It's me Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Har Netopia. Det er en addresse hvor jeg kan endre innstillinger på routeren, men jeg finner den ikke. Fant ikke noe hjelp på NGT sine sider. Kan noen hjelpe meg? Skal fjerne firewall. Har nå fjernet fra trådløs router, fra XP, men har ikke fått fjernet fra Netopia boksen. Hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 http://endring.nextgentel.no/ denne? ellers finner du mye bra om NGT routere på www.relativt.net Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Er forresten dumt å fjerne firewall! Det tror jeg definitivt IKKE du vil! Jeg har firewall på routeren og i tillegg firewall på maskinen og blir forsøkt hacket FLERE ganger om dagen. Det du nok heller vil gjøre er å åpne porter på routeren.... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Takk for link. Ikke firewall sjansen tør jeg å ta. Har nå fjernet firewall i xp, i adsl-router og i trådløs router, men likevel er jeg bak en eller annen firewall. Jeg får feks ikke sendt filer via msn, og jeg kan ikke være active user på Direct Connect. Kan jeg bruke et program el. for å finne ut hvor firewall'en som stopper meg ligger? Noen som vet hva som er galt? Er det en firewall, evt hvilken? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 for å sende filer på MSN må du oppdatere netopia firmwaren... kan gjøres fra nextgentel's sider... Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 for å sende filer på MSN må du oppdatere netopia firmwaren... kan gjøres fra nextgentel's sider... Jaha!?? Jeg har nå alltid greid å sende filer via MSN, men å motta er en annen sak Oppgraderer firmware nuh, så kanskje det ordner saker og ting. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Kan godt hende at firmwire fikser msn problemet, men jeg vil fjerne firewall. Kan noen please hjelpe meg? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hvis du bruker windows (regner med det): Startmeny --> Kjør ---> Skriv inn: Telnet 10.0.0.1 ---> name = admin ---> password = noway Så skal du inn i noe som heter filtersettings eller noe sånnt og derifra kan du åpne porter i fleng... Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Takk for link. Ikke firewall sjansen tør jeg å ta. Har nå fjernet firewall i xp, i adsl-router og i trådløs router, men likevel er jeg bak en eller annen firewall. Jeg får feks ikke sendt filer via msn, og jeg kan ikke være active user på Direct Connect. Kan jeg bruke et program el. for å finne ut hvor firewall'en som stopper meg ligger? Noen som vet hva som er galt? Er det en firewall, evt hvilken? Når skal folk skjønne at det er nat og ikke firewall som ødelegger :-? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Hvis du bruker windows (regner med det): Startmeny --> Kjør ---> Skriv inn: Telnet 10.0.0.1 ---> name = admin ---> password = noway Så skal du inn i noe som heter filtersettings eller noe sånnt og derifra kan du åpne porter i fleng... Gjorde det, men etter å ha tastet inn Name:admin og Passord:noway kom jeg tilbake til name. Tastet så Name:admin og Passord:tullball (for å teste noe som iallfall er feil) og fikk da samme resultat som første gangen. Prøvde så for morro skyld Name:admin og Passord:glemdet Får etter tre forsøk: Mistet kontakt med verten What can I do? btw, hvis det er NAT som ødelegger, hvordan fjerner jeg NAT? Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Prøv med brukernavnet og passordet ditt til nextgentels kundesider. Du fikk det da du oprettet abonementet. For øvrig trenger du ikke å slette hverken NAT eller firewall, bare konfigurere det riktig. For å være aktiv bruker i DC må du feks. åpne port 411 i ip-filteret, og opprette en server med din lokale ip for samme port. Hvis du leter deg et stykke nedover i dette forumet finner du en tråd hvor dette er forklart. For å få fult utbytte av ADSL-linja de vil du nok også tjene på å skaffe deg litt konsptuel forståelse av hva NAT og brannmur egentlig er/gjør. Alltid mindre sjanse for å lage trøbbel når man vet HVORFOR man gjør ting... Bruk Google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå