Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd data, tastatur fungerer ikke i BIOS

Anbefalte innlegg

Har akkurat satt sammen en en ny pc. Deler som er brukt er identiske med oppsettet som finnes i Anbefalingsposten i "Hjelp til kjøp og salg av pc" forumet.

For enkelhets skyld:

Kabinett: Antec Sonata III (m/500W)

Hovedkort: Gigabyte GA-MA790X-UD4

Prosessor: AMD Phenom II X4 940

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4830 CF

Minne: Kingston HyperX PC8500 4GB

Harddisk: Samsung SpinPoint F1 750GB

Optisk Drev: Samsung SH-S223F

Jeg har nå kommet til delen hvor jeg skal kjøre BIOS for første gang. Når jeg kommer til stedet hvor det er meningen å trykke "del" for å komme inn i BIOS får jeg melding om : Mitt tidligere forsøk på å overclocke har gått feil. Default setting har blitt restored. Trykk hvemsomhelst keybord tast untatt "del" for å gå inn i BIOS.

Nå har det seg sånn at jeg har ikke gjort noen forsøk på å overclocke noe som helst.

Men problemet mitt er at Tastaturet ikke reagerer på mine tastetrykk. Jeg har et Logitch G11 tastatur med usb tilkobling. Jeg prøvde samtlige usb slotter uten noe resultat. Etter det prøvde jeg min optiske mus også i samtlige slotter for å se om lyset under kom som tegn på at det var kontakt. Det gjorde det ikke.

Jeg har følelsen at PC'en ikke helt hvet hva en usb port er ennå.

Jeg dro derfor ned på Elkjøp og kjøpte 2 PS/2 -USB adaptere for å prøve de analoge slottene. Med adapterne får jeg optikken i musa til å lyse men tastaturet er fortsatt like dødt.

For sikkerhets skyld prøvde jeg å koble tastaturet til min laptop. Jeg fikk da meldingen om at driverprogramvare for enheten ble installert... tastaturet fungerer etter dette.

Så, hva skal jeg gjøre for å få tastaturet til å fungere i BIOS på min nye maskin. Muligheten for å installere driverprogramvare for tastaturet eksisterer såvidt jeg hvet ikke der hvor jeg er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...