Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Leste du fortsatt ikke posten min, stigfjel? Om så Bård Vegar Solhjell var agent for KGB, og Øystein Djupedal henrettet dissidenter i moskva med egen hånd, så forandrer det fortsatt ikke noe som helst om den politikken som faktisk blir ført av disse partiene. Det er den man burde argumentere utifra.

EDIT: Du har forsåvidt fortsatt ikke dokumentert noen holdninger fra disse personene, kun fra organisasjoner de var tilknyttet. Jeg er tilknyttet flere organisasjoner der jeg ikke er enig i alt, og det faktum at de har gått til mer moderate organisasjoner taler vel for at de ikke var enige i alt disse gruppene drev med og mente.

I så fall hadde de ikke en sosialistisk politikk på 90-tallet heller. Moderne sosialistisk økonomi fordrer statlige og arbeiderstyrte bedrifter. Ettersom SV og AP helt klart er for blandingsøkonomi med privat eierskap så kan de neppe kalles ordentlige sosialister. Som nesten alle andre i norge er de sosialdemokrater. Men sosialdemokrat er ikke en homogen gruppe. Det finnes grader.

Selvfølgelig er de fleste partiene i Norge sosial-demokratiske. Det har jeg aldri sagt noe på. Men SV/AP er for en så sterk stat som mulig (som monopoler på alt mulig), mens de borgerlige vil ha mer privatisering.

Good, we agree, SV er sosialdemokrater.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leste du fortsatt ikke posten min, stigfjel? Om så Bård Vegar Solhjell var agent for KGB, og Øystein Djupedal henrettet dissidenter i moskva med egen hånd, så forandrer det fortsatt ikke noe som helst om den politikken som faktisk blir ført av disse partiene. Det er den man burde argumentere utifra.

Jeg leste posten din, men jeg er uenig med deg.

Lenke til kommentar
Good, we agree, SV er sosialdemokrater.

Og FrP er sosialdemokrater. Likhetene er nå engang slik i norsk politikk, at andre uttrykk velges for å skille partiene fra hverandre - derav "sosialistiske/liberale" og "borgerlige/konservative"

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Dette er en uredelig forenkling. For det første så har gjennomsnittlig ventetid gått kraftig ned dette årtusenet (Både med rød-grønn og blå-gul-grønn regjering), for det andre så skyldes økningen helsekøene i stor grad en eldre befolkning og ny teknologi. Altså flere mennesker som får flere tildels komplekse sykdommer som vi i dag behandler bedre enn før, men det tar også mer tid og ressurser. Mindre bruk av private tilbydere av helsetjenester spiller så vidt jeg kan forstå en svært liten rolle i dette bildet, men jeg skjønner at høyresiden liker å fremstille det slik.

Privatisering av eksempelvis eldreomsorgen, vil bedre ventetiden - det sier jo seg selv.

Nå var det vel ikke eldreomsorgen vi snakket om her. Jeg kjenner ikke til tall for ventetid for å få plass på sykehjem eller omsorgsbolig, så det skal jeg ikke uttale meg om. "Det sier seg selv" er uansett ikke noe argument. :)

Beløpsgrensen på frikort har økt jevnlig siden ordningen ble innført, ser ikke at den har økt uforholdsmessig mye under denne regjeringen.

Er selv syk, og har alltid oppnådd frikort tidligere. Men en økning fra 1100 kr, til 1750 (eller har det økt enda mer) er en drastisk økning.

Du må nesten 15 år itlbake i tid for å finne sist beløpsgrensen var på 1100 kroner ... Beløpsgrensen har siden 2005 steget med ca 200 kroner.

Dette vet jeg ingenting om utover at min far som har vært litt involvert i enkelte OPS-prosjekter synes det er kjempegreier, men han har en egeninteresse av det. Kan du bedrive voksenopplæring og gi meg en lenke til et sted jeg kan lese om regjeringens stans i OPS veg-prosjekter?

Høghastighets-tog.

Takk.

Jeg har personlig ikke noe imot OPS, men det er ikke noe manna fra himmelen heller. TØI kom vel frem til at OPS ikke er billigere, men at man får bygd vei noe raskere?

Voksenopplæring, takk.

Nye regler for pensjonssparing. Etter pensjonsforliket har regjeringen akseptert gjeninnføring av et nytt, og begrenset tilbud. Det bør være bedre skattestimulerte spareordninger - primært rettet mot pensjonssparing og boligsparing for ungdom.

Takk, skal se om jeg får tid og ork til å sette meg inn i dette.

At alt ikke er perfekt og at opposisjonen griner er ikke grunn til bekymring synes jeg.

Det er langt fra perfekt, noe en rekke viktige løftebrudd illustrerer. At oposisjonen klager er en ting, men når det gjelder viktige saker som utdanning, forskning, samt kjerneområdene i det enkelte partiets politikk, er det etter min mening uakseptabelt.

Jeg mener høyresiden maler fanden på veggen. Dagens regjering har ikke brutt noen mer løfter enn tidligere regjeringer.

Lenke til kommentar
Jeg mener høyresiden maler fanden på veggen. Dagens regjering har ikke brutt noen mer løfter enn tidligere regjeringer.

Hva med det skandaløse hvileskjæret? Utdannelse skulle liksom være et av de rødgrønnes store satsingsområde, istedet kutter de i høyere utdanning når det virkelig gjelder.

Lenke til kommentar

Hva med det skandaløse hvileskjæret? Utdannelse skulle liksom være et av de rødgrønnes store satsingsområde, istedet kutter de i høyere utdanning når det virkelig gjelder.

Samt bassenger som skulle fylles opp...

Jeg ser ikke hva regjeringen har gjort. Bort sett ifra frukt og grønt i skolen og delvis barnehagedekning. Vel og bra, men det som faktisk er viktig i skolen gir de faen i.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Høyre: - Kan ikke akseptere Frps innvandringsforslag

Frps fremste regjeringspartner, Høyre fastslår at de aldri vil gå med på å forby hijab i skolen eller å sperre asylsøkere inne i «interneringsleire».

Nei, det er ikke mye konstruktivt av Høyre å stille ultimatumer før man har satt seg ved forhandlingsbordet. Selvfølgelig må Norge bruke lukkede mottak for å forhindre at folk som oppholder seg her ulovlig får gå fritt rundt.

Lenke til kommentar
[*] Alle asylsøkere skal sendes rett tilbake til hjemlandet. Ingen nye asylsøkere skal få opphold i Norge.

[*] Det skal innføres en fem års prøveperiode hvor alle med lovlig opphold, men som ikke følger norske lover, normer og regler skal sendes tilbake til hjemlandet.

[*] Alle som har fått lovlig opphold i Norge skal bli evaluert etter fem år. Hvis de da har tilpasset seg Norge tilstrekkelig etter Frps kravliste, skal det gå ytterligere ti år før man kan bli norsk statsborger.

[*] I disse ti årene skal norske myndigheter sende alle som begår kriminelle handlinger med mer enn tre måneder ubetinget fengselsstraff tilbake til hjemlandet.

[*] Det skal til sammen ta 15 år å bli norsk statsborger. Da skal man ikke kunne sendes tilbake til hjemlandet - uansett lengde på eventuelle lovbrudd.

Det er ved slike anledninger man bare må spørre seg selv: hva er det som har kravlet opp i ræva på disse bittre forsmådde menneskene? Helt urealistiske og konfliktsøkende forventninger.

Dette er hvorfor vil FRP aldri vil komme til makten. De lokker til seg ved å vekke de svakeste sidene i mennesket. Hat, forsmådthet og rasisme. Det er enkelt for en småsliten familiefar som ikke helt vet hvorfor ting ikke blir som han vil, å gi etter og bli en del av dette hatet. For et trist syn.

Lenke til kommentar
Skuffende av høyre.

:)

Siden du ikke likte tonen min i stad, så tar vi det på denne måten. Høyre sier rett og slett at de ikke kan akseptere at FrP bryter menneskerettighetene i sin heksejakt på muslimer. Dersom respekt for menneskerettighetene er noe som skuffer deg, så håper jeg du blir skuffet hver dag, resten av ditt liv.

Lenke til kommentar
[*] Det skal innføres en fem års prøveperiode hvor alle med lovlig opphold, men som ikke følger norske lover, normer og regler skal sendes tilbake til hjemlandet.

[*] Alle som har fått lovlig opphold i Norge skal bli evaluert etter fem år. Hvis de da har tilpasset seg Norge tilstrekkelig etter Frps kravliste, skal det gå ytterligere ti år før man kan bli norsk statsborger.

[*] I disse ti årene skal norske myndigheter sende alle som begår kriminelle handlinger med mer enn tre måneder ubetinget fengselsstraff tilbake til hjemlandet.

[*] Det skal til sammen ta 15 år å bli norsk statsborger. Da skal man ikke kunne sendes tilbake til hjemlandet - uansett lengde på eventuelle lovbrudd.

Det er ved slike anledninger man bare må spørre seg selv: hva er det som har kravlet opp i ræva på disse bittre forsmådde menneskene? Helt urealistiske og konfliktsøkende forventninger.

Dette er hvorfor vil FRP aldri vil komme til makten. De lokker til seg ved å vekke de svakeste sidene i mennesket. Hat, forsmådthet og rasisme. Det er enkelt for en småsliten familiefar som ikke helt vet hvorfor ting ikke blir som han vil, å gi etter og bli en del av dette hatet. For et trist syn.

Jeg forstår ikke hvordan disse punktene er konfliktsøkende? Hva er det negative som kommer ut ifra disse punktene? Innvandrere som klarer å leve etter lover og regler her i landet slipper å måtte ta konsekvensene av at andre innvandrere ikke gjør det, det er jo nettopp dette som har vært en stor bidragsyter til at folk har fremmedfrykt i dag.

Slik jeg ser det, så må de eneste som har grunn til å klage på disse punktene være de som ikke klarer å innfinne seg med de lover og regler vi har her.

Det at du stempler de som stemmer FrP for bitre forsmådde mennesker er litt ironisk, du dømmer folk på null grunnlag. Og det at folk som deg bruker ordet rasist og hat i hytt og gevær gjør jo at folk blir provoserte, for av de du sikter til så er nok andelen rasister ganske snever. Du har bidratt til at ordet har mistet sin betydning.

Endret av f00b
Lenke til kommentar
Hvordan er det "hat, forsmådthet og rasisme" og stille krav til innvandrere og få de til å være en inkluderende part av samfunnet?

@no1

Korleis vil å nekta folk å gå med hijab få innvandrarar til å vera ein inkluderande part av samfunnet?

Lenke til kommentar
Korleis vil å nekta folk å gå med hijab få innvandrarar til å vera ein inkluderande part av samfunnet?

Akkurat ved å nekte dem retten til bruk av hijab på feks. skole. Hijab bør avskaffes i det offentlige rom. Dette har FrP nå fremmet og de vil begynne med skolene. Dette er en vittig arena for barn og unge, der skal ingen føle seg undertrykket eller tvunget til å bære religiøse symboler. De skal være en del av samfunnet, ved å inkluderes og ikke føle seg annerledes eller ved å føle de blir sett ned på.

Lenke til kommentar

Og du tror en gruppe ikke kommer til å føle seg undertrykket når de alene blir nektet å gå med et klesplagg pga. dets religiøse assosiasjoner? Tror du de føler seg godt mottatt når de blir nektet å gå som de selv vil? Alene singlet ut og diskriminert?

Lenke til kommentar

Det er i så måte intensjonen.

Religiøs symbolbruk fører til at det dannes barrierer mellom innvandrerelever og etniske norske elever. Dette er uheldig for både det norske samfunnet og ikke minst for innvandrerne selv. Han mener diskré smykker med kors eller halvmåne kan tillates.

Om dette blir utfallet, vet vi ikke, men dette bør prøves.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...