Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Mer prinsippløst pisspreik, og lite annet enn forskjellsbehandling. Skal man ha krav til å snakke norsk, så må det være på et overordnet nivå, å sikte seg inn på en tilfeldig valgt trygdeytelse henger ikke på greip overhodet. Virker som tanken på regjeringsmakt fører til endel lite gjennomtenkte uttalelser.

 

AtW

Med FrP sin politikk vil det bli stilt langt tøffere krav for å bli norsk statsborger enn hva tilfellet er i dag.

 

Det kan så være, men er lite relevant i denne sammenheng, det er et toskete utsagn slik det står nå. Enten har man rettigheter til trygdeytelser eller ikke, å sette regler på måfå på konkrete trygdeytelser, der reglene ikke har noen direkte sammenheng med trygdeytelsen er bare tullete.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan så være, men er lite relevant i denne sammenheng, det er et toskete utsagn slik det står nå. Enten har man rettigheter til trygdeytelser eller ikke, å sette regler på måfå på konkrete trygdeytelser, der reglene ikke har noen direkte sammenheng med trygdeytelsen er bare tullete.

 

AtW

Det kan ikke være sånn at et lite mindretall sin utnyttelse skal kunne sørge for at en ellers fin ordning som fremmer valgfrihet for den enkelte familie fjernes. Da synes jeg det er riktig at det stilles krav til mottakere av denne ordningen. FrP tør å kalle en spade for en spade.

Lenke til kommentar
Det kan så være, men er lite relevant i denne sammenheng, det er et toskete utsagn slik det står nå. Enten har man rettigheter til trygdeytelser eller ikke, å sette regler på måfå på konkrete trygdeytelser, der reglene ikke har noen direkte sammenheng med trygdeytelsen er bare tullete.

 

AtW

Det kan ikke være sånn at et lite mindretall sin utnyttelse skal kunne sørge for at en ellers fin ordning som fremmer valgfrihet for den enkelte familie fjernes. Da synes jeg det er riktig at det stilles krav til mottakere av denne ordningen. FrP tør å kalle en spade for en spade.

 

Hva legger du i å utnytte kontantstøtteordningen? De er vel formodentlig hjemme med barna sine, slik som det er tenkt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva legger du i å utnytte kontantstøtteordningen? De er vel formodentlig hjemme med barna sine, slik som det er tenkt?

 

AtW

Kontantstøtte er sikkert ikke bare et valgfrihetsvirkemiddel - FrP har nok tenkt mer på dette som statlig lønn for å drive integrering av 1- og 2-åringer i det norske samfunnet?

Lenke til kommentar
Hva legger du i å utnytte kontantstøtteordningen? De er vel formodentlig hjemme med barna sine, slik som det er tenkt?

 

AtW

Men FrP har innsett at i en del grupper kan kontantstøtten hindre integrering. Og her ser vi forskjellen mellom FrP og de andre: Istedet for å straffe alle med å kutte ut kontantstøtten for de som nyter godt av det, prøver FrP å løse problemet gjennom å innføre krav til kontantstøtten som gjelder alle nettopp for å fremme integrering av nye landsmenn.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Hva legger du i å utnytte kontantstøtteordningen? De er vel formodentlig hjemme med barna sine, slik som det er tenkt?

 

AtW

Men FrP har innsett at i en del grupper kan kontantstøtten hindre integrering. Og her ser vi forskjellen mellom FrP og de andre: Istedet for å straffe alle med å kutte ut kontantstøtten for de som nyter godt av det, prøver FrP å løse problemet gjennom å innføre krav til kontantstøtten som gjelder alle nettopp for å fremme integrering av nye landsmenn.

Uansett om foreldre kan norsk eller ikke vil det hindre integrering for barna ved at de blir hjemme. Derfor bør kontantstøtten fjernes og alle barn bør gå i barnehage.

Lenke til kommentar
Uansett om foreldre kan norsk eller ikke vil det hindre integrering for barna ved at de blir hjemme. Derfor bør kontantstøtten fjernes og alle barn bør gå i barnehage.

Der er jeg faktisk ikke enig med deg. Alle barn bør ha et tilbud om barnehage, men å si at de bør benytte seg av tilbudet er opp til foreldrenes vurdering.

 

Derimot: Å betale foreldre for ikke å benytte seg av barnehage, er etter mitt syn et misfoster av en ordning.

Lenke til kommentar

Først vil jeg si at valg av Siv Jensen som partileder er noe av det dummeste landsstyremøte har gjort for partiet sitt.

 

Partiet har jo alltid vært populistisk, det går det ikke an å smette unna med!

 

Carl I. Hagen var en ofte mye mer balansert og ett smart hode for partiet FrP. Men selv alle de smarte uttalelsene han kunne komme med sånn innimellom ihvertfall, så klarte han aldri å klatre nok i alle de Stortingsvalg han har deltatt i gjennom årene. Det har jo vært enkelte perioder som FrP har vært nærmere enn før.

 

Jeg skal ikke stå å si at FrP aldri kunne klart oppgaven i regjering, men så lenge personer av kaliber Siv Jensen styrer roret så blir det en godt gjenspikret kiste. Ihvertfall fra denne karen. :p

Lenke til kommentar
... prøver FrP å løse problemet gjennom å innføre krav til kontantstøtten som gjelder alle nettopp for å fremme integrering av nye landsmenn.

Javel. Hvilke krav vil du stille til polske mødre med polske barn i Polen?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2884522.ece

Jeg er for å knytte norske velferdsordninger opp mot statsborgerskap. Er veldig imot at norske velferdsordninger skal tilfalle folk i andre land.

Lenke til kommentar
Interessant innlegg. Dessverre er det ikke så enkelt som at dette er utelukkende "missoppfatninger" av folket. Ja, det finnes kjempe hyggelige og skikkelige innvandrere, dessverre blir disse stilt i skyggen av de som voldtar, dreper og snylter. Dette er i så tilfelle ikke noe særegen fenomen blant innvandrere, da dette skjer også blant etniske nordmenn. Å klassifisere de som stemmer FrP som "drittsekker", er lite lurt. Er jeg en drittsekk? Er naboen min en drittsekk? Er hver tredje nordmann en drittsekk? (...)

 

 

Hvorfor skulle hver tredje nordmann vært en drittsekk? Jeg er rimelig sikker på at hver tredje nordmann ikke stemmer FrP.

Lenke til kommentar
Uansett om foreldre kan norsk eller ikke vil det hindre integrering for barna ved at de blir hjemme. Derfor bør kontantstøtten fjernes og alle barn bør gå i barnehage.

Jeg synes ikke at staten skal fortelle vanlige folk hva de skal gjøre. Folk flest vet best selv hva som er bra for dem. Men i enkelte tilfeller der det ikke går rette veien, bør det innføres tiltak. Jeg har ingen ting til overs for den sosialistiske formyndermentaliteten som en rekke personer på venstresiden har.

Lenke til kommentar
Jeg er for å knytte norske velferdsordninger opp mot statsborgerskap. Er veldig imot at norske velferdsordninger skal tilfalle folk i andre land.

Du er vel klar over at konsekvensen av denne oppfatningen medfører at du må være for å si opp EØS-avtalen og avskrive et fremtidig EU-medlemskap? Når det gjelder familistøtteordninger er EØS-reglene visstnok krystallklare. (Eventuelt kan man opprette ordninger som ikke kan eksporteres like enkelt som en sjekk, som feks barnehageplasser.)

Lenke til kommentar
Uansett om foreldre kan norsk eller ikke vil det hindre integrering for barna ved at de blir hjemme. Derfor bør kontantstøtten fjernes og alle barn bør gå i barnehage.

Jeg synes ikke at staten skal fortelle vanlige folk hva de skal gjøre. Folk flest vet best selv hva som er bra for dem. Men i enkelte tilfeller der det ikke går rette veien, bør det innføres tiltak. Jeg har ingen ting til overs for den sosialistiske formyndermentaliteten som en rekke personer på venstresiden har.

Men det er jo ingen tvil om at de aller fleste norske barn går i barnehage. Det er jo kanskje enda viktigere for innvandrerbarn å gå i norske barnehager. Kontantstøtten er bare tull. Ved å fjerne kontantstøtten vil det føre til at flere innvandrerkvinner må i jobb og at innvandrerbarn går i barnehage.

Lenke til kommentar
Partiet har jo alltid vært populistisk, det går det ikke an å smette unna med!

Ehm, jeg vet ikke helt om du har fått det med deg, men FRP er partiet som går mot alle - hvorpå de andre kopierer idéene som FRP lanserte 5-6 år tilbake i tid. Det er ganske finurlig hvordan du således kan kalle FRP populistisk.

Lenke til kommentar
Partiet har jo alltid vært populistisk, det går det ikke an å smette unna med!

Ehm, jeg vet ikke helt om du har fått det med deg, men FRP er partiet som går mot alle - hvorpå de andre kopierer idéene som FRP lanserte 5-6 år tilbake i tid. Det er ganske finurlig hvordan du således kan kalle FRP populistisk.

Og hvordan kan man kalle vedtaket om aktiv dødshjelp populistisk? FrP er det eneste partiet som har gått inn for det i Norge, og er et meget kontroversielt vedtak som opprører mange, men som også får støtte av mange andre. Jeg vil nok si at SV og Ap er mer populistiske enn FrP.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Så har vi jo disse forslagene som billigere bensin, billigere sprit, ingen bompenger, mere vei, billigere biler. Hvordan skal man finansiere vei når man kutter i bensinavgift og Bilavgift? Er dere klar hvor mye staten tjener på Bilavgiften?(iallefall før finanskrisen, vet ikke akkurat hvordan det er nå.)

Lenke til kommentar

Så har man dette med at man vil gjøre kutt i utgiftsposter også da vet du, som i støtten til korrupte og diktatoriske ledere i Afrika. Du må ikke glemme det ... I tillegg så vil de gjøre det vanskeligere for utenlandske forbrytere å flytte hit for å bedrive sin kriminelle virksomhet, noe som gjør at kostnadene til politi og rettsvesen kommer til å stupe. De vil også kaste ut kriminelle innvandrere f.eks.

 

De vil også konkurranseutsette en del tjenester som i dag, kun drives særdeles ineffektift av stat og kommune. Dette vil også føre til lavere utgifter og ikke minst, bedre vilkår for brukere av disse tjenestene. Poenget er nemlig at så lenge staten har monopol så trenger de ikke drive effektivt, de trenger ikke å sørge for at brukerne trives, ganske enkelt fordi at det ikke finnes noe alternativ.

 

Du bør se på helheten av det økonomiske budsjettet og ikke blindt kjøpe propaganda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...