flopflop Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Hei, Skal kjøpe min første sykkel på en del år og er litt (les: veldig) usikker på hvilken jeg skal velge og hva jeg skal se etter. Ønsker en terrengsykkel som jeg kan bruke i skogen og litt på landevei. Har et par kompiser som har Scott Scale 30 og disse er svært fornøyd. Ellers har jeg lest/hørt mye bra om Specialized Expert, sykkelen jeg linket til er den med aluminiumsramme. Hvor viktig er det med karbonramme kontra aluminium? Hvis jeg kan velge bort karbon, hva av utstyr burde jeg legge penger i? Er det noen andre sykler jeg burde vurdere i denne prisklassen (<~20K)? Er ca 189 cm høy, hvor stor ramme burde jeg ha? 19, 20? Beklager rotete oppsett, takker for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Kan anbefale deg en norsk sykkel, som er svært bra: HardRocx Du finner det du trenger der..! Lenke til kommentar
svante Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Diamant Dark Cape eller tilsvarende hos Nakamura er vel en god pekepinn på hva du maks utstyrsmessig kan få i denne prisklassen. Ellers så er det vel utallige alternativer av sykler til rundt 20k. Et godt tips kan være å ta med deg problemstillingen over til gutta som frekventerer Terrengsykkel.no, der er det mange som har mye kunnskap om sykler i denne prisklassen. Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Det er ikke viktig med karbonramme,kjøper du en aluminiums ramme får du veldig ofte bedre utstyr på ramma til samme pris. Det viktigste du må lære deg når det gjelder terrengsykling(etter syklingen da) er vedlikehold. Slitasjen er stor pga av gjørme, sand og velt etc etc. Jeg kan tenke meg til at du må ha minst 20 ramme(kanskje 21?) Det beste er å prøve sykkelen før du kjøper. Hvilken sykkel som passer best for deg avhenger jo også av bruken(skal du sykle på skogs stier med teknisk vanskelig terreng ville jeg ha gått for en fulldemper,men til grus og landevei er scott og specialized gode valg Legger ved noen linker på andre aktuelle i den prisklassen (15000-20000) sykkelbutikken cyclecomponents cyclecomponents merida1 merida2 Beklager at ikke linkene virket først(Litt noldus i dag..) Ett par ting til: skaff deg clipless pedaler og sko,det er mye bedre å sitte fast i sykkelen til ditt bruk. Skal du sykle mye på sti er det en fordel med litt bredt styre(over 60cm) Endret 24. mai 2009 av sykkeliten Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 @Sykkeliten Ingen av linkene dine virker. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Jeg tror det hadde vært en ide å fått en 29er. Du er høy nok til at det ikke er noe problem med større hjul. Et par muligheter er denne eller denne som jeg har lyst på selv. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hvis du skal ha 29'er så gå heller for Gary Fisher X-cal til ~13 000 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå