Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da rister de vel bare på hodet og lurer på om du har rømt fra nærmeste lukket avdeling ...

Det er bare for å stoppe kjeften deres. Gidder ikke snakke med folk fra partier som jeg er rykende uenig i.

 

Edit: men det kan jo hende de blir sure, da. En del sosialister jeg har pratet med, f.eks. på Studentersamfundet i Trondheim blir sure hvis man har et kontroversielt standpunkt de er svært uenig i..

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Da rister de vel bare på hodet og lurer på om du har rømt fra nærmeste lukket avdeling ...

Det er bare for å stoppe kjeften deres. Gidder ikke snakke med folk fra partier som jeg er rykende uenig i.

 

Haha! Jeg er glad ikke alle FRP-ere er like idiotiske som du fremstår som.

 

Edit: Vet du i det hele tatt hva utrykket "per definisjon" betyr?

Endret av xBoffen
Lenke til kommentar
Han så på meg og ristet på hodet. :fun:

Steinar Bastesen gjorde det samme med meg en gang. Vel. Bastesen ropte vel "hold kjeft din jævel", og det eneste jeg sa var "gratulerer med plassen på Stortinget!".

 

Han så på meg og ristet på hodet. :fun:

Nesten være glad ikke livvaktene la deg i bakken? Ikke lenge siden Storberget ble drapstruet (av lederen for Norges Patriotene) så de er nok på alerten når personer tar nærkontakt på åpen gate.

Det tror jeg ikke. Med mindre du opptrer ganske truende tror jeg ikke livvaktene rører deg. :)

 

Da rister de vel bare på hodet og lurer på om du har rømt fra nærmeste lukket avdeling ...

Det er bare for å stoppe kjeften deres. Gidder ikke snakke med folk fra partier som jeg er rykende uenig i.

Jeg elsker å snakke med folk fra partier jeg er rykende uenig i. Å diskutere med folk du er enig med er omentrent like spennende som å spise grus.

 

Edit: men det kan jo hende de blir sure, da. En del sosialister jeg har pratet med, f.eks. på Studentersamfundet i Trondheim blir sure hvis man har et kontroversielt standpunkt de er svært uenig i..

Det har jeg også opplevd. Har opplevd det samme fra FRPere. Guess what, du finner alle typer i alle partier.

 

:)

Lenke til kommentar
Haha! Jeg er glad ikke alle FRP-ere er like idiotiske som du fremstår som.

 

Edit: Vet du i det hele tatt hva utrykket "per definisjon" betyr?

Tja, jeg kan i hvert fall redegjøre hvorfor jeg stemmer slik jeg gjør, at jeg begrunner med politikken. Det kan du vel lese ut av de innleggene mine der jeg har vært saklig. Men det er også litt morsomt å av og til komme med kraftuttrykk. Det liver opp hverdagen.

 

Og ja, jeg vet hva "per definisjon" betyr. Det var derfor jeg brukte det i den settingen.

 

Edit: hvis jeg skulle føle for å ha en seriøs politisk debatt, da holder man seg til sak, det er klart.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
fair enough.

 

"freppere er pr. def. dumme og grådige. Stol aldri på en frepper, for en frepper tenker aldri lengre enn sin egen nesetipp og tror alt skal komme gratis."

"En sosialist er alltid på forbryteres og terroristers side. De fyller også lommene til korrupte diktatorer for at oljeselskaper skal få bore i landende deres. Dette kalles bistand."

 

Edit: hehe. morsomt å være litt useriøs av og til.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Ser at Frp vil innføre straff pr. lovbrudd (noe som forøvrig sikkert er populært i disse Lommemann tider, men vil jo gjelde lovbrudd generellt)

 

http://www.frp.no/no/Vi_mener/

 

Avskaffe ordningen med kvantumsrabatt. Folk skal dømmes for samtlige lovbrudd som er begått. Straffetaket på maks to ganger strafferammen fjernes slik at alle handlinger skal telle.

 

Det vil vel da bety at vi får fengselstraffer av typen 384 års fengsel osv. slik man ser i USA og andre ugga-bugga land?

Lenke til kommentar
Ser at Frp vil innføre straff pr. lovbrudd (noe som forøvrig sikkert er populært i disse Lommemann tider, men vil jo gjelde lovbrudd generellt)

 

http://www.frp.no/no/Vi_mener/

 

Avskaffe ordningen med kvantumsrabatt. Folk skal dømmes for samtlige lovbrudd som er begått. Straffetaket på maks to ganger strafferammen fjernes slik at alle handlinger skal telle.

 

Det vil vel da bety at vi får fengselstraffer av typen 384 års fengsel osv. slik man ser i USA og andre ugga-bugga land?

Ser ikke noen problemer med at folk får straff pr lovbrudd. Det burde blitt innført for lenge siden. Gjør man noe kriminelt må man også ta de konsekvensene det medfører. Det skal ikke være slik at man får strafferabatt hvis man begår samme handling mange ganger. Nok et punkt i FrPs politikk jeg er helt enig i.

 

Edit: mener du at det er sivilisert at hvis lommemannen blir dømt for f.eks. 10 overgrep, så skal han bare sone straffen for 2? Hvor mange liv har ikke denne mannen ødelagt?

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Steinar Bastesen gjorde det samme med meg en gang. Vel. Bastesen ropte vel "hold kjeft din jævel", og det eneste jeg sa var "gratulerer med plassen på Stortinget!".

 

Heldigvis for deg var han tydelivis i godt humør den dagen. :D

 

Bastesen er Lofotmester i dyrevernerkast, han gjør sikkert ikke forskjell på sosialister heller om det kniper om. :cool:

Lenke til kommentar

@stigfjel, jeg tenker i grunn mer generellt (enn lommemann-saken) på alskens lovbrudd.

 

Tror ikke vi som samfunn på lang sikt vil være tjent med å f.eks. putte en ungdomskriminell som har begått en serie tyverier eller innbrudd, inn i buret i 20 år (satt på spissen)

 

Ser i grunn for meg mye som kommer til å bli oppfattet som urimelig i et slikt system. For Frp sier ikke noe om evt. lovbrudd som skal unntas, så da vil det jo gjelde absolutt alt.

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Det må være likhet for loven. Og hvis en ungdom gjør så mange forbrytelser at den samlede soningstiden er 20 år, er kanskje samfunnet best tjent med å bli beskyttet mot denne ungdommen, dvs at denne ungdommen må sone straffen fullt ut. La oss si at denne ungdommen har begått lovbrudd med en gjennomsnittelig strafferamme på 2 mnd. Hvis man skal ta FrP på ordet, og ungdommen måtte ha sonet 20 år for de forbrytelsene han/hun da har gjort hvis, vil det si at denne personen vil ha begått 120 forskjellige lovbrudd. Jeg vil kalle denne personen hyperkriminell, og samfunnet bør da beskyttes mot denne personen. Man kan ikke snakke om førstegangsforbryter i dette tilfellet. Gjentakelsesfaren i dette tilfellet vil mest sannsynlig være overhengende. Så jeg synes fremdeles FrP sin politikk om å fjerne strafferabatt er en fornuftig og god politikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...