Gå til innhold

Første terrengsykkel - forslag


flopflop

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal kjøpe min første sykkel på en del år og er litt (les: veldig) usikker på hvilken jeg skal velge og hva jeg skal se etter. Ønsker en terrengsykkel som jeg kan bruke i skogen og litt på landevei.

 

Har et par kompiser som har Scott Scale 30 og disse er svært fornøyd. Ellers har jeg lest/hørt mye bra om Specialized Expert, sykkelen jeg linket til er den med aluminiumsramme.

 

Hvor viktig er det med karbonramme kontra aluminium? Hvis jeg kan velge bort karbon, hva av utstyr burde jeg legge penger i? Er det noen andre sykler jeg burde vurdere i denne prisklassen (<~20K)?

 

Er ca 189 cm høy, hvor stor ramme burde jeg ha? 19, 20?

 

Beklager rotete oppsett, takker for svar.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke viktig med karbonramme,kjøper du en aluminiums ramme får du veldig ofte bedre utstyr på ramma til samme pris.

Det viktigste du må lære deg når det gjelder terrengsykling(etter syklingen da) er vedlikehold.

Slitasjen er stor pga av gjørme, sand og velt etc etc.

Jeg kan tenke meg til at du må ha minst 20 ramme(kanskje 21?) Det beste er å prøve sykkelen før du kjøper.

 

Hvilken sykkel som passer best for deg avhenger jo også av bruken(skal du sykle på skogs stier med teknisk vanskelig terreng ville jeg ha gått for en fulldemper,men til grus og landevei er scott og specialized gode valg

Legger ved noen linker på andre aktuelle i den prisklassen (15000-20000)

 

sykkelbutikken

cyclecomponents

cyclecomponents

merida1

merida2

 

Beklager at ikke linkene virket først(Litt noldus i dag..)

 

Ett par ting til: skaff deg clipless pedaler og sko,det er mye bedre å sitte fast i sykkelen til ditt bruk.

Skal du sykle mye på sti er det en fordel med litt bredt styre(over 60cm)

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...