Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg i hvert fall over at FrP, tross at de aldri har fått hardere medfart av media som nå, med skittkasting og partisk dekning, spesielt fra ARK, faktisk gikk frem fra forrige gang. Og at Venstre, som har vært en propp for borgerlig samarbeid nå fikk seg en skikkelig nesestyver. Det kan åpne vei for et H/FrP samarbeid etter 2013. Synd vi må vente til da, men med to fillepartier i sentrum som ikke vil samarbeide, så blir det slik. Og vi ser jo hvilke partier som fikk svi i valget. Sponheim må ha vært blendet av sin egen arroganse og egoisme siden han ikke klarte å oppfatte at Venstre hadde tilbakegang.

Lenke til kommentar
SP og SV er vel også fillepartier som ikke ville samarbeide med FRP? Rødt ville neppe gjort det heller. Filleparti.

Ja, både SP og SV er fillepartier, helt riktig. Men at disse ikke vil samarbeide med FrP er vel heller ikke uventet, fordi disse partiene tilhører venstresiden av norsk politikk. Rødt er et kommunistparti.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
SP og SV er vel også fillepartier som ikke ville samarbeide med FRP? Rødt ville neppe gjort det heller. Filleparti.

Ja, både SP og SV er fillepartier, helt riktig. Men at disse ikke vil samarbeide med FrP er vel heller ikke uventet, fordi disse partiene tilhører venstresiden av norsk politikk. Rødt er et kommunistparti.

 

Det er vel heller ikke uventet at venstre ikke vil samarbeide med FrP? Venstre har vel ikke akkurat lurt noen til å tro at de vil det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er vel heller ikke uventet at venstre ikke vil samarbeide med FrP? Venstre har vel ikke akkurat lurt noen til å tro at de vil det?

 

AtW

De har jo sagt mange ganger at de ikke vil samarbeide med FrP. Men det er faktisk en del saker hvor Venstre og FrP er enige, og Venstre har jo tilhørt den borgerlige siden. Men de ligger kanskje nærmere Ap enn hva jeg trodde. Det som irriterer meg med Venstre er at de ikke engang vil sette seg ned og forsøke en dialog. Et parti som nå ligger rett unna sperregrensen vil forsøke alt de kan å blokkere for et parti med over 20% oppslutning. Det henger bare ikke på greip.

Lenke til kommentar
Det er vel heller ikke uventet at venstre ikke vil samarbeide med FrP? Venstre har vel ikke akkurat lurt noen til å tro at de vil det?

 

AtW

De har jo sagt mange ganger at de ikke vil samarbeide med FrP. Men det er faktisk en del saker hvor Venstre og FrP er enige, og Venstre har jo tilhørt den borgerlige siden. Men de ligger kanskje nærmere Ap enn hva jeg trodde. Det som irriterer meg med Venstre er at de ikke engang vil sette seg ned og forsøke en dialog. Et parti som nå ligger rett unna sperregrensen vil forsøke alt de kan å blokkere for et parti med over 20% oppslutning. Det henger bare ikke på greip.

 

Forsøker de å blokkere, utover det at de ikke vil samarbeide med FrP i regjering? Venstre prøver vel som alle partier å få mest mulig innflytelse for sin politikk, om de mener å ikke samarbeide med FrP er endel av de,t så er vel ikke det så rart?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror nok du vil finne likheter mellom alle partienes partiprogrammer. De er blant annet alle tilhengere av ting som at alle skal ha rett til sykehus og skolegang.

 

Men det er opp til partiene å bestemme hvem de vil samarbeide med, og Venstre har landsmøtevedtak som blokkerer samarbeid med FRP.

 

Hvor store FRP er, det er faktisk helt uten relevanse for noen som helst, så lenge de ikke er store nok til å regjere alene må de samarbeide med andre. Selv om FRP har 1/4 oppslutning er det mer vesentlig at de ikke har 3/4 oppslutnig. Arbeiderpartiet sitter ikke i regjering fordi de har 1/3 oppslutning, men fordi de har flertall i Stortinget sammen med to andre partier.

 

:)

Lenke til kommentar
Et parti som nå ligger rett unna sperregrensen vil forsøke alt de kan å blokkere for et parti med over 20% oppslutning. Det henger bare ikke på greip.

Venstre er enig med 80 % av landet, som mener at det finnes bedre alternativ til regjeringsparti enn Frp.

Om man skal begynne å dele ut galskapskort til noen situasjoner så måtte det vært om et lite parti hadde fremtvunget et forholdsvis lite minjoritetsparti til regjeringsmakt.

Lenke til kommentar
Forsøker de å blokkere, utover det at de ikke vil samarbeide med FrP i regjering? Venstre prøver vel som alle partier å få mest mulig innflytelse for sin politikk, om de mener å ikke samarbeide med FrP er endel av de,t så er vel ikke det så rart?

 

AtW

Sponheim har sagt at de ikke bare ikke vil sitte i regjering med FrP, de vil også hele tiden forsøke å blokkere for en slik regjering. Dvs, de vil aktivt gå inn for å felle en regjering der FrP er med hver eneste gang de har mulighet.

Lenke til kommentar

@monzilla og kjeklulf: I ettertid etter valget ser jeg nå at Venstre egentlig står på sosialistenes side, så Venstre og FrP er naturlige motstandere akkurat som at sosialistpartiene SV og Ap er naturlige motstandere til FrP. Så det er kanskje naturlig...

 

Edit: det som er fint er at nå er Venstre kraftig redusert. De ligger under sperregrensen og har mistet det meste av sin slagkraft. Så jeg håper nedgangen fortsetter.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å foretrekke SV foran FRP. Jeg ser helst at vi slipper begge, men det virker like sansynlig som at jeg skal vinne i Lotto. Så da velger man det minte av to onder.

 

Venstre vil være bedre tjent ved å være et borgerlig parti på venstresiden enn å være et venstreorientert parti på borgerlig side. Men pt. er ikke Venstre et borgerlig parti på venstresiden, de er et venstreorientert parti på borgerlig side.

Lenke til kommentar
Ja, sosialistpartiet venstre ja. Hehe. FrP er mer sosialister enn venstre. Men det skal man selvfølgelig ikke snakke høyt om.

Venstre er et rødgrønt parti. De er like hyklerske, løgnaktige og selvmotsigende som de andre partiene på venstresiden.

 

Ellers, var ikke problemet med Frp i følge Venstre at de lå for langt ut til høyre?

 

Merkelig hvordan Venstre aldri klarer å bestemme seg. Det viktigste er tydeligvis å spre FUD og løgner om Frp. Slik går det når hele politikken er basert på ren symbolpolitikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...