Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Nevn en Sosialist! Er ikke interessert i å høre om Sosialdemokrater. Nevn alle disse regjeringssoialistene.

Kristin Halvorsen, Per Lundteigen, Jan Bøhler.

Utdyp hva som gjør disse til Sosialister. Etter mine begreper er disse Sosialdemokrater, noe som ikke er det samme som en sosialist. OG mens vi er inne på det: Hva er galt med sosialisme? Liker ikke dere rettighetene dere har som arbeidstakere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er fullt klar over at man ikke setter så mye inn på en sparekonto, men som et tenkt eksempel ville det vært bedre enn sosialistenes gambling på børsen. Terra-kommunene som spilte bort penger hadde også sosialistisk styre... ser et visst mønster her. :p

Mens "utstillingskommunen" til FrP nemlig Os gikk til helvette på børsen å.

FrP sier de har den beste eldrepolitikken men i en kommune i trøndelag kutter de 1mill til en demens avd og denne kommunen går i overskudd men pengene settes i fond..

FrP sier de har den beste oljepengepolitikken men hadde FrP fått styrt tidligere ville vi sittet igjen med betraktelig mindre penger fra oljen vår.

Osv.

Lenke til kommentar
I Oslo har 80 prosent av kontantstøttebrukerne innvandrerbakgrunn. Det har fått mange til å hevde at kontantstøtten hindrer integrering, ved at barn holdes utenfor kontakt med jevnaldrende.

Da har AP et godt virkemiddel nemlig å fjerne kontantstøtten.

Når da?

Etter valget regner jeg med.

 

De fleste partier i dag er sosiaildemokratisk og de fleste partier er like i politikken sin.

Lenke til kommentar

- Er det spilt bort 640 milliarder, når vi faktisk har samme beløp som vi har satt inn i fondet tilgjengelig?

Ja, om det mangler avkastning vi burde hatt.
En analogi vil være at du går fra pokerbordet med samme pengemengde som da du kom, og ergerer du deg over at du ikke satte pengene i banken - selv når rentenivået i samtlige banker nærmer seg null (og noen av bankene går konkurs).
Man bestiller flere når man slipper inn og belønner kriminelle og snyltere. Og jeg har selv sett hvordan vår naive politikk omtales i media i den 3. verden. Legg til et politikkere som reiser verden rundt og leker julenisse med våre penger for å holde mytene oppe så er det helt klart en bestilling.
Igjen noen snodige premisser og påstander du kommer med - men jeg nøyer meg med å konstatere at du og jeg har forskjellig oppfatning av ordene "import" og "bestilling" - jeg er nok mer konservativ enn deg, og heller mer til de betydninger som har vært vanlig i noen tiår. Nytale er ikke min stil.
Ja, det er vanlig å øke innsatsen da, men den hat tidligere vært altor lavt altfor lenge. Mange har faktisk fått ødelagt liv og helse av den politikken.
Er enig i at man burde ha startet tidligere - men ironisk nok mener jeg det burde vært finansiert ved enten å kutte andre offentlige ytelser, eller ved å inndra privat kjøpekraft gjennom skatteøkninger. Å pøse oljepenger på problemet er som å pisse i buksa når du fryser.
- Kilde på 5% i helsekø? Hvor lenge står man i køen? 2 timer eller 2 måneder?
Her står det at køen er på 265.00 som utgjør 5,5% av Norges befolkning. Og med flere jeg kjenner som venter på behandling så vet jeg at det er vanlig praksis å la pasienter vente før de settes i køen og det for å få køen til å virke kortere. De reelle tallene er altså enda høyere.

 

Det er forresten ca. 100.000 i Norge som nå har fått seg privat forsikring for å slippe å lide og dø i offentlig helsekø om de blir syke. Er det ikke akkurat det samfunnet sosialistene later som om de er mot?

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=572364

En VG-artikkel som ikke forteller hvor tallene kommer fra, ei heller hva de betyr, er ikke en kilde. De besvarer ikke mitt spørsmål.
- Har ikke eldre rettigheter i Norge? Mener du de skal ha oppfylt "særkrav", for å bruke et av Sivs yndlingsord?
Nei, lovfestede rettigheter med konsekvenser for kommunene om de ikke får det. Dette nekter sosialistene selvsagt på, de er mot at folk skal ha rettigheter.

Mener du altså at eldre skal få oppfylt "særkrav" som andre myndige personer i riket ikke får, eller mener du det ikke?

Lenke til kommentar
"Om Frp hadde styrt oljepolitikken før Frp ble dannet? Har dere virkelig ikke noen bedre argumenter mot Frp?

Ja da var det jeg skrev :thumbup:

 

Hvorfor er ikke det et bra argument mot FrP? Ettersom de aldri har vært i regjering må man jo se hvordan det hadde blitt men det er jo frepperaktig å vinkle alt til sitt favør.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar
FrP har lenge tatt til orde for lovfestet rett til pleie og omsorg for eldre. Men det er veldig rart at det bare er FrP som er for dette. De har ikke fått direkte støtte for dette fra noen andre partier.

Men i FrP kommuner kutter de pengestrømmen til eldrebehandling når de går mange millioner i pluss og setter det i fond. Er det ikke nettopp dette alle freppere kritiserer de såkalte sosialistene på at deikke bruker pengene i steden for å sette det i fond?

Lenke til kommentar
Det viktige i denne saken er vel at Siv Jensen sier at en FRP-regjering skal sørge for at Mullah Krekar settes i forvaring, og det bryter med gjeldende lovverk. Regjeringen kan ikke sette folk i forvaring, det gjøres av politiet (i begrenset grad) og rettsvesenet.

 

Jeg lurer litt på om vi kanskje burde spørre oss om en norsk statsminister bør ha den slags feilforestillinger rundt vårt rettssystem.

Dette er jo bare FUD. Lover kan endres, og hvis man ser at lovene ikke fungerer optimalt så kan man altså gå inn for det. Det må jo bare være spill for galleriet når du gjør et stort nummer ut av at Frp snakker om å gjøre noe man har gjort uendelig mange ganger før. Men det er vel bare når Frp gjør det at det ikke skal gå an...

Nei, det er ikke noe man har gjort uendelig mange ganger før. Det vil si, det er en praksis en nyttet seg av under eneveldet til Christian VII av Danmark, da de fengslet Kristian Lofthus for opprør, men det er ikke en praksis en finner i nyere vestlig rettspraksis.

 

For å sette noen i forvaring lengre enn 24 timer, eller hva det nå er, må en ha rettslig kjennelse. En norsk statsminister kan ikke arrestere noen, og sette ham i fengsel. Det er så fjernt fra hva det mandat en norsk statsminister bør ha, at jeg mangler ord.

Lenke til kommentar
Men i FrP kommuner kutter de pengestrømmen til eldrebehandling når de går mange millioner i pluss og setter det i fond. Er det ikke nettopp dette alle freppere kritiserer de såkalte sosialistene på at deikke bruker pengene i steden for å sette det i fond?

Det har også vært en tendens til at blå kommuner blir forfordelt til fordel for rødgrønne. Og forresten, forslaget til FrP går ut på at finansieringen av eldreomsorgen skal gjøres av folketrygden, ikke kommunene. Så med FrP sitt forslag vil ikke kommuneøkonomien ha noe å si for kvaliteten av eldreomsorgen. Dette skjønner ikke sosialistene.

Lenke til kommentar
FrP har lenge tatt til orde for lovfestet rett til pleie og omsorg for eldre. Men det er veldig rart at det bare er FrP som er for dette. De har ikke fått direkte støtte for dette fra noen andre partier.

Generelt:

Ved å ha en lovfestet rett til noe så må det være positivt definert, og dermed blir det tolket som et tilfredsstillende krav for tjenesten som tilbys.

Det er ingen grunn for noen som skal fordele ressurser å gjøre mer enn det tilfredsstillende kravet, da enhver kritikk blir besvart med at kravet er oppfyllt.

 

Altså tjenesten er ikke dårligere enn kravet, fordi det da er lovstridig, ei heller blir det bedre da det ikke er noe grunn for tjenestetilbyder å gjøre det.

Lenke til kommentar
FrP har lenge tatt til orde for lovfestet rett til pleie og omsorg for eldre. Men det er veldig rart at det bare er FrP som er for dette. De har ikke fått direkte støtte for dette fra noen andre partier.

Generelt:

Ved å ha en lovfestet rett til noe så må det være positivt definert, og dermed blir det tolket som et tilfredsstillende krav for tjenesten som tilbys.

Det er ingen grunn for noen som skal fordele ressurser å gjøre mer enn det tilfredsstillende kravet, da enhver kritikk blir besvart med at kravet er oppfyllt.

 

Altså tjenesten er ikke dårligere enn kravet, fordi det da er lovstridig, ei heller blir det bedre da det ikke er noe grunn for tjenestetilbyder å gjøre det.

 

Bra svar. Perfekt eksempel på at man faktisk må ha litt hjerne for å skjønne at et typisk FRP forslag, som høres fantastisk ut på papiret, faktisk vil fungere sub-optimalt i praksis. Og vi nærmer oss kanskje også definisjonen på populisme.

 

Hvordan i all verden man kan få for seg at alt av tjenester blir så vanvittig mye bedre om det bare privatiseres er for meg vanskelig å forstå. Det ligger jo i enhver bedrifts natur å ville prøve å generere mest mulig overskudd for sine eiere. Jeg ser for meg at det vil være lettere for en offentlig institusjon å fokusere mest mulig pleie for hver krone heller enn at pleien blir sekundær i forhold til profitten? Kanskje en fra FRP kan forklare meg akkurat hvordan deres løsning vil revolusjonere helsetjenestene i dette lande, til halve prisen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...