Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?

FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

• Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46

Anbefalte innlegg

Det er mange partier som ikke tenker langsiktig, men FRP gjør det ihvertfall ikke.

Så hvorfor er folk da dobbeltmoralske og selvmotsigende, og rakker kun ned på Frp for dette?

Deres politikk er blitt prøvd ut i andre land, blant annet under Thatcher i England, og det gikk ikke bra.

Hva da, helt konkret?

Trenger ikke de fattige landene maten sin sjøl først og fremst? :roll:

Det var det med konsekvenser og langsiktighet igjen da... Morsomt å beskylde Frp for mangel på slikt, samtidig som man selv støtter partier som er enda verre på området, og ikke minst fremsetter argumenter som viser at man selv ikke akkurat er noe bedre.

Men Frp blir jo ikke oppfattet av mainstream media på en anderledes måte enn andre ekstremistpartier/personer som Le Pen, Haider, osv.

Den dagen det hadde vært andre veien, hadde det vært all grunn til å bli alvorlig bekymret.

Det er ganske morsomt å se alle fordommene som spres om Frp. Ikke før har du blitt tatt i å fremsette nettopp mangelen på konsekvenstenkning som du beskylder Frp for, så er du jaggu i gang med enda mer skremselspropaganda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, hvordan forklarer du de andre sakene jeg linket til? Det er mange av oss, som ikke får den hjelpen vi trenger og som er nødt til å betale for operasjonene selv. Så du kan ta den statistikken din og slippe den ned i do, for den er null verd for meg, når all min erfaring tilsier at den er feil. Jeg har nemlig egne erfaringer fra det norske helsevesen og køståing, venting på at de skal få fingeren ut av ræva, mens ingenting skjer. Så har vi slike ministere på stortinget som kjøper sine fremover i køen, men vil nekte meg å gjøre det samme ... Tvi, tvi på dem.

Hadde påstanden din kun vært: "Det er mange som betaler helsetjenester selv for å forkorte ventetiden på behandling", så hadde du hatt ditt på det tørre.

Men du påsto i tillegg 1) at det offentlige tvinger folk til å stå i kø til offentlige sykehus, og 2) at det offentlige ikke betaler for behandling ved private enheter.

Begge deler er feil, og det dokumenterte jeg for deg. Så fremt det offentlige har avtaler med en privat enhet, har du en rettighet til fritt å velge denne for din behandling (feks kan ventetiden der gjøre det attraktivt), og du skal ikke betale mer enn du må hos en offentlig enhet for behandlingen. SSBs tall viser i tillegg at 2/3 av alle ansettelsesforhold i private enheter i spesialisthelsetjenesten er knyttet til enheter som har avtaler med offentlige helseforetak.

Lenke til kommentar

Jeg kom ikke med påstander, jeg presenterte fakta omkring fritt sykehusvalg og private enheter i helsetjenesten. Disse fakta svekker noen av dine påstander betydelig. Det kan ha sammenheng med at du åpenbart anser at dine egne valg og erfaringer er allmenngyldig for nasjonen - hadde det vært tilfelle at vi alle kunne dra slike konklusjoner, hadde vi kunne lagt ned SSB for lenge siden.

Ønsker du fortsatt å påstå: 1) at det offentlige tvinger folk til å stå i kø til offentlige sykehus, og 2) at det offentlige ikke betaler for behandling ved private enheter?

Lenke til kommentar
Ønsker du fortsatt å påstå: 1) at det offentlige tvinger folk til å stå i kø til offentlige sykehus, og 2) at det offentlige ikke betaler for behandling ved private enheter?

1. Ja, hadde ikke jeg hatt økonomi til å betale operasjonen selv, så hadde jeg nok stått i offentlig kø, enda.

2. Siden jeg måtte koste operasjonen selv, så er det vel åpenbart at det offentlige IKKE dekket operasjonen min.

Jeg trodde svarene var åpenbare jeg ... Er det bare en konspirasjon mot min person, eller er tror du at det er flere som er i samme situasjon som meg? Jeg har ikke for vane å være paranoid, men hvis det er slik du fremstiller det, så har jeg faktisk ingen andre svar enn at sosialistregjeringen konspirerer mot meg personlig - det er enda mer skremmende synes jeg ...

Lenke til kommentar

Frp-politikk gir mer kriminalitet

Pga partiets poltikk mener en rekke fremtredene kompetansepersoner at Frp vil gi mer kriminalitet

Dette gjelder bl.a. følgende:

• Full soning (avvikling av fengselsårl)
  • Frislipp av alkohol
  • Kutt i kontrollorganer (kreditttilsynet, toll)
  • Flere og styggere trafikkulykker (Nedleggelse av UP)
  • Eskalering av alvorlige hendelser i politisaker (bevepning av politi)

Se link for mer info.

Lenke til kommentar

Les heller tilsvaret på disse løse føleriene: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle3230271.ece

Sosialistpolitikken fører til:

Flere voldtekter(Innvandringspolitikken)

Mer vold(Innvandrings- og fengselspolitikken)

Utflagging av store selskaper og tap av arbeidsplasser(Skatte- og avgiftspolitikken)

Lange helsekøer(Innvandrings- og helsepolitikk)

Stygge trafikkulykker(Mangel på utbygging av veier og infrastruktur.)

Mer kriminalitet(Mangel på straffer og konsekvenser ved gjentatte forbrytelser.)

Undertrykkelse i U-land(Gir pengestøtte til diktatore i totalitærestater.)

Lenke til kommentar

1. Ja, hadde ikke jeg hatt økonomi til å betale operasjonen selv, så hadde jeg nok stått i offentlig kø, enda.

Korrekt svar er: Nei, dersom et offentlig helseforetak har inngått avtale om utredning/behandling ved en privat enhet, har du rett til å velge utredning/behandling ved denne enheten.

2. Siden jeg måtte koste operasjonen selv, så er det vel åpenbart at det offentlige IKKE dekket operasjonen min.

Korrekt svar er: Det offentlige betaler for utredning/behandling ved private enheter, når dette kommer som et avrop på en inngått avtale mellom enheten og et offentlig helseforetak.

Jeg trodde svarene var åpenbare jeg ... Er det bare en konspirasjon mot min person, eller er tror du at det er flere som er i samme situasjon som meg? Jeg har ikke for vane å være paranoid, men hvis det er slik du fremstiller det, så har jeg faktisk ingen andre svar enn at sosialistregjeringen konspirerer mot meg personlig - det er enda mer skremmende synes jeg ...

Jeg ville ikke vært veldig bekymret for det om jeg var deg - men du må vel gjøre dine egne erfaringer, antar jeg. Det kan jo kanskje være noe i det, siden tusenvis av nordmenn som ikke kaller seg Nikka har fått betalt utredning/behandling ved private enheter av det offentlige?

Lenke til kommentar

Ja, så lenge du bruker det at de er fagpersoner som eneste årsak til at de har rett. Når du ikke kan legge frem dokumentasjon på at det de sier faktisk stemmer over ens med virkeligheten, så stemmer det. Siden det ikke finnes noen fasit i slike spørsmål, så faller argumentene dine på sin egen urimelighet her, hvis du i det hele tatt hadde orket å lese posten min, så ville du sett hvorfor. Fordi politikken til sosialistene fører til akkurat det samme, bare at de bruker andre virkemidler. Frps politikk er enda ikke utprøvd her i landet, så derfor har du ingen faktiske data å vise til. Derfor står både din og disse ekspertenes sak, dårligere enn Frps sak i dette tilfellet.

Derfor er det veldig dumt å referere til eksperer som ikke har noen faktiske data å forholde seg til som støtter sin sak. Det er basert på følerier. Det vi kan si sikkert er at den ukritiske innvandringen som har foregått i dette landet i en årrekke, er en direkte årsak til 100% av overfallsvoldtektene, her har vi sikre data å forholde oss til. Lær forskjellen på faktum og spekulasjoner, så kommer du langt og slipper å spre propaganda.

Lenke til kommentar
Les heller tilsvaret på disse løse føleriene

Hvordan tillegger du Jan Arild Ellingsen større kredibilitiet omkring kriminalitet enn mennesker som faktisk jobber med de ulike fagfeltene?

Les og lær: Argument from Authority

Å henvise til autoritet er ikke uten videre irrasjonelt, i mangel på bedre muligheter så er det mer fornuftig å høre på en forsker innen omårdet enn en politiker. At en autoritet ikke MÅ ha rett betyr ikkea t sannsynligheten for at de har rett ikke er større.

I tilegg så påstår du at FrP-mannen sine påstander er "et tilsvar på føleri", hva gjør forskerene uttalelser til føleri? Og hva i alle dager gjør FrP-mannens uttalelser til ikke-føleri? Er det noe som oser subjektivitet, og ting som er basert på tro og følelser, så er det måten FrP-mannen uttaler seg. Bare å påstå at det er det dummeste han har hørt stiller han kjapt inn i rekkene av folk som driver med løs retorikk, og ikke er så interessert i en faglig debatt. Det er et ganske mye som tyder på at strengere straffer (over et visst minimumsnivå) har neglisjerbar påvirkning på voldskriminalitet. Dette er en ubehaglig sannhet mange nekter å ta til seg.

AtW

Lenke til kommentar
Ja, så lenge du bruker det at de er fagpersoner som eneste årsak til at de har rett. Når du ikke kan legge frem dokumentasjon på at det de sier faktisk stemmer over ens med virkeligheten, så stemmer det. Siden det ikke finnes noen fasit i slike spørsmål, så faller argumentene dine på sin egen urimelighet her, hvis du i det hele tatt hadde orket å lese posten min, så ville du sett hvorfor. Fordi politikken til sosialistene fører til akkurat det samme, bare at de bruker andre virkemidler. Frps politikk er enda ikke utprøvd her i landet, så derfor har du ingen faktiske data å vise til. Derfor står både din og disse ekspertenes sak, dårligere enn Frps sak i dette tilfellet.

Fordi det er et ikke-tribvielt spørsmål å besvare, så er det ingen vits å høre på fagfolk? Eller er det noe annet du mener? Og hvorden mener du poltikken til "sosialistene" fører til akkurat det samme? Man vil alltid ha kriminalitet, men det er forskjell på mye og lite. Man har data fra andre land å vise til, om det ikke fungerer i andre land, hvorfor skal det fungere i norge? Ville du vært for å prøve homepati istedet for skolemedisin over hele landet, fordi slikt ikke er prøvd i storskala her til lands før?

AtW

Lenke til kommentar

Korrekt svar er: Nei, dersom et offentlig helseforetak har inngått avtale om utredning/behandling ved en privat enhet, har du rett til å velge utredning/behandling ved denne enheten.

Det er lett å bruke, om-atte-hvis-så som unnskyldning. Jeg godtar ikke slike bortforklaringer. Hvorfor jeg ikke fikk støtte av staten, spleiselaget som jeg har støttet i hele min yrkesaktive karriære når jeg trengte det, vet jeg fortsatt ikke. Jo, vent - det er på grunn av sosialiststyret det gitt.

Korrekt svar er: Det offentlige betaler for utredning/behandling ved private enheter, når dette kommer som et avrop på en inngått avtale mellom enheten og et offentlig helseforetak.

Vel, så lenge det ikke foreligger slike avtaler, så hjelper det meg JÆVLIG lite, at om en slik avtale hadde foreligget, så hadde jeg fått den hjelpen og støtten jeg egentlig har krav på.

Du ser hvor dumt dette blir, ikke sant? Du hevder at man får støtte, men jeg ikke fikk støtte. Du fatter kanskje ikke hvor idiotisk det er, og ikke minst hvor irriterende det er og ikke minst hvor nedverdigende det er? Jeg fikk ikke ei eneste krone i støtte, FATTER DU DET!? Ikke en eneste krone fikk jeg i støtte. Ziltch. Ikke ett eneste øre ... Jeg måtte betale HELE operasjonen selv.

Jeg ville ikke vært veldig bekymret for det om jeg var deg - men du må vel gjøre dine egne erfaringer, antar jeg. Det kan jo kanskje være noe i det, siden tusenvis av nordmenn som ikke kaller seg Nikka har fått betalt utredning/behandling ved private enheter av det offentlige?

Ja, jeg observerte at det ble fart i sakene når heleministerens slekt trengte hjelp ...

Lenke til kommentar
Og hvorden mener du poltikken til "sosialistene" fører til akkurat det samme?

Jeg må tydligvis sitere meg selv, siden du åpenbart ikke klarer å lese sammenhengen mellom flere poster i gangen, men må ha hele tilsvaret kastet på bordet i en og samme post hver gang.

Det jeg forøvrig mente, var at sosialistpolitikken fører til det samme som Fin skjorte påstår at Frp-politikk fører til. Dette har vi data på, vi har ikke data som tilsier hva Frps politikk vil føre til, nettopp fordi de aldri har fått sjangsen. Det vi på den annen side ser, er at Frp kommer med et forslag som blir avvist og stemplet som galskap. Når så sosialistene innser at forslaget faktisk var jævlig smart, så tar de det som sitt eget og innfører det med suksess. Det er ikke så rent få ganger dette har skjedd, det skjer faktisk hele tiden. Bare at det skjer 4-8 år på etterskudd.

Sosialistpolitikken fører til:

Flere voldtekter(Innvandringspolitikken)

Mer vold(Innvandrings- og fengselspolitikken)

Utflagging av store selskaper og tap av arbeidsplasser(Skatte- og avgiftspolitikken)

Lange helsekøer(Innvandrings- og helsepolitikk)

Stygge trafikkulykker(Mangel på utbygging av veier og infrastruktur.)

Mer kriminalitet(Mangel på straffer og konsekvenser ved gjentatte forbrytelser.)

Undertrykkelse i U-land(Gir pengestøtte til diktatore i totalitærestater.)

Ville du vært for å prøve homepati istedet for skolemedisin over hele landet, fordi slikt ikke er prøvd i storskala her til lands før?

Homeopati faller på sin egen urimelighet, men er allerede innført i storskala over hele landet. Det er stor butikk i Norge faktisk. Selv om de selger rent vann og påstår at det helbreder sykdommer.

Lenke til kommentar
Ja, så lenge du bruker det at de er fagpersoner som eneste årsak til at de har rett. Når du ikke kan legge frem dokumentasjon på at det de sier faktisk stemmer over ens med virkeligheten, så stemmer det.

De argumenterer jo tydlig.

Siden det ikke finnes noen fasit i slike spørsmål, så faller argumentene dine på sin egen urimelighet her, hvis du i det hele tatt hadde orket å lese posten min, så ville du sett hvorfor. Fordi politikken til sosialistene fører til akkurat det samme, bare at de bruker andre virkemidler. Frps politikk er enda ikke utprøvd her i landet, så derfor har du ingen faktiske data å vise til. Derfor står både din og disse ekspertenes sak, dårligere enn Frps sak i dette tilfellet.

Nå var ikke dette en innlegg om venstresidens politikk, men utelukkende på Frp, et Frp som heller ikke har data å vise til.

Derimot så har personene som uttalte seg omkring disse forholdene argumentert for hvorfor de har gjort seg opp sin mening, noe Jan Arild ikke har.

Noe som har en betydelig mye mer gjennomslagskraft enn Jan Arilds "Kostnadene vil ikke være på langt nær så store som dere påstår"

Derfor er det veldig dumt å referere til eksperer som ikke har noen faktiske data å forholde seg til som støtter sin sak. Det er basert på følerier.

Igjen så går dette tilbake på Frp. Om ikke andre har grunnlag for å si noe, så har heller ikke Frp det pga av manglende data.

Og igjen så har kompetansepersonel argumentert for sitt syn, noe hverken du eller Jan Arild har.

Det enestes du har prestert å komme med er å så tvil om hvem som har uttalt seg.

Ikke noe som går på sak!

Da dukker jo spørsmålet opp om hvem som faktisk baserer seg på følerier....

Det vi kan si sikkert er at den ukritiske innvandringen som har foregått i dette landet i en årrekke, er en direkte årsak til 100% av overfallsvoldtektene, her har vi sikre data å forholde oss til.

Nå består kriminalitet i Norge av veldig mye mer enn overfallvoldtekter dessverre.

Igjen så er det en fin anledning å minne om TWFA sitt eksempel om at andelen av ikke-kriminelle nordmenn vs. utlendinger.

Lær forskjellen på faktum og spekulasjoner, så kommer du langt og slipper å spre propaganda.

Frem til du klarer å argumentere for en sak, uten å trekke inn stråmenn så kan du gi fint faen i å komme med pubertale /spekulasjoner/ og /propaganda/ finter.

:)

Lenke til kommentar
Du ser hvor dumt dette blir, ikke sant? Du hevder at man får støtte, men jeg ikke fikk støtte.

Du hevder at man ikke får støtte - punktum, ingen forbehold. Jeg har påvist kilder for at man kan få støtte om visse forutsetninger er oppfylt, og at det faktisk gis betydelig støtte til behandling i private enheter. At du ikke fikk det i ditt tilfelle, endrer rett og slett ikke disse fakta.

Lenke til kommentar
Så hvorfor er folk da dobbeltmoralske og selvmotsigende, og rakker kun ned på Frp for dette?

Mye av grunnen til dette er nok at de har en delvis radikal politikk i forhold til mange andre partier. Deres økonomipolitikk er heller ikke særlig gjennomtenkt i mange tilfeller.

Hva da, helt konkret?

Da Thatcher hadde sittet ved makten i 11 år hadde hun, blant annet, ødelagt fagforeningen, økt arbeidsledigheten (3,3 milliioner mistet jobben), gapet mellom fattig og rik var økt, offentlige skoler og sykehus var middelmådige og i flere tilfeller elendige, og kun de med penger fikk god helse og utdanning.

http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/witness...000/3452895.stm

Deres politikk er veldig lik, og resultatet er beskrevet ovenfor. FRP er heller ikke redd for å bruke denne sammenligningen selv:

http://www.frp.no/Innhold/lagWeb/Akershus/...d25-TgRLY2S.ips

http://www.frp.no/Innhold/lagWeb/Rogaland/...d25-TgBbGXk.ips

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2882085.ece

Det skal sies at Thatcher også fikk reddet den britiske økonomien, men på hvilkens bekostning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...