Preben_Bruun Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Heisann.. Har hatt P4 i en stund nå, og har ikke hatt noen problemer siden jeg byttet fra AMD. Det som er litt kjedelig, er nettopp det at jeg aldri har noe å mekke på lenger. Så nå tenkte jeg skulle bygge meg en AMD maskin som jeg skal fikle med og overklokke litt. Jeg har funnet frem til hvilke komponenter jeg skal bruke, men stusser litt på kjøleren. Har vært mye prat rundt vannkjøling i det siste, men det gidder jeg ikke. Jeg skal ha en god og kraftig vifte som ikke bråker altfor mye (ikke over 40dB). Jeg har utelukket Zalman 5005, 6000, Taisol og enhver Globalwin, EKL og Coolermaster. Står da igjen med Glaciator II som har vært like god som Alpha PAL 8045 i de testene jeg har lest, og koster mindre. Eller Alpha PAL 8045, men den koster såpass mye mer. Hva burde jeg gå for? Lenke til kommentar
cyberklad Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Jeg har 2 taisol cgk760 som jeg er veldig fornoeyde med. kjøler mine to athlon mp til 40C bruker artic silver, men hadde ikke noe annet en kniv til og fjerne den orginale pastaen meg (skulle ha vert planslip etter omgangen med kniven) Lenke til kommentar
Preben_Bruun Skrevet 22. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2002 Ikke for å være frekk, men jeg skrev faktisk at jeg hadde utelukket Taisol CGK 760, og lurte på om noen hadde fått sjansen til å prøve Millenium GlaciatorII? Se bilde: Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Bah sier jeg.. NoiceKiller silverado,fås kjøpt på http://www.microplex.no (den er så godt som lydløs og takler amd hastigheter på 16-1750mhz ryktes det) Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Javel.. Glacier II har en øvre grense på 120-150W ettersom den har en J.A. C/W på 0,3. Taisol f.eks. har JA C/W på 0,45, og er vesentlig dårligere til overklokking.. Ettersom en T-bird 1,4 kjører på 75W, vil det si at Glacier II takler langt over 2Ghz. Lenke til kommentar
DeltaVifte Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Det er mulig det er en god kjøleribbe, men den veier jo hele 615gram. Kjedelig å fjerne kjøleribba hver gang man skal flytte på datamaskinen. :smile: Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Men det må du jo med Silverdoen også.... Lenke til kommentar
Preben_Bruun Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 Glacier II vifta kan jo festes med strips i de fire hullene i hovedkortet i tillegg til den vanlige festemekanismen. Da burde det kunne være mulig å flytte på kabinettet mens viften er montert. Lenke til kommentar
sigurdi Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Eg hadde heller putta de ekstra kronene i en Alpha PAL 8045, mest pga at det er feste for 80mm og ikkje små puslete 60mm. Har du god plass i kassa og tilgang til et lite verksted kan du med letthet lage en overgang til 92mm vifte som gir veldig god kjøling og så lydløs som du sjøl vil. Du kan jo prøve å få tak i ei 8000 rpm 80mm delta vifte dersom du har hørselvern eller et kraftig anlegg. :smile: Millenium Glaciator II har et støynivå på 36db og pga konstruksjon så er den ikkje så enkel å montere ei 80mm vifte istede for den orginale. Men vann er jo best da, og da har du ivertfall noe å skru og mekke med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå