Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stigfjel; Flott å se at du kapitulerer, da du i stor grad startet denne dikskusjonen. Alle har sine svin på skolgen ja, AP har nok eldel, som så mange andre partier. Grunnen til at FRP ikke har like mye, er at de ikke har hatt makt før i Norge.

Hadde FRP styrt norge i etterkrigstiden kan det godt være du hadde kunne gravd opp masse drit om politikken deres, og relatere dette til styresettet.

Kapitulere? Det jeg mente med

Så jeg foreslår at vi dropper diskusjonen om hvilken side som har flest svin på skogen.

var at sosialistisk side kommer til å tape den diskusjonen, i og med at sosialistisk side har desidert flest og størst svin på skogen, samme hvordan man vrir og vender på det.

Som sagt før, det er fordi "sosialistene" er de som har styrt Norge. Hadde vært mye, mye lettere å finne snusk på kapitalister om de hadde styrt landet vårt.

Tenker man utenfor Norges landegrenser er ikke dette nødvendigvis tilfellet, men kommunistene og kapitalistene som har "største svin på skogen."

 

Kommenter gjerne hva a_aa skrev.

Lenke til kommentar
var at sosialistisk side kommer til å tape den diskusjonen, i og med at sosialistisk side har desidert flest og størst svin på skogen, samme hvordan man vrir og vender på det.

 

Da vil du trenge noen på din side som kan argumentere. Så langt sliter din side ganske kraftig.

Hmm... Jeg finner støtte i sakene, ikke hvor mange som diskuterer "på min side". Og det var ikke jeg som dro denne diskusjonen opp igjen. Grunnen til at denne diskusjonen startet, var følgende innlegg:

 

Kan jo nevne av fks. FRP`s historie ikke er noe å skryte av. Tror dette er skrevet en del om før i denne tråden, eller en annen. Anders Lange var visst linket til en bedrift som ville gi Hitler fredsprisen. Så alle som stemmer på FRP er nazister. Du ser hvor dette blir feil stigfjel?

 

 

Kommentaren under har jeg litt sansen for.

Men sosialistene deler jo svina likt på alle.

En vinn-vinn-situasjon.

Akkurat, nok en grunn til å skjære alle sosialister over en kam, og som bare gjør min arumentasjon enda mer korrekt. :new_woot:

 

Edit: Jeg bare peker på at sosialistisk side sier en ting og gjør noe helt annet, gang på gang. Det er stor forskjell på liv og lære i den sosialistiske regjeringen, og det vil jeg ikke finne meg i.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Men allikevel er nok levealder og helsesystemet absolutt relatert, selv om gener og kosthold også spiller inn. De kunne nok gått mer detaljert inn ja, men tviler ikke på at Norge er blant de absolutt beste land å bo i, sammen med sverige og danmark som har lignende politikk.

For fattige land ja. Har Hong Kong et overlegent helsesystem? Er det derfor de lever lengst i verden?

 

Hong Kong is one of the healthiest places in the world.[7] Because of its early health education, professional health services, and well-developed health care and medication system, Hongkongers enjoy a life expectancy of 84 for females and 78 for men,[8] which are the second highest in the world, and 2.94 infant mortality rate, the fourth lowest in the world.[9][10]

 

Hong Kong has high standards of medical practice. It has contributed to the development of liver transplantation, being the first in the world to carry out adult to adult live donor liver transplant in 1993.[11]

 

Hvorfor mener du levealder og helsesystem i liten grad er relatert?

Jeg kjenner ikke Hong Kong veldig godt, men de har et veldig kapitalistisk system. Selv om de har statlige legetjenester bruker de bare 3% av BNP-en på det. Selvfølgelig, hvis du kan betale får du topp helsevesen, men det gjør du i USA også. Grunnen til at de lever lengre er ikke fordi helsevesnet deres er best i verden, men fordi de har et godt kosthold.

Lenke til kommentar
Nå kan i hvert fall ingen anklage FrP for å bruke mer penger enn den såkalte "ansvarlige" regjeringen. Likevel har altså FrP funnet rom for skatteletter og velferd samtidig. Så sosialistenes utsagn "skattelette eller velferd" er bare nok en sosialistisk løgn.

Jeg gjentar; hva er grunnen til at sosialister er løgnhalser og velger å oppføre seg så dårlig?

Lenke til kommentar
Nå kan i hvert fall ingen anklage FrP for å bruke mer penger enn den såkalte "ansvarlige" regjeringen. Likevel har altså FrP funnet rom for skatteletter og velferd samtidig. Så sosialistenes utsagn "skattelette eller velferd" er bare nok en sosialistisk løgn.

Jeg gjentar; hva er grunnen til at sosialister er løgnhalser og velger å oppføre seg så dårlig?

Penger og makt. Og den sosialistiske regjeringen gjør alt for å beholde disse to tingene.

Lenke til kommentar
Problemet er at velferd, skattlette og bygging av veier uten bompenger fører til at mye mere oljepenger må brukes, noe som gjør at vi gambler med vår egen økonomiske framtid.

Eller legger grunnlaget for at Norge kan klare seg uten oljepengene i fremtiden. Sånn som sosialistiske regjeringer har holdt på i mange år er det ikke noe rart at det ikke finnes svære norskeide, private selskaper i samme klasse som Nokia, Cisco, IBM, Nvidia, Intel osv. Hadde vi hatt noen sånne selskaper kunne Norge langt på vei klart seg uten oljepenger. Men sosialistene er alt for opptatt av å være uforutsigbare i sin næringspolitikk, derfor har ikke Norge slike selskaper, og nesten hver gang et firma prøver å bygge seg opp eller har en kjempeidé blir det solgt til utenlandske selskaper eller investorer, fordi det ikke lønner seg med norsk eierskap.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Problemet er at velferd, skattlette og bygging av veier uten bompenger fører til at mye mere oljepenger må brukes, noe som gjør at vi gambler med vår egen økonomiske framtid.

Eller legger grunnlaget for at Norge kan klare seg uten oljepengene i fremtiden. Sånn som sosialistiske regjeringer har holdt på i mange år er det ikke noe rart at det ikke finnes svære norskeide, private selskaper i samme klasse som Nokia, Cisco, IBM, Nvidia, Intel osv. Hadde vi hatt noen sånne selskaper kunne Norge langt på vei klart seg uten oljepenger. Men sosialistene er alt for opptatt av å være uforutsigbare i sin næringspolitikk, derfor har ikke Norge slike selskaper, og nesten hver gang et firma prøver å bygge seg opp eller har en kjempeidé blir det solgt til utenlandske selskaper eller investorer, fordi det ikke lønner seg med norsk eierskap.

 

Var vi ikke innom dette tidligere? Da kom jeg jo med eksempeler på store private selskaper her i norge. Var de ikke store nok for deg? Videre er vel alle selskapene du nevner, med unntak av nokia, amerikanske? Det er vanskeligere å ha mange store selskaper i et lite land.

 

AtW

Lenke til kommentar
Akkurat, nok en grunn til å skjære alle sosialister over en kam, og som bare gjør min arumentasjon enda mer korrekt. :new_woot:

 

Edit: Jeg bare peker på at sosialistisk side sier en ting og gjør noe helt annet, gang på gang. Det er stor forskjell på liv og lære i den sosialistiske regjeringen, og det vil jeg ikke finne meg i.

 

La oss håpe det at du mener det er riktig å skjære alle over en kam er en vittighet, og ikke seriøst. Men det er ikke så lett å vite når du fyller annenhvert innlegg med utsagn av typen "sosialistiske løgnere". Du hadde blitt tatt mer seriøst, og antakelig hatt et vesentlig mer virkelighetsnært bilde av verden om du innså at de fleste folk støtter den politikken de tror er bestfor seg og sine, eller eventuelt samfunnet om de tenker litt bredere, det gjelder både folk på høyre og venstre-siden. Du tjener hverken deg selv, eller "din side" med den tøvete retorikken.

 

AtW

Lenke til kommentar

Alt annet enn rød regjering ffs.

Norge trenger forandring i HVERTFALL innvandringspolitikken.

Ellers har jo da regjeringen kommet med SNILLE våpen (elektropistoler med 1 skudd) til troppene våre i afghanistan. Jeg trodde det var en aprilspøk først, men kom på at det var oktober.

Lenke til kommentar
Var vi ikke innom dette tidligere? Da kom jeg jo med eksempeler på store private selskaper her i norge. Var de ikke store nok for deg? Videre er vel alle selskapene du nevner, med unntak av nokia, amerikanske? Det er vanskeligere å ha mange store selskaper i et lite land.

 

AtW

Jeg sier ikke at Norge skal ha mange firmaer i denne klassen, men hadde rammevilkårene vært stabile nok, ville vi kanskje hatt et firma eller to i den størrelsesorden jeg har gitt flere eksempler på. I forhold til selskaper som Nokia osv blir de norske selskapene småfirmaer å regne. Dessuten, i de aller fleste store norske selskaper er staten inne i bildet i varierende grad. Det er ikke tilfellet i de firmaene jeg nevnte.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Nå kan i hvert fall ingen anklage FrP for å bruke mer penger enn den såkalte "ansvarlige" regjeringen. Likevel har altså FrP funnet rom for skatteletter og velferd samtidig. Så sosialistenes utsagn "skattelette eller velferd" er bare nok en sosialistisk løgn.

Jeg gjentar; hva er grunnen til at sosialister er løgnhalser og velger å oppføre seg så dårlig?

Penger og makt. Og den sosialistiske regjeringen gjør alt for å beholde disse to tingene.

Så den rødgrønne regjeringen er en.. regjering?

Lenke til kommentar
Så den rødgrønne regjeringen er en.. regjering?

 

Jeg hadde lenge en mistanke om at regjeringen vår prøvde å være en regjering. Endelig har jeg bevis.

 

Ellers har jo da regjeringen kommet med SNILLE våpen (elektropistoler med 1 skudd) til troppene våre i afghanistan. Jeg trodde det var en aprilspøk først, men kom på at det var oktober.

 

Hva tror du at de kommer til å bruke dem til? Tror du de bruker dem i aktiv kamp? Alvorlig talt? Dette er jo i forhold til undersøkelser av terrorister i landsbyer osv vil jeg tro, og muligens å kunne stoppe dem dersom de flykter (uten å risikere at de dør, og at vi ikke kan få noe ut av dem).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...