Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Noen som har lest Aftenposten i dag, at svært miljøvennlige biler straffes med luksusskatt? Dette er en av sosialismens største skampletter, og er et eksempel på at sosialistenes såkalte "miljøengasjement" kun handler om å rane til seg penger og plage folk som faktisk ønsker seg den beste miljøteknologien. Bellona er også ganske opprørt over sosialist-regjeringen på grunn av dette.

 

Edit: disse bilene som blir rammet av denne horrible avgiften er også blant markedets sikreste biler.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FrP sier nei til halvnakne dansere under homoparaden i Oslo

Frp-byråd Sylvi Listhaug i Oslo har ikke sansen for at halvnakne homser førstkommende lørdag skal danse seg gjennom Oslos gater. Dette kan føre til mindre toleranse, tror hun. Lørdag holdes den årlige Skeive dager-paraden i Oslo sentrum. Homser, lesber, bifile og transer benytter tradisjonen tro dagen til å danse seg gjennom gatene.

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

1245822413000_parade_2673200m.jpg

Foto: Scanpix

 

For meg må homofile feste og feire når og hvor de vil, og mange har tydeligvis en voldsom trang til å markere seg. Men jeg tror ikke at det styrker saken deres når halv- og nesten helnakne folk danser rundt i Oslos gater. Når grasrota rundt omkring i landet får se slike bilder, bidrar det ikke til større toleranse

Hun er helsebyråd i Oslo, og byrådet hennes støtter Skeive dager-festivalen med 500.000 kroner. Hun understreker at hun er mot alle former for diskriminering og håper at deltakerne får en trivelig fest.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Det sier vel seg selv at når man vil bruke mindre penger på velferdsstaten, privatisere helsesektoren og andre sektorer som nå er offentlige, så vil dette føre vekk fra den nåværende situasjonen og nærmere en amerikansk situasjon.

Oi oi, her er vi i gang med skremselsord igjen ja. PRIVATISERING liksom.

Lenke til kommentar
FrP sier nei til halvnakne dansere under homoparaden i Oslo

Frp-byråd Sylvi Listhaug i Oslo har ikke sansen for at halvnakne homser førstkommende lørdag skal danse seg gjennom Oslos gater. Dette kan føre til mindre toleranse, tror hun. Lørdag holdes den årlige Skeive dager-paraden i Oslo sentrum. Homser, lesber, bifile og transer benytter tradisjonen tro dagen til å danse seg gjennom gatene.

hmm, ser for meg hvilket spetakkel & hylekor det hadde blitt fra FRP om f.eks. Muslimsk Råd hadde vært de som kritiserte homoparaden. Ville nok haglet med kommentarer av typen "bor man i norge må dere tilpasse dere våres normer" osv.

 

Det er artig når man snubler over slike paradokser :yes:

Lenke til kommentar
Det sier vel seg selv at når man vil bruke mindre penger på velferdsstaten, privatisere helsesektoren og andre sektorer som nå er offentlige, så vil dette føre vekk fra den nåværende situasjonen og nærmere en amerikansk situasjon.

Oi oi, her er vi i gang med skremselsord igjen ja. PRIVATISERING liksom.

Sier du at privatisering ikke er noe som går etter den amerikanske modellen av hvordan et samfunn skal forholde seg til et økonomiske system?

Lenke til kommentar
Sier du at privatisering ikke er noe som går etter den amerikanske modellen av hvordan et samfunn skal forholde seg til et økonomiske system?

Hva legger du i "privatisering"?

 

 

hmm, ser for meg hvilket spetakkel & hylekor det hadde blitt fra FRP om f.eks. Muslimsk Råd hadde vært de som kritiserte homoparaden.

For det første er det ikke homoparaden i seg selv som kritiseres. For det andre kan jeg ikke se hvorfor Frp skulle kritisere noen for å mene det samme som dem. Men det er jo klart at hvis man virkelig hater Frp så kan man jo dikte opp hva som helst...

Lenke til kommentar

Listhaug synes visst det er så viktig å kringkaste at hun ikke liker at noen homoer og transer danser halvnaken at hun løfter telefonen og ringer til avisa. Men hun (byrådet) støtter paraden med en halv million, må vite. Så hun skal ikke ha på seg at hun ikke liker homoer! Hun vil bare gi dem et vennlig råd! Gud hjelpe meg så dumt.

Lenke til kommentar

FrP kommer ikke til å innføre private helseforsikringer, som de har i USA. Det offentlige skal fortsatt betale for velferdsordninger slik som i dag. Poenget er bare at det ikke skal spille noen rolle om det er det offentlige eller private som utfører jobben, bare jobben blir gjort på en god måte.

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at det var hun som kontaktet avisen?

 

Og hvordan kan hun hate homofile når hun støtter arrangementet i utgangspunktet?

 

Snakk om "dumt", liksom. Logikk, anyone?

Nå er det vel ikke bare helsebyråden som bestemmer hva hennes avdeling skal støtte. Det er vel kanskje til og med en beslutning på et lavere nivå.

 

Om hun kontaktet avisen er selvfølgelig et spørsmål, men jeg syns det skulle være merkelig om avisen ringte rundt til diverse byråder i Oslo for å høre hva de mente om slikt.

 

Det er gjerne mer nærliggende å lage slike saker med kjendiser, siden "folk flest" normalt gir beng i hva en obskur byråd mener om slikt.

 

Med mindre det er ganske radikalt og tåpelig, slik det er i denne saken. Og det er lite kostnadseffektivt for aviser under en finanskrise å ta en slik ringerunde.

Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke at det er noe særlig å se halvnakne homser sprade rundt i Oslo sentrum. Klart at de må få lov til det, men vet ikke om det vil gi aksept i alle samfunnslag. Jeg pleier i hvert fall å holde meg borte fra Oslo sentrum når homoparaden pågår.

 

Edit: Sylvi Listhaug sier ikke at hun ikke vil ha noe av det, hun sier bare at hun ikke har sansen for det. Ikke akkurat politisk korrekt, men hun må få lov til å si det. Og jeg er enig med henne i akkurat det, flott at hun tør å stå for sine meninger.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Å blotte betyr ikke nødvendigvis at man er naken. Dessuten er det stor forskjell på en og annen fyr som sprader rundt i shorts og store ansamlinger av halvnakne som bedriver utagerende dansing o.l. Hvorfor dette behovet for å vise seg frem i offentligheten? Ikke at jeg støtter denne dama, men jeg forstår absolutt hva hun mener.

Lenke til kommentar

Blotting er jo faktisk ulovlig, og i dette tilfellet så dreier det seg om organisert blotting. Jeg kan forstå at enkelte vil sette en stopper for denslags.

 

Vi har jo lover som berører Muhammedtegningene også, selv om jeg ikke er enige i de lovene. Blasfemiparagrafen kan godt benyttes på slike tegninger. Selv er jeg motstander av slike begrensninger.

 

Det å danse halvnaken gjennom Oslos gater har ikke noe med ytringsfrihet å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Blotting går nok generelt på kjønnsorganer.[...]

 

Blotting går på kjønnsorganer ja, men det jeg regner med NikkaYoichi tenker på er det generelle forbudet mot "seksuelt krenkende eller annen usømmelig adferd [....] på offentlig sted" som det heter seg i straffeloven. "Blotting" er vel bare nevnt i noen ytterst få politivedtekter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...