Gå til innhold

[Løst]kjempeproblem med internet explorer og windows update (TROJAN)

Anbefalte innlegg

jeg har et problem med internet explorer , hver gang jeg åpner IE slår AVG inn og sier at det er to trojaner. det står de kommer ifra system32 mappen og at de er en dll fil, jeg prøver å åpne mappen men der er det ikke noen slik dll fil og hvis jeg prøver å scanne med AVG så finner den ingenting , jeg tror det kan være tilknyttet Windows update fordi når jeg ser etter oppdateringer kommer det error kode 80244019, kan noen hjelpe meg ???

post-187329-1243070962_thumb.jpg

Endret av kleveng1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling

Velg Vis->Vis skjulte enheter

Klikk på plusstegnet framfor "Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible"

Bla deg nedover og se om du har en driver som heter noe ala TDSSserv.sys, hvis, høyreklikk på fila og velg Deaktiver.

(Dette rootkitet kan også ha navn som starter på: Seneka.., GAOPDX.. og UAC.. )

Restart pc'n og prøv og kjør mbam igjen.

Lenke til kommentar
Gå til Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling

Velg Vis->Vis skjulte enheter

Klikk på plusstegnet framfor "Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible"

Bla deg nedover og se om du har en driver som heter noe ala TDSSserv.sys, hvis, høyreklikk på fila og velg Deaktiver.

(Dette rootkitet kan også ha navn som starter på: Seneka.., GAOPDX.. og UAC.. )

Restart pc'n og prøv og kjør mbam igjen.

jeg hadde ingen av dem? :O

Lenke til kommentar

Problemet skyldes rootkit som forhindrer start av anti-prog. Sjekk en gang til under "Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible" og let etter en driver som starter med 'gxv...'. Hvis, deaktiver den og restart pc. Kjør mbam.

Hvis du ikke finneren den, gjør følgende:

Gjør følgende:

1. Last ned og pakk ut følgende program på skrivebordet: RootRepeal

2. Start programmet, velg arkfanen Files, klikk Scan

3. Det vil dukke opp div. filer, både legale og forhåpentligvis malwaren vi er ute etter. Du skal se etter en fil med .sys-endelse og med navn som starter med følgende tegn etterfulgt med tilfeldige bokstaver:

TDSS

Seneka

GAOPDX

UAC

gxv

4. Hvis du finner aktuelle driver, høyreklikk og velg wipe file. Hvis du finner noe, vil det sannsynligvis være noen andre filer også som er relatert til dette (med annen filendelse). Du trenger ikke å gjøre noe med disse filene da Malwarebytes tar dem under skanning

5. Restart pc'n

6. (installer)/kjør en rask skann med Malwarebytes

Lenke til kommentar
Problemet skyldes rootkit som forhindrer start av anti-prog. Sjekk en gang til under "Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible" og let etter en driver som starter med 'gxv...'. Hvis, deaktiver den og restart pc. Kjør mbam.

Hvis du ikke finneren den, gjør følgende:

Gjør følgende:

1. Last ned og pakk ut følgende program på skrivebordet: RootRepeal

2. Start programmet, velg arkfanen Files, klikk Scan

3. Det vil dukke opp div. filer, både legale og forhåpentligvis malwaren vi er ute etter. Du skal se etter en fil med .sys-endelse og med navn som starter med følgende tegn etterfulgt med tilfeldige bokstaver:

TDSS

Seneka

GAOPDX

UAC

gxv

4. Hvis du finner aktuelle driver, høyreklikk og velg wipe file. Hvis du finner noe, vil det sannsynligvis være noen andre filer også som er relatert til dette (med annen filendelse). Du trenger ikke å gjøre noe med disse filene da Malwarebytes tar dem under skanning

5. Restart pc'n

6. (installer)/kjør en rask skann med Malwarebytes

nå gjorde jeg det som du ba meg om og jaggu funket det :D TUSEN TAKK :)

skal du ha malware loggen å eller?

Lenke til kommentar

Bare hyggelig.

Du bør nullstille gjenopprettingsmappa slik at du ikke blir infisert ved en evt. systemgjenoppretting.

Kontrollpanel->system->systemgjenoppretting . Sett merke framfor "Slå av Systemgjenopprettingen .....",

restart pc, fjern merket igjen for å aktivere funksjonen.

Surf trygt!

Lenke til kommentar
Bare hyggelig.

Du bør nullstille gjenopprettingsmappa slik at du ikke blir infisert ved en evt. systemgjenoppretting.

Kontrollpanel->system->systemgjenoppretting . Sett merke framfor "Slå av Systemgjenopprettingen .....",

Surf trygt!

er du sikker på at du forklarer på Vista eller forklarer du på XP fordi jeg har Vista og ser ikke det du mener ;)

Lenke til kommentar
Bare hyggelig.

Surf trygt!

er du sikker på at du forklarer på Vista eller forklarer du på XP fordi jeg har Vista og ser ikke det du mener ;)

søk på system. Vet ikke helt, har ikke vista bruker xp, men prøv.

jeg fant ikke , men hvor farlig er det hvis jeg ikke gjør noe med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...