Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Det har seg desverre slik at disse innvandrerne ikke bringer alt for mye godt til landet vårt. Da snakker jeg ikke om alle, men en god del. Jeg er ingen rasist, men jeg er imot kulturen, og jeg mener at enten får de bo der de kommer fra, eller så får de ikke ta med seg dritten sin hit. Norge skal ikke tilpasse seg innvandrere, men heller omvendt. Det ser alikevel ut til i dag at det første er det som skjer. Jeg mener også at kriminelle innvandrere overhodet har ingen verdens ting å gjøre i Norge, innvandrere i dag står bak alt for mye kriminalitet, spesielt voldtekter. Jeg kan forsette og forsette, men det gidder jeg ikke, for poenget mitt er at jeg tror Norge ikke overhodet har vondt av mindre av dem.

Eg er heilt for at kriminelle innvandrarar ikkje skal få koma hit, så skjøner godt ditt standpunkt. Men at dei ikkje "bringer alt for mye godt" til landet vårt, er eg ganske ueinig i. Eg har sagt før at er gjekk vidaregåande i ei klasse med 70 % innvandrarar, og kan med glede seia at det er den beste klassa eg har gått i. Desse var fyrste-, andre- og tredje-generasjons innvandrarar.

Konseptet bak at "mange" av innvandrarane er kriminelle meiner eg òg at er heilt på trynet. Men ja, dei få som faktisk er kriminelle bør kastast ut.

Joa, det er mange av de som vokser opp i norge i dag som er hyggelige. Men så er det også alt for mange som cruser rundt i bmwen sin og tror de eier gata. Problemet er langt ifra bare kriminaliteten de gjør, men heller holdningen dems og kulturen dems. Kulturer fra andre land som USA, England osv er helt greit, men akkurat de landene som pakistan osv har kulturer og holdninger som jeg er fullstendig imot, og som jeg mener aldri bør komme til norge.Eksempel er det med hijab.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joa, det er mange av de som vokser opp i norge i dag som er hyggelige. Men så er det også alt for mange som cruser rundt i bmwen sin og tror de eier gata. Problemet er langt ifra bare kriminaliteten de gjør, men heller holdningen dems og kulturen dems. Kulturer fra andre land som USA, England osv er helt greit, men akkurat de landene som pakistan osv har kulturer og holdninger som jeg er fullstendig imot, og som jeg mener aldri bør komme til norge.Eksempel er det med hijab.

Arfan Bhatti ble intervjuet Dagbladet i 2002. Overskriften var "Jeg lever for islam og hater norske verdier". Hvis man søker på "hater norske verdier" på Google, kommer denne artikkelen opp på første treff. Da er mitt spørsmål: hvis han hater norske verdier sånn, hvorfor pakker han ikke sakene sine sammen og forlater landet sporenstreks, hvis han har det så forferdelig i Norge? Et svar på det kan være at her i landet kan han gjøre så mye dritt han bare vil, uten at konsekvensene er av betydning.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Det har seg desverre slik at disse innvandrerne ikke bringer alt for mye godt til landet vårt. Da snakker jeg ikke om alle, men en god del. Jeg er ingen rasist, men jeg er imot kulturen, og jeg mener at enten får de bo der de kommer fra, eller så får de ikke ta med seg dritten sin hit. Norge skal ikke tilpasse seg innvandrere, men heller omvendt. Det ser alikevel ut til i dag at det første er det som skjer. Jeg mener også at kriminelle innvandrere overhodet har ingen verdens ting å gjøre i Norge, innvandrere i dag står bak alt for mye kriminalitet, spesielt voldtekter. Jeg kan forsette og forsette, men det gidder jeg ikke, for poenget mitt er at jeg tror Norge ikke overhodet har vondt av mindre av dem.

Eg er heilt for at kriminelle innvandrarar ikkje skal få koma hit, så skjøner godt ditt standpunkt. Men at dei ikkje "bringer alt for mye godt" til landet vårt, er eg ganske ueinig i. Eg har sagt før at er gjekk vidaregåande i ei klasse med 70 % innvandrarar, og kan med glede seia at det er den beste klassa eg har gått i. Desse var fyrste-, andre- og tredje-generasjons innvandrarar.

Konseptet bak at "mange" av innvandrarane er kriminelle meiner eg òg at er heilt på trynet. Men ja, dei få som faktisk er kriminelle bør kastast ut.

På skulen der eg gjekk trur eg til samen det var fem jenter som gjekk med hijab, ut av cirka 250 (kjapp utrekning). Resten gjekk i "vanlege" klede. Tala mine her er ikkje akkurat nøyaktig, men jenter i hijab var utan tvil i mindretal.

For min del kan folk gjera kva dei vil sjølv, sålenge dei vala ikkje går utover meg eller andre. At alle Noregs kvinner liksom skal bli tvungne til å gå med hijab trur eg ikkje eitt sekund på at nokonsinne vil skje, og at andre gjer det synest eg ikkje du bør har noko problem med.

Og det er heller ikkje berre andregenerasjons innvandrarar som er greie, berre så det er sagt.

Lenke til kommentar

Snakk om høy intelligens på denne karen:

"I Norge har dere homser i toppstillinger, til og med i regjeringen. Homofile får adoptere barn! Pedofile og voldtektsforbrytere blir beskyttet i fengslene. Dere kaller Norge et kristens verdisamfunn. Hvordan kan nordmenn kalle dette verdier? På Ila landsfengsel beskytter fengselsvesenet pedofile og drapsmenn som har myrdet og misbrukt småbarn. Hvilket samfunn er det dere vil ha? spør Bhatti."

Hva med slike drittsekker som deg selv Bhatti som ikke hvor dum du framstår. Du har flaks som blir beskyttet av disse homofile fengselsvaktene og som faktisk er villig til å gi mat til en slik drap/narko/voldsmann som verden gjerne kunne vært foruten.

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Snakk om høy intelligens på denne karen:

"I Norge har dere homser i toppstillinger, til og med i regjeringen. Homofile får adoptere barn! Pedofile og voldtektsforbrytere blir beskyttet i fengslene. Dere kaller Norge et kristens verdisamfunn. Hvordan kan nordmenn kalle dette verdier? På Ila landsfengsel beskytter fengselsvesenet pedofile og drapsmenn som har myrdet og misbrukt småbarn. Hvilket samfunn er det dere vil ha? spør Bhatti."

Hva med slike drittsekker som deg selv Bhatti som ikke hvor dum du framstår. Du har flaks som blir beskyttet av disse homofile fengselsvaktene og som faktisk er villig til å gi mat til en slik drap/narko/voldsmann som verden gjerne kunne vært foruten.

hehehe.

Dog, det blir noe feil å ta Bhatti og si; de tullete utlendingene.

Blir som å si om nordmenn om man tar Raymond som eksempel på hvordan alle er her i landet...evnt Jan Simonsen.

Lenke til kommentar
Hvor fant du linken i mitt innlegg mellom Bhatti og utlendinger generelt?

Jeg kommenterte artikkelen i Dagbladet og hvor idiotisk denne person framstår ved å omtrent skyte seg selv i foten med sine utsagn.

Hvor fant du i min at jeg sammenligner deg, med det du skrev og det du hevder her?

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Hvor fant du linken i mitt innlegg mellom Bhatti og utlendinger generelt?

Jeg kommenterte artikkelen i Dagbladet og hvor idiotisk denne person framstår ved å omtrent skyte seg selv i foten med sine utsagn.

Hvor fant du i min at jeg sammenligner deg, med det du skrev og det du hevder her?

Det at du referer til min post om hvor idiot Bhatti framstår og sier at "det blir dumt å ta Bhatti og si de tullete utlendingene".

Beklager hvis det ikke var slik ment da det framsto som det.

Endret av Jens72
Lenke til kommentar

Jeg ble i hvert fall sint da jeg leste den artikkelen. Bhatti har en manglende respekt for det landet som gir han gode muligheter til å leve et godt liv, og så takker han ved å bli en av Norges farligste kriminelle. Sånne som han ødelegger for mange andre flotte mennesker med samme bakgrunn.

Lenke til kommentar
Jeg ble i hvert fall sint da jeg leste den artikkelen. Bhatti har en manglende respekt for det landet som gir han gode muligheter til å leve et godt liv, og så takker han ved å bli en av Norges farligste kriminelle. Sånne som han ødelegger for mange andre flotte mennesker med samme bakgrunn.

Han ødelegger for seg selv. Du derimot klarer å ødelegge for andre som tilfeldigvis deler samme røtter som han ved nettopp å projisere hans handlinger over på andre.

Lenke til kommentar
Nå må du roe ned med personangrepene her. Men tydeligvis er det bare når noen som ikke hater Frp sier noe at det reageres av enkelte. Noen som er litt partiske her kanskje?

Jeg finner det svært betimmelig at du anklager ATW for personangrep med bakgrunn i stråmannargumentasjon, med tanke på at du ærlig talt nytter den anklagen svært ofte selv.

Det er ikke påstanden om stråmannargumentasjon som er angrepet, men latterliggjøring ved at han kaller det "tull". Slikt får man advarsler for hvis man ikke er anti-Frp.

Det kommer helt an på tonen i innlegget, og hva en angriper. For din og andres informasjon, har jeg gitt like mange advarsler til folk som kan defineres som anti-FRP som folk som er tilhengere av nevnte parti. Det er kanskje til og med flere av første gruppe også.

Det du antyder stemmer rett og slett ikke, men jeg skal ikke si at det overrasker meg.

Lenke til kommentar
Han ødelegger for seg selv. Du derimot klarer å ødelegge for andre som tilfeldigvis deler samme røtter som han ved nettopp å projisere hans handlinger over på andre.

Sånn dritt som Bhatti skaper faktisk fremmedfrykt. Minoriteter er alltid mer synlige enn majoriteter, og det er en kjentsak at folk med minoritetsbakgrunn i Norge er overrepresentert på kriminalstatistikker i forhold til etniske nordmenn.

Lenke til kommentar

Det er vel fire prosent kontra to prosent*. Altså er det klart flere innvandrere enn 'nordmenn', sett i forhold til antall i hver gruppe.

Men det er fortsatt 94 prosent som ikke begår kriminelle handlinger. Er det et problem? Utvilsomt. Er det slik at vi kan generalisere de 94 prosentene som ikke begår kriminelle handlinger? Nei.

(* Basert på de tallene fra SSB TWFA presenterte for en tid siden.)

Lenke til kommentar
……det er en kjentsak at folk med minoritetsbakgrunn i Norge er overrepresentert på kriminalstatistikker i forhold til etniske nordmenn.

Dette er kjent Frp retorikk. Litt tidligere var det et forumsmedlem som stilte spørsmål i denne tråden om hva som er galt med Frp og deres politikk. Svaret kan du lese i utsagn slik som dette.

Når man bruker denne type retorikk så blir Frp usmakelig i forhold til mine preferanser. De som er velopplyst og kjenner til de politiske prosessene, samt gidder på egen hand undersøke påstander fra Frp, har ingen problemer med å avvise denne type overproporsjonering. Fordi målet med slike påstander er å fremstille et mindre problem som et stort samfunnsproblem for å oppnå større oppslutning i forhold til politiske tiltak.

Fakta grunnlaget er, og slik som Simon påpeker, at ca. 965 av 1000 innvandrere har aldri begått en kriminell handling, mens tilsvarende tallet for etniske nordmenn er ca. 980 av 1000. Det som skjer her er at Frp politikere, samt dedikerte partimedlemmer og tilhørere av Frp, bruker denne statistikken for alt den er verd ved å unnlate å nevne hvor mye eksakt innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikken.

Hvis hypotesen i dette tilfellet er om innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikken så er hypotesen verifisert, men dette er ikke den hele sannheten. Marginene mellom etniske nordmenn og innvandrere i forhold til denne statistikken er så marginale at statistikken mister argumentet og troverdighet. Hvis man da som Frp politiker eller tilhører av Frp bevist bruker statistikken for å oppnå større oppslutning eller glorifisere Frps politikk, uten å nevne at forskjellen er så marginal, så driver man med spredning av fremmedfrykt og generell politisk propaganda. Det Frp-ere er fullstendig klar over er at folk i majoriteten ikke gidder å sjekke hva det riktige tallet er, dermed ved hjelp av retorikk og folks uvitenhet tror de fleste at dette er et akutt og meget alvorlig samfunnsproblem.

Det er ingen som påstår at vi skal ignorere det faktumet at innvandrere, riktig nok i veldig liten grad, gjør flere kriminelle handlinger enn etniske nordmenn. Jeg mener at vi alltid skal streve for å redusere kriminelle handlinger her i landet, og dette gjelder både i forhold til etniske nordmenn og de med innvadrer bakgrunn, men samtidig advarer jeg om at vi ikke skal overproblematisere og skape panikk blant folk ved å tegne et bildet som ikke stemmer med realiteten. For realiteten er at innvandrere her i Norge er mye mindre representert i kriminalstatistikken enn andre steder i Europa. Når 965 av 1000 innvandrere aldri har begått en kriminell handling så betyr det at innvadringspolitikken ikke er så til de grader mislykket som enkelte skal ha det til. Hvis vi virkelig hadde ført uforsvarlig innvandringspolitikk i alle år så hadde tallet vært langt under 965 av 1000.

Den andre realiteten er at vi aldri kommer til å oppnå null toleranse i forhold til kriminelle handlinger, for verken etniske nordmenn eller for innvandrere. Spørsmålet da er hva som betegnes som akseptabelt? Dette er veldig subjektivt, men personlig kan jeg fint leve med tallet 965 av 1000.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

En ting til som er viktig å få frem: Dette gjelder alle typer kriminalitet, også saker som er svært lite alvorlige (mindre alvorlige brudd på veitrafikkloven f.eks hvor innvandrere er sterkt overrepresentert). Når det gjelder alvorlig kriminalitet (vold, voldtekt, ran etc.) er altså forskjellene ennå mindre.

Dette betyr selvsagt ikke at vi skal overse kriminalitet blant innvandrere og asylsøkere men at overdramatisering og stigmatisering ikke løser noen som helst problemer, det skaper bare andre problemer.

Lenke til kommentar
En ting til som er viktig å få frem: Dette gjelder alle typer kriminalitet, også saker som er svært lite alvorlige (mindre alvorlige brudd på veitrafikkloven f.eks hvor innvandrere er sterkt overrepresentert). Når det gjelder alvorlig kriminalitet (vold, voldtekt, ran etc.) er altså forskjellene ennå mindre.

Dette betyr selvsagt ikke at vi skal overse kriminalitet blant innvandrere og asylsøkere men at overdramatisering og stigmatisering ikke løser noen som helst problemer, det skaper bare andre problemer.

Den artikkelen jeg viste til gjaldt voldsforbrytelser. Den er riktinok litt gammel, skal se om jeg finner en nyere artikkel. Men jeg kan ikke se at trenden har endret seg så mye siden den gang.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over det. Mitt innlegg var skrevet mens du postet ditt.

Vi skal ikke late som det ikke er problemer, det er ikke det vi sier, og statistikken er ganske tydelige på en del områder. Det skal vi ta på alvor! Det er imidlertid viktig å holde tunga rett i munnen for å ikke skape ennå større problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...