Just-Me Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Hei jeg er en jente med negler og lurer på om hvordan trykkskjermen til Nokia 5800 tåler dette eller blir det riper med en gang? Trenger man å kjøpe slik beskyttelse og er den grei å sette på selv for en litt klomsete jente? Tenker på en slik beskyttelse. http://cdon.no/elektronikk/invisible_shiel...0_front-4152864 Takker for svar fra Nokia 5800 eiere/erfarene Endret 23. mai 2009 av Just-Me Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Brukte min en god stund før jeg kjøpte meg beskyttelses film, sikkert rundt 4 uker, hadde ikke en eneste ripe i telefonen før jeg satte den på. (Skal nevnes at jeg behandler telefonene mine veldig pent.) Når jeg satte på filmen, mistet jeg hele telefonen på by'n i steden. Typisk at jeg kjøpte 5 stk av den filmen. Så jeg tror ikke det er veldig nødvendig med en slik film, men det skader jo ikke ha sette på en om du liker og holde telefonen pen. Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Brukte min en god stund før jeg kjøpte meg beskyttelses film, sikkert rundt 4 uker, hadde ikke en eneste ripe i telefonen før jeg satte den på. (Skal nevnes at jeg behandler telefonene mine veldig pent.) Når jeg satte på filmen, mistet jeg hele telefonen på by'n i steden. Typisk at jeg kjøpte 5 stk av den filmen. Så jeg tror ikke det er veldig nødvendig med en slik film, men det skader jo ikke ha sette på en om du liker og holde telefonen pen. Tusen takk for rask svar Er den filmen grei å sette på eller? Har du 5 stk og ønsker å selge en så kan du jo sende meg en PM :)Reagerer skjermen ved fingertrykk greit? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Syntes skjermen reagere bra. Jeg var skeptisk i starten ettersom jeg er mest vandt med telefoner som har fysiske taster og trykke på. Første dagene gikk SMS og sånt litt langsomt, men etter en ukes bruk skrev jeg raskere enn noen gang. Når det gjelder filmen, så er det veldig forskjellig fra merke til merke hvordan de er og sette på, gjennomsiktighet, hvor slitesterke de er, osv... Jeg var ikke sikker på om jeg skulle gidde kjøpe en slik film, ettersom jeg er flink og behandler telefonen pent, så følte jeg at det ikke var nødvendig og bruke par hundre kroner på en slik film. Men filmen jeg fant koster bare ca 6 kr og har gratis frakt. (Vet ikke om du har vært bori DealExtreme.com før? Veldig fin side med mye billige dupeditter) Så det er sikkert billigere/enklere enn om jeg skulle sendt deg mine Med tanke på prisen er filmen god, men de som koster par hundrelapper hos hos CDON f.eks, som du viser til i første post, er sikkert mye, mye bedre. Men så kan du kjøpe 33 stk av den her for samme prisen. Link: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20484 Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Takk for svar igjen Den koster 99,- hos cdon og det har jeg råd til. Er mer usikker på om jeg skal velge denne telefonen etter jeg har lest tråden for 5800 og jeg ikke akkurat er et teknisk vidunder Virker som den går meg en høy gang og kanskje jeg burde valge en vanlig tastefon igjen? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 5800 er mye hva du selv gjør den til. Ønsker du en telefon full av funksjoner som du kan fylle opp med diverse programmer og sånne ting som vi litt over middels mobil interesserte gjerne liker, så er 5800 et godt valg. MEN, den er også et godt valg (i mine øyne) for de som er ute etter en enkel telefon. Det blir som sagt litt hva du selv gjør det til. Bruker du den som en vanlig enkel telefon, så er den også det. Ikke noe vanskligere og bruke enn hvilken som helst annen Nokia telefon, syntes værtfall jeg. Jeg tror du hadde blitt fornøyd, som de fleste jeg vet om som har kjøpt den er, også selv de ikke så tekniske. Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Blir vel den da etter at jeg begynnerå bli lei av å bruke min gode reserve Sony K800i etter min kjære Nokia 5330 fikk seg et møte med saltvann Takk for hjelp du har vært en engel Endret 23. mai 2009 av Just-Me Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Absolutt en telefon å anbefale. Selv har jeg ikke film på. Til tross for dette har jeg ikke fått riper på skjermen - har til og med mistet den i asfalten! (Gikk ikke utover skjermen, men plastikken fikk seg en trøkk :/ ) Du burde over hodet ikke være begymret for å ikke være teknisk god nok. Symbian S60 (som 5800 kjører) er ett operativsystem som siden starten har vært ett bra valg for alle brukere, både tekniske og mindre tekniske brukere. Mange dømmer Nokia uten å ha prøvd S60. S40 er tungvindt til tider, og det er også Nokias eldre telefoner. Mange hoppet derfra på Sony Ericsson, og lærte seg til at det er slik det skal være. Ikke særlig rart heller, da Nokia ventet alt for lenge med å implementere S60 på sine billigere modeller... Uansett - Nokia 5800 ExpressMusic er enkel å bruke - og fryktelig utvidbar! Håper du ikke lar frykten vinne - Om du kjøper 5800 kommer du ikke til å angre! Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Takk ze5400 jeg skal ikke la frykten vinne Hvem skal jeg bestille fra? Ser den er billigst hos Netonnet 2790,- men koster da bare 100,- mer fra eks Netshop? Har hørt at Netonnet sender fra Sverige og det er kanskje et minus eller? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg har god erfaring med både Netshop og Netonnet. Jeg ville nok valgt Netshop siden de holder til i Norge. Bror min kjøpte telefon fra CDON (som ingen burde finne på å handle fra) som det har vært tull med, og da har det vært tungvint og trøblete og selv måtte sende til Sverige. Om det skulle være samle problematikken fra Netonnet veit jeg ikke, men en hundrelapp er jo ikke rare greiene, og absolutt verdt det om man opplever det min bror har opplevd med CDON. Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Enig med deg Jonas Takk for erfaringer og hjelp fra dere alle sammen og da blir det 5800 på denne jenta til uken Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Har selv negler og kan ikke si det påvirker bruken og standen på telefonen. Så lenge man tar omsyn og har det i bakhodet at denne slags skjermer blir fortere ripete enn andre. Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Har selv negler og kan ikke si det påvirker bruken og standen på telefonen. Så lenge man tar omsyn og har det i bakhodet at denne slags skjermer blir fortere ripete enn andre. Høres logisk ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå