Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nord-Korea er vel strengt tatt ikke kommunistisk. Den eneste likheten de har med kommunisme er en totalitær stat. Kommunismen streber først og fremst etter følgende setning: Yte etter evne, få etter behov. I Nord-Korea er arbeidsforholdene uutholdelige, og man får ikke etter behov, og de er langt fra et klasseløst samfunn. Var litt off-topic, men det er litt feil å kalle alt som er totalitært for kommunistisk.

Hvorvidt man bør strebe etter et kommunistisk samfunn kommer vel helt an på hvilket verdenssyn man har. Hvis man mener at arbeidere verden over blir grovt undertrykt av kapitalister og bedriftseiere, så er vel kommunisme noe å strebe etter. Eneste problemet er at det er få eksempler på et vellykket kommunistisk styre.

Så fordi at Nord-korea er fattige er de ikke et kommunistisk samfunn?

 

Kommunisme er et møkkasystem uansett hva du er opptatt av. bryr du deg om arbeiderrettigheter, vil kommunisme være et elendig system. Det eneste som vil foretrekke kommunisme er de som har et så perverst syn at de heller vil at alle skal være fattige og ha det forferdelig enn at noen har det bedre enn andre.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Så fordi at Nord-korea er fattige er de ikke et kommunistisk samfunn?

 

Kommunisme er et møkkasystem uansett hva du er opptatt av. bryr du deg om arbeiderrettigheter, vil kommunisme være et elendig system. Det eneste som vil foretrekke kommunisme er de som har et så perverst syn at de heller vil at alle skal være fattige og ha det forferdelig enn at noen har det bedre enn andre.

 

Kommunisme har enda ikke fungert til noen særlig grad i noen samfunn, dette er jeg enig i. Grunnen til at jeg sier at Nord-Korea ikke er kommunistisk er fordi kommunisme ofte blir ensbetydende med totalitært enevelde. Dette er ikke kommunisme slik Marx tenkte det. I Nord-Korea er ikke hovedsetningene i kommunismen oppfylt, som jeg nevnte i forrige innlegg, og derfor kritiserte jeg bruken av kommunismen som en betegnelse av styresettet i Nord-Korea.

 

Kommunisme er ikke nødvendigvis et møkkasystem. Det kommer an på øynene som ser. Men som sagt har det ikke fungert i noen særlig grad opp til nå.

Lenke til kommentar
Definitivt.

 

Det er det mest rettferdige for alle mennesker i samfunnet - dessverre er det ikke mulig å oppnå kommunisme i sin rene form, da dette bryter med menneskets natur.

Ja, vi ser jo hvordan det er i kommunistiske stater som tidligere Sovjetunionen, Kina, Nord-Korea osv. Ikke mye velstand der. Dessuten, jeg synes kommunisme er en ufyselig ideologi, for i et kommunistisk samfunn er ikke enkeltmennesket verdt en dritt. Derfor skal det ikke bety noe hva den enkelte mener. Kommunisme i sin rene form har overhodet ingenting med rettferdighet å gjøre heller. Hvis man ikke yter noe som helst, bør man heller ikke få noe som helst. De som yter masse bør også få tilsvarende igjen. Derfor vil kapitalismen alltid være langt bedre enn kommunisme. Kommunisme tilhører en av ondskapens ideologier, i likhet med nazisme/fascisme/islamsk fundamentalisme. Og det onde må og bør bekjempes.

 

Og vennligst utdyp hvorfor sosialister er de verste rasistene.

Sosialister har en tanke om at innvandrere i Norge ikke kan klare seg selv, så den sosialistiske politikken i Norge har mesteparten av skylden for at mange innvandrergrupper faller utenfor arbeidslivet, og må leve på trygd. Mange sosialister/kommunister tenker at "vi må sy puter under armene på de som kommer hit, for vi har ingen tro på at de kan klare seg selv. Derfor kan vi ikke stille krav til disse menneskene." Jeg har sagt det før, men sier det igjen: Somaliere, som er den innvandrergruppen er dårligst integrert i Norge, har høyest arbeidsledighet av alle etniske folkeslag som finnes i landet. I USA, som er et mye mer kapitalistisk land er somaliere blant de flinkeste til å integrere seg og få seg jobb, slik at de klarer seg på egen hånd. Det er et av de klareste bevisene på at sosialisme avler rasisme.

Lenke til kommentar

Sosialistregjeringen fører EU bak lyset i biodieselsaken. Nok et tegn på at man trygt kan si at sosialistpartiene lyver, spiller urent og har en rå maktarroganse. Er det rart jeg har kommet med så mange salver mot sosialistene, når de gang på gang viser seg å være løgnaktige, maktarrogante osv osv?

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Stol aldri på en sosialist.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Sosialistregjeringen fører EU bak lyset i biodieselsaken. Nok et tegn på at man trygt kan si at sosialistpartiene lyver, spiller urent og har en rå maktarroganse. Er det rart jeg har kommet med så mange salver mot sosialistene, når de gang på gang viser seg å være løgnaktige, maktarrogante osv osv?

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Stol aldri på en sosialist.

Så man skal ikke stole på nesten halvparten av befolkningen som valgte å stemme "sosialistisk"? Blir ikke det litt vel paranoid?

 

Hvordan vil du beskrive ett ideelt samfunn stig? Og hvilke ikke-sosialistiske samfunn fører et styre uten løgn, bedrag og urent spill? Er ikke det en konsekvens av å være politiker?

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Så man skal ikke stole på nesten halvparten av befolkningen som valgte å stemme "sosialistisk"? Blir ikke det litt vel paranoid?

Med "sosialist" så mener jeg sosialistiske politikere. Jeg stempler de sosialistiske partiene. Ikke folk flest. Sånn som det har sett ut de siste årene, har det vært ekstra mye løgn og maktarroganse blant sosialistiske politikere enn på den borgerlige siden.

 

Hvordan vil du beskrive ett ideelt samfunn stig? Og hvilke ikke-sosialistiske samfunn fører et styre uten løgn, bedrag og urent spill? Er ikke det en konsekvens av å være politiker?

Intet samfunn kan noen gang være 100% ideelt. Men vi vil komme et stykke på vei når vi får kastet ut sosialistene fra maktposisjonene. Troen på enkeltmennesket vil komme tilbake, rammevilkårene for bedriftene vil bedre seg, noe som vil hjelpe oss til å få et levebrød etter oljen slik at vi får penger til å løse de oppgavene som staten skal løse. Men da kan vi ikke ha sosialister i maktposisjonene som ødelegger for verdiskapning og som fører til at bedrifter må legge ned.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Så man skal ikke stole på nesten halvparten av befolkningen som valgte å stemme "sosialistisk"? Blir ikke det litt vel paranoid?

Med "sosialist" så mener jeg sosialistiske politikere. Jeg stempler de sosialistiske partiene. Ikke folk flest. Sånn som det har sett ut de siste årene, har det vært ekstra mye løgn og maktarroganse blant sosialistiske politikere enn på den borgerlige siden.

 

Hvordan vil du beskrive ett ideelt samfunn stig? Og hvilke ikke-sosialistiske samfunn fører et styre uten løgn, bedrag og urent spill? Er ikke det en konsekvens av å være politiker?

Intet samfunn kan noen gang være 100% ideelt. Men vi vil komme et stykke på vei når vi får kastet ut sosialistene fra maktposisjonene. Troen på enkeltmennesket vil komme tilbake, rammevilkårene for bedriftene vil bedre seg, noe som vil hjelpe oss til å få et levebrød etter oljen slik at vi får penger til å løse de oppgavene som staten skal løse. Men da kan vi ikke ha sosialister i maktposisjonene som ødelegger for verdiskapning og som fører til at bedrifter må legge ned.

Kan du gi eksempler på hvor denne politikken har fungert slik du beskriver det? Altså uten det "løgnaktige" og "maktarrogansen" vi finner i "sosialismen".

Lenke til kommentar
Hvis man ikke yter noe som helst, bør man heller ikke få noe som helst. De som yter masse bør også få tilsvarende igjen.

 

Hva er din definisjon av å "yte"? Hvis du faktisk står for dette utsagnet, vil jeg påstå er langt mer sosialist enn kapitalist. Mener du faktisk at barn av rike bør være tvunget til å gi fra seg alle pengene sine dersom de ikke arbeider ekstremt hardt? Og at fattige mennesker som jobber livet av seg i en eller annen møkkajobb de ikke kan komme seg videre fra, bør bli tildelt store mengder penger? Eller inkluderer din definisjon av å "yte" at man blir født i riktig land til riktige foreldre?

Lenke til kommentar
Hva er din definisjon av å "yte"? Hvis du faktisk står for dette utsagnet, vil jeg påstå er langt mer sosialist enn kapitalist. Mener du faktisk at barn av rike bør være tvunget til å gi fra seg alle pengene sine dersom de ikke arbeider ekstremt hardt? Og at fattige mennesker som jobber livet av seg i en eller annen møkkajobb de ikke kan komme seg videre fra, bør bli tildelt store mengder penger? Eller inkluderer din definisjon av å "yte" at man blir født i riktig land til riktige foreldre?

Hvis en person f.eks. ikke gidder å jobbe bør personen heller ikke få så mange goder fra staten. Det skal faktisk lønne seg å jobbe. Det er mange lavtlønte yrker, det er riktig. Men det er mye bedre å jobbe i et lavtlønnet yrke enn å gå på trygd. Et økende problem er mange unge som går uten jobb, enda de er helt friske. En del av dem har nok funnet ut at det er mer lønnsomt for dem å gå på sosialen enn å ta seg et lavtlønnet yrke. I tillegg til at en del etnisk norske ikke vil jobbe i "møkkayrker" fordi det gir lav status. Da er det noe galt med det norske samfunnet. Sønner og døtre som arver rike foreldre/besteforeldre klarer seg uansett. Sånn er det når man har penger. Det er sånne ting jeg misliker med det norske samfunnet.

Lenke til kommentar

Problemet der er at om en går på trygd og nekter å ta jobbene som Staten finner frem så risikerer man rett og slett å miste all rettighet til økonomisk støtte. Det er enkelt sett ett kontraktsbrudd.

 

Når en ser på tallene for arbeidsledige så var det for September 2009 3,1%, dette sammen med synkende sysselsetting gjør at folk blir gåendes uten arbeid i lengre tid.

Selvfølgelig er det noen som gjør de de kan for å snike seg unna, på grunn av at alle mennesker er rett og slett forskjellige. Det hadde ikke vært så mye mangfold i verden om alle mennesker på jord ble bussjåfører er det vel?

 

Uansett er noe arbeidsledighet bare sunt for samfunnet da næringslivet alltid har noe ledig arbeidskraft å ta av, noe som sier seg selv vil være svært problematisk med en arbeidsledighet på 0%.

 

 

http://www.ssb.no/arbeid/main.shtml

http://www.ssb.no/emner/06/01/akumnd/

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Så fordi at Nord-korea er fattige er de ikke et kommunistisk samfunn?

 

Kommunisme er et møkkasystem uansett hva du er opptatt av. bryr du deg om arbeiderrettigheter, vil kommunisme være et elendig system. Det eneste som vil foretrekke kommunisme er de som har et så perverst syn at de heller vil at alle skal være fattige og ha det forferdelig enn at noen har det bedre enn andre.

 

Kommunisme har enda ikke fungert til noen særlig grad i noen samfunn, dette er jeg enig i. Grunnen til at jeg sier at Nord-Korea ikke er kommunistisk er fordi kommunisme ofte blir ensbetydende med totalitært enevelde. Dette er ikke kommunisme slik Marx tenkte det. I Nord-Korea er ikke hovedsetningene i kommunismen oppfylt, som jeg nevnte i forrige innlegg, og derfor kritiserte jeg bruken av kommunismen som en betegnelse av styresettet i Nord-Korea.

 

Kommunisme er ikke nødvendigvis et møkkasystem. Det kommer an på øynene som ser. Men som sagt har det ikke fungert i noen særlig grad opp til nå.

Grunnen til at det blir et totalitært enevelde, er fordi folk ønsker ikke kommunisme og ihvertfall ikke når de ser hvordan det er å leve under kommunisme. I tilegg trenger man gulagleirere for å få jobber folk ikke liker gjort, og man må tvinge folk til å arbeide. Da trenger du en totalitær stat, Det er derfor man må gjøre det igjennom revolusjon. Jeg kritiserte mest tankegangen din om at fordi man ikke fikk etter behov var det ikke kommunisme. Det kalles bare å være fattig, og alle kommunistiske samfunn har vært fattige.

 

Om det er demokrati eller ikke, er ganske irrelevant. Det er forsatt den samme økonomiske tankegangen. Den samme innskrenkingen av din frihet. Og, jo kommunisme er et møkkasystem. Det er derfor systemet har feilet gang på gang og laget noen av de mest miserable stedene i verden.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...