Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Video-klippet viser hvor avkledd Frp blir når de muligens må ta ansvar for alle løftene/101 punkt-liste de har slengt rundt seg med. Det er bare tom luft & svada tilbake, akuratt denslags de alltid beskylder de rød-grønne for. geez, dette må være forsmaken på tidenes mageplask, hvis vi uheldigvis skulle få se Frp i regjeringskorridorene :p

 

http://www1.nrk.no/nett-tv/nyheter/spill/verdi/108087

Men husk at NRK ikke på noen måte er et nøytralt mediehus. Siden FrP har sagt de vil avskaffe NRK-lisensen og privatisere NRK (forøvrig et meget godt forslag) vil NRK gjøre hva de kan for å stille FrP i et dårlig lys. I denne valgkampen synes jeg de viser gode gamle ARK-takter (Arbeiderpartiets RiksKrinkasting). TV2 er langt mer nøytrale og profesjonelle i sin valgkampdekning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men husk at NRK ikke på noen måte er et nøytralt mediehus. Siden FrP har sagt de vil avskaffe NRK-lisensen og privatisere NRK (forøvrig et meget godt forslag) vil NRK gjøre hva de kan for å stille FrP i et dårlig lys. I denne valgkampen synes jeg de viser gode gamle ARK-takter (Arbeiderpartiets RiksKrinkasting). TV2 er langt mer nøytrale og profesjonelle i sin valgkampdekning.

Tomme påstander.

Er det ikke greit å ha én kvalitetskanal i landet, som sender noe annet enn amerikanske serier og er uten reklame, takk gud?

Lenke til kommentar
Men husk at NRK ikke på noen måte er et nøytralt mediehus. Siden FrP har sagt de vil avskaffe NRK-lisensen og privatisere NRK (forøvrig et meget godt forslag) vil NRK gjøre hva de kan for å stille FrP i et dårlig lys. I denne valgkampen synes jeg de viser gode gamle ARK-takter (Arbeiderpartiets RiksKrinkasting). TV2 er langt mer nøytrale og profesjonelle i sin valgkampdekning.

 

Om NRK er objektive nok eller ikke er en sak, men jeg synes ikke avvikling av NRK-lisensen er et godt forslag. NRK er den ene kanalen som gir et annet tilbud enn alle reklamefinansierte kanalene. På de andre kanalene sender de for det meste amerikanske serier, mens NRK er den eneste kanalen som sender programmer og serier fra andre land. De har gode dokumentarer, god nyhets og kulturdekning. NRK er med på å skape mangfold innenfor kultur og underholdning og det er viktig.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at du tenker på Reagan.

En interessant artikkel i Washington Post, legg særlig merke til:

 

So Mankiw isn't with them. Holtz-Eakin isn't with them. Which raises a question: When top Republicans go around claiming that tax cuts pay for themselves, which economic authorities are they relying on? None, is the answer. These people's approach to government is to make economics up.

 

Det er litt sånn jeg oppfatter FrP - de baserer politikk på ønsketenking, og ignorerer realiterer som ikke passer inn i ønsketenkingen.

Lenke til kommentar
Tomme påstander.

Er det ikke greit å ha én kvalitetskanal i landet, som sender noe annet enn amerikanske serier og er uten reklame, takk gud?

Jeg ser det ikke som statens oppgave å drive mediehus. Det kan private mer enn bra nok ta seg av. TV2 er en kvalitetskanal. Og det går ikke bare amerikanske serier på TV2. NRK-lisensen har jeg alltid vært imot, og det er en usosial avgift. I og med at den internasjonale MGP-finalen skal holdes i Norge, blir NRK-lisensen antakeligvis økt for å finansiere det. Dette synes jeg ikke noe om i det hele tatt. Og jeg vil ikke være med å betale en mediebedrift som er partisk, slik NRK er.

Lenke til kommentar

Var egentlig det jeg hadde mistanke om ... jeg vet vel egentlig en ting, og det er at FrP ikke får min stemme i år, så som mange andre år. Men jeg tror jeg skal ta å sette meg ned en dag å ta en gjennomgang av alle partiene ... bare jeg får tid til det.

 

Ønsker jo selvfølgelig å delta i valget, men sådan stemme noe jeg virkelig står innefor og ikke noe svada.

Lenke til kommentar
Men husk at NRK ikke på noen måte er et nøytralt mediehus.

Jeg kan love deg at omtrent hele media-norge vil konfrontere Frp hvis de kommer i regjering.

 

I overnevnte innslag pirket man kun bort i etpar punkter, som Frp bare for få uker siden var bastante på. I 101-punkt listen er de allerede i gang med å "dempe seg" (p.g.a. valget) og denslags blir selvsagt oppdaget med en gang.

 

Tar man så i betraktning at de over flere år har lovt både forandringer og/eller mer penger på det meste av samfunnets områder, vil det bli et eldorado for journalister å avkle Frp for evt. løftebrudd.

 

*virkeligheten kan være hard* :)

Lenke til kommentar
Jeg ser det ikke som statens oppgave å drive mediehus. Det kan private mer enn bra nok ta seg av. TV2 er en kvalitetskanal. Og det går ikke bare amerikanske serier på TV2. NRK-lisensen har jeg alltid vært imot, og det er en usosial avgift. I og med at den internasjonale MGP-finalen skal holdes i Norge, blir NRK-lisensen antakeligvis økt for å finansiere det. Dette synes jeg ikke noe om i det hele tatt. Og jeg vil ikke være med å betale en mediebedrift som er partisk, slik NRK er.

Staten har ikke noe redaktøransvar eller sensurmuligheter i NRK.

TV2 planlegger å fjerne flere av de få egenproduserte programmene de har igjen (God Morgen Norge, Tabloid, Dokument2), det vitner ikke om kvalitet, men nok om det.

Lenke til kommentar
Video-klippet viser hvor avkledd Frp blir når de muligens må ta ansvar for alle løftene/101 punkt-liste de har slengt rundt seg med. Det er bare tom luft & svada tilbake, akuratt denslags de alltid beskylder de rød-grønne for. geez, dette må være forsmaken på tidenes mageplask, hvis vi uheldigvis skulle få se Frp i regjeringskorridorene :p

 

http://www1.nrk.no/nett-tv/nyheter/spill/verdi/108087

Men husk at NRK ikke på noen måte er et nøytralt mediehus. Siden FrP har sagt de vil avskaffe NRK-lisensen og privatisere NRK (forøvrig et meget godt forslag) vil NRK gjøre hva de kan for å stille FrP i et dårlig lys. I denne valgkampen synes jeg de viser gode gamle ARK-takter (Arbeiderpartiets RiksKrinkasting). TV2 er langt mer nøytrale og profesjonelle i sin valgkampdekning.

 

TV2 blir vel sett på som kanalen for de borgerlige partiene, så den er vel neppe mer nøytral og profesjonell.

 

Det blir litt som dagbladet kontra VG. Though dagbladet er nok mer venstrevridd enn VG er høyrevridd

Lenke til kommentar
Var egentlig det jeg hadde mistanke om ... jeg vet vel egentlig en ting, og det er at FrP ikke får min stemme i år, så som mange andre år. Men jeg tror jeg skal ta å sette meg ned en dag å ta en gjennomgang av alle partiene ... bare jeg får tid til det.

 

Ønsker jo selvfølgelig å delta i valget, men sådan stemme noe jeg virkelig står innefor og ikke noe svada.

Aftenposten har mye bra hjelp. Feks denne. Det er viktig å stemme, men minst like viktig å sette seg inn i hva man stemmer på.

Lenke til kommentar
I denne valgkampen har TV2 vært like hard mot alle de politiske partiene. Også FrP får kjørt seg av TV2. VG ser ikke jeg på som høyrevridd i det hele tatt, men at Dagbladet er blodrødt har jeg visst lenge. Det er bare Dagsavisen og Klassekampen som er rødere enn Dagbladet, og NRK, naturligvis.

Du er jo helt på jordet. Har du i det hele tatt sett på Velg!09? Partilederutspørringene f.eks? Faen ikke mye forskjellsbehandling der. Meget profesjonelt.

Lenke til kommentar

VG

 

Høyre: - Revolusjonen avblåst

 

Høyre-leder Erna Solberg mener Frp har feiget ut i den endelige versjonen av 100-dagers planen og at «revolusjonen» partiet lovet på forhånd er avblåst.

 

Det mest overraskende er at det er så lite som loves gjennomført. Det er forslag som skal fremmes, saker som skal utredes, arbeid som skal startes opp og utvalg som skal settes ned. 100-dagers-revolusjonen er avblåst og erstattet med utredninger og komiteer, sier Erna Solberg.

 

Overstående sitat får meg til å tenke på, hvor mange ganger har vi ikke hørt Siv kritisere de rød-grønne -"vi trenger ikke flere komiteer, men handling"

 

Vel, velkommen etter Siv, med komiteene dine :D

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
Altså om man gir et skattelette, men samtidig sørger for økt produksjon og verdiskapning, så vil det altså føre til større faktiske inntekter.

Hva tenker frp omkring økt produksjon og verdiskapning når en av de primære innsatsfaktorene til hvilke som helst vare og ikke minst tjenste nemlig arbeidskraft bortimot ikke er å oppdrive i landet for tiden?

Lenke til kommentar
Så så så, nå gjelder det å ha tunga rett i munnen. Det var SV som lovet gratis skolemat, ikke den rød-grønne regjeringen. I Soria Moria-erklæringen står det:

 

Innføre en ordning med frukt og grønt i skolen og legge til rette for forsøksordninger med skolemat.

 

Så vidt jeg vet er det innført ordning med frukt og grønt i de fleste grunnskoler. Den andre delen av setningen er jo vanskeligere å måle effekten av.

 

Dette er helt vanlig valgkamp og helt vanlig politikk. Partier kan love det ene og det andre men det hjelper ikke om de ikke får flertallet på Stortinget med seg. Det har selv Siv Jensen forstått. Derfor er deres hundre-dagers-program fyllt av formuleringer som "lover å foreslå at arveavgiften fjernes", "løfte om å foreslå stans i bompengeinnkrevingen" etc etc. Hun lover altså ikke å fjerne eller stanse noen ting som helst, hun lover bare å foreslå det. Det er en type retorikk som mange går rett på og som FrP er eksperter på. Der har de andre partiene noe å lære.

 

Så vidt jeg vet er SV en del av den rødgrønne regjeringen. Eller skal du kverulere på det også?

Lenke til kommentar

SV er et parti i den rødgrønne regjeringen. De kan fortelle hva de ønsker å gjennomføre men de kan ikke få gjennomført noe det ikke er flertall for i regjeringen og i stortinget, enkelt og greit. Akkurat som FrP har skjønt at de aldri i verden kommer til å få gjennomført alt de ønsker. Jeg kan godt være enig i at det var klønete av SV å love dette men dette er altså helt vanlig i all valgkamp og fra alle partier. Vi ser jo som sagt at FrP nå begynner å ta forbehold i sin kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Det mest overraskende er at det er så lite som loves gjennomført. Det er forslag som skal fremmes, saker som skal utredes, arbeid som skal startes opp og utvalg som skal settes ned.

 

Hvilket er å være ærlig. De lover altså ikke mer enn de kan love, hvordan kan du se på det som noe negativt? FRP er altså så ærlige at de sier at de ikke kan love å gjennomføre noe som helst, med mindre de får 51% av stemmene selvsagt. Derfor lover de å fremme forslagene og jobbe for å få ting gjennomført, men i et demokrati, slik Norge er - om det skulle være noen tvil, så er de avhengig av støtte fra andre partier for å få gjennomført sine forslag. Med mindre de oppnår 51%, da kan de gjøre mer eller mindre som de vil.

 

Nå har det seg altså slik, at FRP med denne 101-punkts listen, kort oppsummerer hva de ønsker å få gjennomslag for, men at de ikke kan love å gjennomføre alt, nettopp fordi de er avhengig av at andre støtter sakene også. Dette er jo den vanlige demokratiske prosess. De partiene som på den annen side lover å gjennomføre saker og i ettertid ikke klarer å gjennomføre dem, det er de som har brutte løfter på samvittigheten.

 

Jeg for min del, synes det er bedre å være ærlig, slik FRP er i denne saken. Vi kan ikke love å få med oss de andre, men vi lover at VI skal gjøre det vi kan for å få med oss resten. Hvis resten vil sabotere, så klarer de det. Ærlighet varer tross alt lengst.

Lenke til kommentar
Hva er det som ikke er konkret med en link til NRK hvor Magnus Takvam bevier at FRP sitt budsjett er 60 milliarder dyrere enn alle andres?

Det som ikke er konkret er at du forventer at noen skal se hele greia og håpe at du kommer med noe relevant istedenfor at du faktisk underbygger det du skriver.

 

Du har fortsatt ikke forklart hva du mener med "privatisere". Mener du at staten skal holde seg helt unna?

Jeg mener ikke at staten skal holde seg langt unna, men FRP vil svekke staten:

Linken din er ikke relevant for det du skriver. Hva legger du i å "svekke staten"? Mener du at f.eks. all effektivisering av det offentlige er å "svekke staten"? Og mener du at hvis man "svekker staten" og slipper til private og det fører til bedre tjenester, så er det negativt?

 

Hva har linken din med Frp å gjøre? Du PÅSTÅR at det blir slik med Frp, men det er ren spekulasjon.

Jeg sier at det er faremomenter ved denne politikken. Jeg ser heller ikke hvorfor vi skal ha en slik politikk når historien viser at slik politikk skaper klasseskiller. Som blant annet under Thatcher.

Du har fortsatt ikke forklart hva Frp vil gjøre på samme måte som Thatcher, og vist til beviser for dette.

 

Hvor har du det fra at Frp vil la det offentlige tilbudet "forfalle"?

http://www.ssb.no/emner/00/1gangspubl/svar_budsjett_2008.pdf

Det står ikke noe om "forfalle" der. Lyver du bevisst?

 

MEN HVA LEGGER DU I "PRIVATISERE"?

Gud, jeg begynner å bli lei av å si det: De vi slippe til private aktører innenfor helse og skolevesen.

Og når staten fortsatt skal betale og stå som garantist, hva kaller man det?

 

Dette er en ubegrunnet påstand. Du går dessuten ut ifra at man må betale alt selv, men det er altså feil. Hva med å sette deg inn i ting for du uttaler deg?

Jeg har lest FRP sitt program, og deres politikk er farlig på mange områder.

På hvilke områder, og på hvilken måte, helt konkret?

 

Nei, det er ikke "problemet". Det er en ubegrunnet påstand fra din side. Linkene dine hjelper ikke.

Hva er det som ikke er problemet, helt konkret? Det er faremomenter og jeg ser virkelig ikke hvorfor vi ikke skal gjøre som Skottland?

Hvor har du det fra at Skottland er relevant?

 

FRP vil slippe til de private, men det som er problemet er at de setter en makspris som de private har en tendens til å overstige

Gi meg kilden på at Frp vil sette en makspris.

 

Gi meg også kilden på at å IKKE ha makspris hjelper.

 

Mener du at helsevesenet fungerer perfekt den dag i dag?

 

Magnussen? Er det ikke han som er kommunist og med i "Radikalt Nettverk" som vil snu opp-ned på alt og innføre kommunistiske metoder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...