Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Ja, her gjaldt det å vere i forkant av regjeringa sine barneheimar i Afghanistan. Vi har hatt ein gjeng med umyndige gutar derifrå no, som ein vurderar korleis ein best skal sende tilbake. Tanken er at foreldra kjem og hentar ungen, når det ikkje førte fram og sende han til Norge. Tiltaket ligg på utredning og det veit freppertoppane sikkert veldig godt.

 

 

Dette er forkjøpspolitikk, der ein går høgt og bramt ut i media. So kan ein ta kreden for heile forslaget som regjeringa no vurderar opp og ned på. For å vere heilt sikker på at FrP får mykje oppmerksomheit om forslaget sitt, gjer dei det ekstra tåpeleg. Då får dei mest muleg kritikk, og so kan dei sette seg på sin høge hest etterpå og spele lidande små.

 

 

"VI VIL HA ASYLMOTTAK I BISTANDSLAND I AFRIKA!"

 

Vel, no kjem ikkje asylsøkjarar flest ifrå Afrika. Irak og Afghanistan er større stikkord. FrP vil vel helst kutte ut mest muleg bistand. Saksutgreiing kan det heller ikkje vere nøye med. Skal UD reise fram og tilbake til land som ligg to dagsreiser vekke? Skal saksutgreiinga skje ved outsourcing lokalt? Neimen om eg veit.

 

Det her verkar lite gjennomtenkt og praktisk umogeleg. Dette burde freppertoppane vere klar over. Det er tragisk at vi ikkje har ein eller annan journalist i dette landet som kan stille kritiske spørsmål i staden for å leike mikrofonstativ. But never check a good story, som det heiter hos rapportørane.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslaget er kanskje ikke ideelt, men likevel langt bedre enn den hodeløse asylpolitikken som føres idag.

 

Jeg vil derfor oppfordre de som er mot det beste forslaget som eksisterer for å få orden på dagens asyklaos å selv komme med bedre forslag før de kritiserer forslaget til Frp.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Mengden asylsøkere er vel ikke hva som er problemet? Problemet er at mange av de som ikke har rett på asyl har mulighet til å oppholde seg her i lang tid før de omsider blir sendt ut.

 

De som har tilstrekkelige grunner vil fortsatt få lov til å komme til Norge, selv med FrP ved roret. Eller tar jeg feil?

 

Hele poenget med forslaget var at det skulle være avskrekkende. Altså at færre skulle anse Norge, som det Frp mener det er, et mekka for asylsøkere.

Lenke til kommentar
Ser ut til at FrP bør gå i regjering alene, men klarer de det?

 

:hmm:

Nei.

 

Høyre har satt klare krav til FRP, krav som ikke vil falle godt i jord hos FrPs representanter og velgere.

 

Høyre vil nok ikke la FrP regjere alene. KrF og Venstre vil ikke ha FrP i regjering i det hele tatt. Senterpartiet, SV og Arbeiderpartiet ønsker nok heller ikke å utgjøre parlamentarisk grunnlag for en FRP-regjering.

 

Og som en siste spiker i kista er nordmenn ganske moderate når det kommer til stykket.

 

Vi prøvekjører gjerne en Alfa Romeo og en Citroën når vi skal kjøpe ny bil. Men vi ender oftest opp med en Passat til slutt. Fordi det er 'safe'.

 

Vi kan gjerne si til telefonen fra Norsk Gallup at vi kommer til å stemme FrP. Og i valgkampen høres det fristende ut.

 

Men til slutt ender de fleste opp med noe annet enn FrP.

 

FrP vil nok ikke få den oppslutningen de har på meningsmålingene i dag, og vekten vil tippe mot sentrum, rent mandatmessig.

 

Det er dog geniunt spennende å se hvem som får regjeringsmakten (eller fortsetter med den) etter valget.

Lenke til kommentar
Jeg må da få kunne påpeke et forslags enorme latterlighet, uten sjøl å komme med et annet forslag.
Det er muligens latterlige sider ved forslaget, men dagens regime med fri aksess og gratis kost og losji i Norge for alle verdens kriminelle er både mer latterlig, mer skadelig og mye dyrere for Norge.
Lenke til kommentar

Dyrere? Å måtte sende asylmottakere, saksbehandlere, tolker og div. folk og materiell ned til et asylmottak i Uganda må da koste flesqh.

 

Og de aller fleste asylsøkere er ikke kriminelle slemminger som sikler etter å komme inn i Norge for å stjele og voldta for så å kose seg i hotellaktige fengsler. (Her tillegger jeg deg meninger du ikke har sagt ennå, men de ville nok ha kommet :p )

 

Edit: fiksa grov skrivefeil, beklager

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar

Det vil bli langt billigere da det blir langt færre å forholde seg til. Og så slipper vi økningen i kriminalitet som asylsøkerne betyr.

 

Jo, de aller fleste asylsøkerne er faktisk kriminelle slemminger. Over 96% kaster ID-papirene sine når de kommer til Norge, slik de ble instruert til å gjøre av dem de kjøpte den arrangerte asylreisen hos.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Man er ikke en kriminell slemming om man prøver å unnslippe et liv i et fattig land i den tredje verden uten framtidsutsikter. Å desperat kvitte seg med ID-papirer for å øke den allerede minimale sjansen for å få opphold kvalifiserer heller ikke som 'slemt'.

 

Jeg må forresten si meg enig med en kompis av meg, som kaller deg, robertaas, for en av de morsomste brukerne på forumet. Takk for at du gir meg min daglige forumlatter. :)

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar
Har man ingenting å skule kvitter man seg heller ikke med diverse ID papirer. De er således mulig ikke kriminelle, men definitivt uredelige.

 

:)

 

Hadde du sprunget fra folk som har brent ned huset ditt, voldtatt kona di eller drept barnet ditt så tror jeg at de fleste av oss hadde gjort mer uredelige ting enn å kvitte oss med personlige dokumenter med formål å kommer oss vekk fra landet som er preget av krig og brutalitet.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Man er ikke en kriminell slemming om man prøver å unnslippe et liv i et fattig land i den tredje verden uten framtidsutsikter. Å desperat kvitte seg med ID-papirer for å øke den allerede minimale sjansen for å få opphold kvalifiserer heller ikke som 'slemt'.
Jeg har forståelse om at noen ønsker et bedre liv for seg selv og sine, men vi har i over 30 år hatt politisk konsensus i Norge om at vi har innvandringsstopp. Alle politiske partier er altså enige om at å ønske bedre økonomiske vilkår ikke er er grunn for å slippe inn i Norge.

 

Pga. naive politikkere og kyniske menneskesmuglere blir så folk i fattige land trent i å lyge for å svindle seg inn i Norge. Så lenge man belønner de kriminelle som driver på med dette betyr det at man bare oppfordrer flere til å komme. Og samtidig skyver man ærlige mennesker som faktisk har beskyttelsesbehov bakover i køen.

Lenke til kommentar
Hadde du sprunget fra folk som har brent ned huset ditt, voldtatt kona di eller drept barnet ditt så tror jeg at de fleste av oss hadde gjort mer uredelige ting enn å kvitte oss med personlige dokumenter med formål å kommer oss vekk fra landet som er preget av krig og brutalitet.
Den flukten du beskriver fører folk til nabolandet eller til en flyktningeleir.

 

De som derimot klarer å investere flere årslønner i en komplisert reise til et fremmekulturent land i utkanten av en annen verdensdel er i en helt annen situasjon, der er det overlegg og planlegging og ikke desperasjon som driver dem.

 

Men sosialister i Norge velger altså å belønne svindlerne og la de som de beskrev i innelegget ditt leve hele livet sitt i en flyktningeleir mens de rykker bakover i køen. Mere råtne mennesker enn sosialister skan man lete lenge etter.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Beklager om jeg brukte litt for billedlig uttrykk, istedenfor råtten skulle jeg sagt moralske forkastelig og destruktiv.

 

Feilen mange gjør når de vurderer solialister er å se på deres påståtte intensjoner, man burde istedenfor se på resultatene og konsekvensene.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...