Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venner? Noe mer? Hva vil han?

Gjest Gjestejente

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og kanskje han er usikker på hva han vil han også.. :)

På det jeg har lest i denne tråden er han ikke usikker i det hele tatt på hva han vil.

Han er bare veldig usikker på hva du vil.. Du sa han skulle holde det hemmelig, og nå gir du han "noe-mer"-hint.

Så ordene dine og handlingene dine fighter om oppmerksomheten hans, og hva han tror du vil.

Vær så klar og tydelig du kan med å formidle hva du vil.. Og så er det enda litt tydeligere etter det :p

Husk at vi gutta er skremmende enkle når det gjelder kommunikasjon. Får vi det ikke klart og tydelig, er det store sjangser for at vi ikke skjønner det i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Husk at vi gutta er skremmende enkle når det gjelder kommunikasjon. Får vi det ikke klart og tydelig, er det store sjangser for at vi ikke skjønner det i det hele tatt ;)

NØYAKTIG det samme sier han... Teit kveld. Moro og koselig, men vi var like hemmelighetsfulle og jeg ville bare kosemose på han hele kvelden. :ermm:

Lenke til kommentar

Hvis han sier nøyaktig det samme, så må det vel ligge noe i det da? ;)

Og jeg kan tenke meg at siden han til og med har sagt til det at han er dårlig til å ta hint, så venter han på noe mer enn hint for å ta dette videre.

Ta praten med han. :) Si at det har utviklet seg til noe mer, og at situasjonen ikke er som den var for litt tid siden.

Du skal nok se at han er like gira som deg til å ta dette videre. :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Hvis han sier nøyaktig det samme, så må det vel ligge noe i det da? ;)

Og jeg kan tenke meg at siden han til og med har sagt til det at han er dårlig til å ta hint, så venter han på noe mer enn hint for å ta dette videre.

Ta praten med han. :) Si at det har utviklet seg til noe mer, og at situasjonen ikke er som den var for litt tid siden.

Du skal nok se at han er like gira som deg til å ta dette videre. :)

Jeg kan kanskje lufte noen tanker etterhvert.. Hehe..

Nå går hele helga uten at vi sees, så vi får se hvor mye kontakt vi har disse dagene.

Endelig fredag!! :D

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Her har det ikke skjedd noe som helst i helga. Rakk å være sammen med han i 20 minutter i går, fikk litt kos og klem før jeg måtte suse videre. Rakk å fortelle han at jeg ikke liker at vi holder ting hemmelig når vi er sammen med andre, så vi får se hva som skjer.

Vi snakka om å møtes senere i kveld, men det avhenger litt av når han kommer hjem.

Veit ikke hva jeg skal tru jeg ass... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Og i går kveld kom "samtalen". Helt ut av det blå egentlig.. Vi lå i senga å skravla, så plutselig begynte vi å snakke om "oss". Det skal sies at jeg ble singel i mars, og han i begynnelsen av april, så vi er ganske nysingle begge to.

Jeg sa jeg var usikker, og det var visst han også. Han vet ikke helt om han vil inn i et forhold NÅ men han liker meg godt og er redd for å såre meg. Jeg sa jeg ikke hadde noe hastverk med å bli kjærester, men at jeg ville vite om jeg bare var ei puledokke for han. Det sa han at jeg definitivt ikke var. Vi bestemte oss egentlig for bare å fortsette som vi gjør, og se an hva vi føler om en stund.

Jeg ble ikke akkurat beroliget av dette...

Og litt senere ba han meg med på båttur med noen venner og familie av han neste helg. Herregud, dette skal ikke være enkelt..

Lenke til kommentar

Så lenge du sier at du er usikker, vil han si at han er usikker.

Han virker som en snill fyr som ikke vil legge altfor mye press på deg, og vet at han ikke skal åpne seg helt med ord, med fare for å miste deg hvis han gjør det. :) Du kan jo tenke deg hvordan du ville reagert hvis du hadde sagt at du var usikker, og han hadde kommet med "JEG ELSKER DEG!" (litt satt på spissen, men du skjønner ;) )

Ikke hør på ordene hans, men se på handlingene hans. Jeg ville aldri tatt med ei pulevenn på båttur med familien min, med mindre jeg var intressert i å ta det et skritt videre. :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Så lenge du sier at du er usikker, vil han si at han er usikker.

Han virker som en snill fyr som ikke vil legge altfor mye press på deg, og vet at han ikke skal åpne seg helt med ord, med fare for å miste deg hvis han gjør det. :) Du kan jo tenke deg hvordan du ville reagert hvis du hadde sagt at du var usikker, og han hadde kommet med "JEG ELSKER DEG!" (litt satt på spissen, men du skjønner ;) )

Ikke hør på ordene hans, men se på handlingene hans. Jeg ville aldri tatt med ei pulevenn på båttur med familien min, med mindre jeg var intressert i å ta det et skritt videre. :)

Nei altså, jeg sa jeg ble usikker på ting fordi vi ikke visste hvor vi stod. Og da sa han seg enig og sa han var usikker på hva som kom til å skje videre.. Jeg sa at sånn som ting er nå kommer jeg ikke til å se etter noen andre og kun holde meg til han, noe han også ville. Men hvis jeg skulle gjøre det ville jeg vite at han ikke kun så på meg som ei dame å pule på som rebound.

Jeg ser såklart for meg det verste nå, at vi fortsetter hele sommern og jeg blir dønn forelska. Og så finner han ut at han ikke ser på meg som kjæresteemne. Men skulle tro han kanskje hadde funnet ut det sånn ca nå.. Om jeg var helt uaktuell som kjæreste finner man vel ut ganske fort? Vi er jo sammen hele tiden....

Handlingene hans står ikke helt i stil med det han sa i går.. Selv om jeg garantert legger mye mer i det han sa enn det han egentlig sa.

Lenke til kommentar

Du er en liten pessimist du? ;)

Som vi har sagt flere ganger, du må slutte å overanalysere alt. Slutt å fokuser på de få dårlige tegnene, og heller fokuser på alle de positive tegnene han har slengt i din retning. Mest sansynlig er de negative tegnene tegn han sender ut uten å selv vite det, som bunner ned i hans usikkerhet ovenfor deg.

Som du selv sier så legger du altfor mye i det han sa. Igjen.. Bare ta handlingen av at han viser deg frem til familien sin. Jeg har enda ikke møtt en gutt som har introdusert pulevennene sine for familien..

Lenke til kommentar
kloke ord

Nei altså, jeg sa jeg ble usikker på ting fordi vi ikke visste hvor vi stod. Og da sa han seg enig og sa han var usikker på hva som kom til å skje videre.. Jeg sa at sånn som ting er nå kommer jeg ikke til å se etter noen andre og kun holde meg til han, noe han også ville. Men hvis jeg skulle gjøre det ville jeg vite at han ikke kun så på meg som ei dame å pule på som rebound.

Jeg ser såklart for meg det verste nå, at vi fortsetter hele sommern og jeg blir dønn forelska. Og så finner han ut at han ikke ser på meg som kjæresteemne. Men skulle tro han kanskje hadde funnet ut det sånn ca nå.. Om jeg var helt uaktuell som kjæreste finner man vel ut ganske fort? (hadde du vært helt uaktuell som kjæreste hadde dere kun hatt sex))Vi er jo sammen hele tiden....

Handlingene hans står ikke helt i stil med det han sa i går.. Selv om jeg garantert legger mye mer i det han sa enn det han egentlig sa.

Slik jeg ser det har du ingen grunn til å være usikker på han lenger :) Han har gitt uttrykk for at han har lyst til å tilbringe sommeren sammen med deg, og har slått seg til ro med tanken av å ikke se etter andre jenter. En typisk pulevenn ville aldri sagt noe slikt, siden denne gutten da bare hadde sett på deg som ei puledokke.

Slik du beskriver han her, ser han garantert på deg som et kjæresteemne. Et tydelig tegn på det er at dere "er sammen hele tiden". Hadde dere bare vært pulevenner ville det blitt litt mer tøm-og-røm preg over det hele.

Som alle her sier; slutt å legg så mye i det han sier, og heller fokuser på handlingene hans. Begge er usikre på et forhold, fordi det ikke er så lenge siden dere kom ut av et, eller fordi det fungerer så bra mellom dere nå. Jeg har fått inntrykk av at "greia" mellom dere nå egentlig ikke er så fjernt fra et forhold, så da er det kanskje det samme om det blir offisielt eller ikke med det første? :) Du får gjøre så mye ut av sommeren som mulig, og storkose deg! Får du følelser for han, og han ombestemmer seg....skitt au. Du har hatt en knall sommer, og det er his loss =) Bedre å gå over glørne og risikere å brenne seg, enn å stå på sidelinja og heie på de andre ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Du er en liten pessimist du? ;)

Som vi har sagt flere ganger, du må slutte å overanalysere alt. Slutt å fokuser på de få dårlige tegnene, og heller fokuser på alle de positive tegnene han har slengt i din retning. Mest sansynlig er de negative tegnene tegn han sender ut uten å selv vite det, som bunner ned i hans usikkerhet ovenfor deg.

Som du selv sier så legger du altfor mye i det han sa. Igjen.. Bare ta handlingen av at han viser deg frem til familien sin. Jeg har enda ikke møtt en gutt som har introdusert pulevennene sine for familien..

Jeg er altfor pessimistisk når det gjelder dette. Håper ikke han oppfatter det. ;)

Jeg lar bare ting går som de går, og forbereder meg på at ting går i dass..

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Slik jeg ser det har du ingen grunn til å være usikker på han lenger :) Han har gitt uttrykk for at han har lyst til å tilbringe sommeren sammen med deg, og har slått seg til ro med tanken av å ikke se etter andre jenter. En typisk pulevenn ville aldri sagt noe slikt, siden denne gutten da bare hadde sett på deg som ei puledokke.

Slik du beskriver han her, ser han garantert på deg som et kjæresteemne. Et tydelig tegn på det er at dere "er sammen hele tiden". Hadde dere bare vært pulevenner ville det blitt litt mer tøm-og-røm preg over det hele.

Som alle her sier; slutt å legg så mye i det han sier, og heller fokuser på handlingene hans. Begge er usikre på et forhold, fordi det ikke er så lenge siden dere kom ut av et, eller fordi det fungerer så bra mellom dere nå. Jeg har fått inntrykk av at "greia" mellom dere nå egentlig ikke er så fjernt fra et forhold, så da er det kanskje det samme om det blir offisielt eller ikke med det første? :) Du får gjøre så mye ut av sommeren som mulig, og storkose deg! Får du følelser for han, og han ombestemmer seg....skitt au. Du har hatt en knall sommer, og det er his loss =) Bedre å gå over glørne og risikere å brenne seg, enn å stå på sidelinja og heie på de andre ;)

Lurer på om jeg skal printe ut det innlegget og lese det ofte.

Jeg VET at alt dere sier stemmer, og at jeg ikke bør tenke så negativt. Det er bare tullete, men det er så sjelden jeg kommer over en fyr som han og er nå redd for å miste det.

Han sa i går at han var usikker på hvor vi var på vei og at han ikke ville ødelegge det vi har nå. Han sa også at når man nettopp hadde kommet ut av et forhold måtte man på en måte bearbeide de følelsene og at man ikke med en eneste gang er klar for å hoppe inn i et nytt forhold. Og det var der han var nå. Han har ingen følelser for x'n men han ville ikke gå inn i noe nytt før han var 100% klar for det, og mente jeg evt kunne bli såret om det gikk for fort frem. Sånn sett virker det jo som han tar mye hensyn til meg og mine følelser også når han ikke går rett inn i et forhold til meg som han kanskje ikke er 100% klar for. Han mente det kanskje kom til å kunne gå dårlig om han forhastet seg. Men det var ikke den "vanlige" unnskyldningen om at han vil være fri og knulle rundt som gjorde at han avventer...

Argh argh argh..

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Og tøm&røm er det definitivt ikke... Han sier nesten alltid nå at jeg må sove over om jeg er hos han på kveldstid og vi har kosa oss litt.. Og noen kvelder har jeg fått sms med "vil du sove hos meg i natt?" når det bare er 20 min siden vi har sagt hadet feks...

Tror han liker meg litt da.. :blush:

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal printe ut det innlegget og lese det ofte.

Jeg VET at alt dere sier stemmer, og at jeg ikke bør tenke så negativt. Det er bare tullete, men det er så sjelden jeg kommer over en fyr som han og er nå redd for å miste det.

Han sa i går at han var usikker på hvor vi var på vei og at han ikke ville ødelegge det vi har nå. Han sa også at når man nettopp hadde kommet ut av et forhold måtte man på en måte bearbeide de følelsene og at man ikke med en eneste gang er klar for å hoppe inn i et nytt forhold. Og det var der han var nå. Han har ingen følelser for x'n men han ville ikke gå inn i noe nytt før han var 100% klar for det, og mente jeg evt kunne bli såret om det gikk for fort frem. Sånn sett virker det jo som han tar mye hensyn til meg og mine følelser også når han ikke går rett inn i et forhold til meg som han kanskje ikke er 100% klar for. Han mente det kanskje kom til å kunne gå dårlig om han forhastet seg. Men det var ikke den "vanlige" unnskyldningen om at han vil være fri og knulle rundt som gjorde at han avventer...

Argh argh argh..

Hvis det får deg til å forstå at han definitivt er interessert i deg, og vil ha deg som mer enn en venn/pulevenn, så print ut og heng det opp på do =)

Kjenner til følelsen, du er redd for at siden dere ikke er "bundet" i et forhold og han ikke vet helt hvor han står, så kan han plutselig finne seg ei anna jente og glemme deg? Vel, det kommer ikke til å skje :) Han sier at han ikke er klar for et forhold. Det betyr at han heller ikke er klar for et forhold med noen andre (forutsatt at han har gitt deg en ærlig grunn). Derimot virker han veldig klar for deg, bare veldig gradvis. Å forhaste seg er ingen god ting, det kan fort skape dårlig stemning. Og det at han vil være fri og knulle rundt har han jo avkreftet for lenge siden, da han sa det var deg han ville tilbringe tid sammen med.

Vet ikke hvor mange ganger du har hørt det her nå, men vi kommer til å gjenta det helt til du virkelig tar det inn over deg; slutt å overanalysere. Gutten liker deg veldig godt, han vet bare ikke hvor han står mtp. et forhold (tanker som ikke har noe med deg spesifikt å gjøre). Slutt å vær usikker og forsiktig, og heller nyt tiden du har med han :)

Edit: og han liker deg ikke bare litt, det må du skjønner snart ;)

Endret av frk_1337
Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Hvis det får deg til å forstå at han definitivt er interessert i deg, og vil ha deg som mer enn en venn/pulevenn, så print ut og heng det opp på do =)

Kjenner til følelsen, du er redd for at siden dere ikke er "bundet" i et forhold og han ikke vet helt hvor han står, så kan han plutselig finne seg ei anna jente og glemme deg? Vel, det kommer ikke til å skje :) Han sier at han ikke er klar for et forhold. Det betyr at han heller ikke er klar for et forhold med noen andre (forutsatt at han har gitt deg en ærlig grunn). Derimot virker han veldig klar for deg, bare veldig gradvis. Å forhaste seg er ingen god ting, det kan fort skape dårlig stemning. Og det at han vil være fri og knulle rundt har han jo avkreftet for lenge siden, da han sa det var deg han ville tilbringe tid sammen med.

Vet ikke hvor mange ganger du har hørt det her nå, men vi kommer til å gjenta det helt til du virkelig tar det inn over deg; slutt å overanalysere. Gutten liker deg veldig godt, han vet bare ikke hvor han står mtp. et forhold (tanker som ikke har noe med deg spesifikt å gjøre). Slutt å vær usikker og forsiktig, og heller nyt tiden du har med han :)

Edit: og han liker deg ikke bare litt, det må du skjønner snart ;)

Det er nøyaktig som du skriver. Siden vi ikke har sagt at vi er kjærester er jeg redd han plutselig finner noen andre som er mer interessant. Dette sa jeg selvfølgelig i går og hans svar var "jeg rekker ikke møte noen andre når jeg er sammen med deg hver dag, dessuten er jeg ikke interessert i å finne noen andre". Positivt. :)

Jeg vil ikke forhaste meg jeg heller, for jeg føler ikke at jeg må være i et forhold nå. Men på en måte vil jeg bare få bekreftet at jeg har han, selv om vi ikke nødvendigvis må definere oss som kjærester helt ennå. Jeg sa i går at jeg ikke syns vi burde forhaste oss, men at jeg nødvendigvis er interessert i en kjæreste i løpet av året. Virka ikke som han ble skremt av det jeg sa, og det var greit nok å få snakka om det.

Han våknet i dag morges og sa han hadde drømt om "det vi snakka om". Jeg hadde visst blitt gravid i drømmen. Hoho..

Lenke til kommentar
Han våknet i dag morges og sa han hadde drømt om "det vi snakka om". Jeg hadde visst blitt gravid i drømmen. Hoho..

Ok, akkurat det der burde fjerne en hver tvil i ditt hjerte :D

Aldri i livet ville jeg fortalt ei pulevenn at jeg hadde drømt om forhold-prat.. Og i hvert fall ikke om graviditet.

Bare det at han nevner en fremtid med barn, er en måte å fortelle at det ikke er fremmed for tankene hans om fremtiden. Og en måte for han å forsiktig måle om du blir skremt av tanken eller ikke..

Her er det ingen tvil om hva han vil. Men han vil tydeligvis ikke forhaste seg inn i noe, akkurat som deg. Så her er det bare å lene seg tilbake, og nyte hverandre. :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Hehe han forteller meg ofte at han drømmer om meg, så det er jo hyggelig. :)

Tror jeg skal prøve å holde litt avstand og la han ta initiativ de neste dagene. Han har etterlyst at jeg ikke tar så mye initiativ til å møtes osv, men det har jeg gjort den siste uka. Problemet mitt (ett av mange) er at jeg føler at jeg maser så fort jeg sender sms til han... Han sier selvfølgelig at jeg absolutt ikke maser og at han syns det bare er hyggelig..

I går sa jeg at jeg måtte skjerpe meg og begynne å oppføre meg ordentlig (jeg tuller fælt) så han ikke skulle miste interessen, men da sa han at jeg ikke måtte endre måten jeg var på siden det er det han liker.

Han nevner også ofte hvor lik humor vi har osv og hvor vanskelig han syns det er å finne noen som har så lik personlighet som han...

Sorry for at jeg plager dere med nevrosene mine hele tia :roll:

Lenke til kommentar

Først og fremst:

Vi gutter er veldig simple på verbal kommunikasjon. Vi er ikke "flinke" nok til å legge så mange subtile hint og meldinger i ordene våre som dere jenter er. Så hør på han, for mest sansynlig mener han nettopp det han sier.

Tror jeg skal prøve å holde litt avstand og la han ta initiativ de neste dagene. Han har etterlyst at jeg ikke tar så mye initiativ til å møtes osv, men det har jeg gjort den siste uka. Problemet mitt (ett av mange) er at jeg føler at jeg maser så fort jeg sender sms til han... Han sier selvfølgelig at jeg absolutt ikke maser og at han syns det bare er hyggelig..

Han sier du tar lite initiativ, så da skal du ta enda mindre initiativ? Han sier det er hyggelig når du sender sms til han, så nå skal du stoppe?

Håper du også ser skurringen i den logikken der? :)

I går sa jeg at jeg måtte skjerpe meg og begynne å oppføre meg ordentlig (jeg tuller fælt) så han ikke skulle miste interessen, men da sa han at jeg ikke måtte endre måten jeg var på siden det er det han liker.

Han nevner også ofte hvor lik humor vi har osv og hvor vanskelig han syns det er å finne noen som har så lik personlighet som han...

Han har tydeligvis falt for deg når du har vært ditt tullete deg, så jeg ser ingen verdens grunn til at du skal skjerpe deg og oppføre deg ordentelig. Han sier rett ut at han liker deg sånn du er, så da er det jo ingen grunn til å endre seg? :)

Og bare for å si det en gang til:

Slutt å overanalyser alt til det negative! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...