Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Norge trenger ett nytt nasjonalistisk parti som tar sikte på å rydde opp tidligere regjeringers totale uansvarlighet i innvandrerspørsmålet.

Nok er nok, vi ønsker ikke dette "nye vi", vi ønsker ikke at våre døtre skal bli voldtatt, våre sønner ranet, vi ønsker ikke den nye verdensordning som skal bli bygget på desperasjonen av ødeleggelsen av vårt fedreland, vi ønsker ikke økt overvåkning, vi ønsker ikke å leve i fullstendig slaveri, vi ønsker ikke å delta i kriger i midt-østen, vi ønsker ikke mere av denne intellektuelle terrorismen vi i dag lever under.

Vi ønsker ett ekte demokrati, vi ønsker folkeavstemning i spørsmål som berører Ola og Kari og på det viset få stoppet denne idiotitiske poltikken som mangler sidestykke i historien, vi ønsker fri presse.

Vi ønsker vår rett og ingen av dere kan stoppe oss i vår søken etter dette.

De som forsvarer økt innvandring på dette punktet er fullstendig hjernevasket og/eller en forræder av høyeste kaliber, historien kommer ikke til å være dere nådig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi? Hvem er "vi"? Jeg ønsker nemlig ikke noe av det du sier. Og jeg ser ikke på meg selv som en forræder bare fordi jeg ikke er for stoppe innvandring. Vil heller gå så langt i å påstå at du er forræderen, mtp at du vil ha et nasjonalistisk parti ved makten. Den dagen det skjer flytter jeg ut. Da er ikke Norge Norge lenger!

Lenke til kommentar

Internasjonalisme:

bevegelse el. holdning som tar sikte på å fremme mellomfolkelig samarbeid

Tror ordboka har en noe annen holdning til internasjonalisme enn du har.

Mens jeg var igang slo jeg også opp nasjonalismen. Overdreven nasjonalfølelse (ikke så merkelig ved tanke på at nasjonalismen her til lands var et påfunn for å få Norge ut av union, selv om vi aldri egentlig har vært spesielt nasjonalistiske av oss, sånn tradisjonelt sett).

Endret av 8qk5xlv3
Lenke til kommentar

Ja, vi trenger en verden med åpne grenser slik at hele Afrika kan bosette seg i Oslo.

På det viset er Jonas Gahr Støre sikret en possisjon i FN og Oslo kan mere korrekt kalles Muslo eller Oslomalia.

Alle blir fornøyde og verden skal kjenne fred.

/sarkasme.

Interessant at definisjonen på nasjonalisme i følge den ordboka di er "overdreven nasjonalfølelse" mao noe negativt i følge dem, mens internasjonalisme er noe postitivt som skal omtales i varme ordelag.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar
UiOs ordbok nevner beklageligvis ikke navn, men det endrer vel FrP på når de kommer i regjering (og så blir sparket ut ved mistillit seks måneder senere).

Tviler ikke på at de har planen klar for hvordan de skal gjøre mest mulig ubotelig skade på kortest mulig tid, nettopp pga. at de er klar over det du nettopp nevnte.

Lenke til kommentar
Ganske synd igrunn, ser på sosialismen som en blanding av det beste fra kapitalismen og kommunismen. Enkelte sektorer er statlig eid som en stor fordel til folket, samtidig som dette ikke går utover valgfrihet og fri økonomi.

Nei, sosialisme er ikke en blanding av det beste fra kapitalisme og kommunisme. Sosialisme kan i flere sammenhenger brukes som et annet ord for kommunisme. Jeg synes det er fint at sosialismen taper terreng i Europa, det hemmer det private initiativ. Og vi ser jo at vår "kjære" sosialistiske regjering har begynt å oppføre seg langt mer arrogant etter valget. Ta saken med den nye samordningsministeren, f.eks. Stoltenberg vil ikke engang si konkret hva denne ministeren skal gjøre, enda han blir spurt konkret om det. Sosialisme i mine øyne er et synonym for maktarroganse, løgnaktighet, ansvarsfraskrivelse, overdreven vekst i offentlig sektor, overformynderi, bare for å nevne noe.

Edit: glemte ordet misunnelighet.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Ganske synd igrunn, ser på sosialismen som en blanding av det beste fra kapitalismen og kommunismen. Enkelte sektorer er statlig eid som en stor fordel til folket, samtidig som dette ikke går utover valgfrihet og fri økonomi.

Nei, sosialisme er ikke en blanding av det beste fra kapitalisme og kommunisme. Sosialisme kan i flere sammenhenger brukes som et annet ord for kommunisme. Jeg synes det er fint at sosialismen taper terreng i Europa, det hemmer det private initiativ. Og vi ser jo at vår "kjære" sosialistiske regjering har begynt å oppføre seg langt mer arrogant etter valget. Ta saken med den nye samordningsministeren, f.eks. Stoltenberg vil ikke engang si konkret hva denne ministeren skal gjøre, enda han blir spurt konkret om det. Sosialisme i mine øyne er et synonym for maktarroganse, løgnaktighet, ansvarsfraskrivelse, overdreven vekst i offentlig sektor, overformynderi, bare for å nevne noe.

Edit: glemte ordet misunnelighet.

Og kapitalisme er..? Maktarroganse, klasseskille, løgnaktighet, korrupsjon, ansvarsfraskrivelse, overdreven vekst i privat sektor, misunnelse, mangel på empati, overlegenhet, likgyldighet, egoistisk osv.

Med sin sosial demokratiske politikk har norge blitt verdens beste land å bo i. Er usa med sin kapitalisme det samme?

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Ikke-vestlige menn anmeldt i 16 av 17 voldtektssaker

De skyldige er som vanlig "en verden" og "multikultur" flokken.

En dag skal de stilles til ansvar for sine forbrytelser mot menneskeheten og mot det norske folk.

http://www.dagbladet.no/2009/11/11/magasin...litikk/8986765/

Jeg kan linke jeg også =)

Vet det blir som å skyte seg selv i foten, men jeg mener vi heller burde bruke mer penger på å hjelpe innvandrere på å inntigrere seg, slik at overgangen blir lettere og kriminaliteten mindre.

Syntes det er så drøyt med dere "nasjonalister" som misbruker ordet og egentlig er rastister.

Nordmenn utvandret selv i massevis til USA på grunn av fattigdom. Hvordan tror du vi hadde følt det om vi ble møtt med rasisme?

Lenke til kommentar
Og kapitalisme er..? Maktarroganse, klasseskille, løgnaktighet, korrupsjon, ansvarsfraskrivelse, overdreven vekst i privat sektor, misunnelse, mangel på empati, overlegenhet, likgyldighet, egoistisk osv.

Kapitalisme er nødvendig for å sikre staten inntekter, så kapitalisme kan vi ikke klare oss uten. Det er noen såkalte "kapitalister" som kan bli for grådige, men det må man regne med. Og forresten, historien har vist at det er få land som har mer korrupsjon enn nettopp i sterke sosialistiske/kommunistiske stater, hvor alle de ordene du nevner passer inn. Og de ordene du nevner kan fint brukes om sosialisme. Arbeiderpartiet er jo et annet ord for overformynderi, løgnaktighet, maktarroganse osv osv. Det er også noe historien har vist, og som nå gjentar seg med saken rundt samordningsministeren.

Med sin sosial demokratiske politikk har norge blitt verdens beste land å bo i. Er usa med sin kapitalisme det samme?

Det finnes ikke lenger sosialdemokratiske partier i Norge. Sosialismen har tatt over, dog i en litt mildere form enn i f.eks. Venezuela og Cuba. Men like fullt er dagens regjering sosialistisk, ikke sosialdemokratisk. Og jeg vet ikke om Norge er det beste landet å bo i heller. Hvis man har stå-på vilje i USA og gjør det godt, kan USA faktisk være et bedre land å bo i enn Norge. Og går helsereformen igjennom, slik Obama jobber for, vil helsedekningen i USA bli flere hakk bedre enn i Norge. USA har flere av verdens aller beste sykehus. Norske sykehus blir nesten kvakksalverklinikker i forhold til de aller beste. Det finnes flere eksempler på at mennesker har fått en diagnose hvor konsekvensene har blitt at disse har begrenset tid å leve på. Så har de dratt til USA og blitt helt friske, og dermed har de fått livet i gave.

Edit: Forresten er USA, med sine strenge immigreringslover, kanskje verdens beste land hva integrering angår. Ta f.eks. somaliere. Her i Norge går de fleste somaliere på trygd, de lever på staten og er den dårligst integrerte folkegruppen. I USA er somalierne blant de flinkeste i klassen hva integrering og arbeidsdeltakelse angår. En av grunnene er at i USA må man jobbe for å tjene penger.

Edit edit: det at privat sektor vokser er bare positivt, det betyr større inntekter til staten. Derimot er det svært skadelig at offentlig sektor vokser inn i uendeligeheten, det skjer lite reell verdiskapning i offentlig sektor.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Arbeiderpartiet er jo et annet ord for overformynderi, løgnaktighet, maktarroganse osv osv.

Kilder, takk. Ellers kan du godt ta tilbake det der. Og det sier seg selv at exceptional claims require exceptional evidence.

Men like fullt er dagens regjering sosialistisk, ikke sosialdemokratisk.

Definer begge og gi oss en sammenlikning, ellers kan du gå å legge deg.

Ta f.eks. somaliere. Her i Norge går de fleste somaliere på trygd, de lever på staten og er den dårligst integrerte folkegruppen.

Regner med du har statistikk på dette, siden du virker så sikker i din sak.

Lenke til kommentar
Kilder, takk. Ellers kan du godt ta tilbake det der. Og det sier seg selv at exceptional claims require exceptional evidence.

Saken med Karl-Eirik Schjøtt Pedersen, der Stoltenberg nekter å svare hva denne ministeren egentlig skal gjøre, at ikke denne ministeren skal ha møteplikt i Stortinget. At statsråder nedprioriterer spørretimene (Dag Terje Andersen, stortingspresident har selv reagert på dette), at Ap i mange år bedrev egen overvåkning av politiske motstandere. At sosialistiske politikere forteller alle hvordan de skal leve, hva folk trenger osv osv. Dette smaker helt klart av rå sosialistisk maktarroganse. Og hva løgn angår? Manuela Ramin Osmundsen ble tatt i løgn i fjor vår og fikk sparken, Bjarne Håkon Hanssen løy også om sin fremtid i regjeringen, noe han selv innrømte. SV løy velgerne rett opp i ansiktet i '05 med tollgrensene for handel fra utlandet over postordre/nett. Før valget sa de at de var for å sette grensene opp, etter valget gjorde de helomvending og var da helt imot. Kristin Halvorsen lovte velgerne å gå av hvis de rødgrønne ikke nådde målene de satte om barnehager. De nådde dem ikke, men Halvorsen nektet for løftet, noe jeg ser på som løgn.

Definer begge og gi oss en sammenlikning, ellers kan du gå å legge deg.

Ap har blitt betydelig rødere enn tidligere (f.eks. Stoltenberg I regjeringen). Nedleggelser av privatskoler, aversjon mot å bruke private ressurser i blant annet eldreomsorgen i Trondheim, å gjøre det vanskeligere for private bedrifter midt under finanskrisen (ref. formueskatten), at offentlig sektor vokser i rekordfart, at man heller velger klatt-utbygging i statlig regi enn prosjektfinansiering, gjerne med privat initiativ (OPS) for å sette fart på utbyggingen i samferdelssektoren. Dette smaker av sosialisme, ikke sosialdemokrati.

Regner med du har statistikk på dette, siden du virker så sikker i din sak.

Somaliere i USA

Somaliere i Norge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...