Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]Endre extern hdd format uten å miste filer.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Let's Get Started

1. Download Macdrive 7.0.

2. Install Macdrive onto your PC.

3. Restart Your PC.

4. Start "Macdrive" by clicking the icon from the start menu or desktop.

5. Click on format and repair mac disk.

6. Tick modify Mac volumes than choose "Next".

7. Click on the external usb hard drive than click on initialize disk

8. Click on "free space" then "new volume".

9. Name the drive .

10. Make sure format is Mac OS Extended (HFS+).

11. Press ok .

Du vil miste alt av filer med den nevnte metoden ja.

Lenke til kommentar

Nei man kan ikke repartisjonere en harddisk uten å flytte filer bort fra den , for etterpå å legge de tilbake om ønsket.

HFS+ er dessuten et filsystem windows ikke gjenkjenner i utgangspunktet , så med mindre man har en apple mac laptop og ikke windows basert faller det seg rart å anbefale dette for en eksterndisk man skal benytte/flytte mellom ulike systemer (macdrive sw eller ei).

Beste tips er vel å kjøpe deg en dedikert ny eksterndisk med xbox'n som primært bruksområde da , den kan du da sette opp med hvilket format du vil uten å miste noe.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Bruker xbox et apple-format? :dontgetit:

Ja den der stussa jeg også veldig på, her er det noe gale, Xbox støtter da ikke proprietære mac format ? Eller ?

Edit ; er ikke disken fat32 format ? Da burde den fungere greit med Xbox. Hvis ntfs kan vell f.eks. partion magic konvertere til Fat32.

Endret av drbuggs
Lenke til kommentar

Ok fant ut problemet. Det er at den ikke funker i Windows 7. Men nå har jeg på en måte halv konvertert den. Så kan ikke få opnet den opp heller. Så jeg vil prøve denne guiden her http://blog.jimmy.schementi.com/2009/05/ma...-windows-7.html Men kjønte ikke dette. Kan noen hjelpe meg ? Hadde satt stor pris på det. Siden nå kommer jeg heller ikke inn på HDD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...