Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Frp ønsker å gjøre det forbudt å bruke hijab på skolene i Norge. Hvis de får innført det, vil de sende foreldre til småjenter som bruker hijab tilbake til opprinnelseslandet sitt.

Det skal bli ulovlig å bruke hijab på skolen, hvis Fremskrittspartiet får det som de vil. Det er undertrykkende for småjenter å få tredd en hijab på seg. Hva voksne kvinner gjør, kan de velge selv. Men hvis foreldre ikke respekterer loven, skal de sendes hjem

Ikke det at jeg forventet mange intelligente inspill fra FrP angående innvandring, men hva faen? Dette strider vel med religionsfrihetprinsippet? Hvordan de skal kunne skjelne mellom tilfeller der det dreier seg om tvang og tilfeller der barnet vil bruke hijab kan jeg ikke se heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det jeg syntes er underlig

er att hvis en møter og forelsker seg med en fra utlandet, så er eneste måten for og bo sammen. Giftemål, altså en må gifte seg med engang.

selv kunne jeg ønske att en måtte bo som forlovede i sammen i 1 - 2 år for og bevise att det er ett ekte forhold, og så gifte seg.

og der etter så må vel en bo som gifte i 4 år før innflytteren kan få norsk statborgerskap

Lenke til kommentar

Er jo noen tanker som må gjennomgåes her. Hvem berører det, og hvordan er det mulig?

Skatelette på 50 mrd, der det innebefatter fjerning formueskatten som for en gjennomsnittsmenneske med lån og inntekt under 800 000 ikke vil gi meg en krone mer i lommen, men derimot gi Rimi Hagen 14 mill mer i lommen er jo ikke akkurat folkelig, men det var ikke det som var diskutert her =)

Første som slår meg her er at vi vil ha store problemer ovenfor domstolene i Haag, EU og FN.

Vi er forpliktet til å ta inn asylsøkere etter gitte regler. Vi kan IKKE sende folk hjem hvis de står i fare for straffeforfølgelse der det er dødstraff, politiske flyktninger, tortur bare for å nevne noen ting. Om folk liker dette eller ikke får være en annen sak. Men dette er avtaler og traktater vi har skrevet under på som nasjon, slike avtaler bryter enn bare ikke. Om det blir gjort så vil det få internasjonale følger, vi er et utviklet land i europa, ikke et kongestat i østen.

Så vi kan jo ta listen.

* Alle asylsøkere skal sendes rett tilbake til hjemlandet. Ingen nye asylsøkere skal få opphold i Norge. Ikke mulig, vil bryte med de fleste traktater og avtaler

* Det skal innføres en fem års prøveperiode hvor alle med lovlig opphold, men som ikke følger norske lover, normer og regler skal sendes tilbake til hjemlandet. Her vil du kunne sende hjem enkelte, men du vil forsatt ha samme problem med at du ikke kan sende de til land der de står i fare for å bli torturert, henrettet osv.

* Alle som har fått lovlig opphold i Norge skal bli evaluert etter fem år. Hvis de da har tilpasset seg Norge tilstrekkelig etter Frps kravliste, skal det gå ytterligere ti år før man kan bli norsk statsborger. Er egene EU/EØS regler for invilgelse av pass(mangler kilde)

* I disse ti årene skal norske myndigheter sende alle som begår kriminelle handlinger med mer enn tre måneder ubetinget fengselsstraff tilbake til hjemlandet.Samme problem som de to første punktene

* Det skal til sammen ta 15 år å bli norsk statsborger. Da skal man ikke kunne sendes tilbake til hjemlandet - uansett lengde på eventuelle lovbrudd.Er du statsborger så er du norsk. Så dette punktet er jo selvskreven. Ikke akkurat noe "nytt"

Men det som er mulig å gjøre noe med er kvoteflyktninger. Vi tar inn noe par hundre flere enn det vi har avtalt oss med FN. Grunnlaget for mange asylsøknader er allerede bundet ned i internasjonale avtale, så handlingsrommet er lite. Men det er der.

Kilder:

Artikkel 14- Menneskerettigheter

Endret av Litek89
Lenke til kommentar

Jeg synes FRP burde vært konsekvent nok i forhold til religion til at de også tar et like stort skritt unna kristene fanatiskere som muslimer. Egentlig er det den muslimske kulturen de er ute etter å ta, og ikke nødvendigvis reliionen...

Lenke til kommentar

Dette er altså alt FrP ønsker å gjøre. Hive ut muslimske damer og gi 50 milliarder i skattelette?

Herregud for et tragisk parti, skulle og tro de kunne klart å presset inn et par linjer til i partiprogrammet.

Men seriøst. Hvorfor antar trådstarter at muslimske kvinner skal sørge for at deres barn bryter loven ved å sende dem på skolen med hijab? Er det ikke rimelig å tro at loven vil bli respektert? Har du så lite tiltro til dine muslimske medborgere? Du er jo med på å bygge opp under fordommene mot minoriteter.

Ellers så er det bra ignorant å tro at Norge går fra å teknisk sett ha legalisert hijab bruk i politiet til et forbud på skolen. Det er ganske enkelt ikke gjennomførbart og utspill som dette går under kategori stemmefiske.

Kan ikke trådstarter også lage lignende tråder for resten av Norges parti? Står mye rart i de forskjellige partiprogrammene og mange politikere kommer med mange artige utspill som ikke henger på greip.

Vet du i det hele tatt konsekvensene av 50 mrd i skattelette? Støtter du deg på den klassiske mer til de rike og mindre til de fattige påstanden?

Lenke til kommentar
Kan du dokumentere at "alle de siste lederne av arbeiderpartiet" er tatt for noe slikt?

Gro: Skattesvindel (ikke oppgitte inntekter), tryngesvindel (under etterforsking) og medisinsk behandling hun ikke hadde rett til pga. utflytting.

Jagland: skattesvindel (Ikke oppgitt bil i gave)

Stoltenberg: Svart arbeid, lot staten betale for fly chartret til privat bruk, stakk av etter å ha bulket en bil.

Så jeg ser ingen grunn til å dra inn i denne debatten at noen i Frp som er tatt for å kjøre for fort.

Lenke til kommentar

Men vi kan no diskutere forslagene. Om folk synes partiet og dens velgere er tragisk. SÅ DRITER VI I DET. Hold dere til saken da folken. Husk, ballen ikke mannen ;)

50 mrd utgjør vell så mye at vi må gå ned på vellferdstandarden for ikke å bruke opp oljepengene. SSB og Norges Bank siste statistikk tilsa vell at vi hadde rundt 10-15 % igjen før vil ikke kunne øke mer uten at fondet ville svekkes. Så jeg vil heller at Haagen & Co skal få noen millioner av deres milliarder mindere, enn at bestemor skal på anbud.

Jeg kan sikkert ganske sikkert slå fast at det er ingen av oss her som noen sinne kommer til å bli rammet av formueskatten. Det beviser jo bare nok en gang at FRP er partiet for de 4% av befolkningen som blir rammet av disse "usosiale" rød/grønne skattene ;)

Endret av Litek89
Lenke til kommentar
Jeg kan sikkert ganske sikkert slå fast at det er ingen av oss her som noen sinne kommer til å bli rammet av formueskatten. Det beviser jo bare nok en gang at FRP er partiet for de 4% av befolkningen som blir rammet av disse "usosiale" rød/grønne skattene ;)

Dagens formueskatt rammer en god del bedrifter, også små og mellomstore bedrifter, hvor mange er ansatt. Nå er det slik at bedrifter må betale formueskatt av varer de ikke får solgt. Er dette riktig? Ja, helt riktig, ifølge sosialistene.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Dette er altså alt FrP ønsker å gjøre. Hive ut muslimske damer og gi 50 milliarder i skattelette?

Herregud for et tragisk parti, skulle og tro de kunne klart å presset inn et par linjer til i partiprogrammet.

Men seriøst. Hvorfor antar trådstarter at muslimske kvinner skal sørge for at deres barn bryter loven ved å sende dem på skolen med hijab? Er det ikke rimelig å tro at loven vil bli respektert? Har du så lite tiltro til dine muslimske medborgere? Du er jo med på å bygge opp under fordommene mot minoriteter.

Ellers så er det bra naivt å tro at Norge går fra å teknisk sett ha legalisert hijab bruk i politiet til et forbud på skolen. Det er ganske enkelt ikke gjennomførbart og utspill som dette går under kategori stemmefiske.

Kan ikke trådstarter også lage lignende tråder for resten av Norges parti? Står mye rart i de forskjellige partiprogrammene og mange politikere kommer med mange artige utspill som ikke henger på greip.

Vet du i det hele tatt konsekvensene av 50 mrd i skattelette? Støtter du deg på den klassiske mer til de rike og mindre til de fattige påstanden?

Tror nok de har en del andre poster på partiprogrammet sitt. Dette er vel så vidt jeg har forstått noe av det nye som debateres på deres landsmøte.

Hijabforbud i skolen er f.eks. gjennomførbart dersom man innfører en skoleuniform.

Konsekvensen av 50 mrd skattelette kommer veldig ann på hva som får skattelette. Greit for eventuelle sosialister å huske at skattelette ikke er penger fattige taper, men eventuelt penger de ikke vinner. Folk får altså beholde mer av det de tjener. Begrepet fattige er også veldig missvisende i en slik debatt da det ikke er så mange av dem som fortjener et slikt begrep i Norge som har et annet valg (narkomane har f.eks. gjort mye selv for å komme i sitt uføre).

Skattelette kan uansett aboslutt komme menigmannen til gode, selv om de ikke tjener så mye på den direkte. Fjerning av f.eks. formueskatten vil mest sannsynlig føre til større sysselsetting.

Lenke til kommentar
Men vi kan no diskutere forslagene. Om folk synes partiet og dens velgere er tragisk. SÅ DRITER VI I DET. Hold dere til saken da folken. Husk, ballen ikke mannen ;)

50 mrd utgjør vell så mye at vi må gå ned på vellferdstandarden for ikke å bruke opp oljepengene. SSB og Norges Bank siste statistikk tilsa vell at vi hadde rundt 10-15 % igjen før vil ikke kunne øke mer uten at fondet ville svekkes. Så jeg vil heller at Haagen & Co skal få noen millioner av deres milliarder mindere, enn at bestemor skal på anbud.

Du får vurdere om du egentlig har noen stor rett på pengene til Hagen og co... Kanskje burde du være veldig taknemmelig for hver eneste krone de betaler i skatt i tillegg til alle de som sysselsettes som følge av deres suksess (en mye større tjeneste til staten Norge enn skatteinntektene fra dem).

Bestemor får det nok ganske bra på anbud. Vet ikke om du er kjent med prinsippet om konkuranse, men kan opplyse at det normalt sett fører til bedre tilbud til lavere pris. Sammen med et statelig tilbud har bestemor uansett mulighet til å velge statlig dersom private sykehjem ikke skulle holde mål (altså må private sykehus holde mål).

Lenke til kommentar

FRP er ikke det beste for Norge akkurat nå. FRP alene i regjering har stor sjans for å bli kastet etter kort tid(FRP har tatt høyde for dette selv, se 100-dagersplanen). Norge trenger stabilitet i denne perioden. Personlig vil jeg se at de rødgrønne får fortsette, mener de gjør mye riktig i denne krisa. Hvis de rødgrønne ikke fortsetter, vil jeg helst se en KRF, V, H regjering. FRP er ikke et parti jeg tror kan takle finanskrisen.

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar
FRP er ikke det beste for Norge akkurat nå. FRP alene i regjering har stor sjans for å bli kastet etter kort tid(FRP har tatt høyde for dette selv, se 100-dagersplanen). Norge trenger stabilitet i denne perioden. Personlig vil jeg se at de rødgrønne får fortsette, mener de gjør mye riktig i denne krisa. Hvis de rødgrønne ikke fortsetter, vil jeg helst se en KRF, V, H regjering. FRP er ikke et parti jeg tror kan takle finanskrisen.

Jeg mener faktisk at sosialistene er synonymt med ustabilitet, sånn som de prøver å ødelegge små og mellomstore bedrifter gjennom at de ikke klarer å innføre effektive tiltak for å få markedet opp på fote igjen. Norge er i resesjon, og det hjelper ikke at sosialistene prater krisen sterkere sånn som de har gjort. FrP prøver å se fremover.

Lenke til kommentar

Jeg mener faktisk at sosialistene er synonymt med ustabilitet, sånn som de prøver å ødelegge små og mellomstore bedrifter gjennom at de ikke klarer å innføre effektive tiltak for å få markedet opp på fote igjen. Norge er i resesjon, og det hjelper ikke at sosialistene prater krisen sterkere sånn som de har gjort. FrP prøver å se fremover.

Så hva mener du regjering burde gjort da?

Lenke til kommentar
Så hva mener du regjering burde gjort da?

Legge til rette for at gründere kan satse, selv om vi er inne i en vanskelig tid økonomisk, ikke legge hindre som sosialistene i alle år har stått for. Alle vet at byråkratiet under sosialistisk styre er rigid og tunggrodd. Dette må ta slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...