Gå til innhold

Hva skal du bruke skatte og feriepengene på?

sdf123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye får man når man jobber deltid, altså er det 10 eller 12 % av det man tjente året før?

Det kommer av på hvor lang ferie de har der du jobbet. Om det er 5 ukers ferie får du 12% i feriepenger. Er det 4 uker + grodag er det 10,2%

Lenke til kommentar
Hvor mye får man når man jobber deltid, altså er det 10 eller 12 % av det man tjente året før?

Det kommer av på hvor lang ferie de har der du jobbet. Om det er 5 ukers ferie får du 12% i feriepenger. Er det 4 uker + grodag er det 10,2%

Okei, mener jeg fikk 12 % i fjor, så håper vell på det samma i år også.

Pengene mine skal bør vell spares med tanke på kontoen er rimlig tom nå, men hvis jeg ikke klarer å la være må jeg nok kjøpe meg en 46" Full HD TV, rett og slett flaut å sitte å spille PS3 på en 23 tommer nå .. :p

Lenke til kommentar

Hvortid kommer feriepengene da? skattepengene blir vel sendt ut den 24, men feriepengene kommer dem før? fordi eg fekk noen penger inpå konto idag og det er ikke det beløpet som eg skal få igjen på skatten, så kansje det er feriepenger fra jobben eg hadde ifjord sommer?

Lenke til kommentar
Hvortid kommer feriepengene da? skattepengene blir vel sendt ut den 24, men feriepengene kommer dem før? fordi eg fekk noen penger inpå konto idag og det er ikke det beløpet som eg skal få igjen på skatten, så kansje det er feriepenger fra jobben eg hadde ifjord sommer?

Det er ingen fasit på det, fordi det avhengiger av hva din arbeidsgiver opererer med. Noen utbetaler, nå, andre da : )

Sannsynligvis var det feriepengene dine, dersom det virker som om du fikk rundt 10-12% av det du tjente i hele fjor.

Lenke til kommentar

Feriepengene mine går til nye dører, skjermer og lakkering av den ene siden på bilen, etter at en tullig tok hele sida på bilen min og stakk av. Han kom unna med det også den jævelen.

Og siden jeg bare hadde delkasko, må jeg dekke regninga selv :)

Det som blir igjen skal brukes på fyll, kos, ferie, husleie og regninger.

Lenke til kommentar

Ble ikke så mye feriepenger, siden jeg ikke jobbet noe særlig i fjor. Fikk Derimot 17.000,- igjen på skatten som skal inn på BSU. Ellers sparer jeg så mye som mulig da jeg skal begynne på studiene igjen til høsten.

Husk at du kan sette inn 20.000,- på BSU i år, og få 20% (4.000,-) igjen på skatten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...