Cazzo Grande Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg har lenge forgjeves forsøkt å finne ut av hvordan man gjør noen elementer i en video i svart/hvitt mens andre er fargede. Se filmen hos Youtube Fra 1:19. Jeg vet hvordan jeg har et farget element og resten svart hvitt men ikke hvordan man får flere fargede elementer. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Lorange Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg har lenge forgjeves forsøkt å finne ut av hvordan man gjør noen elementer i en video i svart/hvitt mens andre er fargede. Se filmen hos Youtube Fra 1:19. Jeg vet hvordan jeg har et farget element og resten svart hvitt men ikke hvordan man får flere fargede elementer. På forhånd takk! Det er ikke så lett å forklare, og krever kjennskap til "Mask" verktøyet i "event pan/crop" vinduet. Jeg ville lagt klippet du skal redigere på et videotrack, så lagt til et videotrack til rett overnfor og lagt det samme klippet der. Deretter ville jeg lagt på effekten som gir svart/hvitt farger på det klippet som er nederst. Så går du til klippet overnfor, høyreklikker og trykker event pan/crop, nederst i venstre hjørne i det vinduet du da får opp, må du merke av i boksen ved siden av der det står mask. Så trykker du på anchor creation tool, og avgrenser området du vil ha farget. Da vil kun det avgrensede området bli vist av det klippet som er farget. Hvis du vil ha flere fargede områder, avgrenser du bare de andre områdene du vil ha farget. Når du gjør dette erdet viktig at det står mode funksjonen i vinduet står på positive, hvis den står på negative, vil det motsatte skje, da vil alt annet enn det du har avgrenset bli vist... Dette er en veldig tidskrevende måte å gjøre det på dersom de elementene du vil ha farget er i bevegelse, men det er den eneste måten jeg vet om å gjøre det på! Sorry for en veldig krunglete og uryddig forklaring, men håper du skjønte hva jeg mente=D Det kan jo også hende du finner noe hvis du søker på tutorials på youtube Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Det er ikke så lett å forklare, og krever kjennskap til "Mask" verktøyet i "event pan/crop" vinduet. Jeg ville lagt klippet du skal redigere på et videotrack, så lagt til et videotrack til rett overnfor og lagt det samme klippet der. Deretter ville jeg lagt på effekten som gir svart/hvitt farger på det klippet som er nederst. Så går du til klippet overnfor, høyreklikker og trykker event pan/crop, nederst i venstre hjørne i det vinduet du da får opp, må du merke av i boksen ved siden av der det står mask. Så trykker du på anchor creation tool, og avgrenser området du vil ha farget. Da vil kun det avgrensede området bli vist av det klippet som er farget. Hvis du vil ha flere fargede områder, avgrenser du bare de andre områdene du vil ha farget. Når du gjør dette erdet viktig at det står mode funksjonen i vinduet står på positive, hvis den står på negative, vil det motsatte skje, da vil alt annet enn det du har avgrenset bli vist... Dette er en veldig tidskrevende måte å gjøre det på dersom de elementene du vil ha farget er i bevegelse, men det er den eneste måten jeg vet om å gjøre det på! Sorry for en veldig krunglete og uryddig forklaring, men håper du skjønte hva jeg mente=D Det kan jo også hende du finner noe hvis du søker på tutorials på youtube Jeg skjønner godt hva du mener, og takk for hjelpen. Det er dog et lite problem, dersom jeg skal bruke metoden din blir jeg nødt til å gjøre det samme i 29 bilder pr. sekund. Og noen klipp varer i godt over 1 sekund. =/ Lenke til kommentar
Lorange Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg skjønner, har gjort det samme selv, og deter ikke særlig gøy, men resultatet blir jo bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå