Motronic Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Hei Jeg har nettopp flyttet inn i en leilighet hvor forige beboer hadde montert lærret på veggen hvor jeg og samboern vil ha tven. På veggen står det igjen 8 gipsplugger (mollyplugger), som vi enten ka ta ut og sparkle igjen hullene eller henge opp noe i. Pluggene er plassert med to og to ilag, i 4 hjørner. Høydeforksjellen mellom øvre og nedre hjørne er ca 2m og bredden er ca 3m. Vi vurderer å tapetsere en plate på veggen der, og igjen henge tven og høytalere i den. Høytalerne er små (veier mindre enn en vaksen katt) og tven er på en LCD på 40". Jeg vurderer å benytte 19 mm 2,0x3,5m sponplate, shimse platen 5cm ut fra veggen og feste tven med veggfeste til platen. Jeg antar at tven da vil stikke 20 cm ut fra veggen. Jeg er usikker på om det er benyttet enkelt eller dobbelt lag med gips. Tror dere at enkeltlags gips vil bære vekten av platen? Er det mulig å strekke ut igjen mollyplugger? slik de kan dras ut av hullet? (Da får jeg målt om det er enkelt eller dobbelt lag med gips. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 For å få ut pluggen, sett inn en skrue og skru den "ut" mens du holder igjen. Dette vil strekke ut klemmene på baksiden, slik at du kan trekke den ut. Dette funker bare dersom du er heldig, som regel utvides hullet slik at hele pluggen faller på innsiden av gipsen. Dersom du skal henge opp noe tungt, som en 40" TV, må du finne stenderne og skru platen din inn i disse i stedet for å feste de i gipsen. Ev kan du hente opp TVen uten plate dersom du finner et TV-oppheng som er bredere enn stenderåpningen (normalt 60 cm c/c), og som kan festes der du vil ha det med skruer i stenderverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå