Skrujernet Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Jeg bygget meg igår en pc med i7 920 CPU, MSI eclipse og to gtx 275. MEn idag vil ikke skjermen reagere. Hva kan være problemet? Endret 23. mai 2009 av atriC Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Nå har jeg tatt ut CPU og skjermkortene, men skjermen vil fremdeles ikke vise noe bilde! Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Har også restartet CMOS (med knappen bak på I/O panelet).Blir frustert :!: Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Håper du har byttet CPU og skjermkort og ikke tatt ut for det er litt vanskelig å få bilde på skjermen uten skjermkort Hvis jeg forstår deg galt vil jeg anbefale og formulere deg annerledes. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Skal formuleremeg anderledes, om det er mulig. For noen dager sidenbygget jeg meg en pc. Den funket fint helttil igår da skjermen ble svart og jeg måtte slå den av. Nårjeg skulla slå den på igjen fikk jeg ikke noe bilde på skjermen (samsung T240) den bare skrifter mellom analog, HDMI og digital. Alle vitene snurrer og går. Har prøvd å resette bios med CMOS, tatt inn og ut DDR3 & CPU men ingen ting vil skaffe bilde på skjermen. Håperdu kjønner problemet nå? Lenke til kommentar
nassenØF Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Piper pcen ved oppstart ? Prøv og bare bruk 1 skjermkort, for å se om det er noe liv. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Mm, "tatt ut CPU"? For å få ting på det rene, du har en CPU i maskinen nå? Noe spesifikt som skjedde/du gjorde før skjermen ble svart? Fikk du kjørt noen spill eller lignende før den tok kveld? Hører du at DVD-rom og HDD'er starter opp som om alt annet skulle være normalt, eller er det kun lyd fra vifter? Forsikre deg om at det ikke er skjermkabelen som er problemet ved å prøve et annet uttak, evt. bare rikke litt på den. Endret 24. mai 2009 av Ohlja Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) CPUen er sutte på plass ja. Kjørte battlefield 2 rett før den ble svart. Hører DVD-romen og HDD. Skal prøve med bare et skjermkort. Endret 24. mai 2009 av atriC Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Nå har pcen stått på i ca. 1time og jeg kjenner ingen varmeunder hovedkortet der cpu er plassert! CPU kan jo ikke dø helt uten vidre? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Vist jeg skal sende tilbake CPU, må vifte og orginal pakke sendes med? Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Først sjekk at du har montert alt riktig, så kan du begynne å fjerne overflødige ting. Anbefaler deg og begynne med ram, og prøv alle rambrikkene i alle slottene, en av gangen. Hvis ikke så er det å prøve skjermkortene, begyn med å ta ut det øverste og derretter ta ut det nederste og sett i det andre der, prøv dem også i en annen pc. Hvis ikke noe av det fungerer, så ville jeg prøvd cpuen på en annen pc. Etter det så er det å sjekke strømforsyningen ved å prøve den på en annen pc med samme strømforbruk. Hvis det fremdeles ikke er noe liv i pcen, så er det hovedkortet. Endret 24. mai 2009 av Chiobe Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Alt er johelt nytt og fungerte helt til jeg skulla avslutte battlefield. Pcen vil ikke lengre starte når 8 pins kontakten er i, kan den og være ødelagt nå? Endret 24. mai 2009 av atriC Lenke til kommentar
nassenØF Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Du sa du ikke kjente varme under hovedkortet, betyr dette at du ikke har montert pcen i kabinett? For der skal det være varmt ! Varmere en andre steder på hk Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Pcen er i kabinettet. Kjenner den igjennom '' CPUFAN replacement hole''. Men når jeg setter 8 pins kontakten inn i Hket vil ikke pcen lengre starte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå