Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

.....

 

Altså, vi kan ikke bare bruke pengene på pensjon, men de kan selvfølgelig brukes på mange andre måter, som gir plass til mer pensjon.

 

what?

Pensjon er en avtale mellom arbeidstaker og staten/arbeidsgiver.

Der den arbeidende har betalt inn en premie som brukes til pensjoner.

Hvis du mener at pensjonsfondet er til kun for å hive penger etter pensjonister tror jeg du må revurdere dine fakta om de forpliktelser samfunnet allerede har ovenfor fremtidige pensjonister. De pengene som dagens arbeidene har betalt inn til pensjoner er allerede brukt, på dagens pensjonister. Du og jeg betaler inn til folketrygden for å finansiere pensjonene til de som er idag pensjonister. Når etterkrigsgenerasjonen er på vei ut vil den enkelte arbeidende få større påtrykk for å betale mer hvis det samme systemet skal opprettholdes. Derfor har regjeringen og omtrent samtlige partier med litt omløp i hodet forstått hvor dette bærer hen om man ikke gjør noen grep.

Slik er det over hele den vestlige verden.

Norge er i en heldig situasjon der statsfinansene gjør det mulig at arbeidsstokken ikke trenger å skatte seg til "døde" for at pensjonistene skal få sin pensjon.

Grunnen heter pensjonsfondet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.....

 

Altså, vi kan ikke bare bruke pengene på pensjon, men de kan selvfølgelig brukes på mange andre måter, som gir plass til mer pensjon.

 

what?

Pensjon er en avtale mellom arbeidstaker og staten/arbeidsgiver.

Der den arbeidende har betalt inn en premie som brukes til pensjoner.

Hvis du mener at pensjonsfondet er til kun for å hive penger etter pensjonister tror jeg du må revurdere dine fakta om de forpliktelser samfunnet allerede har ovenfor fremtidige pensjonister. De pengene som dagens arbeidene har betalt inn til pensjoner er allerede brukt, på dagens pensjonister. Du og jeg betaler inn til folketrygden for å finansiere pensjonene til de som er idag pensjonister. Når etterkrigsgenerasjonen er på vei ut vil den enkelte arbeidende få større påtrykk for å betale mer hvis det samme systemet skal opprettholdes. Derfor har regjeringen og omtrent samtlige partier med litt omløp i hodet forstått hvor dette bærer hen om man ikke gjør noen grep.

Slik er det over hele den vestlige verden.

Norge er i en heldig situasjon der statsfinansene gjør det mulig at arbeidsstokken ikke trenger å skatte seg til "døde" for at pensjonistene skal få sin pensjon.

Grunnen heter pensjonsfondet.

Hva er det du snakker om? Hive penger etter pensjonister? Jeg sier at vi ikke kan bruke en eneste krone av pensjonsfondet på pensjon fordi det skaper inflasjon. Du må ikke tro at en krone er en del av en kake og hvor mange penger vi har hvor mer kake har vi. Vi må bygge alle verdier, og vi bygger ingen verdier ved å gi penger fra pensjonsforndet til pensjonister.

 

Kan du ikke ialllefall titte på min forrige post og svare på det jeg skriver? Takk!

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Dooooh

Og siden du er så god på estimater av den norske sokkel. Når vil siste fakkel slukkes?

Så du mener at siden vi har olje trenger ikke Norge fremskritt? Alle lever av oljen til evig tid og alle skal være trygdemottakere? Nei, Norge må allerede nå forberede seg på en tid uten olje. Og det beste vi kan etterlate våre etterkommere et godt vei/jernbane-nett, høyt nivå på utdannelse (kan også ha mye å si for miljøteknologi) og et velfungerende næringsliv. Oljeformuen kan hjelpe oss til å få til akkurat dette.

Lenke til kommentar
8 kommuner var totalt involvert i Terra-saken. 5 av de var AP styrte kommuner og de 2 andre var fra KRF og Høyre.

Det var da et par SV-kommuner også?

 

 

 

Nei, det er ikke noe man har gjort uendelig mange ganger før. Det vil si, det er en praksis en nyttet seg av under eneveldet til Christian VII av Danmark, da de fengslet Kristian Lofthus for opprør, men det er ikke en praksis en finner i nyere vestlig rettspraksis.

Eh, man har endret lover uendelig mange ganger før jo. Eller mener du virkelig å si at vi har 100% identiske lover i dag som for 100 år siden?

 

For å sette noen i forvaring lengre enn 24 timer, eller hva det nå er, må en ha rettslig kjennelse. En norsk statsminister kan ikke arrestere noen, og sette ham i fengsel. Det er så fjernt fra hva det mandat en norsk statsminister bør ha, at jeg mangler ord.

En norsk statsminister kan med støtte fra regjering og storting endre lovene så farlige personer som Krekar kan puttes inn et eller annet sted til de ikke lenger er en fare eller kan sendes ut. Ingen har snakket om at statsministeren skal beordre noe som er på tvers av lovene. Det blir snakk om å tilpasse lovene en ny virkelighet.

Lenke til kommentar
La oss bare hive alle menneskerettigheter ut av vinduet og sette vår lit til Siv Jensen. Da ordner alt seg :roll:

 

Jeg ser ikke noe problem med at de som har begått forbrytelser blir sendt hjem for å få sin straff.

 

Jeg ser problemer ved det når vi vet det aktuelle landet vil gjennomføre en straff som er utenfor det vi kan akseptere.

Lenke til kommentar

Nei, det kan vi ikke, men vi kan heller ikke drite i alle menneskerettigheter som finnes. Norge, som et vestlig, opplyst samfunn, må ha et menneskesyn som tar vare på enkeltindivider. Å sende mennesker til land hvor vi vet de vil bli drept er like ille som å trykke på avtrekkeren selv.

Lenke til kommentar
For å sette noen i forvaring lengre enn 24 timer, eller hva det nå er, må en ha rettslig kjennelse. En norsk statsminister kan ikke arrestere noen, og sette ham i fengsel. Det er så fjernt fra hva det mandat en norsk statsminister bør ha, at jeg mangler ord.

En norsk statsminister kan med støtte fra regjering og storting endre lovene så farlige personer som Krekar kan puttes inn et eller annet sted til de ikke lenger er en fare eller kan sendes ut. Ingen har snakket om at statsministeren skal beordre noe som er på tvers av lovene. Det blir snakk om å tilpasse lovene en ny virkelighet.

Hvilken ny virkelighet? Virkeligheten er at Krekar ikke har gjort noe ulovlig, og følgelig ikke kan sperres inne. At statsmakten har ansett ham som en fare for rikets sikkerhet (støttet av domstoler), betyr ikke annet enn at han ikke får oppholdstillatelse. Dersom man åpner for å straffe, ved feks frihetsberøvelse, folk som ikke faktisk har gjort noe ulovlig, men som statesapparatet har motforestillinger til, så er man i en virkelighet jeg kommer til å emigrere fra. Hva om Jens skulle mene at Sivs hårreisende økonomiske politikk kunne være farlig for Norge, og fikset seg en lov for å bøte på problemet?

 

Fatter faen ikke prinsippløsheten.

Lenke til kommentar
Nei, det kan vi ikke, men vi kan heller ikke drite i alle menneskerettigheter som finnes. Norge, som et vestlig, opplyst samfunn, må ha et menneskesyn som tar vare på enkeltindivider. Å sende mennesker til land hvor vi vet de vil bli drept er like ille som å trykke på avtrekkeren selv.

Tenker man sånn kommer man ikke svært langt. Hvis de pengene som brukes på den innvandreren ble istedenfor brukt til uhjelp ville man kanskje redde 10 mennesker. Er det å slippe inn den innvandreren like ille som å drepe ni mennesker? Hvis vi tenker litt på realitetene, han kunne ha valgt å dra til nabolandet, men dro istedenfor til Norge fordi da kunne han bli rik. I tilegg kan han dra til nabolandet om han blir sendt hjem uansett. Er det virkelig så forferdelig å sende han igjen da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...