, så er det lite jeg eller noen andre kan gjøre for deg.

Mitt forhold til realiteten har alltid vært at mennesker ikke er perfekte og søker etter egne ”gains” i majoriteten av tilfeller. Dette innebærer også at kriminaliteten kommer til å være med oss for alltid. Det finnes ikke metoder eller tiltak som kan skape null kriminalitet. I sammenligning med andre land i Europa så har vi lav kriminalitetsandel. Dette er fakta som du ikke ønsker å snakke om, fordi det ikke passer i forhold til dine preferanser som igjen ikke tillater deg å akseptere fakta som strider mot Frps politikk. Du er villig til å blindt akseptere alt Frp står for uten å blunke, og uten å stille noen kritiske spørsmål i forhold til deres politikk. Det er virkelig trist å se mennesker som deg som selger seg selv for billige penger på denne måten.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
I sammenligning med andre land i Europa så har vi lav kriminalitetsandel. Dette er fakta som du ikke ønsker å snakke om, fordi det ikke passer i forhold til dine preferanser som igjen ikke tillater deg å akseptere fakta som strider mot Frps politikk.

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2298946.ece

Og enkelte gjør likevel alt i deres makt for å få økt kriminaliteten I Norge.

Lenke til kommentar

965 av 1000 er for mye. 980 av 1000 er også for mye.

Det jeg likevel håper folk innser er at det til syvende og sist er en marginal minoritet av innvandrere som begår kriminelle handlinger. En marginal minoritet. Det er flere enn blant etniske nordmenn. Men det er fortsatt en marginal minoritet.

Lenke til kommentar
Ikke si det til meg, si det til de som er ranet eller voldtatt av våre nye ransmenn. Fortell dem at dette ikke er så ille.

Dessverre så er de ikke bare ranet eller voldtatt av våre nye landsmenn, men også av etniske nordmenn. I følge statistikken så er det 4 % større sjanse at de blir ranet eller voldtatt av våre nye landsmenn enn av etniske nordmenn. Jeg har aldri hørt deg stiller deg like kritisk til etniske nordmenn som innvandrere når det gjelder kriminalitet. Hadde du vært like konsekvent å kritisere alle kriminelle, uansett hudfargen og etnisitet, så hadde jeg kunne tatt deg mer på alvor.

At mennesker blir utsatt for dette er forferdelig, men fakta er at mennesker i Norge blir utsatt for dette i mye mindre grad enn i resten av Europa, noe som jeg mener er positivt. Hvis jeg ikke hadde tatt dette til etterretning så hadde jeg opptrådt irrasjonelt. Kriminaliteten har jeg opplevd på nært hold mange ganger, og blitt rammet av det, men fremdeles aksepterer jeg at null toleranse er uoppnåelig og urealistisk. Jeg aksepterer at vi ikke kan gardere oss mot dette fullstendig. De som påstår det motsatte har ikke kontakt med realiteten.

Lenke til kommentar

Over 96% kaster id-papirene før de søker asyl i Norge. Vil ikke akkurat kalle det en minoritet som prøver å svindle seg til noe de vet de ikke vil få på lovlig vis.

Og hvorfor i alle dager skal vi ta imot 1000 innvandrere i håp om at 965 av disse ikke vil bli straffeforfulgt? Vi har faktisk innvandringsstopp i Norge.

Har ikke fulgt helt med i diskusjonen, men Robertaas, hva mener du burde gjøres med disse "Udyra" som du omtrent beskriver de som?
Om de ikke har id-papirer eller ikke kommer til Norge som første sikre land burde de bli vist rett tilbake på flyet uten noen videre saksbehandling... slik andre land gjør.
Lenke til kommentar
Dessverre så er de ikke bare ranet eller voldtatt av våre nye landsmenn, men også av etniske nordmenn. I følge statistikken så er det 4 % større sjanse at de blir ranet eller voldtatt av våre nye landsmenn enn av etniske nordmenn.
Du skal hele tiden trekke frem tall for hele landet, men det er jo foreløpig i Oslo at problemene er ute av kontroll.

http://www.rights.no/publisher/publisher.a...mp;tekstid=2492

"Samtlige 41 anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene er ifølge politiet begått av ikke-vestlige innvandrere."

Du ønsker at resten av landet skal få oppleve samme berikelse?

Lenke til kommentar
Om de ikke har id-papirer eller ikke kommer til Norge som første sikre land burde de bli vist rett tilbake på flyet uten noen videre saksbehandling... slik andre land gjør.

Tror jeg har misforstått litt, trodde ikke du ene og alene tenkte på innvandrere uten ID-papirer, men også at Norge burde senke "kvoten" av import av Innvandrere (...høres vanvittig slavisk ut dette, men men).

Hvis det er dette du ene og alene tenker på så blir det jo helt misvisende å henvise til diverse statistikker som baserer seg på innvandrere generelt (Og ikke kriminalitet begått av Innvandrere uten ID-papirer eller lignende).

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Og hvorfor i alle dager skal vi ta imot 1000 innvandrere i håp om at 965 av disse ikke vil bli straffeforfulgt? Vi har faktisk innvandringsstopp i Norge.

Ja vi har innvadringsstopp her i Norge, men jeg tror ikke du har forstått hva dette innebærer.

Alle som kommer hit har rett til en rettferdig gjennomgang av sin søknad, fordi vi er forpliktet til dette gjennom internasjonale avtaler. Hvis det viser seg at de ikke har gyldig grunnlag for opphold så skal de returneres, og jeg støtter slik returnering fullt ut. Innvadringsstopp gir ikke automatisk mandat til å returnere alle på flyplassen, hvis vi gjør dette så bryter vi med internasjonale avtaler. Grunn til at vi ikke kan gjøre dette er fordi vi ikke vet, før disse mennesker har fått grundig gjennomgang av sin søknad, om de har gyldig grunnlag for opphold eller ikke.

Du tror sikkert at jeg er for fri flyt av mennesker inn til Norge, men dessverre må jeg skuffe deg der. Jeg støtter ikke full liberal asylpolitikk, men forholde meg til internasjonale regler og lover som vi har forpliktet oss. De som har gyldig grunn for opphold skal få bli, de som ikke har det skal returneres, veldig simpelt.

Det perfekte hadde vært hvis vi kunne tatt i mot flyktinger som ikke gjør kriminelle handlinger, men hvordan skal man gardere seg mot dette. Totalt umulig å oppnå noe slikt

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Over 96% kaster id-papirene før de søker asyl i Norge. Vil ikke akkurat kalle det en minoritet som prøver å svindle seg til noe de vet de ikke vil få på lovlig vis.

Og derfor trenger Norge lukkede mottak, hvor man kan plassere asylsøkere, i hvert fall inntil identiteten er brakt på det rene. Minstekravet til internering bør være at man sperres inne på det lukkede mottaket inntil identiteten er brakt på det rene. Da vil det kanskje ikke være så attraktivt å prøve å snike seg inn her.

Lenke til kommentar
Eg bur i Oslo og har det berre fint, takk som spør.

Ting her er ikkje "ute av kontroll".

Situasjone er ute av kontroll når politiet må advare mot ferdsel i områder av byen som er kontrollert av muslimske kriminelle.

Og jeg må ikke lengere enn kollektivtransporten til jobb før jeg flere ganger de siste månene har sett ikke-vestlige prøve seg som lommetyver.

Lenke til kommentar
Eg bur i Oslo og har det berre fint, takk som spør.

Ting her er ikkje "ute av kontroll".

Situasjone er ute av kontroll når politiet må advare mot ferdsel i områder av byen som er kontrollert av muslimske kriminelle.

Og jeg må ikke lengere enn kollektivtransporten til jobb før jeg flere ganger de siste månene har sett ikke-vestlige prøve seg som lommetyver.

Og de gangene jeg har vært i sentrum, særlig på Jernbanetorget, hvor jeg støtt og stadig har blitt tilbudt det ene og det andre av dritt (hasj, kokain osv), hvem har spurt? Jo, ikke-vestlige, hver eneste gang.

Lenke til kommentar
Hvis det viser seg at de ikke har gyldig grunnlag for opphold så skal de returneres, og jeg støtter slik returnering fullt ut.
Aner ikke om du er ureflektert eller prøver deg på å bløffe her. Hvor mange klarer vi returnere når over 96% har kvittet seg med ID-papirene sine og de andre gjerne kommer fra land som ikke er trygge? Det eneste effektive er å sende dem rett tilbake på flyet.
Det perfekte hadde vært hvis vi kunne tatt i mot flyktinger som ikke gjør kriminelle handlinger, men hvordan skal man gardere seg mot dette. Totalt umulig å oppnå noe slikt
Totalt umulig? Det er jo bare å slippe inn 0. Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...