Markelure Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) har egentli ikke tenkt så mye over det, men etter vi kjøpte ny motor på riveren så står det sprut ut på sida av motoren. vis dere forstår. hva er grunnen til dette? var ikke slik da jeg hadde en Honda 8hk. kan motoren være for langt nede eller for høyt i vannet? motoren har kort stamme slik som det skal være på river. tegnet litt i paint slik at det kanskje kan bli med forstålig. tegnet litt på en random båt og. Endret 23. mai 2009 av Markelure Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Kanskje motoren din er montert litt for lavt.. slik at kaviteringsplata ligger akkurat eller LITT under vannflata, slik at spruten kommer derfra... ? Bare ett skudd i blinde... Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 vis det er den plate nede med undervannhuset du mener så tror jeg det er der det kommer fra. er det der som jeg har tegnet de blåe strekene fra? hvordan kan jeg heve motoren isåfall? Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Plata skal ligge så og sei i samme høyde så kjølen trodde jeg.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Som sagt .. bare ett skudd i blinde fra min side... Ellers så kan det hende at motoren er montert litt for høyt, slik at propellen spruter vann opp på kavplata... Kan vel egentlig mange ting som spiller inne her... Lenke til kommentar
Ghostredier Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Som sagt .. bare ett skudd i blinde fra min side...Ellers så kan det hende at motoren er montert litt for høyt, slik at propellen spruter vann opp på kavplata... Kan vel egentlig mange ting som spiller inne her... litt OT, men va er den plata til som er over propellen ? og den sink duppe ditten til og hvilken funksjon har den ? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Offeranode sier: En offeranode er et bimetall av sink, bly eller andre metaller som står relativt lavt i den elektrokjemiske spenningsrekke og som dermed korroderer lett og dermed hindrer korrosjon av det andre bimetallet. Offeranoden korroderer men ikke hovedmetallet. Mye brukt i tilknytning til båter med metallskrog eller -propell for å begrense korrosjon av disse i saltvann. Lenke til kommentar
Ghostredier Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Offeranode sier:En offeranode er et bimetall av sink, bly eller andre metaller som står relativt lavt i den elektrokjemiske spenningsrekke og som dermed korroderer lett og dermed hindrer korrosjon av det andre bimetallet. Offeranoden korroderer men ikke hovedmetallet. Mye brukt i tilknytning til båter med metallskrog eller -propell for å begrense korrosjon av disse i saltvann. Så den blir brukt for at metallet rundt den ikke skal bli skadet, I am right ? Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Offeranode sier:En offeranode er et bimetall av sink, bly eller andre metaller som står relativt lavt i den elektrokjemiske spenningsrekke og som dermed korroderer lett og dermed hindrer korrosjon av det andre bimetallet. Offeranoden korroderer men ikke hovedmetallet. Mye brukt i tilknytning til båter med metallskrog eller -propell for å begrense korrosjon av disse i saltvann. Så den blir brukt for at metallet rundt den ikke skal bli skadet, I am right ? You are right. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå