Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Tja, det foreligger vel nok beviser på at karbondioksid oppheter planeten og skader den.

 

Det er her jeg er litt skeptisk. Det forligger ganske mange beviser på at karbondioksid ikke påvirker planeten i særlig grad også og at klimeendringene er helt normale. Men som sagt, jeg har ikke noe i mot å kutte utslipp så lenge det ikke merkbart svekker norsk økonomi. Lurer på hvordan Norge ville sett ut i dag dersom Kristin Halvorsen hadde styrt landet siden oljeeventyret begynte, og dermed aldri hatt noe oljeeventyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, karbondioksid påvirker veldig lite i forhold til en del andre gasser, men det er karbondioksid vi mennesker spyr ut og som uroer FNs klimapanel. En vanlig regel når det gjelder risikoer av det omfanget er føre-var-prinsippet. Hva med å roe ned utslippene til vi vet mer, siden infoen i dag tyder på at det er skadelig? :) Tror egentlig de fleste er ganske enige i den saken, men FrPs politikk virker litt feig, og det er synd for et så stort parti. (Men det er vel kanskje en av grunnene til at de er store) Å skubbe bort et spørsmål fordi vi ikke har full kunnskap om temaet blir ikke rett det heller.

 

Sånn generelt om topic, så nei. Per Sandberg, FrPs innvandringspolitikk, asylpolitikk, klimapolitikk og generelle verdisyn burde være grunn nok. Det var det iallefall for meg da jeg stemte...

Lenke til kommentar
Jaja, så faller enda en norsk bedrift på utenlandske hender, Tandberg. I og med at utenlandske eiere ikke betaler formueskatt er Tandberg sikret drift i lang tid fremover.

 

Var det ene og alene formueskatten som initierte salget av Tandberg?

Ikke bare, men det har en del å si. Takket være vårt sosialistiske styre med en aversjon mot privat eierskap finnes det ingen norske privateide kjempekonserner a'la Cisco, Nokia, Microsoft, Oracle osv.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Jaja, så faller enda en norsk bedrift på utenlandske hender, Tandberg. I og med at utenlandske eiere ikke betaler formueskatt er Tandberg sikret drift i lang tid fremover.

 

Var det ene og alene formueskatten som initierte salget av Tandberg?

Ikke bare, men det har en del å si. Takket være vårt sosialistiske styre med en aversjon mot privat eierskap finnes det ingen norske privateide kjempekonserner a'la Cisco, Nokia, Microsoft, Oracle osv.

 

Hva med feks Yara, Aker Solutions eller Orkla? Ingen av disse har staten flertall i så vidt jeg vet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jaja, så faller enda en norsk bedrift på utenlandske hender, Tandberg. I og med at utenlandske eiere ikke betaler formueskatt er Tandberg sikret drift i lang tid fremover.

 

Var det ene og alene formueskatten som initierte salget av Tandberg?

Ikke bare, men det har en del å si. Takket være vårt sosialistiske styre med en aversjon mot privat eierskap finnes det ingen norske privateide kjempekonserner a'la Cisco, Nokia, Microsoft, Oracle osv.

 

Det er faktisk helt fullstendig feil å skylde på formueskatten hva et salg angår.

Først og fremst, om en investor sitter med 100 kroner i aksjer eller 100 kroner i kontanter så er han like rik. Så formuen vil være den samme før og etter salg.

Kan være ulike føringer for hvor tungt ulike aktivaer blir beskattet, men likefullt har det ingen ting å si da investorers ulike alternativer for å investere vil være indifferent hva formueskatt angår.

Det er bedriftens vilkår som avgjør et salg evnt en utflagging og ikke beskatning av eiere.

 

Å en helt klar mening mot formueskatt stiller jeg meg bak. Men for all del ha konstruktive argumenter i mot!

Lenke til kommentar
Jeg vil kalle FrPs klimapolitikk billig og feig... Bare skubber unna spørsmålet på en måte som fungerer ganske bra populistisk sett.

Nei, de som er populistene er de som krisemaksimerer klimaspørsmålet og ønsker at Norge skal kaste seg inn i alle mulige slags merkelige ting i panikk, som f.eks. den ubrukelige Kyoto-avtalen.

Lenke til kommentar
Motivasjonen bak miljøpopulismen? Si det. De elsker jo å lyve og misbruke saker for å lure folk til å stemme på dem, disse partiene på venstresiden.

 

Du ser ikke hvor merkelig påstanden din er? Du mener altså at venstresiden lurer folk til å akseptere begrensninger på forbruk, så politikerne kan gjøre...hva, egentlig? Sier du at Stoltenberg har aksjer i sparepærebransjen, at Solheim sitter der og gnir seg i hendene når miljøløgnen gir elbilfabrikken hans konkurransefortrinn?

Lenke til kommentar
Det er jo ingen som underkjenner det faktum at det finnes naturlige svingninger i klimaet.

Det som blir hevdet er at svingningene vi observerer i dag er mer enn naturskapt.

 

Så hva er det du prøver å forfekte?

Da gjenstår bare å bevise det - det gjelder selvsagt om man ønsker å kalle det noe annet enn religion og hysteri. Du vet, siden kirke og stat skal være adskilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...