Bytex Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Måker "tar ikke hintet", de tenker ikke som mennesker, de bare går på instinkt. Fisker du i båten er det vel noe fiskelukt der. Dekk over båt med presenning, problem solved. Farge har også noe å si, noen biler f.eks. kan være helt dynka i fugledritt, mens bilen som er parkert ved siden av ikke har noe på seg. Vi hadde en gjeng måker som campa i pipa på huset år etter år, og stupbomba på folk som kom i innkjørselen (inkl. oss). Pappa gikk opp på taket og kverka ungene 2-3 år på rad, men de kom like godt tilbake året etter. De lærer ikke. Endret 20. juni 2009 av Bytex Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Høres greit ut når det er såpass sjelden. Blir som en årlig takrengjøring. Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det er lov til å skyte skadedyr, men hvorvidt måkene er å regne som skadedyr i dette tilfellet aner jeg ikke. Det virker litt sånn, men siden de hekker kan det være at det er litt strengere en normalt. Uansett ville jeg helt klart brukt hagle og ikke salong. Du risikerer å kun skade dem og påføre dem unødig lidelse. Det er også litt tryggere med tanke på prosjektilenes rekkevidde og evt. skader om du bommer. Men som allerede foreslått her burde du prøve slanger først. Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Måker er fredet nå. Hva om de er skadedyr? Hva sier loven om dette? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Måker er fredet nå. Hvorfor i huleste det? Lenke til kommentar
granny Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Måker er fredet nå. Hvorfor i huleste det? Pga hekketiden vil jeg tro... Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hehe, det er jo når de hekker de er plagsomme. Kan forstå at man ikke skal drive rovjakt på måker som hekker ute ved kysten, men måker som bor på ditt eget tak og angriper deg får man neppe straff for å fôre med rottegift. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Du kan låne hunden min, hun jager fulger til hun nesten kolapser Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Er ikke særlig populært å skyte med hagle i bebyggelse heller Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 På båten vår har vi en slangs signal rød proppel, som snurrer rundt. Den skremmer måtene vekk. Husker ikke helt om den ble drevet av strømm, eller vinden som snurret den ... Men etter den ble skaffet, har ingen måser vært inærheten av båten. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 La meg nå bare sånn i all min enkelhet få minne dere om at vold mot dyr, inkludert fugler, er forbudt ved lov i dette vårt deilige, langstrakte land. Man skal heller ikke utsette dem for unødige påkjenninger og belastninger. Flere av forslagene i tråden her strider i mine øyne mot dette; - Drukning (foring med brødbiter og white spirit - i seg selv må det kvalifisere til unødige påkjenninger for fuglene.) - Foring med rottegift - jeg antar at det kan føre til svært unødig belastning for måkene. - Avliving ved skyting - dette vil i beste fall kunne kalles svært omstridt og vil være avhengig av at den som utfører det er kyndig og handler i henhold til gjeldende forskrifter og regelverk om emnet. - Å la hunder jage måkene med overlegg er også temmelig på kanten. Måker kan i de fleste tilfeller ikke regnes som skadedyr, de utgjør ingen reell medisinsk eller hygienisk fare for mennesker, eller gjør nevneverdig fysisk skade på bygninger. Trådstarter har fått mange svært gode tips til hvordan h*n skal holde måkene vekk fra og unngå at dem skal skite på båten hans, jeg støtter flere av disse. Dog mener jeg at en presenning er en finfin løsning, sett at båten ikke er av den aller største sorten. Såh, dere som foreslår å plage disse fuglene til døde, skjerpings, dere er i ferd med å gjøre dere selv til kriminelle om noe av dette settes ut i livet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå