Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Skal Sandberg straffe foreldre som drar med seg ungene sine i kirka og på tungetalemøter også? Eller er det bare muslimer som ikke får oppdra ungene sine i sin religion?

Kirken og tungetalemøter er ikke skolen.

Frp ønsker å gjøre det forbudt å bruke hijab på skolene i Norge. Hvis de får innført det, vil de sende foreldre til småjenter som bruker hijab tilbake til opprinnelseslandet sitt.

Det skal bli ulovlig å bruke hijab på skolen, hvis Fremskrittspartiet får det som de vil. Det er undertrykkende for småjenter å få tredd en hijab på seg. Hva voksne kvinner gjør, kan de velge selv. Men hvis foreldre ikke respekterer loven, skal de sendes hjem

Ikke det at jeg forventet mange intelligente inspill fra FrP angående innvandring, men hva faen? Dette strider vel med religionsfrihetprinsippet? Hvordan de skal kunne skjelne mellom tilfeller der det dreier seg om tvang og tilfeller der barnet vil bruetke hijab kan jeg ikke se heller.

Hva med å bare si at det er forbudt, så kan barnet bruke hijab så mye det vil i fritiden sin?

det jeg syntes er underlig

er att hvis en møter og forelsker seg med en fra utlandet, så er eneste måten for og bo sammen. Giftemål, altså en må gifte seg med engang.

selv kunne jeg ønske att en måtte bo som forlovede i sammen i 1 - 2 år for og bevise att det er ett ekte forhold, og så gifte seg.

og der etter så må vel en bo som gifte i 4 år før innflytteren kan få norsk statborgerskap

Haha, veldig bra forslag, men den bryter sikkert mot ett eller annet innenfor menneskerettighetene tipper jeg.

FRP er ikke det beste for Norge akkurat nå. FRP alene i regjering har stor sjans for å bli kastet etter kort tid(FRP har tatt høyde for dette selv, se 100-dagersplanen). Norge trenger stabilitet i denne perioden. Personlig vil jeg se at de rødgrønne får fortsette, mener de gjør mye riktig i denne krisa. Hvis de rødgrønne ikke fortsetter, vil jeg helst se en KRF, V, H regjering. FRP er ikke et parti jeg tror kan takle finanskrisen.

Mye mulig det, det er kanskje ikke den beste tiden for FrP, men ting ser ut til å kunne bedre seg litt nå, og tror vi begynner å se nye positive tendenser som bare vil bli bedre og bedre ut året og neste år, håper ihvertfall det. Men jeg tror FrP med et lite og ikke så "kontroversielt/liberalt" parti sammen kunne fungert bra.

Og jeg har noen egne ting jeg må få ut, håper det ikke er OT.

Så en kar som refererte til mange lover der han mente at disse forslagene FrP har kommet med ikke lar seg gjennomføre. Det stemmer nok det han sa, men da har han ikke lest saken godt nok, (for som jeg forstod dette), så vil FrP utenfor Norges grenser og prøve å gjøre noe med roten av dette problemet, og få endret litt på EU/EØS lovene. Og om ikke det skulle gå, så er det ingen som helst tvil om at det kan strammes godt opp internt i Norge, det er mye vanskeligere å slå seg til ro i andre land, se f.eks. på Hellas.

Nei, vi burde ikke tillate Hijab eller Turban i skolene, og for min del kan vi nekte kors rundt halsen og lignende da dette ikke er noe krav fra religionen heller. Dessuten syntes jeg at vi skal ha et fag som enkelt og greit heter 'Religion' (Vet ikke hva vi har i dag, men var snakk om å innføre KRL igjen). I dette faget syntes jeg at man skal innlede informasjonen på en måte som f.eks: "I følge kristendommen ble jorden skapt for 6.000 år siden av Gud...", og "I følge Koranen så er Allah den eneste guden, og Muhammed er hans profet...". Dette er fordi at jeg ble lært opp i barne og ungdomsskolen til at kristendom var fakta. Barn er så lett påvirkelige, så de bør læres at det er forskjellige meninger, og ingen er fasitsvar. Religionsfaget bør naturligvis også omhandle Ateisme. Kanskje OT, hehe....

Og ang. de 50 mrd de vil bruke på skattelette, hvorfor ikke heller bruke de på noe hvor det gnager, som infrastruktur eller noe annet fornuftig? Og når vi er inne på skatt, kan noen forklare meg hva som er negativt med å ha flat skatt, si f.eks. 32%? Og heller gi et lite trekk til de som tjener, si under 300.000, og skattefritak til de som tjener under 100.000 f.eks. Er det så vanskelig å tenke at de som er rike (ref: Hagen, Røkke), at det faktisk her vært flinke og gjort seg fortjent til pengene? Skal de straffes for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folkene i FRP sutrer og klager konstant. Det er det eneste de får til. Heldigvis er det bare Høyre som er så dumme at de ønsker å samarbeide med FRP, og derfor havner de forhåpentligvis aldri i regjering. Slik FRP fremstiller dagens Norge skulle man tro vi var et uindustrialisert land på konkursens rand i desperat nød etter en bedre regjering. Faktum er at Norge er et av verdens mest veldrevne land og ligger alltid rundt toppen (de gangene man ikke er på første plass) på FN's Human Development Index.

Selvsagt har oljen sitt å si for dette. Vi har vært heldige med den, men i motsetning til mange andre land som har fått tilgang på rike naturressurser så har Norge forvaltet rikdommen på en svært fornuftig måte. På en slik måte at mye av rikdommen har kommet til fordel for folk flest og ikke bare oljeselskapene og de aller rikeste slik det ofte har vært i andre land.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Jeg undres over at de ikke sier hvor de har tenkt å kutte. Med et parti som FRP i regjering så må nok Erik Solheim finne seg en annen ministerpost, og det er faktisk ikke helt sikkert at de ansetter noen ny utviklingsminister.
De har da sagt atskillige ganger hvor de skal kutte og hvor de skal legge til. Faktisk har de gitt ut alternative statsbudgetter i en årrekke hvor du kan lese alle detaljer. Men jeg har på følelsen av at dette ikke vil hindre deg fra å gjenta påstanden om at de ikke sier hvor de skal kutte. ;)

Bare ta subsidiene til landbruk og uhjelpen de bruker til å ødelegge Afrika så er det mer enn nok til å dekke skattelettene. Og at redusert skatt fører til høyere aktivitetsnivå og derved mere å beskatte er også en kjent sak.

Det er ellers lite trolig at noen fra SV blir minister i en Frp-regjering.

Lenke til kommentar
Tror ikke Norge har godt av en FrP-regjering. Gidder ikke å argumentere da jeg vet at mesteparten på dette forumet er FrP-tilhengere.

Jeg tror ikke at flertallet på forumet ser på seg som Frp-tilhengere, men i likhet med resten av befolkningen er de antagelig enige med Frp i nesten alle saker.

Om den venstrevridde pressen ikke hadde vært så flike til å fremstille et fiendebilde av Frp slik at folk hadde turt stemme på hva de faktisk er enige i så kunne Frp hatt flertallsregjering helt alene.

Lenke til kommentar
Tror ikke Norge har godt av en FrP-regjering. Gidder ikke å argumentere da jeg vet at mesteparten på dette forumet er FrP-tilhengere.

Jeg tror ikke at flertallet på forumet ser på seg som Frp-tilhengere, men i likhet med resten av befolkningen er de antagelig enige med Frp i nesten alle saker.

Om den venstrevridde pressen ikke hadde vært så flike til å fremstille et fiendebilde av Frp slik at folk hadde turt stemme på hva de faktisk er enige i så kunne Frp hatt flertallsregjering helt alene.

Flertallet i befolkningen er enig med FRP i nesten alle saker? Kilder takk!

Dersom FRP noensinne havner i en flertallsregjering alene kommer de aldri tilbake igjen. Det hadde nesten vært spennende å se hvor mye de hadde klart å ødelegge på 4 år, men heldigvis kommer de aldri i den posisjonen.

Lenke til kommentar

FRP gjør det alltid bedre på meningsmålinger enn på valg, men jeg prøver ikke å påstå at de ikke har bred oppslutning i folket. Grunnen til dette er en populistisk politikk og fordelen de har av å aldri vært i regjering eller hatt noe reelt ansvar, slik at de kan klage på alt og alle i det som oftest blir kåret til verdens beste land å leve i av FN.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Folkene i FRP sutrer og klager konstant. Det er det eneste de får til.

Men sosialistene vil vel tvinge oss til å være takknemmelig for alt mulig, selv det som ikke er bra. Det virker i hvert fall sånn.

Jeg tror ikke det er alt for mange som føler seg "tvunget" til å være takknemmelige for alt mulig. Ihvertfall ikke overfor regjeringen. Det er uansett ikke poenget. Poenget er at Norge i det store og det hele gjør det svært bra som land, mens FRP fremstiller det som om alt går i dass.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er alt for mange som føler seg "tvunget" til å være takknemmelige for alt mulig. Ihvertfall ikke overfor regjeringen. Det er uansett ikke poenget. Poenget er at Norge i det store og det hele gjør det svært bra som land, mens FRP fremstiller det som om alt går i dass.

Sosialistene vet de ikke kan tvinge oss, men de skulle nok ønske at de kunne det. Poenget er at det er en del som ikke fungerer her i landet, og da er det bra at noen setter fingeren på nettopp dette.

Lenke til kommentar

Hijab er et diskriminerende plagg, uansett hvilke måter en velger å se på det:

1. Det blir påtvunget

2. Det blir frivillig brukt fordi kvinnen som bruker det ser ned på menn - i forhold til at hun tror mannen automatisk ser på henne som et sexobjekt.

Det er veldig satt på spissen, men slik er det.

At FRP ønsker å fjerne det fra skolen er positivt - og så vidt meg bekjent har det fungert bra i Frankrike.

Skal jenter ha hijab i skolen, skal norske gutter få ha lue på seg om vinteren. Ellers så er det jo ikke likhet for "loven"?

Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig når det gjelder Hijab. Religion er ingen god grunn til at man skal kreve å kunne gå med hodeplagg på steder der det ellers ikke er tillatt. Samme gjelder kalott og alle andre hatter.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Det at FrP har vedtatt aktiv dødshjelp under særskilte omstendigheter hadde jeg faktisk ikke ventet. Dette er kanskje det mest kontroversielle standpunktet et parti har tatt i nyere tid, og vil garantert bli debattert i lang tid fremover.

Man må få villkårende for dødshjelpen før det kan bli en diskusjon om det.

De villkårende må være strenge og gå igjennom et titalls godkjente leger/psykologer før de blir godkjent. Og hvem skal få rett til dødshjelp?

Lenke til kommentar
Man må få villkårende for dødshjelpen før det kan bli en diskusjon om det.

De villkårende må være strenge og gå igjennom et titalls godkjente leger/psykologer før de blir godkjent. Og hvem skal få rett til dødshjelp?

FrP har allerede uttalt at det vil være svært strenge kontrollordninger. Og det kommer nok en grundig utredning om hva disse kontrollordningene vil gå ut på. Men vi må tørre å ta debatten, og igjen er det FrP som viser vei.

Lenke til kommentar

I det minste et steg i riktig retning av FRP. Forslag om å sende hjem alle asylsøkere er nemlig også det vi i Nordisk Forsvar går inn for.

Og om noen vil ha aktiv dødshjelp så er det selvsagt noe de må rå over selv. Om man har lyst å avslutte livet på en verdig måte så må man få lov til det.

Lenke til kommentar

Urgh. Eg er så faens lei av folket si misoppfatning av innvandrarar.

Eg går på skule med cirka 70 prosent innvandrarar. Dette har eg aldri opplevd som noko problem. Ingen av dei i klassa mi har heller opplevd dette som eit problem, såvidt eg har fått med meg. Innvandrarar oppfører seg litt annleis enn nordmenn, men er for det meste verken mindre eller meir dritsekkar enn andre nordmenn. Dette er meir enn kva eg kan seia om FrP-stemmarar.

Ja, send heim kriminelle innvandrarar som ikkje følgjer lova. Nei takk til islam-ekstremistar. For all del. Men desse utgjer ein så liten del av innvandrarane. Fleirtalet tilhøyrer ikkje gruppa FrP stiller frem. FrP trur visst at i kvar innvandrarheim blir jentone slått og tvungi til ditt og datt. Dei trur visst at innvandrarar går inn for å vera motvillige og dritsekkar mot Noreg.

Eg blir direkte sinna av at ei gruppe menneske som eg har eit så positivt forhold til skal bli framstilt slik som dette.

Eit samfunn med fleirtal innvandrarar i løpet av nokre tiår representerer inkje problem i mine augo. Integreringa kan ikkje skje med mindre både nordmenn og innvandrarar vil det, og eg har aldri opplevd at innvandrarar flest er motvillige til integrering. Viss det i det heile tatt finst eit problem, ligg det ikkje hjå innvandrarar, men hjå nordmenn som tenkjer så lavt om innvandrarar.

Og for helvete. La folk no få lov til å gå med hijab! Ingen av jentone på skula mi som går med hijab gjer dette av noko anna enn fri vilje og respekt for si kulturarv. FrP vil at det skal sjå ut som at jentor som går med hijab opplever det som tvang. Viss dei ikkje vil gå med hijab, skal dei sjølvsagt få lov til å ikkje gå med hijab. Dette støttar eg. Men endå viktigare - viss dei vil gå med hijab, må dei få lov til det. Å gjera hijab i skula ulovleg, oppnår inkje anna enn å skyva innvandrarane endå lenger vekk og gjera integreringa endå vanskelegare.

Urgh. Om FrP kjem i regjering, hoppar eg rett ut i havet og sym til Island.

</sinna>

Lenke til kommentar

Interessant innlegg. Dessverre er det ikke så enkelt som at dette er utelukkende "missoppfatninger" av folket. Ja, det finnes kjempe hyggelige og skikkelige innvandrere, dessverre blir disse stilt i skyggen av de som voldtar, dreper og snylter. Dette er i så tilfelle ikke noe særegen fenomen blant innvandrere, da dette skjer også blant etniske nordmenn. Å klassifisere de som stemmer FrP som "drittsekker", er lite lurt. Er jeg en drittsekk? Er naboen min en drittsekk? Er hver tredje nordmann en drittsekk? Nei! Ikke gå i Martin Kolberg fella ved å omtale oss slik. Det sømmer seg ikke, foruten har det en teflon effekt. Om samfunnet oppnår flertall av innvandrere vil dette mest sannsynlig by på problemer. Se til feks. Danmark og store deler av Sverige. Og hvorfor burde vi tillate hijab på skolen? Har du noen gode argument for dette? Frem de gjerne! At integreringen blir vanskelig ved dette, tror jeg ikke noe på.

At du personlig har et positivt forhold til innvandrere er kjempe positivt, trekk derfor frem de positive synspunkt i debatten.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...